Další vylepšení I/34 na Vysočině. Silničáři otupí oblouky a přidají pruh u Jitkova
Silnice I/34, obchvat Ondřejova, ilustrační foto. Pramen: MDČR
Současná silnice podle ŘSD představuje vážnou dopravní závadu v podobě zcela nevyhovujícího směrového a výškového vedení.
Bohužel se začíná šetřit na plynulosti a bezpečnosti silniční dopravy ! Na tranzitní silnici by žádný kruhový objezd neměl být.
Dáme čtvrt miliardy za odstranění dvou prudkých zatáček s tím, že tam přidáme okružní křižovatku, kde však každý těžký kamion bude muset téměř zastavit. Hlásím, že rozumím. A takto my si tady žijeme.
Super, ted je to esicko fakt blbe.
Ale proc zase kruhac? Dulezita tranzitni trasa, pres 6000 vozidel denne, z toho temer tretina (!) nakladaky. A tady se vymrskne OK do doliku, kde budou vsechny kamiony v obou smerech brzdit skoro az na nulu aby se pak s vypetim vsech sil rozjizdely do kopce. Sem zrovna patri jednoducha MUK uplne jasne. Pripadne neco jako na nedaleke I/19 na obchvatu Kamene. https://mapy.cz/s/fofavomofo
Proc to na I/19 nebo o kousek dal u CEske Bele jde a tady ne?
Proč se ta stará nevyužitá silnice nezruší? Zbytečně to zabírá zemědělskou plochu.
Doufám, že při sněhové nadílce budou stát kamiony ve stoupání na Brod jen vpravo 😉
Když už tam být ten kruhac, tak ten stoupací pruh má začínat hned u jeho výjezdu.
Heh, “vážnou dopravní závadu svým směrovým a výškovým řešením” představuje i většina železnic v ČR. Není nad dobrej buzzword.
Tak především trvalá omezení rychlosti. Na správa nepotřebuje ani stavební povolení, aby opravila výhybku nebo odstranila bláťák.
Ano, to je zajímavé, že ŘSD má až na výjimky povrch silnic v pohodě, ale železniční svršek stále mnohde připomíná tankodrom. Čím to asi bude?
Protože 95 % dospělé populace umí řídit a ty silnice využívajíí i jejich děti: školní autobus?
Krom toho IZS po kolejích nejezdí ani v Japonsku.
PS: A na vesnicích se po obecní silnici chodí na vlak. Cestující nejsou kvantové částice, aby vznikali a zanikali na zastávce/nádraží.
A pokud SŽ rozpočtuje na údržbu trati 7 miliónů a nevyměnila ani shnilý pražec, tak to se likvidací silniční dopravy nenapraví, ani kdbyste řidičům rvali umělé zuby jak náckové židům.
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-ukazala-kolik-stoji-udrzba-lokalek-bez-vlaku-miliony-vykazuje-i-tam-kde-nejsou-videt-74792/
Jenže tady s tím něco dělají.,…
Protože na to mají:
– politickou podporu
– peníze
– odborné i personální kapacity.
Furt trčíme ve 20. století.
A když silničářům seberete odborné a personální kapacity, tak se najednou objeví na železnici, nebo také patří zlikvidovat, protože v 21. prvním století musí mít přednost vynález ze století 19?
Kolikže to jde ročně do železnice ?
Bohužel kruháč tam je nutný, v současné době je na křižovatce omezená rychlost na 70 km/h, ale málokdo to dodržuje a po rekonstrukci se dá předpokládat, že najíždějící vozidla pojedou ještě větší rychlostí, protože je již nezbrzdí ostrý úhel zatáčky směrem od HB. Pokud by všichni dodržovali dopravní značení, tak by nemusela být polovina kruhových objezdů, ale bohužel nežijeme v ideálním světě, nebo spíš republice (alespoň ve vztahu k dodržování dopravních předpisů).
Anglie, potažmo Británie je kruháčů plná. A to tam vládne despotický monarcha, kdokoliv má nejpozději 3 generace dozadu příbuzného v královském Námořnictvu, kde by bez disciplíny nemohli být tím, čím byli.
V tomhle není ČR o nic horší než jiné státy.
To, že se Britové stali proslulými námořníky, je výsledkem kuchařského umění a pověstné krásy britských žen …
Jen pro to víno museli plout do Portugalska.
… ne fakt, rybaření v Severním moři je o zlom krk i za dobrého počasí, natož s blbcem na palubě.
Ono dodržovat kdejaký výmysl chorého úřednického mozku, dost dobře nejde. Naše silnice jsou posety lesem zbytečných značek.
Ovšem, ten les zbytečných značek je důsledkem právě toho, že spousta řidičů nedodržuje základní pravidla.
Mimochodem, výraznější překročení rychlosti na hlavní komunikaci v křižovatce je už poměrně dlouho důvod k udělení spoluviny při případné dopravní nehodě kdy vozidlo z vedlejší nedá přednost.
Momentálně nejslabší místo na I/34 mezi Ždírcem a ČB…
Takže odstraní nevyhovující směrové a výškové poměry, kvůli kterým se tam jede pomalu, a nacpou tam kruhový objezd, kvůli kterému bude muset nákladní doprava brzdit ještě více? Kam pořád na ty nápady chodí? Resp. jak je mohou vydávat za podstatné vylepšení, když minimálně z pohledu jízdní doby asi k žádnému zlepšení nedojde? 🙁
Ten kruháč by sám o sobě nevadil,hloupé u něho je to,že se nachází v nejnižším bodě toho úseku,takže ty plně naložené kamiony,které na kruháči zpomalí téměř k nule,se oběma směry budou z téměř nulové rychlosti rozjíždět pěkně dlouho.Mnoho z nich v těch úsecích nedokáže vyvinout ani padesáti kilometrovou rychlost,dokud nevyjdou až na kopec.A s nimi pojedou touhle závratnou rychlostí i všichni ostatní za nimi
Je tam snad plánován 3tí pruh, ne?
To jsem přehlédl, omlouvám se
To sice ano ale podle mě je škoda že není taky směrem na Svítavy. Za tím kruhákem by se opravdu hodil, jezdím tudy několikrát ročně a opravdu bych se nerad plazil od kruháku až na kopec za kamiónem který pojede sotva padesát. A i dál se špatně předjíždí, horizonty, zatáčky, hustý provoz….
Tam je to třeba jako sůl. Ještě po 22 letech si vybavuju, když jsem tam jel poprvé, byloto ve směru od HB. Tam je ta zatáčka obzvlášť zradná.
Jenom ten kruháč mi přijde zbytečný.
Mně přijde, že to snad dělají schválně. To samé nedávno otevřený obchvat Kojic. Není nad to udělat kruhák pod kopcem. Na co využívat kinetickou energii, když můžeme naložený kamiony zabrzdit a pak je nechat pomalu na plnej výkon rozjíždět vzhůru.
Takže vy byste chtěl i změnit vedení všech komunikací nižších tříd v okolí, aby se nekřížily s tou hlavní v dolíku? Nechcete tam všude rovnou nacpat dálnici s MÚK?
Ne, stačí jen necpat tam kruháky zbytečně.
Opravdu nechápete, proč se tam ten kruháč cpe, že to není “zbytečně”?
Nová doba, nová doba! Rovněž na I43 u Sebranic místo křižovatky nový kruháč. A taky v nejnižším místě před prudkým kopcem. Už tam alespoň nestojí kolony od Boskovic. Už to stojí solidárně i od Brna a Svitav.
Jistě, protože to tam každej z kopce rozhulí, jako by měl být konec světa. A pak jsou tam smrťáky – je na to jasná statistika.
Děláte si to sami…
Neexisujr blbovzdorné uspořádání, takže ani úmyslné dopravní překážky situaci nevyřeší… nekdy bohužel spíš zhorší.
Však ano. Okružní křižovatka má v tomto případě donutit řidiče snížit rychlost.