Další srážka vlaku s bagrem. V pražské Krči museli zraněného strojníka vyprostit hasiči
Jde o další ze série srážek se stavebními stroji, které se v posledních měsících opakují.
U nádraží Praha-Krč se v úterý odpoledne srazila lokomotiva s bagrem. Provoz na trati byl zastaven a kvůli vyproštění stroje museli hasiči vypnout trakční vedení. Podle mluvčího hasičů Správy železnic Martina Kavky se při srážce zranil řidič bagru.
Podle fotografií z místa ho museli hasiči vyprostit a odnést na nosítkách k ošetření. „Hasiči řidiče bagru vyprostili pomocí nastavovacího žebříku a předali zdravotníkům,“ dodal Kavka.
Po 15. hodině se provoz na trati obnovil po lichých staničních kolejích s omezením rychlosti. Celková škoda byla odhadnuta na přibližně 300 000 korun.
V Krči nyní probíhají stavební práce na úseku navazujícím na modernizovaný Branický most. Zprovoznění alespoň jedné koleje Branického mostu je v současnosti klíčové hlavně pro nákladní dopravu, Správa železnic to plánuje na 1. července. Kompletně by oprava včetně druhé koleje a navazujícího úseku do Krče měla být hotova 24. října tohoto roku.
Nově dvoukolejná trať povede od Chuchelského tunelu přes Branický most, stanici Praha-Krč až do prostoru zmodernizované zastávky Praha-Kačerov.
Jde o další ze série srážek se stavebními stroji, které jsou na české železnici v posledních měsících stále častější. V únoru museli hasiči SŽ řešit kolizi vlaku se stavebním vozidlem na trati 210 v oblasti Jižní spojky na úrovni Vrbovy ulice v Praze 4. Nákladní vůz, který do trati zasáhl při otáčení na stavbě.
Na konci ledna se srazil malý bagr s motorovým vozem 809 u Chlumčan na Lounsku, kde se dodělává dálniční most. Došlo k vykolejení vlaku, škoda na kolejovém svršku byla vyčíslena na 400 000 korun.
O den dříve pak při příjezdu vlaku Švestkové dráhy jedoucího z Třebívlic do Lovosic vjel do průjezdného profilu nákladní automobil, který silně poškodil RegioSprinter 818.005. Byly zraněny dvě osoby. Podle prvotního šetření je jednotka neopravitelná.
U Pacova na Pelhřimovsku následně 6. února opět najel nákladní automobil převážející na podvalníku bagr na železniční přejezd, kde částečně uvázl. Řidič stačil zavoláním na tísňovou linku zastavit železniční provoz a automobil poté vyprostil.