Brno chystá studii proveditelnosti na své „metro“, chce dotaci od státu

Brno, hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářBrno, hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Brno udělalo první větší krok k vybudování takzvaného severojižního kolejového diametru, který má pomoci v druhém největším městě v zemi

Brno udělalo první větší krok k vybudování takzvaného severojižního kolejového diametru, který má pomoci v druhém největším městě v zemi navýšit kapacitu železniční dopravy.

Radní se dnes dohodli na podání žádosti o dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury na vypracování studie proveditelnosti na železnici, která by vedla většinu trasy pod zemí. Brno to oznámilo v tiskové zprávě.

Už dříve zastupitelé při klíčovém hlasování o budoucí podobě Železničního uzlu Brno rozhodli o tom, že město má pokračovat v přípravě diametru. Brno původně doufalo v to, že jeho vybudování zaplatí stát, ten ale takovou garanci odmítá poskytnout.

Město předpokládá náklady na studii ve výši 16,5 milionu korun. „Nové řešení železničního uzlu Brno umožní významným způsobem navýšit počet spojů zejména v dálkové, ale také v regionální dopravě. Studie proveditelnosti má proto prověřit dopravní varianty z různých hledisek: zda jsou ekonomicky proveditelné, technicky realizovatelné, jak odpovídají územnímu plánu, jaký vliv by měly na životní prostředí a zejména zda a nakolik by zlepšily dopravní obsluhu města i regionu,“ popsal radní pro územní plánování Filip Chvátal.

O podzemní dráze, někdy přezdívané jako brněnské metro,  se v Brně mluví několik desítek let, zůstává stále ale jen u debat. Trasa má spojit budoucí hlavní nádraží v místě dnešního dolního nádraží s tratí na Tišnov v Králově Poli či Řečkovicích a má výrazně odlehčit přetíženým tramvajovým linkám v severojižním směru.

Tagy brno Severojižní kolejový diametr Top Železniční uzel Brno
45 komentářů