lot
Dopravci Železnice

DB vyjíždí s jednotkami Stadler Kiss, které koupil od rakouské Westbahn

Jednotka Stadler Kiss v barvách DB. Foto: Deutsche Bahn
Jednotka Stadler Kiss v barvách DB. Foto: Deutsche Bahn

Deutsche Bahn představily nový typ jednotek pro vlaky Intercity. Dvoupatrové jednotky Stadler Kiss nasadí od března na trasu Drážďany – Berlín – Rostock. Jde o zánovní vozy, které německý státní dopravce koupil od rakouské společnosti Westbahn.

DB nové soupravy nasadí od 8. března, zatím celkem devět jednotek, celkem jich DB kupují sedmnáct. Jednotky prošly přelakováním do barev DB.

Díky jejich nasazení bude možné zavést na trase dvouhodinový takt, který propojuje čtyři spolkové země. Doba jízdy mezi oběma městy je 4 hodiny.

Jednotky mají kapacitu 300 míst, jsou plně klimatizované, vybaveny wi-fi. V každé soupravě je 8 míst na jízdní kola. Podle DB je nákup vozidel součástí strategie posílení železničního provozu. DB chtějí stávající počet cestujících v dálkové dopravě – 260 milionů osob – zdvojnásobit.

Westbahn musela kvůli prodeji souprav omezit letos částečně provoz, Stadler pro ni ale již vyrábí nové jednotky.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Cargo

Akorát mi tam chybí ta zelená linka, že to jezdí na zelený proud, jako ICE.

pozorovatel

To přece nechybí – jinak by si to cestující mohli plést se zeleným označením vozů pro ty, kdo nastupují bez platné jízdenky …

Zlámalík

Tuší někdo, proč tyto Kissy mají to „pancéřové“ okno, když i nové jednotky pro MÁV mají velkoplošné? Je to kvůli 230 km/h, kolik se jezdilo na Westbahn?

1a1=11

Velká okna byla choulostivá na opeřence. Jinak Vmax tohoto vozidla je 200km/h a s přehledem jí lze dosáhnout pod dvě minuty.

Y.K.

To je zajímavá poznámka, protože první generace KISSů Westbahn měla okno plně vyplňující sloupky a druhá ten „pancéřový“ čtverec. Údajně kvůli upraveným normám a úplné tlakotěsnosti.

zwi

Je to tak. Kvůli normám. Stačí se podívat na pantery. Okna jsou úzká kvůli širokým sloupkum ocelové konstrukce stanoviště strojvedoucího.

Jarek

No krásy to moc nepobralo…

Robert

Neví redakce za kolik tyto jednotky DB koupily, jak byly staré a proč vůbec WB takovou transakci realizuje?

Kubrt

Je to otázka financování; podrobně je to rozepsáno v aktuálním čísle ŽM. Ve zkratce: WB je docela zadlužená a ve ztrátě, (postupným) prodejem stávajících souprav získají nějaké peníze a na nové vlaky se jim podařilo zajistit výhodnější financování. Uvidíme, jak se bude situace vyvíjet v dalších letech.

Kubrt

Ještě ses ptal na věk jednotek: 7 šestivozových je z roku 2009, 9 čtyřvozových z roku 2017.

Robert

Děkuji za vysvětlení obojího. Cenu náhodou nevíte?

Tom

Proč se o tyto soupravy nesnažily ČD nebo RJ? Nebo by to v ČR businessově nevycházelo? Ví to někdo? Děkuji.

...

15 kV 16.7 Hz bude ten důvod…

Tom

To nefunguje jako Raijet?
Děkuji.

Kubrt

Ne; funguje to jako jako elefant – je to elektrická jednotka.

Filip

Do depozitáře by to bylo dobré nebo mohl by to tahat třeba náky diesel 🙂

Jiří Kocurek

Neblázněte, ojetý německý šrot tady provozují jenom … no víte kdo. Vrakoviště Evropy. Zlaté Béčka, těch se dá připojit podle potřeby a nekazí se v nich klimatizace. Ještě by v tom byly německé nápisy.
Jo aha, vy se ptáte na České Dráhy. Tak to je proto, že v ČR ta jednotka české napájecí systémy neumí. Mohla by jenom do Znojma, z Vídně.

1a1=11

Nemůžu o těch jednotkách říct nic špatného. Jako strojvedoucí i jako cestující.

MichalM

ojety rakousky srot!

Původní varák

Ojetý rakouský šrot…..a milionkrát kvalitnější a pohodlnější než nově vyráběný šrot škodawerke značky Panter. 🙂

Zlámalík

A ještě ke všemu ho kupuje státní dopravce od soukromníka, no považte jak hluboko klesli ! :-D:-D 😀

Y.K.

Tak jistě, 3 roky staré. Šílený šrot. Zlaté 10 let nové lokomotivy řady 380.

Jiří Kocurek

Co? Zlaté Regionovy!! 😀

Já, kdo jiný

RF: To ti rád věřím.