Další úsek D35 bude otevřen do 15. prosince, část přes železniční koridor nabírá zpoždění

Stavba dálničního mostu na D35 u Uherska. Foto: ŘSDStavba dálničního mostu na D35 u Uherska. Foto: ŘSD

Hlavním důvodem zpoždění je stavba unikátního mostu.

55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Sizifon

A proč se patlají s nějakým unikátním mostem? Nestačil by nějaký normální? 😀

Karel

Nechápu, proč dálnice vede přímo nad stanicí Uhersko, kde musí být most přes 5 staničních kolejí, kdyby dálnice vedla mimo stanici, stačil by most přes dvě traťové koleje, jeho stavba by byla určitě podstatně jednodušší a levnější

roman

Jenomže navazující úseky musí mít určité parametry, a těch věcí je mnohem více. Vedle třeba nemusi být vhodné podloží pro založení tělesa dálnice atd….

K.S.

Pozemky, poloměry, vzdálenost od domů…

Šejdr

Řekl bych, že v tomto případě bude mít na trasu dálnice rozhodující vliv vzdálenost od obytné zástavby. Polabí je rovinatý kraj, kde je jedna vesnice vedle druhé a protáhnout mezi nimi dálnici, aniž by někomu vedla přímo za plotem, je docela zapeklitý úkol.

none

Jen se to otre o zeleznici a uz to ma zpozdeni 🙂

Priserak77

Tak to je přeci u ŘSD normální, termíny se nedodržují, penále, pokuty nejsou, kvalita přebíraných děl mizivá. V ŘSD by se Šlachta a spol. vyřádili.

K.S.

Nemyslím si že je vhodné nadále oslabovat podpěry mostů a další strašidelný úsek (už máme Tři Kříže a pár dalších), fakt nepotřebujeme. Teda alespoň myslím.

Miroslav Zikmund

Z čeho usuzujete, že je neschopný ? Pokud by byl „objektivně“ neschopný, pak by se do hodnosti plukovníka služebním postupem nedopracoval, resp. u policie by zůstal na nějaké řadové pozici hlídkové služby …

Tomas

je neskutecny, cemu lidi veri 😀

Milan

Jen aby to nedopadlo jako s Nagyovou. Desítky let soudů a pak nic.

rozinka

Myslíte, že tam najde nějaké kabelky?

Růža

Možná by tam našel nezdaněnou kabelku.

Gwann

promiňte, ale kdyby Šlachta alespoň rozumněl své práci, tak nemáme problém s Burešem, eFkem a dalšími…protože by za něco seděli.

a tohoto usateho traktoristu…chcete nechat páchat další škody?

Alois

Zajímavé, že tam není zmínka o penále za roční zpoždění.

Jaroslav Vlach

Jaké roční zpoždění? Do konce roku 2022 je zpoždění 4 měsíce

Jackub

Co u nás není unikátní??! Jak dlouho bychom asi stavěli most z Hong Kongu do Macaa? O tom bych řekl, že je unikátní!

axon

přesně, tady u nás jsou jen na všechno výmluvy, přitom číňan by to už měl postavené až do Mohelnice

Martin Toman

Čekám, že ta stahovačka v Uhersku bude ještě dlouho… moc dlouho.

asdfg

Relativně neškodná stahovačka, leč mi přijde trochu zbytečná.

GreenBitch

„V případě navazujícího úseku z Časů do Ostrova je stavba oproti původnímu plánu ve skluzu, a to z důvodu technologicky náročné a unikátní stavby mostu přes hlavní železniční koridor u Uherska“ … Nějak tomu nerozumím. To zjistili až v průběhu stavby, že ten most bude unikátní a stavba bude technologicky náročná? (konec ironie) Zná někdo detaily a může rozvést, proč je to zpožděno o rok a proč se to nedalo naplánovat již ve fázi projektování?

Kebab

Zaklínadlo Covid. To, že tam první dva roky nikdo nic nedělal, tím to rozhodně vůbec není.

smart

Není to opožděné o rok. Dosud se uváděl termín srpen 2022, takže o cca 4 měsíce. A co říkají na kraji, to bych ventiloval druhým uchem ven, jelikož jejich termínové sliby ohledně přivaděčů jsou vždy jedna velká lež.

mic

V čem je ten most „unikátní a náročný“?

BND 30

Obě poloviny se budou otáčet a potkají se nad tratí a protože SŽ povolila výluku až v dubnu 2022, stavbaři evidentně nepospíchají…

Winchester1973

Mnohem unikátnější jsou nedaleké mostky přes Labe, kterým se konečně uleví)

geras

Nedaleké?

Twix

Myšlen byl asi mostek u Sezemic, který může navigace doporučit třeba pro jízdu z Prahy do Chocně. Oktávka se tam vejde na šířku tak akorát. Od Uherska to není nedaleko, ale od trasy D35 je to kousek.

Jiří Kocurek

Tipnul bych že v požadavku na co nejkratší výluku na trati pod ním. Vysouvání takhle dlouhého mostu by trvalo bezmála týden.

Jarda

most v ničem unikátní není, tedy ne nečekaně, co se tam objevilo je, že podloží nebylo stabilní a muselo se vybetonovat piloty a zpevnit stavbu

Jaroslav Vlach

A vy to víte jak? Pracujete na té stavbě?

Jiří Kocurek

Vrták na piloty je nepřehlédnutelná mašina.

Jaroslav Vlach

To je no a jak by ste to dělal vy? Vyhrábl metr hluboký základ a vybetonoval ho?

Kodl

Proboha zacnete uz stavet co nejdrive dalsi navazujici useky. Zatim to vypada, ze cela D35 nebude dokoncena driv nez v roce 2030/2031. Vzdy to je naprosto ubijejici, sneci tempo. Kolik lidi musi jeste na I/35 zemrit?

Rudolf Tuček

Lidi na I/35 neumírají kvuli tomu že není dálnice ale protože je spousta psychopatu co mají řidičák a nesnesou jet chvíli za někým kdo jede 90 km/h. A v křižovatkách ty co se chtějí zařadit nepočítají s tim že někdo jede 130km/h.

Luke

Řekl bych, že to je kombinace obojího tj. nedostatečné kapacity stávající 35 a nadbytečného množství magoru co si myslí, že něco nahoni na úseku HK-VM. 🙁

mimochodem

No jo pospichaci. Pritom staci, kdyz si clovek srovna casy na stejne trase, mezi „jedu na pohodu“ a „jedu lehce nad limit“.
Clovek nakonec zjisti, ze zazraky se nedeji a vetsi rozdil udela, kdyz si pred cestou zajde na WC a tu 1,5h cestu zvladne bez prestavky…

mimochodem

No moment. Prece odhad rychlosti okolnich aut je pro bezpecnost provozu naprosto klicova zalezitost. Kdo ma odhad rychlosti velmi spatny, predstavuje nebezpeci pro sebe i pro okoli. Ano, obcas nejake vozidlo jede rychleji, nez jaky je limit. Prekroceni povolene rychlosti muze byt v nejake situaci bez problemu bezpecne, jindy zase ne. Nicmene, je treba s tim pocitat, ostatne, k prekroceni rychlosti muze dojit zcela legalne. At uz je rec o vozidle s pravem prednostni jizdy, nebo o ridici jednajicim v krajni nouzi. Kdo jsem ja, abych to soudil. V prvni rade je tedy potreba mit odhad a snazit se mozne… Číst vice »

Gwann

aha, takze kdyz nepočítám s prasetem, co předjizdi přes plnou a nevidí přes horizont, navíc jede 130, tak je to moje chyba v predvidavosti…

jdete se s tímhle bodnout.

mimochodem

Prosim, ctete s porozumenim. Pokud nekdo prasi rychle pres plnou, vyriti se proti mne pres slepej horizont a mam jeste nejaky sebemensi cas na reakci, co udelam? Budto jsem furt ve strehu a pokusim se havarku odvratit jeste driv, nez si plne uvedomim, ze jsem se prave znovu narodil. Nebo ve strehu nejsem. Az bude po vsem, PCR to uzavre s tim, ze zavineni je na strane prasice. A ja si muzu nechat na nahrobek vytesat „ale to ON prasil“. Obdobne u krizovatek, kdy sice „mam mit prednost“… stejne se kouknu, jestli mi tam borec nechce vletet, jestli mne neprehlidnul.… Číst vice »

Rudolf Tuček

Vozidlo které k vám přijíždí a vidíte ho jen z čela tak u takového vozidla rychlost neodhadnete to zvládne jen radar. Možná odhadnete jestli jede 50 nebo 90, ale jestli jede 90 nebo 130 ani nahodou.

Slosor

Jenže agresivní / riskující / spěchající řidiči tady budou asi tak dlouho, jako lidstvo samo. Já fakt nechci na tak vytížené páteřní trase spoléhat na to, že ostatní řidiči jsou slušní a nikdo to do mě z protisměru nenapálí. Myslím, že v roce 2021 není zase tak přehnaný nárok to, když chci, aby tady byla bezpečná, rychlá a komfortní dálnice jako je standardem v civilizovaném světě.

Lech Malý

Nemáte tak docela pravdu. Až bude D35, bude na 635 nebo jak se bude jmenovat umírat výrazně méně lidí. Klesne na ni provoz, pospíchači pojedou po dálnici, kamiony pojedou po dálnici. A D35 úbytek vážných nehod určitě nedorovná, protože komunikace dálničního typu jsou ze své podstaty jedny z nejbezpečnějších.

Michael

Přesně tak, dálnice je daleko bezpečnější eliminují se tam riziková místa.

Pepa z depa

Naprostý souhlas. Jezdil jsem tam nedávno pět let každý týden 2x LBC – OL. Z VM do HK i největší magoři kteří startovali kupředu na dvou pruzích nad přejezdem ve VM (kde je 70 a nikdo neměří), tak byli v HK na prvních světlech ve stejné frontě, jen asi o deset aut přede mnou. No nezasmějete se? 🙂

Kebab

Skutečně vždycky a opravdu všichni?

K.S.

Za psychopaty bych spíš označil lidi co si naloží do starého verglu seno, kozy, whatever, není vidět skrz, rychlost tomu osciluje mezi 50 a 90km/h, a vyjede to na státní silnic. To vycuká každého, dříve nebo později, člověk není počítač, je to pořád jenom zvíře které reaguje nepředvídatelně, zejména pokud je vystavený dlouhodobému stresu, nebo opakovaným „útokům“ v podobě ostatních kteří vytváří problematické situace a nedrží „rovnoběžný grafikon“. Kolikrát se stane že v oblaku dýmu vjede před člověka auto kterému to nejede a zdržuje, místo toho aby nechal projet objektivně lépe stavěný vůz. Ale to je obecné chování které je… Číst vice »

FrantaM

Alespoň něco, ten úsek je dost zásadní, protože se už nebude muset jezdit přes HK.

Co je větší problém je to, že stavba dálnice okolo V. Mýta a Litomyšle pořád nezačala 🙁

Radim

Podle letáků na webu ŘSD začnou většinu úseků v 2023 (takže reálně tak 2026/2027). Až na poslední dva, tam je 2024 resp. 2025. Takže „nikdy“ 😀

Luke

Stejně už jsou 10-15let pozadu 🤬a obyvatelé zmíněných měst si ještě užijí větší transit než doposud díky diletantum co tohle zpoždění způsobili 🤬

Jiří Kocurek

No diletanti. Pár aktivních blbců z Litomyšle proti dálnici protestovalo a snažili se ji oddálit co nejvíc. A jak znáno, tak aktivní blbec je horší než třídní nepřítel.

Otakar

No jo, ale vy jste to měl bez toho adrenalinu, zda nesejmete kamion v protisměru… Lidem nedochází, že na silnici se moc nedá nahonit, řeknou si jednoduchou matematiku 90 vs 130, to je skoro o polovinu nárůst, ale nedojde jim, že tu 130 udrží když dobře kilák a průměrná bude stejná jako, když pojedou na pohodu… To pak jsou ty životní zkušenosti a vyspělost jedince.

Frantisek

Třeba jsou jen prozíravější než většina tupců, se kterou sice nic nenadělají, ale mohou se alespoň pokusit ji na systémový omyl upozornit, namísto nečinného přihlížení. 🙂 Možná ale jen nechtěli zbytečně trpět, kdo ví… Vidím to teď zase na další nárůst objemů dopravy současně s dalším poklesem už tak nízkého podílu železnice, jíž se podobně rozsáhlých vylepšení kapacit, rychlostí a provázanosti nedostává,

Kebab

A to jen když výběrko nevyhraje Metrostav Infrastrukture😃