dkv-spojujeme

Územní rozhodnutí pro přesunuté nádraží v Brně platí, Děti Země propásly lhůtu

Brno, hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářBrno, hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Krajský soud v Brně dne 29. července 2019 odmítl žalobu Dětí Země i jedné fyzické osoby ze dne 27. února 2019 proti

Krajský soud v Brně dne 29. července 2019 odmítl žalobu Dětí Země i jedné fyzické osoby ze dne 27. února 2019 proti umístění odsunutého nádraží v Brně, neboť byly podány dva dny po zákonné lhůtě. Děti Země chybně považovaly za den doručení rozhodnutí Krajského úřadu Jihočeského kraje až první pracovní den po vánocích, tedy 27. prosinec 2018. Doručeno ale bylo už 25. prosince. Územní rozhodnutí je tak pravomocné a Správa železniční dopravní cesty může pokračovat v přípravě přesunu nádraží k řece Svratce. Děti Země to oznámily v tiskové zprávě.

„Opožděnost podání obou žalob vzniklo špatným plánováním a výpočtem, neboť byly podány až poslední námi vypočítaný den a navíc tento výpočet byl chybný, takže jsme lhůtu prošvihli o dva dny. Něco takového se nám ještě nestalo,“ uvedl předseda Dětí Země Miroslav Patrik.

V žalobě Děti Země kritizovaly absenci závazného stanoviska na ochranu krajinného rázu a nezákonnost závazného stanoviska na ochranu před hlukem, neboť se opírá o údajně nekvalitní hlukovou studii z roku 2012, která podle nich podceňuje vyšší intenzity hluku v okolí tratí, zejména v Židenicích.

„Soud definitivně potvrdil územní rozhodnutí na přestavbu železničního uzlu Brno. SŽDC může kontinuálně pokračovat v projektové přípravě klíčové přestavby železničního uzlu s novým hlavním nádražím v nové poloze,“ reagoval na twitteru šéf SŽDC Jiří Svoboda.

O poloze nového nádraží rozhodlo dne 27. února 2018 zastupitelstvo Brna, které sice doporučilo odsun nádraží ve variantě Ac s výstavbou Severojižního kolejového diametru, avšak za přijatelné považovalo i varianty Ab a B1b s nádražím pod Petrovem. Vláda se pak 10. července 2018 přiklonila k variantě Ab, ovšem bez diametru.

Tagy Děti Země nádraží Brno SŽDC
86 komentářů