Další prodleva: Odvolání proti povolení k trati do Střelic podal i šestý spolumajitel Vechtrovny
Administrativní procedury kolem stavebního povolení pro modernizaci a elektrizaci tratě z Brna do Střelic se dále protahují. Proti stavebnímu povolení,
Administrativní procedury kolem stavebního povolení pro modernizaci a elektrizaci tratě z Brna do Střelic se dále protahují. Proti stavebnímu povolení, které vydal Drážní úřad v březnu, se v závěru lhůty odvolal i poslední ze šesti spolumajitelů hospody Vechtrovna v Troubsku. Drážní úřad tak posunul lhůtu na vyjádření ostatních účastníků až na začátek června. O odvolání bude rozhodovat ministerstvo dopravy.
Majitelé Vechtrovny namítají, že stavba zasáhne do jejich budovy a naruší tak soukromé vlastnictví. Projektanti modernizace totiž přesunuli perony na druhou stranu silnice právě k hospodě. Podle jejích majitelů je to ale nesmyslné, pro nové umístění nástupišť prý není místo. „Projektanti tvrdošíjně trvali na svém nesmyslném řešení, které je pro uživatele zastávky vyloženě nebezpečné (například peron o tak malé šířce, že projíždějící rychlík ohrozí zde čekající občany oproti stávající pozici perónu o možnostech šířky tanečního parketu),“ napsal jeden z majitelů hospody Petr Řehořka v diskusi pod článkem na tomto webu 11. dubna. Autenticitu příspěvku deník Zdopravy.cz ověřil.
V tomto duchu je psáno i poslední odvolání Jana Všetečky. Podle Řehořka by byl zásah „do tohoto krásného objektu z roku 1855 hnus, za který by se naše generace musela před dějinami stydět“. Spolumajitelé rovněž namítají, že nebyli v rámci stavebního řízení jako účastníci informováni Drážním úřadem a o vydání stavebního povolení se dozvěděli z tisku.
Správa železnic nicméně s jejich námitkami nesouhlasí. „Spolumajitelé napadají, že se stavba dotýká jimi vlastněné nemovitosti, což se nezakládá na pravdě. Stavba se pouze dotýká pozemku, na kterém je nemovitost postavena, který je však v majetku Správy železnic,“ uvedla mluvčí Nela Friebová. Parcela podle katastru skutečně patří státu, budova Vechtrovny na ní pak šesti soukromým osobám. Ty ovšem argumentují mimo jiné tím, že hranice části budovy je totožná s hranicí parcely. „Vzhledem k tomu, že se nemovitosti odvolatelů stavebně nedotýkáme, neměli by být účastníky řízení. Možnost vznést připomínky ke stavbě měli odvolatelé v rámci územního řízení, kde účastníci byli, a které trvalo několik let. Zde tuto možnost ani jednou nevyužili,“ doplnila Friebová.
Řehořka ovšem namítá, že se majitelé bezmála deset let snažili přesvědčit zpracovatele projektu Sudop Brno, aby řešení v Troubsku změnil.
Příprava stavby, která se měla původně realizovat už v letech 2012 až 2014, se vleče dlouhá léta. Brojilo proti ní především sdružení Voda z Tetčic, které se například odvolalo proti územnímu rozhodnutí. To skončilo až u soudu.
Modernizace a elektrizace tratě z Brna do Zastávky u Brna (úsek Brno – Střelice je první etapa) patří ke strategickým projektům Správy železnic na jižní Moravě. Trať bude elektrizována střídavou soustavou 25 kV 50 Hz. V rámci stavby budou nově vybudovány zastávky Starý Lískovec a Ostopovice, což má zkvalitnit obslužnost lokalit v rámci integrovaného dopravního systému a usnadnit přestupy vlak/autobus. Nyní vrcholí tendr na zhotovitele, když probíhá hodnocení nabídek.