regio-vlak

Další úsek VOCHOC má projektanty. Zdvoukolejnění mezi Chocní a Týništěm má začít do tří let

Trať Choceň - Týniště nad Orlicí. Foto: Správa železnicTrať Choceň - Týniště nad Orlicí. Foto: Správa železnic

Projekt je součástí budování kapacitní alternativy ke koridoru.

Sdružení několika firem patřících do skupiny Sudop Group získalo zakázku na zpracování projektové dokumentace na modernizaci tratě z Týniště nad Orlicí do Chocně. Půjde o další část dvoukolejné alternativy ke koridoru mezi Chocní a Prahou.

Sdružení firem Vectorama, Sudop EU, Sudop Praha a Exprojekt získalo zakázku v soutěži s odhadovanou cenou 237 milionů korun za nabídkovou cenu 235,5 milionu. Vyplývá to z registru smluv.

Kdo další se přihlásil není jasné, Správa železnic dosud nezveřejnila zprávu zadavatele. Členy sdružení spojuje majetková příslušnost ke skupině Sudop Group. Vectorama je jedním z posledních přírůstků ve skupině, firmu oficiálně založili projektanti působící dříve v AFRY CZ. Sudop má ve firmě 30 % a zástavní práva k podílu ostatních společníků.

Vítěz má zpracovat dokumentaci pro stavební povolení na modernizaci celkem 24 kilometrů dlouhého úseku. Po zdvoukolejnění trati z Hradce Králové do Velkého Oseka a do Týniště umožní mít v síti již od Chocně kapacitní alternativu ke koridoru zejména pro případ mimořádností až do Prahy.

Projekt je někdy označován jako VOCHOC (Velký Osek – Choceň). Zkapacitnění až do České Třebové brání pomalá příprava tunelů do Ústí nad Orlicí.

Trať Choceň - Týniště nad Orlicí. Foto: Správa železnic

140 km/h jako maximum

Součástí akce bude kompletní modernizace stávající trati s výstavbou druhé koleje. Místo dnešní stanice Újezd u Chocně vznikne nová odbočka tvořená dvěma kolejovými spojkami. Rekonstrukcí projdou všechny zastávky a stanice po trati. Osm ze sedmnácti přejezdů na trati se zruší. Maximální rychlost bude 140 km/h. Aktuálně Správa železnic počítá s náklady 9,5 miliardy korun.

Mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda loni při vypsání projekční soutěže uvedl, že v případě hladkého průběhu přípravy, schvalovacích procesů a soutěží počítají se zahájením stavby na přelomu let 2027 a 2028. „Dokončení stavby potom očekáváme do konce roku 2030. Tato stavba by měla být v rámci uvedeného ramene Choceň – Hradec Králové stavbou finální, od roku 2031 by tak mohly vlaky jezdit dvoukolejně,“ uvedl Gavenda.

Úsek z Týniště do Hradce Králové je v přípravě dále, zatím ale nemá potřebná povolení.

Detailněji stavbu popisuje Správa železnic v informačním letáku.

Tagy Choceň - Týniště nad Orlicí Exprojekt Správa železnic Sudop EU Sudop Group Sudop Praha Vectorama Velký Osek - Choceň VOChoc
61 komentářů