Další vizitka Vídně: Město postaví centrální terminál pro mezistátní autobusy

Prezentace nového autobusového nádraží Vídeň. Pramen: Wien HoldingPrezentace nového autobusového nádraží Vídeň. Pramen: Wien Holding

Vídenští radní tento týden prezentovali plán na zbudování centrálního autobusového terminálu pro mezinárodní a dálkové linky. Nové nádraží vyroste u

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
DOMČA

Nechci provokovat – ale opravdu nechapu ten alibisticko-oslavny nadpis „Dalsi vizitka Vidne“ V realu je na tom Praha nesrovnatelne lepe! Ne nadarmo je v zebricku 4 nejlepsi mesto Evropy s veskerou mhd – tedy vcetne dalkove a jejiho vybaveni… Na Florenci je velmi pekne opravene centralni autobusove nadrazi vcetne fungl nove odbavovaci haly – tim se krasne oddelili bezni cestujici od nevychovanych a pachnoucich gastarbeitru z Ukrajiny apod. Majici zazami ve stare budove – takyez rekonstruovane.V ramci prostorovych/dispozicnich moznosti danych historickou okolni zastavbou se z toho stal moderni terminal splnujici soucasne standardy – tj neco co opravdu nehrozi na Wien… Číst vice »

TPal.

Rozhodně kvituji nápad. Erdberg je vážně nedůstojné místo.

petr766

Takže to v podstatě bude na druhé straně toho obchoďáku, kam jezdil RJ ještě nedávno, než se přesunul k hlavnímu nádraží s tím, aby měl autobusy i vlaky na jednom místě. No proč ne. Ale ta cena se mi zdá za tohle nic moc provedení nádraží hodně vysoká. Ale to už je věc rakušáků.

železničář v důchodu

Dokáží-li až tam (resp. i ještě dál) konečně prodloužit i S-bahn ze stávající koncové zastávky na Handelskai, tak by to nakonec nemuselo být od věci …

Gremli

Když to tak vidím, tak ani Wien Hauptbahnhof, ani tento autobusák nemají úplně ideální návaznost na metro…obojí je trochu škoda. V krátké docházkové vzdálenosti metro sice je/bude u obou, ale i tak by na provázanost na metro mohla možná být lepší…

Jan

A to sa pilka u nás považuje za zastaralý spôsob organizácie autobusáku…

trunda

… u nás obecně je projekční scéna v zajetí typologických pouček vtloukaných na fakultách a školách do hlavy. Vydatně podporováno byrokracií. Co nezapadne do škatulek, je špatně. Nejsem samozřejmě příznivcem anarchie, ale nic se nemá přehánět.
Na Erdbergu to tak funguje, asi nemají důvod na tom nic měnit.

petr766

Tak ono to tak jednoznačně je. Stačí zkusit odtamtud vycouvávat s těmi dnešními velkými autobusy, když na vedlejších stanovištích stojí jiné – jedete v podstatě naslepo.

petr.r

uspoří se ale hodně místa, v turecku jsem to viděl ve více městech a třeba by se tím mohl inspirovat zlín, jak bude dělat terminál. zájezdáci mají kamery a třeba v turecku vždy ukazoval druhý řidič u nás je určitá ješitnost, ale to by se dalo upravit vodorovným značením

Nikolaj M.

Tak je to i navrženo: https://www.zlin.eu/mesto-zlin-se-docka-noveho-dopravniho-terminalu–aktuality-3213.html
Ale osobně se mi to zdá nepraktické. Ano, ušetří se tím místo, ale tím končí výhody. Nevýhody podle mě převažují.

petr.r

ty nákresy mně unikly, přitom to bylo i tady, ale je komické, když někdo tam kreslí i jméno provozovatele, který v prosinci končí snad zemek má svoje nádraží a zlín to chce vlastně udělat aby šetřil na dopravě.

DOMČA

Cela „Jugoslavie“ to ma takhle.projektovany a nove i Bratislava
Sice to setri misto ale je to neprakticke/nebezpecne

Martin V.

Ale třeba nový autobusák v Blansku je taky typu „pilka“. Já si ještě pamatuju tohle uspořádání v Brně u Grandu pod obloukovou střechou architekta Bohuslava Fuchse. Po přesunu většiny provozu na Zvonařku se uspořádání předělalo na podélné. Co vím, tak jedním z argumentů bylo nebezpečné couvání. Pokud tam ale vyloučíte pohyb pěších, tak mi to tak konfliktní nepřijde, jediný možný konflikt tam bude autobus s autobusem. To snad profesionální řidiči dokáží zvládnout.

petr.r

Dříve byly dálkový autobusy s dveřama ve předu a vzadu. U toho grandu si to pamatuji i starou zvonařku.

Milan Kříž

Záleží na účelu a provedení. Ve Vídni to budou prakticky pouze relativně dlouhou dobu stanicující spoje a s relativně pomalým obratem cestujících (každý cestující je zpravidla kontrolován oproti nějakému seznamu, označuje se mu zavazadlo atd.). Navíc je z grafiky vidět, že u každého stání je plnohodnotný ostrůvek pro cestující, aby se dalo pohodlně nastoupit, resp. naložit zavazadlo.
Když se podíváte na návrh Zlína, nebo na současné nové autobusové nádraží ve Strakonicích, jak tam třeba chcete naložit kočárek do prostředních dveří? Také pobyty bývají kratší a obrat cestujících rychlejší.