dkv-spojujeme

Děti Země jako zdržovači staveb? Řízení pro dráhu v Brně stojí kvůli kraji

Brno, hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářBrno, hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Brněnský stavební úřad již po osmé přerušil územní řízení o umístění podzemní stanice Severojižního kolejového diametru (SJKD) v Brně pod

Brněnský stavební úřad již po osmé přerušil územní řízení o umístění podzemní stanice Severojižního kolejového diametru (SJKD) v Brně pod budoucím odsunutým železničním osobním nádražím. Důvodem je postup Jihomoravského kraje, který v termínu řádně nedoplnil svoji žádost.

V tiskové zprávě o tom informovaly Děti Země. Podle nich jde o další důkaz, že za délku správních řízení spolky nemohou, neboť hlavním viníkem je často sám neschopný investor.

Bizarní na tomto řízení o umístění tří podzemních částí kolejišť stanice diametru je to, že ačkoliv jeho výsledek závisel na územním rozhodnutí pro odsun nádraží, které bylo potvrzeno v prosinci 2018, tak Jihomoravský kraj stejně během těch osmi let nedoplnil svou žádost o jiné potřebné podklady,“ vysvětluje předseda Dětí Země Miroslav Patrik, který se v Brně od roku 2000 zabývá také povolováním odsunutého železničního nádraží a od roku 2007 kácením dřevin na území odstavného železničního nádraží, které bylo dostavěno již v květnu 2010.

Podle studie proveditelnosti z března 2011 by měla nově postavená železniční trať v podobě Severojižního kolejového diametru propojit Řečkovice, odsunuté osobní nádraží a Chrlice, a to hlavně podzemní tratí. Do budoucna se ale počítá s přepravou osob z Tišnova do Křenovic. Celkové stavební náklady na výstavbu SJKD mají být 22,3 miliard korun a dalších 1,4 miliardy korun tvoří vlaková souprava. Výstavba SJKD měla probíhat v letech 2021 až 2030 s tím, že první úsek z Moravského náměstí do Chrlic se měl stavět do roku 2025.

Trasa Severojižního kolejového diametru v Brně. Foto: SJKD

Trasa Severojižního kolejového diametru v Brně. Foto: SJKD

Brněnští radní zatím odsouhlasili nový plán na studii proveditelnosti pro Severojižní kolejový diametr, loni zastupitelstva kraje i města rozhodla o tom, že chtějí nádraží v odsunuté poloze a stavbu diametru. Vláda se nakonec přiklonila k odsunutému nádraží, ale bez podmíněného diametru. Diametr má odlehčit železnici na území Brna.

Děti Země se také od května 2007 stále aktivně účastní řízení o kácení 476 kusů dřevin na místě odstavného nádraží v Brně, které bylo za 3,1 miliardy korun dostavěno v květnu 2010. Děti Země přitom vyhrály již tři soudní spory, neboť Úřad městské části Brno-jih opakovaně nestanovil správný rozsah náhradní výsadby nových dřevin. Nedávno ale prohrály spor o územní rozhodnutí pro přesunuté nádraží

Tagy brno Děti Země Jihomoravský kraj Severojižní kolejový diametr Železniční uzel Brno
56 komentářů