DB vyjíždí s jednotkami Stadler Kiss, které koupil od rakouské Westbahn
Jednotka Stadler Kiss v barvách DB. Foto: Deutsche Bahn
Deutsche Bahn představily nový typ jednotek pro vlaky Intercity. Dvoupatrové jednotky Stadler Kiss nasadí od března na trasu Drážďany –
Akorát mi tam chybí ta zelená linka, že to jezdí na zelený proud, jako ICE.
To přece nechybí – jinak by si to cestující mohli plést se zeleným označením vozů pro ty, kdo nastupují bez platné jízdenky …
Tuší někdo, proč tyto Kissy mají to „pancéřové“ okno, když i nové jednotky pro MÁV mají velkoplošné? Je to kvůli 230 km/h, kolik se jezdilo na Westbahn?
Velká okna byla choulostivá na opeřence. Jinak Vmax tohoto vozidla je 200km/h a s přehledem jí lze dosáhnout pod dvě minuty.
To je zajímavá poznámka, protože první generace KISSů Westbahn měla okno plně vyplňující sloupky a druhá ten „pancéřový“ čtverec. Údajně kvůli upraveným normám a úplné tlakotěsnosti.
Je to tak. Kvůli normám. Stačí se podívat na pantery. Okna jsou úzká kvůli širokým sloupkum ocelové konstrukce stanoviště strojvedoucího.
No krásy to moc nepobralo…
Neví redakce za kolik tyto jednotky DB koupily, jak byly staré a proč vůbec WB takovou transakci realizuje?
Je to otázka financování; podrobně je to rozepsáno v aktuálním čísle ŽM. Ve zkratce: WB je docela zadlužená a ve ztrátě, (postupným) prodejem stávajících souprav získají nějaké peníze a na nové vlaky se jim podařilo zajistit výhodnější financování. Uvidíme, jak se bude situace vyvíjet v dalších letech.
Ještě ses ptal na věk jednotek: 7 šestivozových je z roku 2009, 9 čtyřvozových z roku 2017.
Děkuji za vysvětlení obojího. Cenu náhodou nevíte?
Proč se o tyto soupravy nesnažily ČD nebo RJ? Nebo by to v ČR businessově nevycházelo? Ví to někdo? Děkuji.
15 kV 16.7 Hz bude ten důvod…
To nefunguje jako Raijet?
Děkuji.
Ne; funguje to jako jako elefant – je to elektrická jednotka.
Do depozitáře by to bylo dobré nebo mohl by to tahat třeba náky diesel 🙂
Neblázněte, ojetý německý šrot tady provozují jenom … no víte kdo. Vrakoviště Evropy. Zlaté Béčka, těch se dá připojit podle potřeby a nekazí se v nich klimatizace. Ještě by v tom byly německé nápisy.
Jo aha, vy se ptáte na České Dráhy. Tak to je proto, že v ČR ta jednotka české napájecí systémy neumí. Mohla by jenom do Znojma, z Vídně.
ČD se o soupravy nesnažily, protože pro ně Westbahn není konkurence. ČD se snaží získat vlaky od českých soukromníků jako LEO Express a RegioJet. A RegioJet kupuje Astry a nechce jednotky.
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-chteji-koupit-pet-jednotek-stadler-flirt-od-leo-express-22761/
https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/550607/ceske-drahy-chteji-koupit-leo-express-a-regiojet-o-zlute-vlaky-ma-zajem-i-cina.html
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/ceske-drahy-se-zajimaji-o-koupi-konkurencnich-dopravcu-leo-express-regiojet.A180626_084811_ekonomika_lre
https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/vlaky-leo-expressu-v-dresu-cd-neskonci-firma-odmitla-750-milionu.A190221_122935_ln-doprava_pave
Nemůžu o těch jednotkách říct nic špatného. Jako strojvedoucí i jako cestující.
ojety rakousky srot!
Ojetý rakouský šrot…..a milionkrát kvalitnější a pohodlnější než nově vyráběný šrot škodawerke značky Panter. 🙂
A ještě ke všemu ho kupuje státní dopravce od soukromníka, no považte jak hluboko klesli ! :-D:-D 😀
Tak jistě, 3 roky staré. Šílený šrot. Zlaté 10 let nové lokomotivy řady 380.
Co? Zlaté Regionovy!! 😀
RF: To ti rád věřím.