Die Länderbahn má první modernizované RegioSprintery pro Ústecký kraj
RegioSprintery po modernizaci. Foto: ČMŽO - elektronika
Modernizací projde postupně všech osm jednotek.
Modernizací projde postupně všech osm jednotek.
Naprosto přesný nátěr..
Ty sedačky jsou fakt dost bléééé. To je focené doufám před tou „modernizací“, jinak to musel dělat jen nějakej rádoby údržbář ve špinavým mundůru
Přiznám se, ještě jsem v tomhle typu nikdy neseděl, ale prosim vás, na tý šestce se fakt vejde 6 lidí 3 naproti 3? Z té fotky mi připadá naprosto nepředstavitelné, aby tam seděli dva lidé naproti sobě. Ale jak jsem řekl, neznám to naživo, tak jestli jde jen o fotku, nebo je toho místa tam skutečně tak málo.
A to si tu řada stěžuje na ty vozy z NDR. Tam snad je místa víc a ještě ne po šesti.
Zásuvky plus za verzi kolík (Francie, ČR). Na spoustě vagónů potkávám německé Schuko.
Pokud máte univerzální vidlici, tak je to jedno. Pokud máte jen dva kolíky (P+N), tak je to tuplem jedno.
Na ty potahy bych se bál si sednout, že se umažu
To my se v olezlých béčkách bojíme dnes a denně.
Promluvil fíra od „Čuněčích Drah“, známých svojí kvalitou a čistotou vozů… Ale jako ironie dobrý.
Ty sedačky by správně měly být zakřivené podle lidských zad, jako je to například u nových zelených autobusů v síti DSÚK a ne všude rovné…
Jako všechno dobrý, ale ty potahy mají minimálně nešťastnou barvu. Za chvíli budou vypadat hrozně. Něco jako když nalakujete autobus bílou barvou a provozujete ho na prosolené silnici v zimě.
No, mi přijde, že vypadají hrozně už teď, aspoň na některých fotkách jsou vidět fleky…
Asi tak, vypadají jak po 5 letech užívání. Sedačky v 654 AŽD jsou oproti tomu úplně jinde.
Tak jsem si ty fotky rozklikl a je zřejmé, že to jsou stíny, ještě zvýrazněné materiálem – chlupem použité látky. Myslím, že vydrží dlouho. Ale elegantní opravdu nejsou.
Tohle příšerne vozidlo patří do šrotu, ne na tratě…
Tak to teda ne!!!!!! Jsou to super vlaky. Né jak 810
No s 810 si můžou podat ruku… Porovnávat to s (asi) nejhorším vozidlem na síti SŽDC je hodně odvážný xD Jsou o něco lepší, ale to by taky měly, když jsou výrazně mladší…
Holt je to poplatné době vzniku v 90. letech. Ale nedělám si iluze o efektivním provozu vlaků na tratích, kde tyto vlaky v Česku jezdí. Takže při této situaci nikdo rozumný nebude investovat do nových vozidel.
V devadesátých letech jsme na něj čuměli jak tele na nový vrata 🙂
Celkem by mi nevadilo, pokud by jich (nebo Desir) byl takový dostatek, aby nahradily všechny 810.
Desir jo, ale tuhle zápaďáckou variaci na 810, to tedy děkuji pěkně.
Přesně tak! Na tratě patří jen moderní 810 a jejich různé recyklace v modrém nátěru!
Může být i polomáčený!
Momentálně na 124 jezdí muzeální M152.0517 zapůjčený od KŽC. Tak si jej můžete užít. Šatava už nechce půjčovat, nebo co?
Ale 810 v barvách AŽD,to je samozřejmě něco jiného, že???
Kterou ovšem mají jen jako zálohu a ne jako nosnou řadu na hromadě tratí.
Ta 810 je na jiné úrovni než ty 810 od ČD, ale je pravda že zasahuje do běžného provozu
kde všichni tady berete 810? 😀
Moc nechápu ty mínusy u tohoto příspěvku. Regiosprinter je to nejhorší, co na českých kolejích vůbec jezdí. I regionova je mnohem lepší, asi tak milionkrát.
Co?!
Ehm, klid, klid, můžete to nějak vyargumentovat?
Až na jednu v nich platí režijka. 814.501 je taky šrot!
814 i 810 jsou nic moc ale narozdíl od regiosprintera se dají vyvětrat není to pojizdná sauna, jízdní komfort bída… s lokalkových motoráků je slušná jen 840 a 841
Přezdívalo se tomu (Btax, Bdtax, 010) skleník. A najednou to není sauna, jo?
https://bfy.tw/PNhO
Oprava odkazu:
http://letmegooglethat.com/?q=P%C5%99%C3%ADpojn%C3%BD+v%C5%AFz+sklen%C3%ADk
dá se trochu větrat, to v tom německém hnusu nejde vůbec…
Aha, není to zamaskovaný argument „hlavně nejde koukat z okna“? Protože RegioSprinter má klimošku pokud vím (v létě jsem jel s AŽD a bylo tam příjemně).
Zajímaly by mě nějaké technické údaje po modernizaci těchto motoráčků jako spotřeba nafty na osobokilometr, emisní normy atp.
Spostřeba nafty na osobokilometr není technický údaj, ale ekonomický ukazatel. Spotřeba nafty při obsazenosti 50 % a 80 % na lince Sxy v porovnání s řadou 814 už by bylo něco.
To je především ekonomický ukazatel pro dopravce, který tato vozidla provozuje. Pro objednatele to může být výhodnější, když nabídl cenu nižší, než ČD s řadou 814. Jinak očekávám (neměřil jsem), že spotřeba se samozřejmě bude pohybovat výše, než u řady 814 (dvouvozová regionova), ale patrně to bude méně, než u řady 814.2 (třívozová regionova).
Objednatele by především měla zajímat výsledná cena na zajištění dopravní obslužnosti při splnění stanovených kvalitativních a ekologických parametrů a při těchto kritériích české lokálky těžko kdy obstojí.
Vypadá suprově. Cokoliv jiného než branky typu Regionova nebo šukafón je lepší
Souhlas
čili vyjede koňský povoz 😀
220 V zásuvky? To už se nepoužívá asi 20 let. 🙂
Pro neznalé: máme již asi 20 let napěťovou soustavu 230/400 V.
pro naší generaci bude v zásuvce vždycky dvěstědvacet
Tak tak, už žádné novoty! My jsme ještě zažili, když předělávali elektriku na proud 🙂
(110V -> 220V)
byl to ten slavný den kdy k nám byl zaveden elektrický proud 🙂
Doplň si vzdělání a nauč se jaký je rozdíl mezi proudem a napětím. Pro začátek doporučuji Ohmův zákon.
Nežereš maso a nechápeš vtip
Čím lehčí holka, tím menší odpor…
sorry, to mělo být na p.učitele henryho
jen čistě kacířská myšlenka – vzhledem k tomu že se nejedná o distribuční soustavu, nemůže z toho klidně lézt 220? Nebo je na to nejaká norma, jak mají tyto výstupy z měničů a centrálních zdrojů vypadat?
Nevim jak norma, ale nabíječku na mobil nebo notebook lze použít i na 110Vss a a zařízení se v poho nabiji.
jasně. nečekam samozřejmě že tam bude přepětí, tj. v nejhorším případě to prostě nebude fungovat….
Nabíječky na mobil dneska zhusta používají frekvenční měnič, ne trafo – zestejnosměrní proud, rozseká průběh na malinkaté díly, ty vytáhne na vysokou frekvenci, tu teprv změní na požadovaný cíl a pak to opět zestejnosměrní. Aspoň tak jsem to kdysi pochopil. Nepotřebuje to tolik místa, je tomu celkem ukradený vstup a do určitého ne úplně malého výkonu je to i celkem efektivní.
Zdá se mi to, nebo to po modernizaci má stále staré sedačky/potahy? Nebo je to jen potah, který vypadá jako léta starý?
Přesně to jsem si také říkal. Přijde mi to jakoby tam vrátili původní sedačky.
Ty sedačky vypadají hrozně aspoň mohli vyměnit potahy.i v regionove jsou lepší sedačky .ta rozteč taky stojí za hovno
A ještě se tam musí kupovat jízdenka a to je vrchol drzosti!
Už se proliskej meleš nesmysly.ja sem byl před 14 dny v Čechách a vyuzil jsem landenbahn s jízdenku euro Nisa tickets.
No jo, to musel být strašný zážitek – koupit si jízdenku, tak to se nedivím, že se z toho ještě 14 dní vzpamatováváš, možná to bude chtít i psychiatra.
A samozřejmě, že ta rozteč v Bymee je proti tomu hotový taneční parket a ještě se do toho jako bonus leze jak po žebříku.
Jinak jezdím na odisku ..
Já bych řekl, že to někdo fotil nějakým mobilem s nekvalitním fotomodulem a ještě je tam velká JPEG komprese a tak to z chlupu a stínů vytvořilo digitální kentus.
Jezdili jsme s nima na Šumavě a jsou to paradní vlaky. Narozdíl od toho, co má ČD…
Ač jsou to i tak naprosto příšerná vozidla, chválím zachování původního rozložení sedaček. Jsem rád, že to není stejný paskvil, jako u GWTR nebo u AŽD, kde je sedaček po směru jízdy tolik, že by šly spočítat na prstech jedné ruky a většina je zády k oknu.
Ve směru jízdy ? Vždyť to snad jezdí přece na obě strany 😃
Když pominu, že Štěpán asi neumí počítat, nebo blbě vidí, tak asi myslí těch cca 6 sedaček, které jsou tam skutečně zády k oknu, ono to má svůj důvod, když tam chcete dostat velký záchod pro vozíčkáře, tak vám ubere víc míst, takže je to kompromis.
Počítat umím. Mám na mysli regiosprintery u GWTR a u AŽD, kde je sedaček zády k oknu většina.
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201902/M1010759-kopie.jpg
přesně 6 jich tam je. Jinak je to stejné.
Nevím jak ve Sprinteru GWTR, ale určitě ve Sprinteru AŽD jsou další sedačky zády k oknu v prostorách mezi vstupními dveřmi a stanovištěm strojvedoucího.
Ale ty jsou tam již z výroby a má je každý Regiosprinter, i tento, stačí se podívat na fotografie trochu lépe, ty sedačky tam jsou stále.
A záchod pro vozíčkáře, to je ta absolutně nejpotřebnější věc na Šumavských lokálkách nebo na švestkovce, tam jezdí vozíčkářů tolik, že se o něj přímo perou. Fakt důvod, proč zabrat třetinu prostoru.
doba si to holt žádá
Kdosi naopak žádal místní vlaky úplně bez záchodu. Požadavky bývají často protichůdné i v jedné „době“. 🙂
Prapůvodně (ve 2. pol. 90. let) ty Regiosprintery Vogtlandbahn prý ani WC neměly a instalovalo se tam dodatečně (zdroj: Malý atlas lokomotiv 2006).
V Anglii jezdí příměstské jednotky (class 376) bez topení a wc. A pak byla sranda když jim namrzla třetí kolej a vlaky zůstaly par hodin stát…
https://en.wikipedia.org/wiki/2018_Lewisham_train_strandings
Se holt otevřou dveře a půjde se do křovíčka?
No to právě nevím, ta třetí kolejnice je pod napětím 750 V a nemá shora krytí jako v pražském metru. Já bych se tam moc kolem kolejí neochomejtal. 🙂
Kdyby tam WC pro vozíčkáře nebylo, budeme naopak číst hejty, že tam není a u ČD bylo (asi jako se blábolilo u R do Tanvaldu).
Bezbariérovost je samozřejmě dobrá věc a potřebná, ale pokud je tak výrazně na úkor ostatních cestujících (kterých je výrazně více, než vozíčkářů), tak je třeba se zamyslet nad smysluplností. A na tratích, jako jsou šumavské lokálky, Mariánské Lázně – KV nebo švestková dráha je to skutečně zbytečné.
Jen pro pochopení mého předchozího příspěvku, měl jsem za mysli „potřebnost“ WC pro vozíčkáře na zmíněných tratích, ne bezbariérovost jako takovou.
Spíš bych se u lokálek zamyslel nad potřebou WC obecně. Autobusy jezdí bez něj a nikdo si nestěžuje. Tedy buď uzavřené (=vakuové) WC nebo raději nic. To je můj názor.
Nestěžuji si, ale záchody v autobusech mi chybí.
Jsou věci, případy i lidé, se kterými je dobré počítat, i když jsou poměrně vzácní.
Prosím? Tam nejezdí jen turisti. A do “šumavských lokálek” spadá i dost důležitý Český Krumlov.
JČ kraj to vidí zdá se jinak.
A na lokálkách, kde jezdí Regioshark ČD? Tam je taky několik sedaček zády k oknu a wecko pro vozíčkáře.
Několik jich tam je, to je téměř všude, ale není jich, narozdíl od RS, většina.
Ano, jezdí, avšak v modernizovaném RS máte po směru jízdy vždy 4 na pravé straně a 1 na levé. Ostatní jsou v prostoru, odkud buď není vidět z okna (zvýšený prostor), nebo v prostoru pro kola, kam si stejně většinou nesednete.
To je sice hezké, ale ažd a gwtr má aspoň háky na kola u těchto sedaček. Zde nic takového není a přeprava kola bude stejně na nic jako do teď. Což není nejlepší řešení když jezdi na T7, kde je poptávka po přepravě kol docela velká.
to budou modernizovat i tu jednotku co stoji uz tri mesice bez podvozku v depu v Rakovniku? 🤔
Kdyby jen 3 měsíce… Doufám, že ve faktuře za odstavení bude i účet za elektřinu, když je to celou dobu připojený na kabel…
Doufejme, že v rukou soudruha Dudiče vydrží déle, než mu vydržela laminátka v Jihlavě.