DB Schenker ke kamionu z Číny: Dálnice jsou v Rusku v překvapivě dobrém stavu
Trasa měří přes 13 tisíc kilometrů, kamion ji zvládne za dva týdny.
Společnost DB Schenker spustila novou přímou kamionovou linku z Číny do České republiky. Vedl ji k tomu nedostatek přepravní kapacity na železnici i na lodích pro dopravu zboží z Asie do Evropy. Trasa měří přes 13 tisíc kilometrů, kamion ji zvládne za dva týdny. Vede přes Rusko, Bělorusko a Polsko.
V Číně přepravu zajišťuje lokální dopravce, který zásilku doveze na hranice s Ruskem. Odsud následně zásilka putuje na kamionu až zákazníkovi v České republice. Podle firmy je o alternativní možnost přepravy velký zájem. A velký zájem informace vzbudila i u čtenářů deníku Zdopravy.cz. Na dotazy odpovídá ředitel společnosti DB Schenker Tomáš Holomoucký.
Jede skutečně kamion z čínsko-ruské hranice až do České republiky? Jak se posádka střídá, neodporuje tak dlouhá doba jízdy normám?
Ano, z rusko-čínských hranic jede skutečně jeden kamion celou trasu až do České republiky. Posádku tvoří dva řidiči, kteří se střídají. Přeprava odpovídá všem mezinárodním standardům a místním předpisům.
Lidé obecně málo vědí o stavu infrastruktury v Rusku. Jak vypadají silnice a dálnice vedoucí přes Rusko?
Dálnice jsou v Rusku v překvapivě dobrém stavu, dlouho jsme s kolegy z Ruska, kteří dobře znají místní infrastrukturu, plánovali vhodnou cestu. Ta, kterou aktuálně používáme, je prověřená, rychlá a bezpečná.
Kamion jaké země do ČR nakonec přijíždí?
Zboží je po celou dobu v síti DB Schenker a do ČR přijíždí moderní ruský kamion.
Kolik kamionů již takto projelo?
Provoz linky je zatím na začátku, do Evropy takto dorazily desítky kamiónů. Do ČR přijely zatím jednotky kamionů, další desítky přeprav jsou připravované nebo již objednané.
Jaký typ zboží takto nejčastěji putuje?
Přeprava je vhodná pro široké spektrum zboží, od sportovního vybavení, přes automobilové součástky až po elektroniku.