Autobusy Cestovní ruch Doprava ve městě Infrastruktura Stavebnictví Zprávy

Další vizitka Vídně: Město postaví centrální terminál pro mezistátní autobusy

Prezentace nového autobusového nádraží Vídeň. Pramen: Wien Holding
Prezentace nového autobusového nádraží Vídeň. Pramen: Wien Holding

Vídenští radní tento týden prezentovali plán na zbudování centrálního autobusového terminálu pro mezinárodní a dálkové linky. Nové nádraží vyroste u Dunaje ve čtvrti Leopoldstadt v blízkosti kryté arény Ferryho Dusiky a fotbalového stadionu Ernsta Happela.

Město chce soustředit dálkové autobusy, které dosud končí a začínají na roztroušených stanovištích, do jednoho místa. Přibližně každý druhý dálkový autobus dnes odjíždí od stanice metra Erdberg, některé od hlavního nádraží a další z ostatních míst ve městě.

Podle vídeňského starosty Michaela Ludwiga bude nový terminál pro autobusy vedle nedávno otevřeného vlakového nádraží a letiště další mezinárodní vizitkou města. Datum zahájení výstavby ještě nebyl stanoven, hotovo by mělo být nicméně nejpozději do pěti let.

Náklady na výstavbu areálu o velikosti 16 500 metrů čtverečních a 36 stáními odhaduje město na 70 milionů eur, tedy zhruba 1,8 miliardy korun. Investorem bude městská skupina Wien Holding, která nyní dokončuje projektové přípravy.

Vídeň tak reaguje na rostoucí objem dálkové autobusové dopravy, za rok registruje 200 tisíc příjezdů a odjezdů dálkových autobusů, na jejichž palubách je více než pět milionů cestujících. Nový terminál nedaleko stanice metra Stadion na lince U2 nabídne prostor i poskytovatelům bikesharingu a carsharingu.

15
Diskuze

avatar
6 Komentáře
9 Reakce na komentáře
11 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
11 Autoři komentářů
DOMČAMilan KřížTPal.petr.rNikolaj M. Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
DOMČA
Host
DOMČA

Nechci provokovat – ale opravdu nechapu ten alibisticko-oslavny nadpis „Dalsi vizitka Vidne“ V realu je na tom Praha nesrovnatelne lepe! Ne nadarmo je v zebricku 4 nejlepsi mesto Evropy s veskerou mhd – tedy vcetne dalkove a jejiho vybaveni… Na Florenci je velmi pekne opravene centralni autobusove nadrazi vcetne fungl nove odbavovaci haly – tim se krasne oddelili bezni cestujici od nevychovanych a pachnoucich gastarbeitru z Ukrajiny apod. Majici zazami ve stare budove – takyez rekonstruovane.V ramci prostorovych/dispozicnich moznosti danych historickou okolni zastavbou se z toho stal moderni terminal splnujici soucasne standardy – tj neco co opravdu nehrozi na Wien… Číst vice »

TPal.
Host
TPal.

Rozhodně kvituji nápad. Erdberg je vážně nedůstojné místo.

petr766
Host
petr766

Takže to v podstatě bude na druhé straně toho obchoďáku, kam jezdil RJ ještě nedávno, než se přesunul k hlavnímu nádraží s tím, aby měl autobusy i vlaky na jednom místě. No proč ne. Ale ta cena se mi zdá za tohle nic moc provedení nádraží hodně vysoká. Ale to už je věc rakušáků.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Dokáží-li až tam (resp. i ještě dál) konečně prodloužit i S-bahn ze stávající koncové zastávky na Handelskai, tak by to nakonec nemuselo být od věci …

Gremli
Host
Gremli

Když to tak vidím, tak ani Wien Hauptbahnhof, ani tento autobusák nemají úplně ideální návaznost na metro…obojí je trochu škoda. V krátké docházkové vzdálenosti metro sice je/bude u obou, ale i tak by na provázanost na metro mohla možná být lepší…

Jan
Host
Jan

A to sa pilka u nás považuje za zastaralý spôsob organizácie autobusáku…

trunda
Host
trunda

… u nás obecně je projekční scéna v zajetí typologických pouček vtloukaných na fakultách a školách do hlavy. Vydatně podporováno byrokracií. Co nezapadne do škatulek, je špatně. Nejsem samozřejmě příznivcem anarchie, ale nic se nemá přehánět.
Na Erdbergu to tak funguje, asi nemají důvod na tom nic měnit.

petr766
Host
petr766

Tak ono to tak jednoznačně je. Stačí zkusit odtamtud vycouvávat s těmi dnešními velkými autobusy, když na vedlejších stanovištích stojí jiné – jedete v podstatě naslepo.

petr.r
Host
petr.r

uspoří se ale hodně místa, v turecku jsem to viděl ve více městech a třeba by se tím mohl inspirovat zlín, jak bude dělat terminál. zájezdáci mají kamery a třeba v turecku vždy ukazoval druhý řidič u nás je určitá ješitnost, ale to by se dalo upravit vodorovným značením

Nikolaj M.
Host
Nikolaj M.

Tak je to i navrženo: https://www.zlin.eu/mesto-zlin-se-docka-noveho-dopravniho-terminalu–aktuality-3213.html
Ale osobně se mi to zdá nepraktické. Ano, ušetří se tím místo, ale tím končí výhody. Nevýhody podle mě převažují.

petr.r
Host
petr.r

ty nákresy mně unikly, přitom to bylo i tady, ale je komické, když někdo tam kreslí i jméno provozovatele, který v prosinci končí snad zemek má svoje nádraží a zlín to chce vlastně udělat aby šetřil na dopravě.

DOMČA
Host
DOMČA

Cela „Jugoslavie“ to ma takhle.projektovany a nove i Bratislava
Sice to setri misto ale je to neprakticke/nebezpecne

Martin V.
Host
Martin V.

Ale třeba nový autobusák v Blansku je taky typu „pilka“. Já si ještě pamatuju tohle uspořádání v Brně u Grandu pod obloukovou střechou architekta Bohuslava Fuchse. Po přesunu většiny provozu na Zvonařku se uspořádání předělalo na podélné. Co vím, tak jedním z argumentů bylo nebezpečné couvání. Pokud tam ale vyloučíte pohyb pěších, tak mi to tak konfliktní nepřijde, jediný možný konflikt tam bude autobus s autobusem. To snad profesionální řidiči dokáží zvládnout.

petr.r
Host
petr.r

Dříve byly dálkový autobusy s dveřama ve předu a vzadu. U toho grandu si to pamatuji i starou zvonařku.

Milan Kříž
Host
Milan Kříž

Záleží na účelu a provedení. Ve Vídni to budou prakticky pouze relativně dlouhou dobu stanicující spoje a s relativně pomalým obratem cestujících (každý cestující je zpravidla kontrolován oproti nějakému seznamu, označuje se mu zavazadlo atd.). Navíc je z grafiky vidět, že u každého stání je plnohodnotný ostrůvek pro cestující, aby se dalo pohodlně nastoupit, resp. naložit zavazadlo.
Když se podíváte na návrh Zlína, nebo na současné nové autobusové nádraží ve Strakonicích, jak tam třeba chcete naložit kočárek do prostředních dveří? Také pobyty bývají kratší a obrat cestujících rychlejší.

Partneři