Dopravci Železnice

Další problémový den na železnici. Potíže Arrivy pokračují, problémy jsou i se dvěma tratěmi.

Turnov. Vlevo zpožděná "retro" souprava z Prahy, mezi nimi rychlík ČD z Pardubic do Liberce a Siemens Desiro na lince L3 z Liberce do Lomnice nad Popelkou
Turnov. Vlevo zpožděná "retro" souprava z Prahy, mezi nimi rychlík ČD z Pardubic do Liberce a Siemens Desiro na lince L3 z Liberce do Lomnice nad Popelkou

Cestování na tuzemské železnici přináší druhý den platnosti nového jízdného řádu na řadě míst velké komplikace. Nejviditelnější jsou především potíže společnosti Arriva vlaky, problémy se ale nevyhnuly ani jiným dopravcům včetně Českých drah. Ke komplikacím došlo i kvůli závadám na trati.

Arriva hned od rána čelí problému, za který nemůže: nesjízdná trať mezi Tanvaldem a Železným Brodem. Mimořádnost ale ukázala na jiný problém: náhradní autobusová doprava začala jezdit tři hodiny poté, co došlo k uzavření tratě. Podle generálního ředitele Daniela Adamky přes hodinu čekali na stanovisko SŽDC, zda bude trať sjízdná. V Libereckém kraji přitom pokračovaly komplikace i na jiných trasách: osobní vlak mezi Turnovem a Libercem měl technickou závadu a byl stažen zpět do Turnova, čímž zpozdil i další vlaky.

Další den provozu našich vlaků. Prosím, sledujte co se děje, o mimořádnostech Vás budeme informovat v komentářích!

Gepostet von Arriva CZ am Sonntag, 15. Dezember 2019

Na stránkách Arrivy chybí i přes rozsah provozu stránka o mimořádnostech, na facebookovém profilu firma oznámila zastavení provozu mezi Tanvaldem a Železným Brodem a slibuje informování o dalších mimořádnostech. Současně od cestujících schytává na sociálních sítích velkou kritiku.

Zpoždění mají vlaky i ve Zlínském kraji, většinou ale spíše do 20 minut. Výjimkou je vlak 14 303, z Újezdce u Luhačovic do Luhačovic, který si v době psaní textu vezl zpoždění 68 minut. Komplikace jsou především s vlaky Alstom Lint. Arrivě i dnes vypomáhají jiní dopravci, na rychlíku z Českých Budějovic do Prahy se například objevila jednotka od GW Train Regio. Relativně bez komplikací je provoz na rychlíkových linkách Kolín – Nový Bor, Praha – Rakovník a Praha – České Budějovice.

Arriva i dnes zrušila svůj komerční vlak z Prahy do Nitry, nahrazuje ho autobusy.

RegioJet, který včera bojoval s výpadky vozidel v Ústeckém kraji, dnes jezdí s podstatně menšími zpožděními, většinou do 15 minut. Podobná je situace u Leo Express, kde ráno měly některé spoje zpoždění kolem čtvrt hodiny. Die Länderbahn a AŽD Praha jezdí prakticky na čas, bez zásadních komplikací je i provoz RegioJetu na lince R8.

Provozní problémy se nevyhnuly ani Českým drahám. V noci nabral vlaky EC270 zpoždění 160 minut kvůli poruše lokomotivy, ze stejného důvodu má více než hodinové zpoždění R 607 Krušnohor. Kvůli poruše motorového vozu odřekly České dráhy například dnešní spěšný vlak Renesance z Havlíčkova Brodu do Telče.

Cestování komplikují i závady na tratích. Kromě potíží u Železného Brodu je nově přerušen provoz na Podkrušnohorské magistrále mezi stanicemi Krupka-Bohosudov a Ústí nad Labem-západ. Důvodem je porucha trakčního vedení.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
jan
Host
jan

Jo, jako pokud je to pravda, že výpravčí neměl spojení se strojvůdcem. Jak je doprdele v tomhle bananistánu možné, že to nechají jezdit?
Kde je drážní inspekce, kde je drážní úřad. Když v ČR nepoužívají vlakový zabezpečovač. A jediný prvek bezpečnosti po světýlkách je rádio.

asdfg
Host
asdfg

SŽDC tohle neřeší a nezajímá je to. Pokud se fíra stará, a nahlasí že nemá GSMR, tak se obvykle ozve, mě to nezajímá nebo, mám na tebe mobil..

jan
Host
jan

No, ale to je jaksi zásadní chyba.

asdfg
Host
asdfg

Uvidíme jak to bude od 1.1.20, kdy se bez gsmr, nebude smět na tratě s gsmr…

Vladimír D.
Host
Vladimír D.

Někdo by za to měl být vzat na kobereček.

Antonín
Host
Antonín

Stanice Praha-Satalice, večer v 18:04. 9514 křižuje s 9515, oba přijedou včas, ale následně oba stojí, strojvůdci něco řeší s výpravčím, na peróně několik policistů, pak s baterkami prohledávají něco v kolejišti. Oba vlaky nabírají cca 15 min. zpoždění. Na druhé straně nádraží v pozadí zřejmě odstavená prázdná jednotka 845 Arrivy. Následný spoj KŽC z centra zpoždění cca 30 minut. Zpožděné i další následné spoje. Nevím, co se dělo. A vůbec většina i osobáků má dnes na 070 velká zpoždění. Nevím, jestli za to může jen Arriva…. Jinak ve vlaku si jeden člověk stěžoval, že mu ranní spěšnák Arrivy (tedy… Číst vice »

Joseph
Host
Joseph

Jel jsem dnes z Hradce Králové přes Nymburk do České Lípy. Z Chlumce n. Cidlinou měl rychlík ČD Hradečan 8 minut, ve Velkém Oseku nás předjíždělo Pendolino, tam jsme pak čekali na volno. Pak se R zdržel chvíli v Poděbradech (nastupovala paní s kočárkem) a nakonec jsme stáli u vjezdového návěstidla před Nymburkem. Vlak spol. Arrriva měl predikované zpoždění z Nymburka cca 5 minut, nás SŽDC vpustilo do stanice, když byl R Arriva ve Velelibech. Prostě paráda, tohle je železniční Kocourkov. Díky státu, krajům i SŽDC.

Jaaa
Host
Jaaa

Pendolino v Oseku?

X 1
Host
X 1

Pendolino v Oseku?
Je to neobvyklé ale stává se to.

Joseph
Host
Joseph

Ano, ve Velkém Oseku občas jezdí jakékoliv vlaky v případě mimořádnosti mezi Kolínem a P-Libní. Můžete zde vidět i vlaky RJ.

Tomáš
Host
Tomáš

Dneska v 7:48 trasa L3 – Semily – Liberec – zpoždění do 5 minut a příjezd do Liberce na čas. Vlaková souprava ex-DB ok – včetně fungující wifi 🙂
Dneska ve 14:30 trasa L3 – Liberec – Semily – zpoždění do 5 minut a příjezd do Semil na čas. Vlaková souprava ex-DB – žel wifi nefunkční 🙁
Ale jinak ráno krásná milá průvodčí – tedy po novu stevardka. Odpoledne postarší sympatický pán…

Vokv
Host
Vokv

Docela bych chtěl vidět reakce lidí,kdyby takové problémy předvádělo ČD.Na to,že tito dopravci mají zajistit o proti ČD pár výkonů tak docela katastrofa.Stále dokola člověk poslouchal jak mají české dráhy zastaralý vozový park a jak konkurence na dráze zvedne kvalitu dopravy pro cestující…Z některých TV reportáží a článků v tisku je zřejmě nejdůležitější WIFI připojení…. Možná kdyby ČD osadily dobytčáky wifinou tak by je tisk velebil jaký jsou užasný dopravce a borci z krajských úřadů by je plácali pozádech.Za propagandu v krajském tisku kde se tito úředníci zviditelňovali a veřejnosti lhali o připravenosti nových dopravců by se nemusel stydět ani… Číst vice »

bkv
Host
bkv

U ČD jsem zvědavý čím nahradí dvanáct vlakových souprav nakoupených v Německu, které po modernizaci měly od ledna zajišťovat spoje na tratích v Olomouckém kraji. Nejenom, že nejsou modernizované, ale dokonce ještě nejsou všechny v Česku…

646
Host
646

3 stadlery řady 646 už byly v Olomouckém depu zprovozněny a snad se brzy nasadí do provozu. Minimálně jeden je už v modrém polepu a na dalších se pracuje. Další dvě jednotky jsou odstaveny v Šumperku a zbývajících 7 už také před pár dny bylo dovezeno do Olomouce. Primárně budou nasazeny na trať Olomouc – Drahanovice místo 814.0. Dále Olomouc – Moravský Beroun, kde nahradí 814.2.

Martin H.
Host
Martin H.

Pane Sůro, bylo by dobré v zájmu objektivity započítat bezchybné firmě AŽD neukončení výluky kolem Jaroměře a všechny s tím spojené problémy. Rozhodně se nejedná o první případ neplnění termínů dodávek ze strany této firmy (například loni Boří Les – Valtice). Myslím, že je dobré pojmenovat viníka….

Jiří Máslo
Host
Jiří Máslo

Kolik let měli zpoždění s ETCS na Kolín – Břeclav?

xyz
Host
xyz

„bylo by dobré v zájmu objektivity započítat bezchybné firmě AŽD neukončení výluky kolem Jaroměře a všechny s tím spojené problémy“
Nesouhlasím. Dle stejné objektivity (či spíše neobjektivity atd.) by se tím pádem u Arrivy musely počítat např. autobusové linky, které dosud provozuje. Podobně pak u Regiojetu.

Je logické posuzovat jen to „přímo z diskutovaného oboru“ (tzn. provozování drážní dopravy).

Martin H.
Host
Martin H.

Nikoliv. Ta firma opakovaně způsobuje škodu ostatním a v tomto případě má přímou vinu na nefungování železniční dopravy kolem Jaroměře. Viděl jste ve zprávách reakce „spokojených“ cestujících? To není žádný autobus.Je to přímo v železniční dopravě.
Ano, je vina SŽDC, že jim nešlápne na krk, ale je to celé způsobeno faktickým monopolem AŽD v této oblasti.

xyz
Host
xyz

„To není žádný autobus.Je to přímo v železniční dopravě.“
Nikoliv však v provozování drážní dopravy.

Stejně tak do nynějšího hodnocení a srovnávání mimochodem nepatří linky již dříve provozované stejnými dopravci (ML v Praze, dálkové linky Regiojetu).

xyz
Host
xyz

Mimochodem:

„započítat bezchybné firmě AŽD neukončení výluky kolem Jaroměře“
Může být spekulativní tvrdit, že za prodloužení té které výluky může právě „zabezpečovácká“ firma, kdy jinou variantou je, že ke skluzu došlo v předchozí (tzn. stavitelské) etapě prací, načež zabezpečováci se na staveniště dostali o to později, přestože oni stanovený počet dní nepřekročili, jen to tak „opticky“ vypadá.

Extrémním případem je, kdy jeden úředník veřejné správy tvrdil, že k prodloužení jedné z revitizačních výluk o skoro 3 měsíce dochází „kvůli nutnosti oživovat zab. zař. v delším časovém horizontu“ (aneb svádění viny právě na zabezpečováky).

Pozorovatel
Host
Pozorovatel

No… V říjnu 2019 byla 3 neděle (!) výluka v Neratovicích na výstavbu zastávky Neratovice-sídliště. Výluka 1. listopadu skončila, bylo opraveno celých 120 metrů koleje (podél budoucího nástupiště), postavena hrana nástupiště u koleje a… to je vše. Přejezd (zabezpečený přechod pro pěší) bude budován prý až v dubnu 2020. Proč ho nepostavili a zabzař. neaktivovali během té říjnové výluky?

Možná by bylo zajímavé vznést dotaz u SŽDC, proč se to tak vleče, když jinde to jde podstatně rychleji? (např. Písek-město).

jize
Host
jize

Dnes jsem zažil první větší nepříjemnost s liberalizací. Zhruba před týdnem jsem si nahrál kupon PID na IN kartu ČD a dnes mi průvodčí ve vlaku společnosti Die Länderbahn řekl, že uznávají PID, ale neuznávají nosič kuponu kartu od ČD, i přes to že jde podle podmínek PID o rovnocenný nosič platný v celé síti stejně jako platební kata a karta Lítačka, a byl jsem nucen si koupi obyčejnou jízdenku PID. Když jsem pak zavolal na infolinku PIDu s tím, proč my prodali něco mi prodali něco, co mi je k ničemu, tak byli celkem překvapeni, a oznámili mi, že… Číst vice »

JarynJarin
Host
JarynJarin

Zajímavé. Osobně bych vlakošovi ukázal prst nahoru. Už jen kvůli tomu, že mi pofidérní rádobydopravci zmenšili rozsah režijky 😀

Petr Novotný
Host
Petr Novotný

Za to, co předvádíš u ČD by ti ji měli omezit ještě víc. Třeba by neměla platit 100 km od Berouna.

JarynJarin
Host
JarynJarin

🙂

HonzaEM
Host
HonzaEM

Mně zase omezili rozsah použití IN karty.

A.R.
Host
A.R.

To svět neviděl, tohleto… Copak se ti dopravci neumí lépe připravit? Jak je možné, že autobusoví dopravci v rámci PID takové problémy nemají??

AAA
Host
AAA

autobusoví dopravci v rámci PID často čuměli na QR kód v Lítačce jak péro z gauče

https://www.novinky.cz/domaci/clanek/s-mobilni-aplikaci-litacka-jsou-stale-problemy-40304828

Vojta
Host
Vojta

Za to nemůžou soukromnici ale vaše milované České dráhy které nedali povoleni soukromníkům tolerovat svoje jizdenky(inkarty). Pokud přijde českým draham lepší vracet penize než udělat neco pro cestující a nechat soukromniky tolerovat svoje jizdenky, tak je podle mě něco špatně.

Václav
Host
Václav

Některé příspěvky jsou opravdu na místě. Ani já jsem si nemyslel, že se dožiju takového rozkladu železniční osobní dopravy. Kde jsou vyjádření ministerských a vládních úředníků? Nikde, protože oni mají své vlastní řidiče, auta s černými okny a když zjistí, že čas dojezdu je pro ně problémový, tak letí helikoptérou za naše peníze. Stejně se chovají někteří hejtmani, ale bez těch helikoptér, protože jejich dojezd je v regionu. Ano, místo do Evropy se posouváme na Balkán. Samé kecy o CO2 a do ČR přivezeme šrot z Německa, který zamořuje životní prostředí. Motorizaci zavádíme na elektrizované tratě pod dohledem ministerstva dopravy.… Číst vice »

Richard Fiala
Host
Richard Fiala

Typické je, že se tu spílá ministerstvu, krajům, státu, ČD a všemu možnému než aby se připustilo, že tzv. liberalizace a privatizace za každou cenu může být v síťovém železničním systému problematická. Jeho účelem je totiž služba veřejnosti a nikoli jako ve zdejším švindlkapitalismem vzývané maximalizaci zisku. Monopol Českých drah měl jistě své slabiny ale nadšeně vítat nynější změť osmi nebo kolika dopravců v relativně malé zemi může jen blbec, resp. ten, který vlakem vůbec nejezdí. Ono to není ideální ani v autobusové dopravě, kterou tu provozují hned desítky dopravců, což vedlo nejen ke znepřehlednění ale i citelné redukci (o… Číst vice »

A.R.
Host
A.R.

To nejsou odborníci, ale nýmandi.

Mrc
Host
Mrc

Neplatí tam režijka, proto to netopící čsd béčko je lepší jak čd béčko

Lovosičan
Host
Lovosičan

Švestkovou mám zdárně za sebou – souprava Radka, POP 0274. Celkem zklamání. RegioSprinter drncá jen o trochu více než Regionova, cožpak o to. Co mě ale nemile překvapilo, je vysoká hladina vnitřního hluku. Jako bych měl těsně u hlavy nastartovanou MUVku. V Mostu jsem to pak deset minut rozdýchával. Uspořádání sedadel vyhovuje spíše „stmelovačům kolektivu“ než individualistům. Sedadla samotná by byla celkem pohodlná, pokud by ovšem vlak stál a měl vypnutý motor. Nefunkční WC, vzadu soupravy vedro, vepředu chlad. Oceňuji výborný výhled z oken a rozjezd a la metro – zde se Regionova pochopitelně vyrovnat nemůže. Personál byl lehce předvídatelný:… Číst vice »

JarynJarin
Host
JarynJarin

R 1150 35 minut zp. Kvůli těm amatérům z Arrivy i osobák po něm a díky tomu i já na osobáčku do Brandýsa. Takže bez pauzy grrr

jifi
Host
jifi

1150 v retro soupravě aktuálně spatřen v Satalicích.

jifi
Host
jifi

R1150 aktuálně +40 z důvodu výměny vozů, nejspíš ještě ani nevyjel. Zpoždění naskakuje po 5 minutách:/ Jinak mě překvapilo, že Můj vlak ukazuje detaily Arriva vlaků.

Hezky česky
Host
Hezky česky

Os 8015 ČD 71 min. sekera, momentální rekordman..

Hezky česky
Host
Hezky česky

Nad 50 minut tu ještě máme na 2. místě Sp 1507 Sázava 55 minut, 3.-4. místo SC 500 Pendolino na výjezdu a Os 4151 shodně s 53 minutama sekery. Nad 40 minut se neumístil nikdo, nad 30 minut je teprve pestrá množina ponejvíce opět ČD a sem tam po jednom, po dvou od někoho jiného. Kde je ta kalamita?

nowas
Host
nowas

Nad hodinu je tam akorát tragická arriva. Nad půl hodiny je 18 vlaků, z toho 10 ČD (55 %) ale v té samé chvíli mají ČD na trati 500 vlaků a ostatní dopravci 100.

Paja
Host
Paja

A víc lidí je naštvaných na ČD nebo na alternativní dopravce?

Hezky česky
Host
Hezky česky

Lidi se kravinama nezabývají.

Filemon44
Host
Filemon44

Chápu..zpoždění u ČD je neskonalý bordel.Zpoždění u Arrivy-jsou to taky jen lidi,občas chybuje každý,a nakonec,ČD mívají zpoždění taky,tak jakýpak copak.

nowas
Host
nowas

Teď ještě přidají kvůli nějakému zásahu PČR Vysočany-Satalice.

jifi
Host
jifi

R1150 +73

BEZ ARRIVY V ÚSTECKÉM KRAJI
Host
BEZ ARRIVY V ÚSTECKÉM KRAJI

V Ústeckém kraji by hodně měli být dopravci jako je: DSÚK, ČSAD KARLOVY VARY,DP(MOST,DĚČÍN,ÚSTÍ,CHOMUTOV). A NE ABY JSME TU MĚLI ARRIVU TEPLICE, CHCEME ZPÁTKY DP TEPLICE PODLE VZORU ÚSTÍ/CHOMUTOVA/MOSTU/DĚČÍNA…… ARRIVA TP 1 BUSLINE = to samé zlo v dopravě. UŽ SE NEDIVÍM SPOLEČNOSTI ČSAD STŘEDNÍ ČECHY PROČ NA NĚ NEHORÁZNĚ NA ARRIVÁŘĚ NADÁVAJ

víta Klozík
Host
víta Klozík

Bez zpojení vlak nepustit na trať, co to má znamenat!!!

Hkkko
Host
Hkkko

Já si nedovedu vysvětlit,jak to dělají do těch Karlovic nebo Bylnice? To jako Arriva nemá(nebo spíš nerespektuje)na D3 ohlašovací povinnost? Vždyť to smrdí průserem!

Vyhlídka na věčnost
Host
Vyhlídka na věčnost

Přátelé, berte to tak že za poloexotickou železnicí už nemusíte na Balkán. Balkán dorazil sem!

Hezky česky
Host
Hezky česky

Jsem zvědav jak český stát splní podmínku EU o liberalizaci trhu, kdy po roce 2023 není možno vybrat dopravce bez výběrového řízení, ano mnozí politici to alibisticky udělají tak, že ke konci lhůty to hodí ČD na 10 let a posunou to na dobu, kdy v politice nebudou. Po roce 2032 tedy do 13 let se musí přesoutěžit 100% výkonů v závazcích, tedy kdyby se soutěžilo 5% výkonů ročně a jen těch kde jezdí ČD, tak se to nestihne, já myslím, že alibismus na české železnici, který dlouhodobě páchají zainteresovaní zaměstnanaci státu a zametají problém pod koberec a věří na… Číst vice »

nowas
Host
nowas

„obejít blokaci rozvoje železnice od ČD s fintou režijek na řízení a vypsat konzultace“ Takže vybrali dopravce bez výběrového řízení. Který do české kotliny dotáhl další klepající šrot. To je odvaha.

xyz
Host
xyz

„Takže vybrali dopravce bez výběrového řízení.“
Přesně tak. Tak, jak si to přály mj. odboroví představitelé ČD. Na stránkách odborového sdružení byly k vidění i články „kraje mají plné právo zadat zakázku napřímo, nemusejí dělat výběrové řízení“. Tak se kraje podle toho zachovaly (vyjma JMK + z menší části pak Plzeňského kraje). 🙂

Dušek
Host
Dušek

odboroví představitelé ČD.??? To jste si ale trochu popletl

nowas
Host
nowas

Však jo, ale pak je ale vše v pořádku, ne,? Když se vybírají dopravci bez výběrka, na dobré slovo o nejnižší ceně a dostateného vybavení vozidly. A kde je ten pokrok?

HonzaEM
Host
HonzaEM

To přece není pravda, že to bylo bez výběrového řízení.

Alex
Host
Alex

Toto musí skončit. Pryč z EU, sjednotit ČD a SŽDC. Vyházet do Gulagu všechny, co to způsobili, různé politiky, ministry, ředitele – žaludy a jiné poskoky. Železničář musí být velevážené povolání a např. pan přednosta stanice se nebude stydět jít na ples ve sváteční modré uniformě.

Gajda
Host
Gajda

Pořád je to úplně špatně, udělali sice něco, ale narychlo, nepřipraveně, bez koncepce, aby se neřeklo a aby ti co kritizovali, taky něco dostali. Ale jak jsem byl velkým příznivcem těch změn, to co zatím ukázali, tak RJ na R8 v pohodě, tam bych neřekl, že se něco zhoršilo a časem si myslím, že to ještě vylepší, AŽD na švestkovce OK, já osobně nemám problém ani s RegioSprinterem, který je hodně kritizován, AŽD jezdí někde, kde se už pár let pravidelně nejezdilo a zatím dobrý, ale ten zbytek, ten se nepovedl.

HonzaEM
Host
HonzaEM

Tak tak, ten AŽD je nejlepší alternativní dopravce. ČD vyzobal jen U10ku Litoměřice – Lovosice, ale tím vznikly problémy lidem, co jezdí tuto relaci. Protože buď su musí koupit jízdenky DÚK aby mohli jet s ČD i s AŽD, nebo musí jet jen tím, co jezdí ČD. Jinak dobrý.

Jirka
Host
Jirka
dada
Host
dada

na kvasnickovy tweety je odkaz primo v clanku, netreba je opakovat v diskuzi…

jan
Host
jan

Pokud je pravda, že výpravčí nemá spojení na posádky.. Jak to může nechat někdo jezdit.. Nějaká drážní inspekce nebo drážní úřad.

asdfg
Host
asdfg

SŽDC je tohle, boužel jedno. Je to asi měsíc zpět co sme jel jeden mezistaniční úsek bez GSMR, tak volám CDP at se domluvíme, jestli mám být na S12 nebo jak. A na to jen odpoved, mě je to jedno, dělej si co chceš..

Jaaa
Host
Jaaa

To je cirkus na kolečkách. V jakékoli civilizované zemi by už ministerstvo dopravy konalo a ministr podal demisi. Stejně tak dotčení krajští radní pro dopravu. Je tohle normální? Jakým způsobem výše zmíněné úřady kontrolovaly připravenost? K čemu tam jako jsou? Ten systém za ty prachy přece musí šlapat od prvního dne, nebo jsem doteď žil na Marsu? Že si výherci do nákladů nezapočítali náklady na přípravu a testování provozu je přeci vůbec neomlouvá. Nějaké nesrovnalosti se objeví vždy, to není problém, ale chyby takového rozsahu ukazují na naprostou systémovou nepřipravenost a především totální selhání kontrolních mechanismů. Přeci nestačí napsat smlouvu… Číst vice »

Pavlíkov, Modřejovice
Host
Pavlíkov, Modřejovice

Je to úspěch. Už jsem zde někde v diskuzích četl, že „příměsto roste, regionálka padá“, tak nejspíše dotyčný bude mít chuť s tím něco udělat – rušit regionálku. Není situace od n. grafikonu nahrávkou pro pracovní náplň takových rozumbradů? Jako kdyby si někdo připravoval využití pracovní doby, skoro se mi zdá.

Paja
Host
Paja

No ovšem … to že ministr podá demisi, to je poměrně inovativní způsob jak „vyřešit kalamitu“ 🙂

Jaaa
Host
Jaaa

Jistě. Má přímou personální odpovědnost. Tak nějak to v civilizaci funguje.

Krizové řízení mají převzít krizoví manažeři.

František
Host
František

Je mi jasné, že každý začátek je těžký a že si to všechno (snad) sedne. Co mi ale vadí nejvíce je to, jak se speciálně Arriva chvástala, že jsou připravení. Přitáhli ojeté motoráky z Německa a ani se nenamáhali sundat německé reklamy a pozvánky na výlety. To přece nestojí tolik peněz. Takhle mi to přijde, že pro tuhle německou firmu jsme prostě “untermensch”, kterým je možné nacpat cokoliv.

Axel
Host
Axel

souhlas že sundat německé reklamy nebo vypnout německy psaný infopanel (je-li to pravda), tak to školácká chyba. Uvidíme kdo si to v Arrivě odskáče. P.S. Untermensch možná chápal, že statutárem (jednatelem) nebo ředitelem českého subjektu – Arrivy – by byl člověk německého původu, spíš to vypadá na takový klasický „domácí bordel“ ve stylu když naši politici na Ministerstvu dopravy nezvládají triviality.

John
Host
John
V.N.
Host
V.N.

Na druhou stranu. Co je lepší ? Když jednotka netopí anebo uvnitř jsou německé reklamy ?

pozorovatel
Host
pozorovatel

Špatně je jednoznačně obojí – „lepší“ není nic!

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Hmm, takže v Railjetu nesmí být žádné reklamy. Kdyby byly české, vadily by v Rakousku a naopak.

kakov
Host
kakov

ale tady se nebavíme o mezinárodním vlaku……

Paja
Host
Paja

A vlak v příhraničí může mít cizojazyčné reklamy? Ty infopanely jsou problém, ale nějaký reklamy?

Jan Sova
Host
Jan Sova

co byste furt topili, když je venku povětšinou 7 st ? Lidi jsou snad gramotní a mají bundy a kalhoty, včetně případných rukavic a čepic. Sibiřskou zimu na vás, pak se můžeme bavit o topení. Jsou z toho jenom nemoci….

Marcel Pánek
Host
Marcel Pánek

Musím říct že máte pravdu, ale myslím že celé je to úplná katastrofa. Liberalizace železnice v českých podmínkách. Všichni chtějí ke korytu, nestydí se prostřednictvím svých mluvčích hrát si na profíky, ale realita je tristní. Absolutně se vytratila profesionální hrdost, pracovat na dráze, pouze stovky rychlezaučených lidí, které posbírali nevím kde, protože na kvalitní výběr a porádné zaškolení nemohl být čas, a další věc, jak říkáte, do vyjezděného motoru z BRD narychlo namonotvané wifiny zasuvky ale německé reklamy . Neštěstí na sebe nenechá dlouho volat.

Hynek
Host
Hynek

Bože, naštěstí jezdím trasu Praha – Tábor. Tam jsou sice taky zpoždění vlaků anebo kvůli dálnici jsou kolony, ale furt lepší, než tenhle neprofesionální chaos. Arriva by měla platit pokuty, až zčerná.

Martin 2
Host
Martin 2

Jenom takový malý postřeh. Zlé ČD a perfektní noví dopravci, nějak se to pomalu začíná obracet? Všichni víme kdo za to může a nezbývá než se obrátit na Čunka a spol. Jo a prohlásit v TV, že něco ohrožuje bezpečnost na železnici tak by už měla okamžitě konat Drážní Inspekce a někomu sebrat licenci.

Axel
Host
Axel

Jasně obrátit se na Čunka a radního pro dopravu Pavla Botka… A oni Vám předpokládám odpoví, že právě pro případnou neserióznost dopravce příslušný krajský radní (Pavel Botek) prosadil do smlouvy s dopravci smluvní pokuty – když jsem studoval tu smlouvu Zlínského kraje s Arrivou tak ty dnešní a včerejší (jsou-li pravdivé) chyby se Arrivě ve Zlínském kraji pěkně prodraží.

Otázkou je, jestli je/bude plnění smlouvy Arrivou tak špatné, že by nastala realizace bankovní garance (která by propadla Zlínskému kraji), tj. bankovní garance, kdy banka „ručí“ že Arriva bude dodržovat některé parametry smlouvy.

stannifer
Host
stannifer

Bankovní garancí banka neručí za dodržování parametrů smlouvy Arrivou. Jen za solventnost Arrivy – kdyby Arriva nechtěla nebo nemohla platit, může si kraj „zavolat“ peníze z garance.

Axel
Host
Axel

@stannifer No a o tom mluvím = tj. případ, že by Arriva místo úhrad smluvní pokuty raději zbankrotovala – tj. bankovní garance zvyšuje šanci, že Zlínský kraj dostane zaplaceny smluvní pokuty.

ghj
Host
ghj

Myslim, ze normalne uvazujici clovek to nikdy nestavel do roviny Zle CD a PERFEKTNI novi dopravci. A na uvodni hodnoceni je na miste podle prilis brzy. Podstatne je, jak na problemy dopravce zareaguje.

kakov
Host
kakov

bohužel přesně tak to tu už dlouho staví hodně lidí, navíc úvodní hodnocení je velmi důležité, pokud někoho týdením bordelem přesvědčím přesedlat do auta, už se do vlaku nevrátí….

Jarda121
Host
Jarda121

Spíš budou popotahovat toho nešťastníka, co si dovolil říct něco o ohrožení bezpečnosti.

Papaja501
Host
Papaja501

To,,že to dopadne tak, jak to dopadlo, musel vědět každý, kdo se v provozu pohybuje. Ano, žádný začátek není lehký. Tady už ale tečou nemalý peníze ze strany objednavatele do kapes těch, co měli plnou pusu slibů a ubezpečovali, že to je bez problémů. Taky se pozastavuju, jak někdo může veřejně prohlásit, že ve vlacích objednávaných na zakázku, tudíž dotovaných, bude po nějakou dobu vozit cestující za darmo….Jasně, z jeho kapsy ty vlaky dotovaný nejsou…..Všechno to je ale prkotina proti tomu, co zde čtu a co jsem slyšel. A tím je bezpečnost….Jestli je totiž pravdou, že vázne komunikace vlaku se… Číst vice »

ghj
Host
ghj

jedna baba povidala. pokud vase zdroje opravdu neco vi, tak maji predevsim oznamovaci povinnost.

HonzaEM
Host
HonzaEM

Kdepak se měli cestiující vozit zadarmo?

Bigben
Host
Bigben

Na Letohradsku určitě včera i dnes

Leinad
Host
Leinad

Arrivě určitě pokuty, nevidím důvod k výjimce (navíc nevyjet první den pod drobnohledem novinářů, to si taky za rámeček nedaj)
Nicméně pořád je brzo na vyhodnocování statistik. Kolik bude % zpoždění a neprovedených spojů vinou dopravce za měsíc, za půl roku? Nepřijde blbej den občas na všechny?