Depo v Kutné Hoře ožívá: Bývalý provozní šéf Arrivy Paroubek se pouští do opravárenství a půjčovny vozidel
Depo Kutná Hora ožívá. Autor: Jan Paroubek ml.
Na českém trhu železničního opravárenství vznikla nová firma WYNX Pool. U jejího založení stojí bývalý provozní šéf Arriva vlaky Jan
Takto depo je Winx nebo ČD ? Jednou je že koupili podruhé že pronajali.
původně to ČD nabízely k prodeji za skoro 7 mega. https://prazdnedomy.cz/upload/media/1777/13383.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=mQPElwK6HM8
Je to v podstatě jen vybydlený skelet a k ní nějaké ty koleje – to samozřejmě se může k takovému podnikání hodit, ale pronajmout si to? Tohle vyžaduje docela velkou další investici a cpát prachy do cizího v tomto rozsahu považuji za nezanedbatelné riziko i pro pronajímatele. By mě zajímalo jak vypadá ta nájemní smlouva…
Mišin: Že to nechtěli koupit možná byla taky otázka daně z nabytí nemovitých věcí – částka se počítá buďto z kupní ceny nebo z tzv. zjištěné (=soudním znalcem dle tabulek ministerstva – v podstatě nejde o tržní cenu, ale cenu nákladovou)… vůbec bych se nedivil, kdyby kromě kupní ceny ještě museli zaplatit tak 2 až 3 miliony na dani z nabytí n.v….. Pokud jde o stav objektu, to tak nejde na dálku posoudit. Otázka z čeho to je postavené (azbest, izolace,…) a jak kvalitně je to postavené. A jestli po ukončení provozu dovnitř teklo. Těžko říct jak levně vyřešit že… Číst vice »
Materiál stavby je vidět z fotek. Hala s kanálem je železobetonový skelet (hlinitanový cement to nebude, to už by dávno spadlo) a zbytek je zděný z plných cihel. Tj. neizolované zdi. Střecha je vidět na fotomapě, asfaltová krytina. Naštěstí není úplně plochá, takže dost možná ani neteče. Ohledně azbestu můžu jenom hádat, dělalo se z toho kde co vč. kanalizačních trubek. Ovšem jestli už tehdy v 50. letech, toť otázka. Za Husáka by ho tam dali určitě.
Mohl byste nám prosím objasnit, jakými mentálními pochody jste došel k tomu, že zjištěná cena této ruiny by mohla být 50-75 milionů? Proč tu plácáte o něčem, čemu absolutně nerozumíte?
Jarek: Díky za názor. Vy jste na 100% jistý, že základ daně by byl nižší než 50 mil. Kč (tj. 4% = 2 miliony)? Mohla by být klidně o dost vyšší, když se započítá ten přestavek či co to je ( p.č. 630/15). Plus náhrady za nové věcné břemeno průjezdu (koleje od západu, silnice od východu – ve vlastnictví SŽDC a možná ještě někoho dalšího – nezkoumal jsem detaily) + práva stavby – elektro, popř. taky plynová přípojka plus nějak vyřešit přívod/odvod vody+kanalizaci pokud nebude lokální řešení? Aspoň já bych nedával fůru peněz (za takovou ruinu) aniž bych měl sjednané… Číst vice »
Já to beru jako překlep – ty 2 mega. Samozřejmě základem daně by v tomto případě byla kupní cena – z té 4%. Nevidím v tom problém. Vše ostatní jsou dohady, jako kdeco tu níže postrky, vozy RJ jsou tam jen odstavené. Ale správně hala je ruina. Jinak servis se dá dělat i před barákem – v létě vedro, v zimě kosa. Už jsem zažil jednoho pana ředitele, který přišel s originálním nápadem – přes vozidlo se postaví jakýsi veliký stan 🙂 Jinak měřil jsem si délku té haly na mapách a něco přes 40m – na mašinky a jednotlivé… Číst vice »
Tak na tohle budou Paroubkové používat peníze od Sberbank. Teď už to dává smysl.
Též je to dobré místo na poskytování postrků až začnou náklady víc jezdit přes Havlbrod, kvůli plánovaným rekonstrukcím koridoru.
S postrky by to bylo zajímavé podnikání, klidně by to mohlo být i bez státních postrků, pokud budou schopní točit lokomotivy celý den mezi Brnem a Kutnou Horou, jenom bych viděl dvě věci k vyřešení: 1) Limit tažné síly, pokud se v Německu a jinde jezdí s podstatně vyšší tažnou silou, tak nevidím důvod proč ten limit u nás nezměnit. 2) Limit odběru na vlak, kdy se nedá jezdit s novými lokomotivami dvojmo. Ale i tak by tam možná byl limit kolem 2300t. Tady by bylo asi třeba zkusit ještě nějak na tom zapracovat a třeba i konečně začít s… Číst vice »
A platit ten postrk bude panu Paroubkovi kdo? Vy?
Chcete vozit ty náklady, nebo nechcete vozit ty náklady? Třeba postrky páně Paroubka nebudou cenově nějak děsivé, na druhou stranu chápu že to pro vás budou další náklady v porovnání s tím jet přes Třebovou, kde je ale konstantní problém s přecpaností tratě a nedá se to řešit jinak než přidáním kolejí, ano sice tu jsou nějaké lány na tunely, ale ty stejně skončí na dvojkolejce v Ústí. Nebo už máte plán jak přesvědčit stát že je třeba mít další koleje prvně do Dlouhé Třebové, pak po staré nádraží v Ústí, pak na nádraží? Bez toho ani ty tunely nepomohou.… Číst vice »
Píšu to za několik let dozadu asi po milionté. Zjednodušeně. I kdyby byla cena DC přes HB zadarmo, tak to nestačí ke konkurenceschopnosti nákladní dopravy vůči trase přes ČT. Proto musí být státní infrastrukturní postrky financované ze SFDI minimálně do doby, než bude sklonově příznivější trať opět k dispozici s dostatečnou propustností. Konkurejeme silnici, nezapomínejte
A jste si jistý že to SFFDI smí hradit? Já jenom aby tam nebyl nějaký háček… Dobře, co tvoří ten největší díl nákladů, které z toho dělají nekonkurenceschopnou trasu? Energie, nebo nutnost druhého (třetího, čtvrtého) stroje? Pokud by to byl stroj, o kolik, asi je to tajné, takže zůstaňme u hodně, málo, trochu…, by se prodražila doprava každého jednoho vlaku, pokud by všechno co jede z jihu do Brna šlo na Vysočinu? Kolik se obecně do konkurenceschopnosti promítá limit 350kN? Máte nějaký konkrétní plán, co byste chtěli nechat udělat/postavit, aby byla dostupná (další) trasa pro nákladní vlaky s nízkým sklonem?… Číst vice »
Sorry, ale veřejně se vyjadřuju pouze obecně. Prostě je to tak, jak píšu a co se týče dalších objízdných tras na nejdůležitějším směru do budoucna , tak zkuste hádat třikrát , proč jsme podpořili trať Veselí nad Lužnicí – České Velenice 🙂
Předpokládám že sto asi nebude z důvodu krásných výhledů pro strojvedoucí :D.
Samozřejmě můžete to objíždět přes Rakousko, ale je otázka jestli kolem Vídně nenarazíte také do budoucna na vyčerpanou kapacitu.
SŽDC. Článek v Žel. Mag. 5/2019 strana 48.
Nahrazování šroubovek spřáhly očekávám těsně po vyřazení posledního vagonu s podvozky Y25. Tedy tak … můj případný vnuk by se mohl dožít. Výměna všech šroubovek vypadá reálněji, ale do deseti let neproběhne. ČD Cargo do toho hodí nebo nehodí vidle? A potřebujete to letos, jinak překládka na kamion a po D1. Chuťovka.
Za vším je všivá otázka: „Kdo to všecko bude platit!?“
Mimoběžka: Ale ono se tam jezdí, jen s úvratí. Máte-li na mysli spojku k odstranění úvrati, tak hádám, že to kleklo na otázce „Kdo to zaplatí“. Kromě vlaku tam jezdí ještě MHD.
Tak hlavně aby sehnal lidi. Vedle Metrans Rail Repair Shop (nebo jak se to přesně jmenuje), nedaleko DPOV Nymburk a sháňka po prac. silách je všude …
Doufám že chudák bezdomovec dostal aespoň náhradní bydlení:)))) Měl to tam dobře zařízený 😀
Třeba ČD konečně pochopí že byla chyba depa rušit. Kdyby nebyly předchozí vedení hloupí mohli sami podobný byznys rozjet. Teď jejich zrušená depa křísí konkurence a firmy jako Wynx, CZ loko atd. Sice občas externim dopracum něco ČD ve svých depech opraví, jsou to ale zanedbatelné počty. Divím se že to raději nezbouraly než aby to měla jakákoliv konkurence.
Kdybyste četl stranický tisk, dozvěděl byste se, že jak Kupec, tak Vörös opravárenství považují za skvělou byznysovou příležitost. Má to ovšem jedenháček: zatím se pořádně neumí starat ani o vlastní vozy.
Tak Kupec už nekupcuje.. a na hale ho nikdo neviděl tak dlouho, že nebýt tisku, tak neví jak vypadá…
Nicméně do poslední chvíle tento nápad opakoval, přestože neměl ani potuchu, jak by to prakticky udělal.
Je to dobrý nápad, místo taky dobré a pokud tam časem začnou montovat do mašin ETCS, bude to zlatý důl. Nic proti mladému Paroubkovi nemám, ale jestli si nevzal moc velké sousto, vzhledem k jeho praxi a zkušenostem.
Teď jsem koukal, že tam má podíl i jeho táta, takže slušný rodiný byznys. 🙂
Čí jsou ty modrý vagóny? Už v tom ztrácim přehled, kdo co kde má odstavený… 😀
Modré vozy jsou Regiojetu a čekají zde na kompletní přestavbu. Má to být první projekt co tato společnost provede.
https://zdopravy.cz/regiojet-privezl-dalsi-vozy-z-belgie-budou-z-nich-univerzalni-vagony-29205/
A zaplatí mu pan R.J. včas nebo jako obvykle? To by totiž to podnikání potřebovalo, aby si alespoň ze začátku nemuselo čekat na peníze týdny či měsíce.
Tyhle věci se muší ošetřit smluvně, vč. rozumné doby splatnosti a stanovení penále/sankcí za prodlení. Tou sankcí myslím okamžité přerušení poskytování služby do zaplacení. A nezaleknout se politického vyhrožování. Pak to bude fungovat.
Což vyžaduje dost odvahy, zvláště zde na divokém východě. Finanční Úřad si usmyslí, že máte ručit za neodvedenou DPH z obchodu, který Váš dodavatel uzavřel s třetí stranou. A obstaví vám konto i majetek. Přestože po létech soud rozhodne, že postup FÚ byl ilegální, Vám už to firmu nevrátí. To není smyšlena, to se stalo a ne jednou.
Proto také firmy utíkají do „daňových rájů“ přestože je tam zdanění vyšší než v ČR. V tom „daňovém ráji“ mají totiž stabilní zákony a tohle se tam neděje.
Dobrý den, upřesním ten skandální výběru daní u firmy „která na to má“, namísto u firmy která skutečně dluží na daních. V případě dodavatele (služby či zboží) toto riziko („okradení finančákem) příliš nevidím. Možná mi něco nedochází, ale já myslím, že toto riziko je velmi vysoké v opačné situace, když jsem odběratelem a můj dodavatel má nějaký problém se svým subdodavatelem (anebo je problém subdodavatele s jeho sub-subdodavatelem).
Problém je že je tu zdivočelý státní aparát, který se chová jako by všichni byli podvodníci a dělali to schválně. Ale jak se říká podle sebe soudím tebe. O tom že to má platit někdo jiný než ten kdo je povinný by měl mít možnost rozhodnout jedině soud, to co dělají úřady je katastrofa a mělo by jim v tom být zabráněno zákonem.
K.S.: Mýlíte se „Problém je že je tu zdivočelý státní aparát, který se chová jako by všichni byli podvodníci „…. Jednak na daňové správě ví, že všichni jsou si rovní, ale někteří jsou si rovnější. Takže zkuste si najít jakým způsobem „využil“ korunové dluhopisy pan Jančura (jako fyzická osoba i jako společník i jako statutár). Nebo jiným příkladem je několik set milionů, o které si snížili firmy z Agrofertu základ daně právnických osob tím že zadávali reklamu na luxusním resortu jménem Čapí hnízdo… Druhá věc, ve které mýlíte, tak já hájím pravomoc daňové správy „hasit požár“ když hoří. Jenže tuto… Číst vice »
To že je možné emitovat problematické korunové dluhopisy je v zákonech, což nemá řešit úředník běžný, ale má být řešeno zase jen a pouze zákonem. Jestli Agrofert zadal reklamu na Čapí Hnízdo, tak ty peníze nezmizely, někde v systému se musí objevit, dříve či později, u té společnosti bych viděl větší problémy, než reklamu na ČH, to že je něco luxusní rezort neznamená že se na to nemusí dělat reklama. Ono je to vůbec zvláštní s tímto (popravdě se dostáváme do pro mne poněkud neznámé oblasti korporátních financí), investice se jistě dají odečíst z daňového základu, je třeba, podle vás,… Číst vice »
Zkuste si najít info, než zareagujete. Protože myslet si neznamená vědět. Zneužití korunových dluhopisů: http://hlidacipes.org/jancura-v-babisovych-stopach-emise-korunovych-dluhopisu-student-agency-vypada-jen-jako-papirova-hra/
Já ale neobhajuji korunové dluhopisy, jenom říkám že to má řešit zákon a soudy, ne úředníci. Věc druhá je myšlení lidí, to se ale změní až tak za jednu dvě generace, pokud se přestane s nebezpečnými nápady jako Czechout a pod. Ale kvůli tomu nemůžeme mít berní úřad chovající se stylem po nás potopa.
Zopakuji, že nejde o samotné korunové dluhopisy (na nich mi nic nevadí). Vadí mi jen zneužití/používání úplně k jinému účelu – a přesně takové obcházení zákona mají daňoví kontroloři velmi důsledně a kvalifikovaně kontrolovat. A přestat řešit jestli někdo vystavil účtenku, když dostal pár korun spropitného… Vy věříte, že se mohla být provedena KVALIFIKOVANÁ daňová kontrola, když všech několik set společností s korunovými dluhopisy začala NAJEDNOU kontrolovat daňová správa? Jestli daňový kontrolor jeden den kontroluje řeznictví (a řeší jestli údajně neprodané odřezky nejsou za příliš moc peněz), tak Vy věříte že ten samý daňový kontrolor dokáže kvalifikovaně zkontrolovat velmi složité… Číst vice »
A to hašení požáru, když hoří, dotáhneme až jak daleko? Až tak že DPFO zaplatí zaměnstanci ze své čisté v případě, že zaměstanvatel DPFO neodvedl a zkrachoval. A to i v případě, že zaměstnancům nebyla čistá mzda na konto připsána. … pachatel umřel, bude to muset za něj odsedět někdo jiný… když už jsme u toho Orwela.
To že při „hašení požáru“ se daňoví úředníci šáhnout i na peníze zaměsnance jsem už zažil. Šlo o mateřskou… těsně před nástupem na nemocenskou – rizikové těhotenství – vyplatil zaměstnavatel velmi mimořádně velkou prémii zaměstnanci. Pro představu – hrubá měsíční mzda 10 tisíc, mimořádná prémie 150 tisíc. Tím se navýšila mateřská, kterou měl dostávat zaměstnanec. Nějakým způsobem se podařilo prokázat, že zaměstnavatel švindloval a to právě proto, aby zaměstnanec dostal větší mateřské (výměnou za prémii zaměstnanec dělal zdarma během mateřské „dovolené“ pro zaměstnavatele). Oba dostali podmínku. Zaměstnanec vracel státu část mateřské, která vyplývala z mimořádné prémie….
Tohle se RJ stalo v ČMŽO Přerov. Dělali mu tam na peršingu nějakou práci a protože už jim RJ dlužil nějaký peníze, tak, že jim tu mašinu vydají pouze proti přímé platbě. Dopoledne tam pro to přijel strojvedoucí to vyzvednout a oni řekli, dokud nebudu peníze, nedáme vám mašinu a postavte se na hlavu. („No money, no loco.“) Bylo kolečko výhružných telefonů, ale nikdo s nima nehnul, tak se narychlo převáděly peníze (šlo cca o 400 tis. Kč), aby jim vydali mašinu , protože ji RJ večer potřeboval nasadit na Košice.
Vzhledem k tomu že podíl v WYNX Pool má i Jan Paroubek starší, který stál u startu RegioJetu, tak si myslím že komunikační problém a placení ze strany RJ bude řádně ošetřeno. Navíc si RJ určitě nebude chtít „nasrat“ Jana Paroubka staršího, když sedí i na ministerstvu dopravy.
A ti co nestáli u zrodu RGJ mají víc smůly? Neboli preferování jednoho věřitele před druhým? Co na to zákon?