Další vylepšení I/34 na Vysočině. Silničáři otupí oblouky a přidají pruh u Jitkova

Silnice I/34, obchvat Ondřejova, ilustrační foto. Pramen: MDČRSilnice I/34, obchvat Ondřejova, ilustrační foto. Pramen: MDČR

Současná silnice podle ŘSD představuje vážnou dopravní závadu v podobě zcela nevyhovujícího směrového a výškového vedení.

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medvěd

Bohužel se začíná šetřit na plynulosti a bezpečnosti silniční dopravy ! Na tranzitní silnici by žádný kruhový objezd neměl být.

Vladimír Bílý

Dáme čtvrt miliardy za odstranění dvou prudkých zatáček s tím, že tam přidáme okružní křižovatku, kde však každý těžký kamion bude muset téměř zastavit. Hlásím, že rozumím. A takto my si tady žijeme.

Karel Mio

Super, ted je to esicko fakt blbe.
Ale proc zase kruhac? Dulezita tranzitni trasa, pres 6000 vozidel denne, z toho temer tretina (!) nakladaky. A tady se vymrskne OK do doliku, kde budou vsechny kamiony v obou smerech brzdit skoro az na nulu aby se pak s vypetim vsech sil rozjizdely do kopce. Sem zrovna patri jednoducha MUK uplne jasne. Pripadne neco jako na nedaleke I/19 na obchvatu Kamene. https://mapy.cz/s/fofavomofo
Proc to na I/19 nebo o kousek dal u CEske Bele jde a tady ne?

Tukan

Proč se ta stará nevyužitá silnice nezruší? Zbytečně to zabírá zemědělskou plochu.

Míla

Doufám, že při sněhové nadílce budou stát kamiony ve stoupání na Brod jen vpravo 😉

MK

Když už tam být ten kruhac, tak ten stoupací pruh má začínat hned u jeho výjezdu.

Jaaaa

Heh, “vážnou dopravní závadu svým směrovým a výškovým řešením” představuje i většina železnic v ČR. Není nad dobrej buzzword.

Jiří Kocurek

Tak především trvalá omezení rychlosti. Na správa nepotřebuje ani stavební povolení, aby opravila výhybku nebo odstranila bláťák.

Jaaaa

Ano, to je zajímavé, že ŘSD má až na výjimky povrch silnic v pohodě, ale železniční svršek stále mnohde připomíná tankodrom. Čím to asi bude?

Jiří Kocurek

Protože 95 % dospělé populace umí řídit a ty silnice využívajíí i jejich děti: školní autobus?
Krom toho IZS po kolejích nejezdí ani v Japonsku.

Jiří Kocurek

PS: A na vesnicích se po obecní silnici chodí na vlak. Cestující nejsou kvantové částice, aby vznikali a zanikali na zastávce/nádraží.

Jiří Kocurek

A pokud SŽ rozpočtuje na údržbu trati 7 miliónů a nevyměnila ani shnilý pražec, tak to se likvidací silniční dopravy nenapraví, ani kdbyste řidičům rvali umělé zuby jak náckové židům.

https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-ukazala-kolik-stoji-udrzba-lokalek-bez-vlaku-miliony-vykazuje-i-tam-kde-nejsou-videt-74792/

PvvS

Jenže tady s tím něco dělají.,…

Jaaaa

Protože na to mají:
– politickou podporu
– peníze
– odborné i personální kapacity.

Furt trčíme ve 20. století.

Jiří Kocurek

A když silničářům seberete odborné a personální kapacity, tak se najednou objeví na železnici, nebo také patří zlikvidovat, protože v 21. prvním století musí mít přednost vynález ze století 19?

PvvS

Kolikže to jde ročně do železnice ?

Szantus

Bohužel kruháč tam je nutný, v současné době je na křižovatce omezená rychlost na 70 km/h, ale málokdo to dodržuje a po rekonstrukci se dá předpokládat, že najíždějící vozidla pojedou ještě větší rychlostí, protože je již nezbrzdí ostrý úhel zatáčky směrem od HB. Pokud by všichni dodržovali dopravní značení, tak by nemusela být polovina kruhových objezdů, ale bohužel nežijeme v ideálním světě, nebo spíš republice (alespoň ve vztahu k dodržování dopravních předpisů).

Jiří Kocurek

Anglie, potažmo Británie je kruháčů plná. A to tam vládne despotický monarcha, kdokoliv má nejpozději 3 generace dozadu příbuzného v královském Námořnictvu, kde by bez disciplíny nemohli být tím, čím byli.

V tomhle není ČR o nic horší než jiné státy.

BND 30

To, že se Britové stali proslulými námořníky, je výsledkem kuchařského umění a pověstné krásy britských žen …

Jiří Kocurek

Jen pro to víno museli plout do Portugalska.

… ne fakt, rybaření v Severním moři je o zlom krk i za dobrého počasí, natož s blbcem na palubě.

Martin Borský

Ono dodržovat kdejaký výmysl chorého úřednického mozku, dost dobře nejde. Naše silnice jsou posety lesem zbytečných značek.

Ondra K.

Ovšem, ten les zbytečných značek je důsledkem právě toho, že spousta řidičů nedodržuje základní pravidla.

Mimochodem, výraznější překročení rychlosti na hlavní komunikaci v křižovatce je už poměrně dlouho důvod k udělení spoluviny při případné dopravní nehodě kdy vozidlo z vedlejší nedá přednost.

Jan

Momentálně nejslabší místo na I/34 mezi Ždírcem a ČB…

Panoramix

Takže odstraní nevyhovující směrové a výškové poměry, kvůli kterým se tam jede pomalu, a nacpou tam kruhový objezd, kvůli kterému bude muset nákladní doprava brzdit ještě více? Kam pořád na ty nápady chodí? Resp. jak je mohou vydávat za podstatné vylepšení, když minimálně z pohledu jízdní doby asi k žádnému zlepšení nedojde? 🙁

Potěmkin

Ten kruháč by sám o sobě nevadil,hloupé u něho je to,že se nachází v nejnižším bodě toho úseku,takže ty plně naložené kamiony,které na kruháči zpomalí téměř k nule,se oběma směry budou z téměř nulové rychlosti rozjíždět pěkně dlouho.Mnoho z nich v těch úsecích nedokáže vyvinout ani padesáti kilometrovou rychlost,dokud nevyjdou až na kopec.A s nimi pojedou touhle závratnou rychlostí i všichni ostatní za nimi

asdf

Je tam snad plánován 3tí pruh, ne?

Potěmkin

To jsem přehlédl, omlouvám se

tomas.kovarik

To sice ano ale podle mě je škoda že není taky směrem na Svítavy. Za tím kruhákem by se opravdu hodil, jezdím tudy několikrát ročně a opravdu bych se nerad plazil od kruháku až na kopec za kamiónem který pojede sotva padesát. A i dál se špatně předjíždí, horizonty, zatáčky, hustý provoz….

Václav

Tam je to třeba jako sůl. Ještě po 22 letech si vybavuju, když jsem tam jel poprvé, byloto ve směru od HB. Tam je ta zatáčka obzvlášť zradná.
Jenom ten kruháč mi přijde zbytečný.

Fučida

Mně přijde, že to snad dělají schválně. To samé nedávno otevřený obchvat Kojic. Není nad to udělat kruhák pod kopcem. Na co využívat kinetickou energii, když můžeme naložený kamiony zabrzdit a pak je nechat pomalu na plnej výkon rozjíždět vzhůru.

Jaaaa

Takže vy byste chtěl i změnit vedení všech komunikací nižších tříd v okolí, aby se nekřížily s tou hlavní v dolíku? Nechcete tam všude rovnou nacpat dálnici s MÚK?

Fučida

Ne, stačí jen necpat tam kruháky zbytečně.

Jaaaa

Opravdu nechápete, proč se tam ten kruháč cpe, že to není “zbytečně”?

Pedros Sanchez de la Vedra

Nová doba, nová doba! Rovněž na I43 u Sebranic místo křižovatky nový kruháč. A taky v nejnižším místě před prudkým kopcem. Už tam alespoň nestojí kolony od Boskovic. Už to stojí solidárně i od Brna a Svitav.

Jaaaa

Jistě, protože to tam každej z kopce rozhulí, jako by měl být konec světa. A pak jsou tam smrťáky – je na to jasná statistika.

Děláte si to sami…

SYN

Neexisujr blbovzdorné uspořádání, takže ani úmyslné dopravní překážky situaci nevyřeší… nekdy bohužel spíš zhorší.

Ondra K.

Však ano. Okružní křižovatka má v tomto případě donutit řidiče snížit rychlost.