Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Další úsek D1 je hotový, omezení u Jihlavy skončilo. Letos ŘSD zprovozní 20 km

Stavba na D1, foto: Ministerstvo dopravy
Stavba na D1, foto: Ministerstvo dopravy

Z dálnice D1 zmizelo na pár týdnů jedno velké omezení. Ještě před začátkem ranní dopravní špičky otevřelo Ředitelství silnic a dálnic úsek dálnice D1 mezi Jihlavou a Velkým Beranovem. Už v září nebo v říjnu by měla začít přitom modernizace dalšího úseku, tentokrát z Mirošovic do Hvězdonic.

Konec uzavírky a zprovoznění oznámilo ŘSD v tiskové zprávě. „Mezi Jihlavou a Velkým Beranovem proběhly v pátek poslední technické prohlídky, na základě kterých bylo zjištěno, že úsek splňuje veškerá kritéria pro bezpečný provoz. V průběhu víkendu bylo kompletně odstraněno dopravní omezení a v současné době je již úsek plně zprovozněn pro řidiče. Na úseku budou pokračovat ještě dokončovací práce, ty však již nebudou zasahovat do provozu na dálnici,“ popsal mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Necelých šest kilometrů dlouhý úsek mělo na starosti sdružení firem Vodohospodářské stavby, Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby a BT Beton – Technik GmbH. Práce trvaly dva roky, modernizace stála 590 milionů korun bez DPH.

Mapa trasy úseku 15 na D1 mezi Jihlavou a Velkým Beranovem. Foto: ŘSD
Mapa trasy úseku 15 na D1 mezi Jihlavou a Velkým Beranovem. Foto: ŘSD

Z 21 úseků, na kterých je modernizace rozdělena, je zatím hotovo deset o celkové délce 69,3 kilometrů. Modernizace začala v roce 2013, ještě letos mají skončit úpravy dalších tří úseků. Následovat budou ještě úseky Velké Meziříčí – Lhotka, Hořice – Koberovice a Ostředek – Šternov. Na konci letošního roku tak bude řidičům k dispozici již 90 kilometrů nově zmodernizované dálnice D1. Na zahájení čeká ještě šest úseků, jeden z nich má začít během září nebo října, půjde o úsek Mirošovice – Hvězdonice.

5 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
    • Skoro 5 hodin cestovní doby mezi Prahou a Zlínem, to asi mnoho cestujících „napřímo“ v celé trase nevyužije – a třeba Jihlavu, pro kterou by to linka mohla být docela zajímavá, případně nějaké jiné větší mezilehlé město poblíž dálnice, ten autobus míjí

      • Tam je protivná ta půlhodinová čekečka v Brně.
        Rovněž na Roztyly lze dojet (ne moc v této době, ale třeba od října) dřív , než za 2:15.

      • Nesmysl je čekat hodně lidí na Zlín – Praha.
        Na ostatních relacích lidi budou. Je otázka, jestli jich bude dost na uživení této linky.
        Co jsem zatím mohl vidět u nové linky Trenčín – UH – Brno – Praha, tak obsazenost nebyla špatná.
        Ale třeba na KM – Brno je už teď velká konkurence, tak jsem zvědavý….

Newsletter

Partneři


Výběr editora