Další srážka vlaku s bagrem. V pražské Krči museli zraněného strojníka vyprostit hasiči
Srážka vlaku s bagrem ve stanici Praha-Krč. Foto: Hasiči SŽ
Jde o další ze série srážek se stavebními stroji, které se v posledních měsících opakují.
Podle fotky tam bylo všechno špatně.
Bagru neporučíš…
Neproškolení pracovníci a jejich nadřízení ,zázrak,že těch nehod není víc a s horšími následky.
Dokud se budou provádět stavby při zachování provozu, tak tyto případy nevymizí. Statisticky a pravděpodobnostně je to jistá věc.
Už na to Štefana nepouštějte, v Krči se fakt neosvědčil…
To těm hasičům SŽ nemůžou na ty obleky přešít jednotné nové logo s názvem.
Jo jo. To je totiž děsně důležité. Až mne odněkud budou hasiči odnášet k záchrance, tak si nejdřív prohlédnu, co mají na sobě…
Pokud někdo na místě nehody uvažuje takhle, tak je vysoce pravděpodobné, že je v šoku.
Takové starosti haha
Proč? Ta certifikovaná výbava má nějakou životnost. Taky mám pořád vestu i bundu SŽDC, jako spousta dalších.
Podle fotografií na idnes je tohle jiný případ než předchozí, tj. bagr nezasáhl do jízdní dráhy vlaku. Zde naopak vlak jel na koleji, na které bagr stál a pracoval. Tj. spíše to vypadá na špatně postavenou cestu, projetí návěstidla apod. To už je na DI.
Ano, ty složené prefoše v koleji tomu nasvědčují.
Je to tak, byl jsem u té stavby dopoledne a bagr pracoval na vyloučené koleji, na níž byl kulatý červený terč (ruční návěst stůj).
Jdete pozdě, šotovyšetřování již bylo uzavřeno: Vrazi z Volstrítu!
Soutěžilo se na cenu a pak to dělá kdo ví jaký sub-dovatel, který je ještě cizinec a živnostník k tomu?
Dobrý den, prosím vás proč stojíme?
Protože bagr!
Pokud má řidič sluchátka tak může vlak houkat jak chce je to k ničemu. Provádět takovou to činnost za plného provozu si koleduje o průšvih.
Pokud má strojník sluchátka tak hrubě porušil bezpečnost práce v kolejišti.
Pokud sbíječ za mlada nenosil otíkovky, může si mašina houkat jak chce.
Pokud máte na mysli ochranu sluchu, tak tam má být člověk který ho hlídá a má spojení s výpravčím.
Ano to má- ale praxe jak se zdá je poněkud jiná.
Takováto těžká technika nemůže pracovat v nevyloučené koleji (to mohou jen ruční vozíky, které lze jednoduše odstranit z koleje). Může při práci zasahovat do průjezdného průřezu nevyloučené koleje, ale zpravení o vyklizení prostoru zajišťuje vždycky někdo jiný, než strojník.
Tady je z fotografie zřejmé, že vlak vjel na vyloučenou kolej. :-/
Přeji zraněnému brzké uzdravení!
A fírovi dík, že to ubrzdil. Sice ne úplně, ale dost nato, aby z toho nebyl smrťák – to se cení.
Počkal bych na DI, jestli to nebyla jeho práce. (Měl vjet po vyloučené koleji a podle rozhledu nebo mu blbě postavili?)
K čemu by tam ta lokomotiva byla, vedle bagru, aby tam jel záměrně? Přes ty prefabrikované patky by lokomotiva stejně neprojela.
Nejspíš to bude ono „nebo“ a tím pádem špatně postavená cesta.
Těch možností je celá řada. Buď udělal botu výpravčí (poslal vlak na vyloučenou kolej, špatně přehodil výhybku ve vyloučeném úseku nebo třeba ukončil výluku předčasně), pracovník pro řízení sledu (neohlídal si, jak má pracovní vlak po vyloučených kolejích jet, špatně zpravil strojvedoucího pracovního vlaku – netuším jestli šlo o pracovní vlak nebo ne), nebo strojvedoucí (pokud šlo o pracovní vlak, mohl nedobrzdit…). Okolnosti neznáme, nedá se spekulovat.
Každopádně: Ikdyby to šlo za fírou, tak se bude počítat to, že se snažil zabránit větším škodám na zdraví a majetku. Odhadem mu chyběly 2-3 metry.
Narozdíl od případu, že by tu nehodu chtěl „vyvařit“ ke mstě na (domělém) cizinci a živnostníkovi … to by šel do díry na hodně dlouho.
Třeba „měl jet po té koleji, ale zastavit na kilomettru 0,123 (daleko před místem, kde měl být bagr)“ 😀 nebo hromada možností v souvislosti s pracovním vlakem, jestli tam patky měly být, jestli neměl jet z druhé strany. Každá z nich je nepravděpodobná, ale to u každé MU.
A kdyby měl blbě postaveno, mohl vůbec mít volno (a ne třeba přivolávačku či posun povolen)
Ta lokomotiva má na sobě nápis Cokoliv Kamkoliv.
Pak to takhle dopadá:-)