DB Schenker ke kamionu z Číny: Dálnice jsou v Rusku v překvapivě dobrém stavu

Přeprava zboží kamionem. Foto: DB SchenkerPřeprava zboží kamionem. Foto: DB Schenker

Trasa měří přes 13 tisíc kilometrů, kamion ji zvládne za dva týdny.

65 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomas

Že prý dodržují veškeré mezinárodní smlouvy v dodržování bezpečnostních přestávek. Ano dodržují, to je velmi lehké protož v Rusku bezpečnostní přestávky NEEXISTUJÍ!,pouze pro vozidla registrovaná v EU, ale to zas pro EU, Rusům je to jedno. Tak ať nekecá.

Karel

Doporučuji.Pokud máte výborné a spolehlivé auto,vyřiďte si vízum pro RF a přes Polsko a Bělotusko,navštivte např.Petrohrad,po velmi dobré dálnici můžete do Moskvy.Všude se dobře domluvíte,dálnice skutečně dobré,ceny ještě lepší,včetně poh.hmot.Je potřeba si naplánovat iterinář co chcete třeba za 10 dnů vidět,protože vzdálenosti jsou velmi velké a zaberou značnou část cestování.Nechtějte si cestu zkrátit přes UK,velké riziko.Jinak náš ministr prům.nikdy stavět dálnici asi neviděl,proto to u nás tak vypadá.

Jaaa

V Rusku nejsou až na výjimky naše klasické dálnice.

Petr II

A výborné a spolehlivé auto tam dovezete zlodějům zdarma. Zpět autostopem, protože budete bez auta, peněz a dokladů.

Simonphoenix

No překvapivé by to bylo spíš u nás nee

Alex.D

Co na to GRETCHEN a uhlíková stopa… ?

Jirka Hujer

Tak za 150 000 měsíčně bych o tom uvažoval – 😀

jan v

Předpokládám, že jeden z důvodů proč Schenker toto může nabídout bude i relativně nízký platový nárok ruského řidiče ve srovnání s jeho evropským kolegou.

Jirka7

Jj, RF má poměrně kvalitní a dobře vybavené silnice a dálnice. Navíc se rozsáhle přestavují a to docela pozoruhodnou rychlostí vzhledem k tomu, že tam je mnohem kratší stavební sezóna a RF se navíc prý hroutí…. Některé dálnice jsou tam např. komplet osvětlené, což v ČR není ani okruh kolem Prahy…

Petr

Jo, některý dálnice maj osvětlený. Kolem Moskvy. Ta dálnice na Sibiři, která lidi asi zajímá, a která tam spojuje milionový města, bude srovnatelná s naší silnicí I. třídy. Když je dobře, tak dobrej povrch a obchvaty, ale klidně taky vyjetý koleje a pěkně padesátkou skrz města a vesnice. Do toho samozřejmě sotva jedoucí starý Kamazy po střechu naskladany kladama. Aspoň tak vypadala srovnatelna silnice, po který jsem tam jel. Jako asfalt to je, ale jet po tom z Číny asi nebude žádnej med. Nebo se pletu?

Potulný wechtr

Nepleteš. Byl jsem tam před Covidem skoro každý rok.
Je to přesně jak popisuješ. V odlehlých oblastech to není čtyřproudová ale jen silnice.
Jen ještě přidám, že zimní údržba je tam neskutečně mizerná.
Ad. Jirka7: komplet osvětlené dálnice mají v Belgii. V Rusku jsou osvětlené pouze okolo Moskvy a tak jako u nás, na výpadovkách měst.

FrenkyUL

Věřím vašemu popisu a je to vidět i z filmových dokumentů, ale přesto mne zajímá trasa. Budou v ní i ty nové úseky a pokud bych přiletěl do Moskvy a nebo někam dál a chtěl si půjčit auto a chtěl v budoucnu projet Rusko, tak bych jí rád znal. Tento článek je jen o tom, že něco takového existuje (služba), ale je škoda, že se nedozvíme nic o té trase.

Petr

V předchozím článku se píše, že „přepravní trasa vede přes hraniční přechod Manzhouli/Zabajkalsk“. Najdi si to na mapě a myslím, že se nespletes. Ono tam těch dálnic tolik nebude.

qentity

Tak to jste nikdy neviděl, jak vypadá ruská dálnice na Sibiři…

Lubo

Skus dialnicu z brna do prahy😁

TomRybna

V létě 2 týdny cesty a v zimě 3 týdny.To se pozná

Petr

Kdyz jsou dalnice v Rusku v prekvapive dobrem stavu, proc tak „dlouho s kolegy z Ruska, kteří dobře znají místní infrastrukturu, plánovali vhodnou cestu“?
Nevim jestli bych rek, ze jsou dalnice v dobrem stavu, kdyz na ne potrebujete pruvodce.

Jiří Kocurek

V přepkvapive dobrém stavu … vůči jakému předpokladu. To je důležité. Člověka by překvapilo, že tam mají místo brodu most. Nebo že tady je zpevněný povrch, ještě před 10 léty nebyl.

Miroslav Zikmund

Tahle přeprava má jedno – politické – riziko. Soudruhdiktátor Lukašenko – v odvetě za sankce uvalené EU z důvodu „přistání letadla v Minsku – uvalí sankce na tranzit zboží z Číny do EU …. prostě ho zakáže nebo budou takové podmínky, že to nebude možné … např. vízová povinnost …

Chronosphere

Zablokování pozemní cesty z Číny do Evropy ovšem není v ruském zájmu. Oni už by si ho rusové zpacifikovali,kdyby měl takové nápady

Jiří Kocurek

A nebo na to napálí takové mýto, že budou skákat radostí ti, kteří chtěli napálit 1 €/km daň. Nebudou z toho ale nic mít, Lukašenko si pořídí další daču.

Jiří

Přejezd Běloruska cca 612km vychází na mito cca 2 200kč. http://www.beltoll.by tam si to můžete spočítat přesně.

hobluj

Jak by dálnice v Rusku nebyly v dobrém stavu, když jsme mu přes 40 let „bratrsky“ pomáhaly a sami měli holou (.)

Chronosphere

90% z nich bylo postaveno až v posledních 20 letech. Zkuste si najít něco třeba na YT,abyste si ušetřil řeči o propagandě. Ropa a plyn, uhlí a diamanty prodávané za světové ceny Rusku prostě vynáší….

hobluj

Kdyby jim ČSSR „bratrsky“ nepřispělo na otevření nových ložisek, ropovody a plynovody, tak Rusku vynáší velké howno (které jsme zato dostali, ale budovali jsme mír a všichni byli šťastní, netrpěli nedostatkem, ani santusáci).
Zkuste si najít něco třeba o historii a nemluvte o propagandě.

Chronosphere

Takže jsme je zachránili před smrtí hladem. Oni nás v 74 před ropnou krizí. To nic nemění na tom,že speditér asi ví,o čem mluví. Dálkové trasy jsou v překvapivě lepším stavu než se u nás soudí. Zbytek je často na úrovni rozvojových zemí,ale tam ty kamiony asi nejezdí. Co máte dál…jo,že jsme byli jejich nesvéprávnou kolonií,o tom není sporu.

hobluj

Že dálkové trasy v Rusku jsou v dobrém stavu? Aby ne. Využívají se více, než když málo aparátčíků dřív pro delší přesun používalo letadla. Noví Rusové se také rádi projedou, tak musí mít po čem.
Ano, v 74 nás Rusko zachránilo před ropnou krizí. Nedostatek paliv tady byl totiž už dávno předtím. Takže jsme ji nepociťovali skokově. Jejich ceny byly u nás (ve srovnání se západem) vysoké už před ní 😀

FrenkyUL

Když jsme u té historie. Po válce jsme odevzdali ložisko Uranu za cenu nula nula nic. Zničilo to spousty životů jak pravých tak domnělých politických oponentů komunistů. V té době byly údajně jen dvě známá ložiska na světě a Uran měl cenu takovou, že bychom tu byli desítky let jako šejkové a nebo jako Norsko nyní. No a místo toho máme jako společnost holej zadek. To jsou fakta.

alfonz

…kto???inkompetentny spediter,ktory kamion videl uz na dvore…jazdil som tam aj inde,ale dva tyzdne,len otrok,alebo terminator…pocitajte chlapi…

Zdeněk

Divné, že se nikdo nezajímá o cenu.. tak na kolik to teda přijde?

zdenda1

Zjevně se to vyplatí. Konkrétní cenu přeprav Vašeho zboží Vám nabídne DB Shenker. Vlastní náklady výkonu = obchodní tajemství😀

Tomas

to fakt nekdo nekdomv diskusi resil, jestli dodrzujou prestavky? 😀

V. F.

A do ČR přijíždí moderní ruský kamion 😀 jasný, takže na tom vydělávají Sověti. Snad tak, jak to rychle začalo, to zase skončí. Nejlépe i s celým DB Schenkerem..

Pavel

13000 km za 14 ctrnact dni je pekna nakladacka 😆

Jirka

ten údaj o 13000km není zcela jasný. Asi je to včetně trasy po Číně?
Když najdu bod na čínsko ruské hranici a dám hledat cestu do Prahy, tak to ukáže 8713km. ČIli by to chtělo pro vytvoření reálné představy více podrobností.
https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=73.5420386&y=55.9589464&z=4&rc=yL2GsxVGol9hChxxXvtO&rs=osm&rs=muni&ri=13693226&ri=3468&mrp=%7B%22c%22%3A111%7D&xc=%5B%5D&rwp=1%3Bxvu40xcW6CxfoM-xhICwx6p7Qx.qT2wqepcxvsNfwQrtxxuJUyvrA9Ix.Rw5v8f3HyLEGKu9aNOyGsBjuXKmcxuEQs9zuHXxkBd5&rut=1

Pavel

Asi mozna urcite tezko rict, pro ten kontajner je to urcite nakladacka? Pro ty dva dobrodruhy, co na to kejvli je 8713km brnkacka s prstem v nose 🙂

FrenkyUL

S prstem v nose na dálnici v USA. V Evropě záleží na státu a v Rusku to bude asi dost šichta. Nebo je napříč Ruskem nějaká opravdu dobrá dálnice?

alfonz

jirka moj zlaty trasista…nakladakom po tejto trase neprejdes…a ktomu chces aj do kazakstanu…len tam mas tyzden v riti…tam su hranice…

Jiří Kocurek

Průměr 38 km/h, lodě jsou jen o trochu pomalejší. Výhoda lodí je ale v tom, že 30-35 km/h dokáží držet 24/7.

Robert

Tak to nevim, ta lod se tyden nakládá, pak měsic pluje a týden vykládá. A to nepocitame cestu z Hamburgu, nebo z Holandska.

libor

otázkou je vzdálenost (trasa) těch lodí a pak taky další překládka na vlak+kamion….

Pavel Bláha

Pokud počítate průměr od nakládky do cíle 38 km/h, počítejte to stejné pro přepravu lodí. A nesrovnávejte průměr a s maximální rychlostí plavby. A když, tak s maximální rychlostí kamiónu 90-100km/h.

David

Desítky kamionu nejsou žádný trend, ale spíše jen alternativa k tomu sedět a čekat – navíc není úplně jasné jak dlouho čekat. Na náhradní dily apod. je to super.

zdenda1

Loď je pomalejší, letecká mnohem dražší.
Překládky přepravu zdržují a prodražují. Takže kamion JE a bude trend, viz USA/Canada.

alfons

soráč, můj názor, ale už jen kvůli ekologii doufám že to půjde do kytek co nejdříve… Pak že je Německo zelené, to je jen propaganda. Dělám v Německé firmě, která se zavázala snížit emise do roku 2030 na nulu. Fígl je v tom, že se vše outsourcuje a převádí na externí dodavatele. Takže mi čistý stůl, to soused, železniční vlečka vytrhaná, 50 kamionů denně

MildaIV

O tom je celá bezemisní ekonomika – přesunout komíny mimo dohled.

Frantisek

Bohužel. Externality spíše schovat než omezit. Žádný znatelný přesun hromadnějších přeprav na koleje. Přednostně zajistit dobré silnice, koleje v lepším případě ‚jen‘ zachovat.

Jiří Kocurek

Ne, vypnout atomové elektrárny a nahradit je zemním plynem. Toť Energiewende v praxi.

kakov

však se to vozí do čr, tudíž němci maj emise nulové 😀 za to ta špatná čr furt špiní evropu 😀

Milan Mikeš

Prima, a jak je to s bezpečností po trase? Ta je také překvapivě dobrá? Jak se budou bránit gangům, vykrádajícím kamiony? To pojede každý náklad s ozbrojeným doprovodem?

Pavel Bláha

„cestu, kterou aktuálně používáme, je prověřená, rychlá a bezpečná“, vede mimo Ukrajinu.

*****. Petr

A co by jsi na Ukrajině dělal ?

Frantisek

😀 Jistě, lupiči jsou výhradně na Ukrajině. (Otázkou je ještě, zda tam nejsou cíleně dosazeni…)

Vít Jůza

Nejsou. Jsou tam přece na dovolené.

Eda

Hmm, takoví jsou nejlepší. Nejsou schopni si pořádně přečíst to, k čemu se vyjadřují, v Rusku nikdy nebyli a evidentně o něm ani nic neví, ale hned mají ve všem jasno. Nesmíte aplikovat na dnešní Rusko to, co jste viděl v devadesátkových filmech. Doporučuji nesedět doma na zadku a vyrazit do světa přesvědčit se na vlastní oči, jak to kde chodí a vypadá. Ano, není to tak jednoduché, ale aspoň pak v diskuzích nebudete za tydýta.

Frantisek

A ono je Rusko nějakou extra zemí, kde se na rozdíl od zbytku světa vůbec nekrade? Vezmu-li ten dotaz bez předsudků té či oné strany…

Eda

Přečtěte si můj komentář ještě jednou – píši v něm někde, že se v Rusku nekrade? Kdo do diskuze vnáší předsudky je pan Mikeš, který si myslí, že tam dodnes panuje stejný Divoký západ, jako viděl ve filmu Fontána pre Zuzanu 2.

kakov

jestli ten, kterej to zná jen z filmů nejste Vy!

bohužel to nebezpečí přepadení je tam velmi reálné, neříkám, že se to stana každému kamionu, ale čas od času se to stane……. jako v každé jiné zemi

Eda

Aha, takže „jako v každé jiné zemi“. Tudíž tím říkáte, že to v Rusku není o nic nebezpečnější než kdekoliv jinde v Evropě.

Robert

Auta se prepadavají a vykradají skoro všude e. U nás, v Německu, v Anglii, Italii a i v nových členských státech slavne EU. Mimochodem jejich gangy ve vetsime pripadů organzují toto po EU. Úmyslně neuvádím jména oněch států……

Tomas

panikaaa panikaaa

Greta

Když bude kamion ukraden, tak DB Schenker nebo jejich pojišťovna zaplatí škodu a penále. Když se to bude stávat často, tak linka nejspíš skončí.

Jiří Kocurek

A když to naštve Putina, že by z toho tranzitu ztratil příjem, tak skončí lupiči na provaze. A nebo u provazu, na Volze, budou tahat lodě.

Miroslav Dostal

Jsem řidič kamionu.mam projetku trasu po Rusku až na čínské hranice.trasa po Rusku v létě pohoda přes ural.pres zimu Moskva .Samara sinken alma ara Čína hranice.dal vás nepustí.odevzdate návěs oni ho naloží a přivezou zpět na hranice Ruska a předají vám ho.14.dni řidič v oho do cz.

Jiří

V Rusku i Bělorusku je dostatek hlidanych parkovišť ať už přes týden nebo o víkendu neni problém zaparkovat. Cena parkovneho je 100-200 rub. Záchody a sprchy jsou tam taky na evropské úrovni.