Další velká státní zakázka pro Škodu Auto. Dodá až 498 vozidel Škoda Fabia Combi

Škoda Fabia Combi. Foto: Škoda AutoŠkoda Fabia Combi. Foto: Škoda Auto

Vozidla pro stát budou jezdit s litrovým benzínovým motorem.

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel

Dodala je naposled ,kdyz kvuli nerealnym pozadavkum eu na emise zrusila fabia kombi dalsi generace

Hans

Je to škoda, doufal jsem, že to bude právě stát, který začne s nákupem elektromobilů ve velkém.

MP12

jakých proboha v této kategorii ?

Tomas

vy znáte nějaké elektroauto v kategorii malých aut, které má dojezd větší, než 30 km?

David

Jj,vraky bych to viděl radši, když to naordinovali zbytky společnosti. Třeba pak referentům vysvětlí, že mají jedno elektro místo 3 fabii a že ten referent může jet na kole po nějaký hurá cyklostezce.

Bespi

Jo, ale to by se adekvatni elektroauto muselo vyrabet … . Chytry VW odpiska benzinovou verzi, ale ze by vubec prisel s alternativou pro elektro to taky ne. Clovek by rekl, ze bude zajisten nejaky presah vyroby nebo aspon navaznost.

ČD4ever

Tak si lidé místo Fóbie koupí Dachnu. Domácí Škoda (VW) tak ztratí další podíl na trhu, bohužel.

Tomas

Nekoupí. Na tu nová pravidla dopadnou úplně stejně, jako na jiné výrobce.

Kebab

Pak si koupí ojetinu, protože na nové už nemá a jezdit musí. To zase bude v médiích divení, jak máme stará auta…

***** Petr

Tak hlavně že budou vyrábět ekologická SUV a bezmotorový lidový kombík končí . Tak snad koncern ta bateriová magorie semele včetně akuMANu

Tomas

ach ta zášt 😀

vy musíte být opravdu .. pozitivní člověk .)

***** Petr

Není to zášť. Na jízdu po městě byterie své místo mají a preferovat výhradně baterie beru jako totální nesmysl , včetně ekologie. A zdůvodnit pár cm fabie nižší uhlíkovou stopou a vyrábět stroje velikosti a váhy eniaqu beru jako liché, zalité Citygo iv je bez dotací a po osmi letech neprodejné. Chápu finanční efekt pro automobilku , ale s ekologií to moc společného nemá. A MAN patří taky do koncernu a s dojezdem 500 km plus infrastruktura ? Snad Němec nepodělá i Scanii. Osobně si myslím , že Japonci jdou reálnější cestou než Evropa a koncern sázkou výhradně na aku… Číst vice »

Tomas

fakt se teda snažím ten výplod pochopit.. ale moc to nejde. zkusíte to ještě jednou, česky?

Bespi

Vodik je pro osobni auta cesta uplne mimo. Staci vice zapatrat, zvlast v historii, kde se vubec napad vodikoveho pohonu vzal. Je to dost komicke, protoze to byl zpusob jak pred 20 lety ropna lobby uspesne sabotovala v USA rozjezd vyroby tehdy oblibenych elektromobilu. V nejnovejsich Teslach je baterie s zivotnosti pres 1.5 milionu kilometru a pak vyuzit pro staticke uloziste nebo recyklovat. Takze baterka prezije zbytek auta i u narocnych uzivatelu. Naklady na opravy elektroaut jsou nizsi nez u benzinu/nafty, tj. pro ty co jezdi vice je dnes elektroauto podstatne vyhodnejsi. Vyrobni naklady casem taktez spadnou pod uroven benzinovych/naftovych… Číst vice »

Jiří Kocurek

Ta životnost baterie se mi nějak nezdá. 300 km na dobití, to dává zhruba 5000 nabíjecích cyklů z nuly do plna.

Být takové baterie, znamenalo by to, že mi baterka v noťasu po roce neklesne ani o 1 % kapacity. Ještě tolik nenaběhal. A ten 8letý ztratil již 35 % kapacity, po dobu 5 let používaný denně. Můžu kolem vánoc porovnat.

Bespi

Je to cca 500 Km, a pocita se s 4000 cykly. Baterie typu LiFePO4. Nicmene baterie zvladnou i pres 10.000 cyklu. Maji ale o cca 15-25% nizsi kapacitu oproti LiCoO2 na stejnou vahu. Soucasne jsou ale odolnejsi proti explozi a horeni, navic levnejsi.

V telefonu tenhle typ baterek pokud vim neni.

Dash9

Vy už teď víte, že v roce 2027 bude ojeté osmileté Citigo iV neprodejné? Nejstarším jsou nyní teprve necelé 2 roky…

Olin

No…, ony jsou již neprodejné teď.

Pražec

Jojo, kombi fakt končí. Resp. končí u fabií, nikoli však u SUV.

Jiří Kocurek

Inu příjezd instalatéra bude mnohem dražší. Sice by to mohl všechno naložit do ručního vozíku, ale i to vedení ručního vozíku si dá do ceny, aby měl příjem po zdanění zhruba tak nějak stejný.

Ono táhnout metrák věcí na ručním vozíku (nebo i na šlapacím) není nic jednoduchého. Kdosi mi tady psal, že 2 km s převýšením 70 metrů jsou extrémně obtížné i s poloviční zátěží.

On:

Tak přijede Dáčií v čem je problém? Navíc co znám instalatéry v okolí tak Fabií combi fakt nejezdí, mají Fiat Doblo, Renault Kangoo a nebo větší dodávky. Co auta velikosti Fabiese kotel vejde.

Jiří Kocurek

V čem je problém? Že politici jsou schopní vnutit elektromobil a tu Dacii zakázat.

Ivan

To budou kombík vyrábět i nadále kvůli této zakázce? Nebo je v plánu je ještě delší čas nechat ve výrobě?

Kubrt

Ještě nějakou dobu výroba poběží.

Toncek

Dokud jsou objednávky, tak proč rušit výrobu…

Tomas

od „objednávek“ se to neodvíjí. datum ukončení výroby je dávno určené .. objedvánky neobjednávky.

Kernteriér

Budou ho držet, co to půjde. Jakožto de facto jediný zástupce ve své kategorii nemá konkurenci a prodejní čísla jsou stále dobrá.

Tomas

nebudou nic držet, dokud to půjde. datum ukončení výroby kombíku je uz davno určenýl

Kernteriér

Jistě, tím jsem myslel, že se bude dělat dál do nějakého data, které bude (je?) dáno shora, že prostě neskončí teď s krátkou verzí. Že by jej vyráběli dalších 10 let, je samozřejmě nesmysl.

dejf

Prodávat to znamená platit emisní pokuty. Z finančního hlediska pro automobilku by bylo lepší se na tu zakázku vůbec nehlásit. Ale zase prestižní hledisko má také svojí hodnotu.

Tomas

je to rámcová smlouva, nikde není psáto, že těch 498 aut odeberou.

současný kombík fabie končí s výrobou příští rok. takže to, co si stát stihne objednat, to se vyrobí a to stát dostane.

(jen tak pro představu – 498 fabií je ani ne 2 denní produkce)

petr

Takhle zakazky nefunguji, dokud bude platit ramcovka, tak musi dodavat, nebo zaplatit pokutu. Ramcovka je uzavrena na 24 mesicu od 26. 8. 2021 a pokuda za nedodani je 2000/den. https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/22120735/zz_Dokument%2020%20k%20_Smlouva%20-%20%C4%8D.%20210130091_ke%20zve%C5%99ejn%C4%9Bn%C3%AD.pdf

Martin

Tato auta se budou s nástupem elektromobility vyvažovat zlatem a lidé to budou udržovat ve stylu Fidelovi Kuby, my nemáme Fidela, ale EU coby neomylného a osvíceného vůdce ekologické revoluce.