Doprava ve městě Infrastruktura Železnice

Děti Země jako zdržovači staveb? Řízení pro dráhu v Brně stojí kvůli kraji

Brno, hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Brno, hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Brněnský stavební úřad již po osmé přerušil územní řízení o umístění podzemní stanice Severojižního kolejového diametru (SJKD) v Brně pod budoucím odsunutým železničním osobním nádražím. Důvodem je postup Jihomoravského kraje, který v termínu řádně nedoplnil svoji žádost.

V tiskové zprávě o tom informovaly Děti Země. Podle nich jde o další důkaz, že za délku správních řízení spolky nemohou, neboť hlavním viníkem je často sám neschopný investor.

Bizarní na tomto řízení o umístění tří podzemních částí kolejišť stanice diametru je to, že ačkoliv jeho výsledek závisel na územním rozhodnutí pro odsun nádraží, které bylo potvrzeno v prosinci 2018, tak Jihomoravský kraj stejně během těch osmi let nedoplnil svou žádost o jiné potřebné podklady,“ vysvětluje předseda Dětí Země Miroslav Patrik, který se v Brně od roku 2000 zabývá také povolováním odsunutého železničního nádraží a od roku 2007 kácením dřevin na území odstavného železničního nádraží, které bylo dostavěno již v květnu 2010.

Podle studie proveditelnosti z března 2011 by měla nově postavená železniční trať v podobě Severojižního kolejového diametru propojit Řečkovice, odsunuté osobní nádraží a Chrlice, a to hlavně podzemní tratí. Do budoucna se ale počítá s přepravou osob z Tišnova do Křenovic. Celkové stavební náklady na výstavbu SJKD mají být 22,3 miliard korun a dalších 1,4 miliardy korun tvoří vlaková souprava. Výstavba SJKD měla probíhat v letech 2021 až 2030 s tím, že první úsek z Moravského náměstí do Chrlic se měl stavět do roku 2025.

Trasa Severojižního kolejového diametru v Brně. Foto: SJKD
Trasa Severojižního kolejového diametru v Brně. Foto: SJKD

Brněnští radní zatím odsouhlasili nový plán na studii proveditelnosti pro Severojižní kolejový diametr, loni zastupitelstva kraje i města rozhodla o tom, že chtějí nádraží v odsunuté poloze a stavbu diametru. Vláda se nakonec přiklonila k odsunutému nádraží, ale bez podmíněného diametru. Diametr má odlehčit železnici na území Brna.

Děti Země se také od května 2007 stále aktivně účastní řízení o kácení 476 kusů dřevin na místě odstavného nádraží v Brně, které bylo za 3,1 miliardy korun dostavěno v květnu 2010. Děti Země přitom vyhrály již tři soudní spory, neboť Úřad městské části Brno-jih opakovaně nestanovil správný rozsah náhradní výsadby nových dřevin. Nedávno ale prohrály spor o územní rozhodnutí pro přesunuté nádraží

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Vladimír Chadima
Host
Vladimír Chadima

Vážení, rád bych se vyjádřil k některým názorům, které se objevují v diskuzi: kvůli poloze nádraží v Brně v odsunuté poloze se odehrálo mnoho bojů. Přitom každý normální dopravák vám řekne, že moderní nádraží, které bude vyhovovat 21. století dopravně i kapacitně, je nejlepší stavět na zelené louce, když už zde ten prostor k dipozici je. Nesmysly typu tunel pod Petrovem, který vyleze někde u Jundrova a pod Holednou zase zaleze do tunelu, jsou opravdu dopravní a technické nesmysly. V těch bojích proti odsunutému nádraží se argumentovalo delší docházkovou vzdáleností k novému nádraží. Ale když se podíváte do mnoha měst… Číst vice »

xyz
Host
xyz

„Přitom každý normální dopravák vám řekne, že moderní nádraží, které bude vyhovovat 21. století dopravně i kapacitně, je nejlepší stavět na zelené louce, když už zde ten prostor k dipozici je.“ – Argumentační klam typu „Každá správná hospodyňka ví, že čistič XY je ten nejlepší“. – Odsunuté nádraží NEBUDE budováno tzv. na zelené louce, ale v prostoru nynějšího tzv. dolního nádraží. Pravděpodobně včetně dlouhodobé neprůjezdnosti nákladního průtahu po dobu budování tohoto odsunutého nádraží. „Nesmysly typu tunel pod Petrovem, který vyleze někde u Jundrova a pod Holednou zase zaleze do tunelu, jsou opravdu dopravní a technické nesmysly. “ Přijmu-li premisu, že… Číst vice »

Vladimír Chadima
Host
Vladimír Chadima

Není úplně rozhodující, jestli v místě odsunututého nádraží se nyní nachází dolní nádraží, které je nyní užíváno zejména z důvodu rekonstrukce stávajícího nádraží hlavního. Předtím pokud vím tak bylo „mrtvé“. Ale tady nejde o spor, jestli na místě už něco je nebo není, tady jde o dostatek prostoru. Hlavní argument pro přesun nádraží by přece ten, že v současné poloze hlavní nádraží nejde rozšířit právě kvůli místu. Dále: vůbec se nezmiňuji o diametru, jestli to je nesmysl nebo není, to nedokáži posoudit, nejsem dopravák. Jsem přesvědčen o tom, že pokud dnes obslouží MHD stávající hlavní nádraží, dá se vymyslet MHD… Číst vice »

xyz
Host
xyz

„Hlavní argument pro přesun nádraží by přece ten, že v současné poloze hlavní nádraží nejde rozšířit právě kvůli místu.“ … aby následně součástí tzv. výstavby jižního centra byla demolice obchodního domu Tesco = to (další) místo tak jako tak vznikne. 🙂 „To, že Brňáci závidí Praze metro úplně chápu, ale existovaly nějaké analýzy, které říkaly, že metro se vyplatí až v městech kolem milionu obyvatel?“ Slova o nějaké závisti si vsugerováváte sám, navíc diametr nerovná se metro. Ostatně, s diametrem přišli právě oficiální zastánci odsunu (představitelé města Brna). „Dále se vyjadřujete nejistě o VRT – proboha, to už nikdo opravdu… Číst vice »

xyz
Host
xyz

“ Lidi si normálně zvykli na novou polohu, přizpůsobila se MHD a dnes už nikoho nenapadne se nad tím pozastavit.“ – Předně – nejde o „novou“ polohu; nádraží v Pardubicích/HK/Liberci byla v oné poloze odjakživat. – Tato města nemají tak silnou příměstskou dopravu jako Brno (nedojíždí do nich tolik lidí), takže i požadavky na návaznou dopravu jsou menší. – Ano, zejména v případě HK je škoda, že hlavní nádraží je vůči centru města umístěno tak odlehle. „Ale hlavně – nová nádraží dopravně fungují!“ … což nemusí být případ odsunutého nádraží, kde se na jednom místě, na těch stejných kolejích, bude… Číst vice »

xyz
Host
xyz

„Specifikum Brna je i v tom, že tzv. Jižní čvrť, tedy území na jih od stávajícího nádraží, je jedna velká hrůza, stavebně, sociálně, urtbanisticky.“ – Její kultivaci lze provést i ve verzi Petrov, resp. do jisté míry i bez jakékoliv přestavby (ostatně viz Vaňkovka i sousední stavby). – Připomenu, že sociální hrůzou je i oblast východně od centra města, aniž by tato byla nějak dotčena (ne)odsouvací polemikou. „když se jim začal odvolávat soused vzdálený 4 ulice, který tvrdil, že se ho stavební záměr dotýká.“ Pokud vlivem tohoto záměru naroste např. dopravní zatížení okolo domu, v němž onen (ne)soused bydlí, tak… Číst vice »

xyz
Host
xyz

„Nesmysly typu tunel pod Petrovem, který vyleze někde u Jundrova a pod Holednou zase zaleze do tunelu, jsou opravdu dopravní a technické nesmysly.“
K reakci z předchozího komentáře též doplním, že s případnou VRT bude mít problém i odsunutá poloha nádraží, a to co do počtu nástupištních hran (dosavadní příměstská/dálková doprava a k tomu nově ještě větší počet VRT-vlaků); naopak v případě verze Petrov by toto bylo vyřešeno právě podzemním „VRT-nádražím“.

Vladimír Chadima
Host
Vladimír Chadima

Zase opět vaše nevíra, že odpovědní a odborně prověření nedokáží projekt vymyslet tak, aby prostě fungoval pro vše, pro co fungovat má. Česká skepse, nebo opět další argument proti odsunu? Já jsem architekt – pozemák a tento argument mi připadá jako tvrzení, že v baráku stejně zapomenu na jeden záchod a bude s tím problém. Od toho je moje odbornost, abych na něj nezapomněl. Stejně tak je odbornost dopraváků, kteří budou nové nádraží projektovat. Pokud vím, ještě se nestaví, takže v dalších stupních PD je dost prostoru na úpravy projektu podle aktuální potřeby. A jsme opět u místa, kterého je… Číst vice »

xyz
Host
xyz

„Zase opět vaše nevíra, že odpovědní a odborně prověření nedokáží projekt vymyslet tak, aby prostě fungoval pro vše, pro co fungovat má.“ Tuto „nevíru“ (resp. ve skutečnosti vyargumentovatelné přesvědčení) má nemalá část dopravních technologů, zejména co se neuralgického „černovického trianglu“ týče či co se týče (ne)zvládnutelnosti pojmout o to více cestujících (kdy o to více cestujících bude k přesunu do cíle dojížďky potřebovat využít MHD než v dosavadní poloze hl. n.) tramvajemi. „Stejně tak je odbornost dopraváků, kteří budou nové nádraží projektovat.“ Postačí např. podcenění výhledového rozsahu provozu a/nebo právě nezapočítání budoucího VRT-provozu na odsunutém nádraží. „A když uvádíte, že… Číst vice »

petr766
Host
petr766

Škoda že ten vrchní exot Patrik nezveřejňuje tiskové zprávy typu „Děti Země opět berou obyvatele Přerova jako rukojmí“, „Děti Země opět způsobily zbytečné zdržení stavby o x měsíců a zbytečné prodražení výstavby o x stovek milionů i když prohrály“ atd. Jen odvrací pozornost od své záškodnické a vyděračské činnosti – ostatně, brněnské nádraží je tím nejlepším příkladem – dávno mohlo stát a fungovat, jako ve Vídni, nebýt Patrika, Patočky a všech možných Zelených či HnítBrno aktivistů….

xyz
Host
xyz

„Děti Země opět způsobily zbytečné zdržení stavby o x měsíců“
Který úřad potřeboval tolik měsíců pro vypořádání oné námitky,

„brněnské nádraží je tím nejlepším příkladem – dávno mohlo stát“
– Našel by český stát v příhodné době několik desítek mld. Kč na jeho výstavbu (resp. na přestavbu celého uzlu)?

– Našlo by Stat. město Brno v příhodné době příslušnou částku na výstavbu tramvajové a další infrastruktury? Připomínám, že např. (vůči odsunu/neodsunu invariantní) „Tramvaj Plotní“ zvládá toto město realizovat až nyní.

Ondra
Host
Ondra

Se tak dívám na tu mapku, nenapadlo nikoho udělat tunel Řečkovice-Adamov? Kdyby existoval ten SJKD (jakkoliv jsem jeho odpůrcem) tak by to podle mě spojení na Třebovou výrazně zrychlilo, jelikož by se objely ty „serpentýny“ Brno – Adamov, sice by to musel být asi celé tunel, ale dopravně by mi to dávalo smysl..

Vladimír Bílý
Host
Vladimír Bílý

Spojení na Prahu má řešit VRT. Čistě teoreticky pro dálkovou dopravu bez VRT (=napřímení trati ČT-Brno) by se hodil spíše 16 km tunel Blansko – Maloměřice. Jinak zajímavá myšlenka s tím napojením tratě 260. Nejvytíženější příměstská linka nebude mít po přesunu nádraží použitelné spojení po Brně. Chtělo by ji to do toho SJKD nějak přímo zapojit! Bohužel takto komplexně zatím nikdo neuvažuje.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

No, neuvažuje: asi hlavně proto, že by to znamenalo další asi pětikilometrový tunel, nejspíš odněkud od Ořešína, a ani výškově by to asi nebylo jednoduché – ale zase by to ten Ořešín aspoň nějak napojilo přímo i na železniční síť …

Ondra
Host
Ondra

jj, já nad tím nějak do hloubky neuvažoval, jen prostě mě to tak trklo 🙂 i když ten výškový aspekt jsem tedy nedomyslel, to ano..

Pavel
Host
Pavel

Měl jsem možnost si prostudovat tzv. Studii proveditelnosti na Severo-jižní kolejový diametr z roku 2011. A mou vám řici, že je to jen lepší diplomka, či mizená disertačka. Prostě nic, podle čeho by se dalo kvalifikovaně rozhodnout. Byla v ní analyzována jen jedna varianta trasování a jen jeden dopravní mód a to železnice. Nová Studie proveditelnosti, která se chystá, má obsahovat varianty trasy a také varianty dopravního módu. vlak, šalina, tramvaj, metro … pár obrázků, map, schémat a navrženého jízdního řádu pro SJKDiametr pod Brnem z roku 2011 je na tomto webu http://www.onemanbrnoblog.cz/brnensky-severo-jizni-kolejovy-diametr/

Vojta
Host
Vojta

No je fakt, že zdůvodnění jako břeclavskou trať není dobré zapojovat, protože by tím jezdilo moc lidí, je přinejmenším pozoruhodné.

Radovan Komínek
Host
Radovan Komínek

Nezastávám se nikoho, ale v článku chybí názor protistrany nebo aspoň sdělení, že protistrana byla požádána o vyjádření a do stanoveného termínu se nevyjádřila, což se například v Železničním magazínu provádí standardně. Tím považuji tento článek za nekompletní a diskutovat k němu za zbytečné, byť bych o této problematice s postřehy za posledních 30 let mohl napsat romány.

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

Varianta Petrov bude jednoznačně lepší, pokud nebude SJKD. Nové nádraží bude katastrofa bez diametru. A ještě by se možná vyplatilo zkapacitnit trať po do Králova Pole, aby mohli příměstské vlaky jezdit např. po 5 minutách a tak sloužit pro přepravu i po městě, výrazně by se tím zkrátila jízdní doba, je také potřeba vybudovat nové zastávky. Maloměřice nejsou tak špatným nápadem.

petr766
Host
petr766

Nové nádraží bude hned vedle Zvonařky. Zcela bez problémů. Pořád lepší než paskvil pod Petrovem, který bude v podstatě znamenat stejnou docházkovou vzdálenost, jako Dolní. Dneska pěšky a v provizoriu jsem na Dolním za 10 minut pěšky. Autobusem za cca 4 minuty. Nevidím absolutně žádný problém, proč by nemělo být „odsunuté“ kromě hýkání aktivistů.

Přemek
Host
Přemek

Nehledě na nevědomé neznalce činnosti toho, co se nazývalo Dopravní klub Dětí Země, čehož je Mirek Patrik dlouholetým názorově pevným reprezentantem, vždy šlo o snahu sprojektantů a stavitelů něc odfláknout, aby zbylo na malé domů. To je případ D8, jejíž trasování provázela nejen politická korupce a výsledek nerespektování stanovisek geologů a hydrologů je ve značně vyšším účtu stavby oproti realistickému rozpočtu tunelové vatianty. Mrtví z obce neschopně řízené za několikdesetiletí postavit pod vytíženou komunikací podchod jsou jenom oběti oné neschopnosti svých obecních radních. Nemoci připisované exhalacím z dopravy ve skutečnosti náleží prachmizerné životosprávě a celkovému vlivu znečištěného ovzduší i z… Číst vice »

Přemek
Host
Přemek

Omluva za překlepy.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Naprostý souhlas!

petr766
Host
petr766

Příspěvek smazán pro porušení diskusních pravidel.

David M
Host
David M

Přírodu chrání ze zákona orgány ochrany přírody. Proč mají být účastníkem řízení jakési spolky, opravdu netuším…

K.S.
Host
K.S.

Protože jednak jsou orgány, přes vší deklarovanou nezávislost, stále poplatné politické reprezentaci, v krajním případě tak klidně mohou dodat kladné stanovisko na uhelný velkolom pod Soutokem (uhlí tam pravděpodobně je v dosažitelné hloubce), jednak úředníků není dost a jednak je spolkový život součástí svobodné lidské společnosti. A to i takové spolky, které se vyjadřují ke stavbám, zákonům a dalším věcem. Tak tomu je teď, bylo tomu tak za první republiky, C.K. mocnářství a i před tím se cechy a pod. mohly dovolávat audiencí u králů a mistodržících. Někdy mohly dokázat více, někdy méně. Jenom za totalit byla jejich angažovanost nežádoucí.… Číst vice »

Panelák
Host
Panelák

Většina takových zdržení je způsobena nikoli „ekoteroristy“, ale neschopností buď úřadů vypořádat připomínky, nebo žadatelů (ŘSD, SŽDC apod.) dodat potřebné podklady.

Josef Sandr
Host
Josef Sandr

Přesně tak, i u odsunutého nádraží byl důvod odmítnutí „pouze“ kvůli pozdnímu dodání žaloby. A na to úřady potřebovaly 5 měsíců. Úžasná rychlost teda. Není to málo, Antone Pavloviči?….

Lektor
Host
Lektor

Tak samozřejmě že vina je i na úřadech respektive v tomto případě i soudu. Ale nelze opomenout obstrukce ze strany dětí země, když se několikrát odvolali a dohnali to až k soudu, když o začátku věděli, že to podali pozdě.

Lektor
Host
Lektor

Tak aby se dala vina shodit i na investora, tak by bylo potřeba znát i jaké doklady nebyli schopní dodat, ono většinou se jedná o vyjádření někoho třetího, kterýmu je ta stavba ukradená či s ní naopak nesouhlasí. Ale to je chyba zákona, že toto umožňuje. Kdyby měl každý jasně danou lhůtu tak by se to nedělo.

Dalibor
Host
Dalibor

rekl bych to nasledovne. to za na urade sedi neschopnej lempl nezamena ze podobny ekospolky jsou primarne zamereny na vysirani, komplikovanii, prudeni a zdrzovani jakekoliv akce, protoze prd delaji a veskery cas venuji hledani chbicek a skulinek, jak do techto procesu hazet vidle.

xyz
Host
xyz

Mimochodem, stavba té „podzemní diametrové stanice“ pod odsunutým nádražím není přímo podmíněna výstavbou diametru jako takového (resp. jeho hlavní části z odsunutého nádraží přes centrum Brna do Králova Pole), ale dle oficiálních představ jde o podzemní umístění koncového nástupiště pro trať od Chrlic tak, aby nemuselo být realizováno (či aby sice bylo vybudováno, ale pro osobní dopravu se běžně nevyužívalo?) „krkolomné“ spojení s ostrým obloukem východně od ulice Porážka. Mimochodem, v plánku přiloženém k tomuto článku přece jen je zmíněno napojení diametru i od Střelic/Břeclavi s poznámkou „výhled“. Aneb přebudovat celé odsunuté nádraží, již vybudovat podzemní stanici diametru a pak… Číst vice »

K.S.
Host
K.S.

Na druhou stranu krkolomné zapojení, kde hádám bude památkáři vynucena lochneskoida a tedy částečně o jednu kolej navíc, protože jatka se bourat asi nedovolí (a to je myslím dobře), by umožnila, možná, vedení 2. koleje jako nákladní spojky na Chrlice-Křenovice-Křenovice Dolní a přes Kyjov na Ferdinandku, tedy pokud bude Křenovická spojka mít ne příliš omezující parametry. Přijde mi že zásadní problém přesunu/přestavby uzlu je v tom že už dnes je to všechno zastaralé a navržené a navržené na malou kapacitu při snaze být co nejlevnější, navíc s jakousi zvláštní odtržeností od okolí. Kdyby se třeba ještě trochu v ulici Klíny… Číst vice »

ukulele
Host
ukulele

Prosím Vás, proč by měla být do diametru zaústěna každá trať? Že by se před tunelem řadily všechny osobáky a pak projely za sebou pod Brnem? Vždyť je to nesmysl. Představa, že vlak by diametrem jezdil ve špičce každé 3 minuty je nereálná. To lze docílit v případě metra, ale ne v případě vlaků, které jedou přes půl kraje.
Původně měl být diametr tramvajový a tramvajový by měl zůstat, pokud má fungovat tak, že člověk ani nebude sledovat jízdní řády a půjde si minutu počkat na šalinu.

Vojta
Host
Vojta
xyz
Host
xyz

„Představa, že vlak by diametrem jezdil ve špičce každé 3 minuty je nereálná. To lze docílit v případě metra, ale ne v případě vlaků, které jedou přes půl kraje.“ Ještě že to nevědí na Stammstrecke ve Vídni, po kteréžto trati jezdí i „Os“ vlaky ze Znojma či Břeclavi (či z opačného směru až z Payerbachu pod průsmykem Semmering; relativně nově též dálkové vlaky „Westbahn“ ze Salcburku) a kde ono 3min. mezidobí zavedeno je. 🙂 „Původně měl být diametr tramvajový a tramvajový by měl zůstat“ Ovšem pak by jej muselo financovat (zcela či přinejmenším převážně) město Brno, takže ze svého pohledu… Číst vice »

HonzaX
Host
HonzaX

Jedno mne těší. A to, že hlavní dítko Země se začalo věnovat Brnu. Desítky mrtvých a stovky nemocných z oblasti kolem D8, kteří dlouhé roky čekali, až jim pod okny přestanou jezdit kamiony, by mohli povídat. Taktéž řidiči z D1.
Doufám, že Kabrňáci mu brzy vysvětlí co a jak…

xyz
Host
xyz

„Desítky mrtvých a stovky nemocných z oblasti kolem D8, kteří dlouhé roky čekali, až jim pod okny přestanou jezdit kamiony, by mohli povídat.“
Připomenu, že letitý skluz v dostavbě D8 přes České Středohoří nastal mj. následkem sesuvu vzniklém v místě, kterým dálnice dle názoru Dětí Země vůbec neměla vést.

HonzaX
Host
HonzaX

Ten sesuv nastal hodně později, než začali DZ blokovat stavbu. Vím, že zdržení mají na svědomí i státní organizace, ale podíl a zejména taktiku DZ (odvolání v poslední den…) nikdo nesmaže.

xyz
Host
xyz

“ podíl a zejména taktiku DZ (odvolání v poslední den…)“ …v poslední den lhůty čítající obvykle několik desítek dní. Pokud by jejich odvolání přišlo např. o 20 dní dříve, bylo by vypořádáno (při jinak stejných okolnostech) o 20 dní dříve (resp. i to je s otazníkem; je možné začít vypořádávat jednotlivá odvolání ještě v době, kdy běží lhůta pro jejich podávání?) „Ten sesuv nastal hodně později, než začali DZ blokovat stavbu.“ Slovní spojení „blokovat stavbu“ je subjektivně zabarvené; objektivnějším slovním spojením je „než začali DZ podávat připomínky k této stavbě“ (kde nakonec byly jejich připomínky vypořádány, stavba začala být realizována… Číst vice »

K.S.
Host
K.S.

Nevím jak to tam přesně začalo, ale dožadovali se tehdy jiné trasy, která by navíc byla vedená v tunelech, tedy dost pravděpodobně by se vůbec nestavělo v oblasti kde k sesuvu došlo.

Radosto
Host
Radosto

Já nějak nevím, co tím chtěl autor říct a odkud bere zdroje. Vypadá to, že to je z tiskové zprávy DZ. To však není vůbec důvěryhodný zdroj. Ptali jste se na kraji?

Rtep
Host
Rtep

A odkdy krajské úřady jsou důvěryhodné zdroje? To je tedy asi nějaká novinka…

Radosto
Host
Radosto

Nenapsal jsem, že krajský úřad je důvěryhodný. Jde o to, aby byla informace z více zdrojů. Případně (pokud to jde) ověřena přímo z dokumentů.

Jen tak
Host
Jen tak

clickbait, ne? .)

Jedno řízení po-ebal kraj, další stovky děti země..

xyz
Host
xyz

„Jedno řízení po-ebal kraj“
Sporné tvrzení, tím víc z toho principu, že každé řízení může být „poXebáno“ jen do té míry, do jaké jsou (ne)smysluplné příslušné námitky a do jaké míry se s nimi (ne)umí vypořádat úředníci příslušného úřadu, mj. i úřadu krajského.

xyz
Host
xyz

„Podle studie proveditelnosti z března 2011 by měla nově postavená železniční trať v podobě Severojižního kolejového diametru propojit Řečkovice, odsunuté osobní nádraží a Chrlice, a to hlavně podzemní tratí“ To je na celém projektu nejabsurdnější. Diametr, který má odstranit nevýhodu odsunuté polohy nádraží, by při své drahotě měl umět pojmout veškeré (či aspoň téměř všechny) příměstské spoje. Kapacitně by to nemusel být problém – interval následných jízd v takové podzemní dráze lze mít např. na 3 minutách (viz Vídeň). Jenže ouha – ve směru od jihu má být diametr napojen (viz i schéma v článku + viz i další oficiální… Číst vice »

Damian
Host
Damian

Pochybuji, že o tom investor potažmo vedení města takto přemýšleli… přitom by se, jak píšete, nepřesunutím nádraží, dostatečnou kapacitou a správným napojením SJKD vyřešilo hned několik problémů a ušetřilo mnoho finančních prostředků. Alespoň by peníze, které se nyní investují do současného nádraží nebyly vyhozené.

MildaIV
Host
MildaIV

Já zas nepochopím výstavbu podzemní tramvaje se zastávkami 150m od sebe. Vyhozený peníze. Trasování přes kounicovu, kde jsou 4 podlažní baráky…. Smysluplný by bylo vybudování S-ka, svedením osobáku od Tišnova pod zem s 2-3x větší vzdáleností mezi zastávkami. Stačili by zastávky Hlavní nádraží, Moravské náměstí , Pionýrská a pak bď svedení na trať ve stanici královo pole, nebo dražší varianta vedení tunelu až do řečkovic.

K.S.
Host
K.S.

A jak máte řešenu dále kapacitu do Tišnova? Kde hodláte S-bahn ukončit? Pokud budou pokračovat vlaky dále, tak z pohledu využití tratě přes Brod pro případnou nákladní dopravu to bude pořád představovat omezení.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce