DB Regio začíná informovat cestující na nástupištích, jak je který vagon plný
Data o vytížení jednotlivých vozů ve vlaku. Foto: S-Bahn Hamburg Gmbh
DB Regio si od nových informací pro cestující slibuje i menší zpoždění.
DB Regio si od nových informací pro cestující slibuje i menší zpoždění.
O tom a podobných vychytavkach si ve vlacích neustále zpozdenych a nespolehlivých ČD a ostatních rádoby provozovatelů můžeme v ČR nechat jen zdát. U nás naučili cestující leda tak modlit, aby se vlaky nesrazily a rychlost byla v průměru 80 km/h!!! Tak ať tady přestanou psát sotousi a jim podobné struktury, milovníci nostalgie a parních lokomotiv svá moudra. Když cestovat, tak rychle, kvalitně a dostupně. U nás hudba budoucnosti tak za 100 let. Dík všem, co daj dislike! Jen to potvrdí “kvalitu” cestování vlaky v ČR.
Zase něco pro tupé stádo bezmozků. A jakpak systém pozná, kolik lidí bude vystupovat? Ona se ta situace může ještě před nástupem uvědoměle rozestavěných hloučků výrazně změnit (třeba tím, že zatím nejplnější vagon bude po zastavaení nejbléže k východu ze stanice).
Ukazuje to data která to má a každý s tím může naložit jak chce. Ono těch zastávek na S-Bahnu, kde je v jeden čas a pro jeden směr vysoká výstupní i nástupní frekvence zároveň, bude v síti menšina. Pro ten zbytek tato nepřesnost vlastně ani nevadí.
Žilina, žejo?
Cestující na kratší trasy by se měli naučit sesedávat spíše k sobě nebo sedat na méně atraktivní místa. Jinak to dopadá jako třeba na S1: Na Mas.n. cestující po Praze (zejména do Klánovic) rozesetí po vlaku a zabírající atraktivní místa (po směru a u okna) včetně prostorů pro kola apod. V Klánovicích vylezou a člověk aby si šel přemístit kolo a sednou na slušné místo. Nemluvě o tom, že jezdí skoro zadarmo, Pražáci.
Atraktivní místa jsou ty boční sklopky v prostoru pro kola? 🙂
Plať si první třídu. Jinak já bych nebyl proti vyhrazení části(půlka jednoho vozu) pro místenky.
To celé mi připadá, jako že se „Chytré hlavy daly dohromady“ a vymyslely low cost řešení na přeplněné vlaky. Cestující budou poučeni a třeba se přestanou chovat jako substrát, ale jinak se tím moc věcí nevyřeší.
Vždy jsem celá léta říkával: Kdo je líný na krok, ten se tlačí. Chumel vždy stojí u schodů, lidé se tlačí u 2-4 dveří, zatímco ti co popojdou dál už dávno sedí vysvlečení a nemusí se tlačit s ostatními.
No tady bych asi začal tím, že napíšu nástupiště o nějakou minutu dřív, než k němu postaví vlakovou cestu. Na vlak se čeká a ne aby se chytal, 😀
Chmmm, s novým GVD je lahůdka přestupovat v Praze se 6 letým synem. A to se modlím, aby vlak neměl sekeru ani pět minut.Taky nechápu proč nějaké pomazané hlavě začlo vadit to, že Budějovická větev přestala jezdit z Holešovic.
Dotaz na redakci… píšete: „Do konce roku 2024 bude sčítači vybaveno více než 1 500 vagonů DB Regio. To je čtvrtina všech vlaků DB v regionální dopravě.“
Mluvíte o tom, že sčítače budou také v EMU/DMU vlacích?
Pokud jde o Reisezugwagen = v 2021 DB Regio uvádělo 1958 vagonů (a dalších 2137 vagonů uvádělo DB Fernverkehr).
A DMU/EMU DB Regio uvádělo 4.031 (Triebzüge). Samotných jednotlivých vagonů (Triebwagen), ze kterých jsou složeny EMU/DMU, bylo 11.559
A budou sčítače také v busech DB Regio, kterých uváděla 10 tisíc?
https://kpi.deutschebahn.com/de/flotte-und-infrastruktur
Pasažérská lokotko, nesliboval jste nám všem, že už dáte konečně pokoj?
Přesně. Kdyby ten dotaz byl alespoň smysluplný. Je líný si přečíst článek a zamyslet se. Holt udělat ze sebe xxx stojí míň námahy.
Nemám ambici s Vámi diskutovat.
Můj dotaz pramení z toho, že v článku uvedené 4 zakázky (4x S-Bahn) reprezentují zhruba 1200 vlaků. Tj. jde o příkladmý výčet, nikoliv úplný
Instalují DB stítače do starých dvoupatráků s dveřmi v rozích vagonů (= nastupuje se po schodech)?
Instalují DB sčítače do nových dvoupatráků a do málokapacitních Mireo a FLIRTů, které nyní převezmou?
A pokud jde o busy, tak pro občasnou jízdu s rodinou v jiném regionu (např. na dovolené) se hodí vědět, jestli v určité dny/hodiny na určité lince jezdí busy naplněné/přeplněné.
Tak jako level 1 bychom potřebovali aspoň konzistentní číslování nástupišť. Jako level 2 předem danou informaci, ke kterému nástupišti vlak přijede. Jako level 3 dodržení řazení, jako level 4 mapování řazení na sektory nástupiště (proč jsou vůbec označené?)
Sektory sú označené v rámci toho levelu 1, aby sa prestali vyskytovať také tie miestopisné označenia typu Sever/Jih, Vlevo/Vpravo, Vlak vepŕedu/Vlak vzadu,…
Jaký je rozdíl mezi zažitým označováním sever/jih versus sektor A-C/D-F?
Predstavte si, že ste cudzinec, ktorý netuší, čo znamenajú slová sever a jih. Hlásenie v angličtine/nemčine sa ako bonus musí nejako skomoliť (pretože v nich, tak ako vo väčšine relevantných jazykov je S juh). Takže netreba byť ani nejaký číňan, ktorý je rád že je vôbec nejako schopný čítať latinku. A ako korenie môžeme začať ešte skloňovať a rozvíjať („severní část“ apod.)
Např. Plzeň i Budějovice sektory hlásí
Brno hlavní taky, jen v KrPoli chybí i ten pragotron s odjezdy na peroně, snad už brzo bude rekonstrukce…
Úrovně 4 a 5 (to v článku) by měly přínos i před (úplným) vyřešením těch úrovní 1-3.
Vidim to na CCCS. Czech Carriage Control System
1) U toho vždycky budou nějaké paradoxy (číslování od staniční budovy – a na druhé straně UnO či Tábora budou záporná nástupiště?). Nejsem zastáncem toho napsat univerzální předpis, ze kterého při jakékoli konfiguraci stanice vyleze rozumné označení, a držet se toho i kdyby to znamenalo že nástupiště s blízkým číslem budou daleko od sebe.
U toho hlavně značení, od přístupové cesty značení k nástupišti.(Šipky pro cizince, ne kraviny pro místní typu „stanoviště busů je ve Wilsonově ulici před starou budovou“)
2) Souhlas. Jenže Spržel to neví, ani když má vlak postaveno, dokonce ani když souprava stojí u nástupiště.
3+4) Souhlas.
1) Nie, akurát bude „divne“ polohované nástupište 1. Vo Viedni na hlaváku sa tiež nedivíte, prečo to došľaka začína nástupišťom 3. Mimochodom v UnO už nič také nie je, staničná budova je tá malá na kraji, nie tá oštara v strede. Inak keď práve nebudete vymýšľať s číslovaním a vezmete to od 1 od kraja, tak sa Vám ten problém s malým rozdielom čísiel a veľkým vzdialenosti nikdy nestane vo väčšej miere, než čo ste schopný vymyslieť pri číslovaní. 2) Ako kde, miest kde Správa vie o nástupišti aspoň v okamihu keď je postavená cesta, je už pomerne dosť. Takisto… Číst vice »
Mezitím SŽ řeší tohle: https://zdopravy.cz/jak-se-postupuje-pri-mimoradnostech-a-informovani-cestujicich-sprava-zeleznic-doplnuje-andyho-140582/ Těžko věřit, že DB Regio a SŽ existují ve stejném časoprostoru.
Asi by bylo dobré říct, že je tedy těžko představitelné že český a německý národ existují ve stejném časoprostoru, protože vše, co se ve státě děje, má původ ve společnosti.
Ne. Jsou to jiné vesmíry.
A zatím u nás se předpisově betonuje stav, kdy se cestující nedozví ani kde bude jednička.
Taky se klidně zobrazuje na tabulích vlak jako odjetý včas, i když ještě stojí u perónu a má 7 minut zpoždění. To je asi taky opatření proti přeplňování… 😜
Nedávno jsem zažil přesný opak, že na tabulích se vlak objevil asi 2 minuty před příjezdem (pobyt 1 minuta), zato tam visel ještě 10 minut po odjezdu.
Podobné hlášení má ve vlaku i Thameslink mezi Brightonem, Londýnem a Bedfordem.
Hustý!
Mně by stačilo, kdyby vždy koupená místenka byla na místě a lidé se tam naučili nesedat 🙂
Text je o regionální dopravě, kde místenky nejsou.
A pusu nemáte? Slušně požádám o uvolnění rezervovaného místa, to je tak těžké?
Navíc, často se stane, že místenka se při online nákupu udělá automaticky, cestující to neví, a místo není obsazené.
A u nás SŽ občas nevyhlásí ani, že vlak už stojí u nástupiště. 😆
Případně má SŽ cedule schované tak „vtipně“ jako v Brně hl. n. Člověk v podchodu tu ceduli vidí až když je u ní a aktivně ji hledá.
Ty souhrnné informační tabule před vstupem na jednotlivá nástupiště u WC a v příjezdovém podchodu u spojovací chodby k Tescu/podchodu k šalinám, na kterých byly souhrnně uvedeny vlaky + nástupiště, už tam nejsou?
Hezké. U nás u objednávané dopravy by mohlo být automatické počítání pasažérů taky povinné, s publikováním dat aspoň online do grappu a pod…
Publikování do Grappu je jen pro šotouše. Cestující ocení informaci na nástupišti a ne hledání v mobilu před stojícím vlakem.
Pro šotouše a dispečery třeba…
K čemu dispečer potřebuje vědět obsazenost?
Napadjí mě i situace, kdy by se mu to mohlo hodit.
Když se něco podělá a potřebuje sehnat NAD třeba? Je asi rozdíl jestli je ve vlaku 50 nebo 500 lidí… O nehodách ani nemluvě…
I cestující ocení tu informaci v mobilu v aplikaci dopravce. Může pak jít rovnou na příslušnou část nástupiště. Nebo se to dozví i na zastávce/stanici, kde to ještě IS zobrazit neumí.
Grapp je aplikace SŽ a ne dopravce. A načíst ji v mobilu… No, tam kde by to bylo k něčemu nebude dle zkušeností dost silný signál a vlak stejně zastaví pokaždé jinak.
Paragraf 10: stejně to bude na ho…