Další úsek VOCHOC má projektanty. Zdvoukolejnění mezi Chocní a Týništěm má začít do tří let
Trať Choceň - Týniště nad Orlicí. Foto: Správa železnic
Projekt je součástí budování kapacitní alternativy ke koridoru.
Projekt je součástí budování kapacitní alternativy ke koridoru.
Otrokovice-Zlín mohlo začít už letos, stavební povolení mají. Ale stejně se na to vykašlali. Tendr až v 2. polovině roku(!) Vůbec ne souběžně se SP, aby stavba začla a skončila co nejdřív. I když před rokem tvrdili, že stavba začne právě ve 2025. I kdyby vypsali tendr teď, tak by stavba letos začla. Ale oni řekli ne.
Úplně k ničemu a zase to odsere les.v chráněné krajinné oblasti.chocen nepotřebuje další kolej do Týniště 😡
Už aby to bylo.
„Zkapacitnění až do České Třebové brání pomalá příprava tunelů do Ústí nad Orlicí.“
Chtěli jste spíš napsat zastavená příprava tunelů, nicht wahr?
Nj, max 140 na alternativě? Má smysl k tomu něco psát?
Ano, že to je pro náklady zbytečně moc.
Když to v tomto úseku jde docela snadno, tak je fajn to mít pro odklony osobky
Ta zkratka VOCHOC je bizár. Železnice je prostě svět sám pro sebe…
A SmRad znáte?))
Ne, ale mohl by se tak jmenovat spěšný vlak Semily – Radnice…
Z poslední doby ještě ZASTŘEL a NedaŘí 🙂
Naopak z dávnější dobu pražský ZáKoP (i když od silnice a ne želenice)
ZÁKOS
Máte pravdu, nějak jsem se zmátl a myslel jsem, že to byl Plán. Omlouvám se
Raději z toho udělali SmiRad
Vzhledem k zoufale pomalému tempu dopravních staveb u nás nevěřím… Druhá kolej Pardubice – HK ještě není, dráty do Solnice měly být tuším taky hotové už loni a ještě se nekoplo… atd. Letos mají začít pravda první výluky Týniště – Častolovice… Prostě realita je bohužel jinde.
A co zkapacitnění a elektrizace trati Havlíčkův Brod-Pardubice, poté bude i alternativa přes Kolín, ale tomu zase neodpovídá kapacitně i rychlostně trať Kolín-Havlíčkův Brod, když bude brzy hotová trať Pardubice-Stéblová-Hradec Králové
Havl.Brod – Pardubice je výletní okružní jízda, nevhodná pro dálkovinu. Vždyť úsek Brod-Chrudim máte po silnici 55km za 50 mniut, zato po železnici 80km za 90 minut. To je a bude nekonkurenceschopné vždy.
Však se taky pod vlivem točvolantů primárně investovalo jen do silnic tímto směrem. Viz spousty přeložek a obchvatů. A na železnici se stopa v podstatě od France-Josefa nezměnila.
To nepůjde je to sice krásná trať,ale na téhle trati není kde zkapacitnovat,je to prakticky horská trať,už jenom úsek zaječice – Hlinsko je dost velké převýšení a hlavně není možno zdojkolejnit stačilo by kdyby tam jezdily rychlíky jako dříve havl.brod-hlinsko-pardubice-liberec
Všechno jde když se chce. Jenže v Česku se nechce.
Jel si někdy celý úsek této nádherné trati?
A proč by se zrovna zde mělo chtít? Ta trať s výjimkou úseku Chrudim – Rosice je naprosto mimo základním přepravním proudům…
A proto tam (za Chrudimí směr Hlinsko) bývají někdy i kapacitní problémy ve Foxech, které jezdí po půlhodině… není to tak dávno, co nás tam bylo (v Sharku) 200.
Zatížení za Chrudimí je srovnatelné s úsekem Pardubice – Chrudim (protože Pardubice – Chrudim se hodně jezdí i busama).
Jasně, pro dálkovku z Vysočiny to není kdovíco a na pětivizovou klasiku to tam fakt není, ale patří to mezi relativně silné tratě a vyšla tam i SP na docela zajímavé zlepšení.
V sobotu v 9:15 s odjezdem že Žďárce jsem se málem nevešel do vlaku a to nemluvím ve spicce
Pětivozová klasika b249 s brejlema tam dříve jezdila normálně i na osobce víceméně ale pro velké náklady je tam dost i previseni
Překvapuje mě, že se zřejmě nepočítá s přesmykem. Vzhledem k vytížení tratě to vnímám jako chybu.
S přesmykem kde? V Chocni bude rozplet směrem k UnO před novými tunely…
Uvidíme, jak ten rozplet bude vypadat, ale pokud to bude klasické řešení rozpletu (jako je třeba v Rodotíně), tak se tím neodstraní kolize mezi směry Týniště – Ústí a Ústí – Pardubice. Vlastně vy to bylo lepší bez rozpletu, aby se trasy Pardubice – Ústí (tunelem) a Týniště – Ústí (podél řeky) vůbec nepotkaly. Pak by byly kolize jen při předjíždění mezi těmito trasami
Já jsem kdysi viděl na K Reportu plánek kde jakýsi přesmyk byl. Jestli si to dobře pamatuji, tak na východním zhlaví mají být tři koleje. Dvě zprava půjdou vrchem do tunelu a ta třetí (vlevo směr UO) se rozvětví spodem do současných kolejí. A z první (pravé) má být taky napojení na starou trať. Bohužel nemohu plánek najít.
To zní jako hezký klasický přesmyk, jen tu tříkolejnost úplně nechápu – zbytečné krátké úzké hrdlo. Přitom problémový úsek (zemní práce + možná i bourání domů) má jen 300m.
A vlastně by ta čtyřkolejka řešila i bezkolizní provoz po „rychlé“ trati (Pardubice a tunel) a „nákladní trati“ (Týniště a podél řek).
Tříkolejný úsek bude jenom v zářezu po bývalém tunelu a na mostu přes Tichou Orlici (bude se doplňovat nový), tam se čtvrtá kolej nevejde. Před rekonstrukcí byl most tříkolejný, pokračovala na něm výtažná kolej. Ta ale byla při rekonstrukci zkrácena jen k mostu.
Jasný, z toho jsem vzal těch 300m 🙂
Přijde mi škoda, že neudělají čtyřkolejný i ten most. Doufám, že alespoň mezi něj a rozdělení směrů tunel a údolí strčej výhybky, aby byl možný provoz alespoň v současné kvalitě i během výluk tunelu.
A myslím, že i pokud by zářez nešlo rozšířit, tak by stálo za zvážení tam udělat krátký 300m tunel.
Jinak díky za informaci, že to býval tunel, to jsem nevěděl a je to zajímavé
https://www.spravazeleznic.cz/-/chocensky-tunel-se-stal-svemu-staviteli-osudnym
Tříkolejnost je dána šířkou zářezu, na 4 kolejný se to kvůli jeho stabilite nechce rozšiřovat.
Tak možná 4 koleje udělat tak, že by se daly do tůnelů 2+2 a pak ty zasypat.
Nejsem geolog ani tunelář, ale měl bych pocit, že by bylo jednodušší udělat tunel pouze pro jednu kolej, a to klidně třeba 30 – 50 m od zářezu
Cela tato cast trati je jedna velka tragedie. Stavjici trat meli narovnat alespon v te nejuspornejsi variante a zbavit tech ostrych oblouku, ktere budou zase vyzadovat neustale periodickz se opkaujici opravy a 1. koridor uz pred Chocni odklonit rovnou ke 4 kolejce v CT na Parniku.
https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdalenosti&rm=9lB.1xXTcb9lmF1xW..V&x=16.3294178&y=49.9626146&z=12
Vsechno jine realne povede k velmi uzkemu hrdlu Chocen-CT.
Nejsem si jist tím jestli náhodou nenastane situace, kdy bude obsazená hlavní trať Choceň-Praha a zároveň nově dvojkolejná trať Choceň-Týniště a dále. Protože tunel směrem Ústí nad Orlicí a dále ještě dlouho nebude. Nebo se mýlím ?
Řekněme, že místo dlouhého úzkého hrdla bude jinde kratší. A po dokončení tunelů se toto hrdlo zkrátí opět na úsek ÚnO – odb. Parník, kde budou stále jen dvě koleje.
Díky, v tom případě je tady jedno velké „ale“ a to termín dokončení výstavby tunelu…
Úsek Choceň – Ústí nad Orlicí není až tak kriticky. Tam jedou všechny vlaky stejně rychle. Kapacitním problémem je rozdíl rychlostí 100 km/h a 160 km/h mezi Kolínem a Chocní.
Dobrá zpráva! VOCHOC je potřeba jako sůl. Propojka Týniště – Choceň je jeden z nejdůležitějších úseků na železnici (především pro nákl. dopravu) a to je z VOCHOC potřeba nejméně.
Bude součástí stavby i příprava na 25kV a ETCS nebo to budou samostatné stavby s dalšíma výlukama jako vždycky? V letáku tyto dva aspekty nejsou vůbec zmíněné :-/
Minimálně příprava na 25 kV se dělá snad už u všech staveb a rekonstrukcí.
Já naivně doufal, že to už bude automaticky 25 kV.
Nebyl jste naivní, bude do 25 kV.
Jelikož to bude navazovat na koridor kde ETCS už je tak bych předpokládal že LS tam vůbec nebude a bude tam rovnou L2.
A na 25 kV AC se dneska už dělá všechno.
Tato stavba bude rovnou do AC 25 kV 50 Hz a ETCS s benefity.
kde se to dá ověřit ?
Třeba na Ministerstvu dopravy.
A k tomu má stavebko Zlín!!!!
ano, to jsme psali v listopadu. https://zdopravy.cz/prulom-sprava-zeleznic-ziskala-povoleni-k-elektrifikaci-zlina-228078/
Nabylo právní moci.
V roce 2028? Jako všechno ostatní?
bylo by pěkný to všechno sesumarizovat a k tomu přihodit, co to bude stát, pak bude jasný, že to „za 3 roky“ je takový na vodě, protože dobré správě nikdo asi na období 2027-2030 nedá na rozházení hrubým odhadem bilion korun.
Tohle bych zrovna za rozházení nepovažoval. Kdyby byla vůle napřít hlavní úsilí k podobně stabilizovaným a podloženým věcem, které zlepší síť jako celek, bylo by to fajn.
Tak jestli mají na investice 50 miliard a každá z těch staveb pár let trvá, tak to není úplně beznadějné…
Tato trať je nově zahrnuta do hlavní sítě TEN-T, jakožto hlavní nákladní koridor, s podmínkou dokončení do roku 2030. Půjde na to využít prostředky z EU fondů.
Takže za nákladku přistoupíte na rozkopání celého VOCHOCu naráz?
Sami jsme to navrhli k výstavbě se zastaveným provozem postupně po částech: 1) Odb. Kanín – Chlumec n.C., 2) Chlumec n.C. – Hradec Králové Slezské Předměstí, 3) HK Slezské Předměstí – Týniště n.O., 4) Týniště n.O. – Choceň.
Což se ovšem do 2030 poněkud nestíhá, proto se ostatně ptám.
Nebojte. Datum zahájení bude pravidelně každý rok aktualizováno 🙂
V roce 2028 s tím, že v roce 2027 nastane konec světa (narozdíl od roku 2000, 2012…)
Samozřejmě že zastávky zůstanou umístěny stejně odlehle jako jsou doposud.
To není pravda. Zastávka Újezd se přesune do místní části Chloumek, zastávka Čermná nad Orlicí k přejezdu do vojenského areálu. Viz https://mapy.cz/s/ponujecame
mělo by to tak být, píše se to i v popisu stavby na mapě SŽ , ale v letáku to není: „Kromě výstavby druhé koleje je předmětem projektu zejména rekonstrukce stanic Borohrádek, Čermná nad Orlicí a Újezd u Chocně, výstavba nové zastávky v blízkosti Čermné nad Orlicí a zrušení pěti železničních přejezdů“ tak snad se s tím opravdu počítá. U žádné další zastávky v tom úseku mě ani nenapadá, kam lépe ji přesunou nebo vybudovat novou. Teoreticky možná Choceň u koupaliště.
Vím že to tak bylo v dokumentaci o stavbě kterou jsem četl. A záměry o přesunu zastávek byly i na stránkách příslušných obecních úřadů.
Oni v těch letákách kolikrát všechno nemají, např. novou zastávku Obědovice na 020 také vynechali i když v projektu a dokumentaci pak je, jako obec jsme se k tomu vyjadřovali atd. Tak to snad bude platit i zde. Přijde mi, že ty letáky jsou kolikrát dost mimo/neaktuální, bohužel.
Nevím, jestli nemělo smysl se pokusit o Albrechtice, ale asi ne, když to neudělali.