Letecké společnosti Letectví Letiště

Daň za pandemii. British Airways a easyJet končí na více než měsíc v Praze

Airbus A320 British Airways v Praze. Foto: Letiště Praha
Airbus A320 British Airways v Praze. Foto: Letiště Praha
Do Londýna bude létat z Prahy jen Ryanair. Další škrty v letovém řádu provedly také ČSA.

Další letecké společnost přeruší kvůli současné epidemiologické situaci spojení z Prahy. Od 5. listopadu až do 16. prosince nebudou létat na lince na hlavní londýnské letiště Heathrow British Airways. Už v pátek vypraví na více než měsíc poslední let z Prahy britská společnost easyJet. Další redukce nastává u ČSA i dalších dopravců.

Vyplývá to z dat v rezervačním systému, přerušení linek obou dopravů potvrdila mluvčí Letiště Kateřina Pavlíková. Už dříve oznámily redukci spojů z Prahy na listopad a prosinec jiní dopravci.  Na celý listopad a velkou část prosince z Prahy například mizí Wizz Air.

British Airways dosud létaly mezi Prahou a Londýnem až dvakrát denně, poslední let z Prahy mají naplánován na 4. listopadu. Na Heathrow létaly ještě krátce České aerolinie, které ale provoz linky ukončily v září. Do Londýna z Prahy bude aktuálně létat dál jen Ryanair, který nabízí šest letů týdně na letiště Stansted. I Ryanair ale výrazně proškrtal svůj letový řád z Prahy, na zimu nechal na Ruzyni jen deset linek.

V případě easyJetu letí 30. října poslední spoj do Amsterdamu a Basileje, další lety jsou naplánovány až na druhou polovinu prosince. U některých destinací ještě později.

K redukci přistoupili v Praze i další velcí evropští hráči. Lufthansa od listopadu přeruší linku do Mnichova, na jeden let denně seškrtá linku do Frankfurtu. Nejméně jeden let denně dál nabízí KLM do Amsterdamu nebo Air France do Paříže. České aerolinie prodávají dál lety do Paříže, Moskvy, Kodaně, Kyjeva a Stockholmu. Od listopadu přestávají létat do Oděsy, z nabídky zmizely i lety do Milána nebo Říma.

Podle zatím posledních oficiálních čísel Letiště Praha za září klesl počet cestujících o 87 %. Letiště Praha doporučuje cestujícím sledovat letové řady, situace se průběžně mění.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
poletucha15

Neda mi to a zeptam se tech odborniku co tu hejtili sw, co na to rikaj?
Prave argument ze BA nebo easy jsou v pohode byl casta odpoved.
RYR je dalsi.

Petr Novák

Šimáně si zařídil dotace u Emana na Hradě. Kapitalizace zisku, socializace ztrát. TS jsem měl tu „čest“ poznat velmi dobře a vím o čem mluvím. Koukněte na EGAP.

Jana

Jakou souvislost ma Simane, dotace a Air Transat? Muzete to vysvetlit?

Roman

Na EGAP koukám. Co mám prosím konkrétně vidět?

Greta

Na měsíc to rozhodně nebude. Dnešní zpráva, že britská policie dostala oprávnění kontrolovat na Vánoce soukromé byty a rozpouštět rodinné oslavy spolu se zprávou, že vakcína proti covid bude nejdříve v dubnu dávají tušit, že minimálně do léta se bude jen rušit a zpřísňovat. Tyhle žvásty o měsíčním omezení je jen chlacholeni akcionářů.

Mat

Tak minimálně před vánoci a po vánocích něco poletí, protože Češi žijící v UK a něco naopak se budou chtít vidět s rodinami. Ale v lednu to můžou na Ruzyni nejspíš zavřít.

Anonymus

Vse se rozjede na jare, kdy se nad covidem mavne rukou. Je otszka, jestli bide nejaky krach. Ale je videt, ze asi ne.

Mat

BA tímhle dost zklamaly, chápal bych, kdyby nechaly třeba dva lety týdně, ale úplně zrušit linku do Prahy je naprosto neseriózní. Praha tak úplně přišla o napojení na západní síť aliance Oneworld. Přece jenom jsou Češi, co bydlí/pracují v Británii/severní Americe a potřebují se občas dostat domů…

Michal Štěpán

Čím dál více to vypadá to, že se bude konat tvrdý Brexit. Takže si ti Češi budou muset velmi rychle vybrat, zda chtějí bydlet ve Velké Británii nebo v ČR, popřípadě jinde v EU. Existuje jistá skupina „Čechů“ a i „Slováků“, která nyní v posledních měsících roku 2020 masivně skupuje byty v Praze, Brně, Bratislavě a Košicích. Zrovna včera jsem se o tom bavil s několika známými pracujícími v realitním sektoru.

Radim

Proc si musi rychle vybrat? Treba maji dvoji obcanstvi…CZ a UK.

Radim

Dvoji obcanstvi a neni problem.

Roman

BA prodělává milióny každý měsíc. Létat linku která v tento moment bude vozit vzduch by nebyla serióznost ale debilita. Jako každou leteckou společnost je v této době zajímá jen a pouze zisk. Těch, pro ně, pár lidí co by využili nějaké napojení na One world je pro ne ekonomicky nezajímavých. Bohužel taková je situace. Dokud bude epidemiologická situace taková jaká je, tak se to k lepšímu moc neotočí.

Anonymus

Tak Alitali a jim podobny zisk nezajima. Vzdy dostane ststni pomoc. Je to podvod na obycejne Italy

Lus

Super a snad to zabalí i další.

Petr

Přát komukoliv neúspěch může jen mimořádně zapšklý člověk zhrzený vlastním selháním v životě.

Tom

Je vidět, že chyby v epidemiologických opatřeních mají dalekosáhlé a devastační důsledky na celou ekonomiku.

Kalina

Holt prostě o nakažené české švejky nikdo nestojí, situace má logický a předvídatelný vývoj.

Radim

Tak to vasi svejci poleti z A nebo PL nebo D.

Radek Janata

To už na spoustu výletů nestojí za to. Navíc do karanténě, je-li tam, se odletem odjinud nevyhnete.

JIŘÍ

Tak okolní státy vůči těm Švejkům zavřou hranice nebo jim vstup co nejvíce znepříjemní ve formě testu nebo karantény. Když se snažíme tímto způsobem vše obejít a ojebat, dobře nám jako národu tak.

Kubrt

Kéž by byl svět tak jednoduchý, jako někteří jeho obyvatelé.

Petr

U toho Ryanairu bohužel už neplatí ani těch 10 linek :-/ Od pátku 13.11. se na měsíc ruší Marseille. Docela mě překvapuje, že Francii, kam se dá letět bez nesmyslných omezení, v podstatě úplně zrušili.

Jiří Kocurek

Ono to ani v té Francii není bez nakažených.
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=covid+francie

Michal Štěpán

Po dnešním projevu Macrona do Francie již nikdo nepoletí, pokud se nebude jednat o služební cestu. Francouzi budou mít dokonce zakázáno cestovat i mezi regiony. Pouze do práce, na nákup a domů. Takže krok Ryanairu je logický.

Poradím Vám jednu věc. Vždy sledujte, co dělají velcí hráči na trhu (nejen tom leteckém). To vám umožní reagovat včas na vnější podněty a v širším slova smyslu přežít na tomto světě. Tzn. Ryanair moc dobře věděl, kam situace ve Francii směřuje, daleko dřív, než o tom Macron dnes večer pohovořil.

Petr

Taky jsem na to koukal, máte pravdu. Popravdě jsem to nečekal, i když se o tom ve Francii spekulovalo. Zároveň ale tamní vláda mluvila o tom, že už si další lockdown nikdo v zemi nemůže dovolit. No, vlastně přesně jako u nás…

AirFanda

Daň za pandemii? Já bych řekl, že je to hlavně daň za český laxní přístup k epidemii v ČR.

JIŘÍ

Taky to tak vidím.

Vít

Bohužel to teď vypadá, že i vdalších zemích se situace začíná zhoršovat a opatření přitvrzovat, proto klesá poptávka, pročež se ruší lety. Je to smutné, ale dokud to takhle bude fungovat, normálně se létat nebude a budou se linky rušit a otevírat takřka ze dne na den. Takže zlehčování druhé vlny v ČR nebude ta úplně hlavní příčina (ale má svůj podíl), jinde v Evropě se lety ruší taky. Snad už přijde co nejdřív zase návrat k normálu.

Jiří Kocurek

Zvlášní, že v okolních zemích je to úplně stejné. Asi český šlendián v Britnánii, Španělsku…