Další problémový den na železnici. Potíže Arrivy pokračují, problémy jsou i se dvěma tratěmi.
Turnov. Vlevo zpožděná "retro" souprava z Prahy, mezi nimi rychlík ČD z Pardubic do Liberce a Siemens Desiro na lince L3 z Liberce do Lomnice nad Popelkou
Cestování na tuzemské železnici přináší druhý den platnosti nového jízdného řádu na řadě míst velké komplikace. Nejviditelnější jsou především potíže
Jo, jako pokud je to pravda, že výpravčí neměl spojení se strojvůdcem. Jak je doprdele v tomhle bananistánu možné, že to nechají jezdit?
Kde je drážní inspekce, kde je drážní úřad. Když v ČR nepoužívají vlakový zabezpečovač. A jediný prvek bezpečnosti po světýlkách je rádio.
SŽDC tohle neřeší a nezajímá je to. Pokud se fíra stará, a nahlasí že nemá GSMR, tak se obvykle ozve, mě to nezajímá nebo, mám na tebe mobil..
No, ale to je jaksi zásadní chyba.
Uvidíme jak to bude od 1.1.20, kdy se bez gsmr, nebude smět na tratě s gsmr…
Někdo by za to měl být vzat na kobereček.
Stanice Praha-Satalice, večer v 18:04. 9514 křižuje s 9515, oba přijedou včas, ale následně oba stojí, strojvůdci něco řeší s výpravčím, na peróně několik policistů, pak s baterkami prohledávají něco v kolejišti. Oba vlaky nabírají cca 15 min. zpoždění. Na druhé straně nádraží v pozadí zřejmě odstavená prázdná jednotka 845 Arrivy. Následný spoj KŽC z centra zpoždění cca 30 minut. Zpožděné i další následné spoje. Nevím, co se dělo. A vůbec většina i osobáků má dnes na 070 velká zpoždění. Nevím, jestli za to může jen Arriva…. Jinak ve vlaku si jeden člověk stěžoval, že mu ranní spěšnák Arrivy (tedy… Číst vice »
Opilec v kolejišti. Za tohle opravdu nemohli.
Nevíte, proč tam byla ta odstavená jednotka 845?
Jel jsem dnes z Hradce Králové přes Nymburk do České Lípy. Z Chlumce n. Cidlinou měl rychlík ČD Hradečan 8 minut, ve Velkém Oseku nás předjíždělo Pendolino, tam jsme pak čekali na volno. Pak se R zdržel chvíli v Poděbradech (nastupovala paní s kočárkem) a nakonec jsme stáli u vjezdového návěstidla před Nymburkem. Vlak spol. Arrriva měl predikované zpoždění z Nymburka cca 5 minut, nás SŽDC vpustilo do stanice, když byl R Arriva ve Velelibech. Prostě paráda, tohle je železniční Kocourkov. Díky státu, krajům i SŽDC.
Pendolino v Oseku?
Pendolino v Oseku?
Je to neobvyklé ale stává se to.
Ano, ve Velkém Oseku občas jezdí jakékoliv vlaky v případě mimořádnosti mezi Kolínem a P-Libní. Můžete zde vidět i vlaky RJ.
Dneska v 7:48 trasa L3 – Semily – Liberec – zpoždění do 5 minut a příjezd do Liberce na čas. Vlaková souprava ex-DB ok – včetně fungující wifi 🙂
Dneska ve 14:30 trasa L3 – Liberec – Semily – zpoždění do 5 minut a příjezd do Semil na čas. Vlaková souprava ex-DB – žel wifi nefunkční 🙁
Ale jinak ráno krásná milá průvodčí – tedy po novu stevardka. Odpoledne postarší sympatický pán…
Docela bych chtěl vidět reakce lidí,kdyby takové problémy předvádělo ČD.Na to,že tito dopravci mají zajistit o proti ČD pár výkonů tak docela katastrofa.Stále dokola člověk poslouchal jak mají české dráhy zastaralý vozový park a jak konkurence na dráze zvedne kvalitu dopravy pro cestující…Z některých TV reportáží a článků v tisku je zřejmě nejdůležitější WIFI připojení…. Možná kdyby ČD osadily dobytčáky wifinou tak by je tisk velebil jaký jsou užasný dopravce a borci z krajských úřadů by je plácali pozádech.Za propagandu v krajském tisku kde se tito úředníci zviditelňovali a veřejnosti lhali o připravenosti nových dopravců by se nemusel stydět ani… Číst vice »
U ČD jsem zvědavý čím nahradí dvanáct vlakových souprav nakoupených v Německu, které po modernizaci měly od ledna zajišťovat spoje na tratích v Olomouckém kraji. Nejenom, že nejsou modernizované, ale dokonce ještě nejsou všechny v Česku…
3 stadlery řady 646 už byly v Olomouckém depu zprovozněny a snad se brzy nasadí do provozu. Minimálně jeden je už v modrém polepu a na dalších se pracuje. Další dvě jednotky jsou odstaveny v Šumperku a zbývajících 7 už také před pár dny bylo dovezeno do Olomouce. Primárně budou nasazeny na trať Olomouc – Drahanovice místo 814.0. Dále Olomouc – Moravský Beroun, kde nahradí 814.2.
Pane Sůro, bylo by dobré v zájmu objektivity započítat bezchybné firmě AŽD neukončení výluky kolem Jaroměře a všechny s tím spojené problémy. Rozhodně se nejedná o první případ neplnění termínů dodávek ze strany této firmy (například loni Boří Les – Valtice). Myslím, že je dobré pojmenovat viníka….
Kolik let měli zpoždění s ETCS na Kolín – Břeclav?
„bylo by dobré v zájmu objektivity započítat bezchybné firmě AŽD neukončení výluky kolem Jaroměře a všechny s tím spojené problémy“
Nesouhlasím. Dle stejné objektivity (či spíše neobjektivity atd.) by se tím pádem u Arrivy musely počítat např. autobusové linky, které dosud provozuje. Podobně pak u Regiojetu.
Je logické posuzovat jen to „přímo z diskutovaného oboru“ (tzn. provozování drážní dopravy).
Nikoliv. Ta firma opakovaně způsobuje škodu ostatním a v tomto případě má přímou vinu na nefungování železniční dopravy kolem Jaroměře. Viděl jste ve zprávách reakce „spokojených“ cestujících? To není žádný autobus.Je to přímo v železniční dopravě.
Ano, je vina SŽDC, že jim nešlápne na krk, ale je to celé způsobeno faktickým monopolem AŽD v této oblasti.
„To není žádný autobus.Je to přímo v železniční dopravě.“
Nikoliv však v provozování drážní dopravy.
Stejně tak do nynějšího hodnocení a srovnávání mimochodem nepatří linky již dříve provozované stejnými dopravci (ML v Praze, dálkové linky Regiojetu).
Mimochodem:
„započítat bezchybné firmě AŽD neukončení výluky kolem Jaroměře“
Může být spekulativní tvrdit, že za prodloužení té které výluky může právě „zabezpečovácká“ firma, kdy jinou variantou je, že ke skluzu došlo v předchozí (tzn. stavitelské) etapě prací, načež zabezpečováci se na staveniště dostali o to později, přestože oni stanovený počet dní nepřekročili, jen to tak „opticky“ vypadá.
Extrémním případem je, kdy jeden úředník veřejné správy tvrdil, že k prodloužení jedné z revitizačních výluk o skoro 3 měsíce dochází „kvůli nutnosti oživovat zab. zař. v delším časovém horizontu“ (aneb svádění viny právě na zabezpečováky).
No… V říjnu 2019 byla 3 neděle (!) výluka v Neratovicích na výstavbu zastávky Neratovice-sídliště. Výluka 1. listopadu skončila, bylo opraveno celých 120 metrů koleje (podél budoucího nástupiště), postavena hrana nástupiště u koleje a… to je vše. Přejezd (zabezpečený přechod pro pěší) bude budován prý až v dubnu 2020. Proč ho nepostavili a zabzař. neaktivovali během té říjnové výluky?
Možná by bylo zajímavé vznést dotaz u SŽDC, proč se to tak vleče, když jinde to jde podstatně rychleji? (např. Písek-město).
Dnes jsem zažil první větší nepříjemnost s liberalizací. Zhruba před týdnem jsem si nahrál kupon PID na IN kartu ČD a dnes mi průvodčí ve vlaku společnosti Die Länderbahn řekl, že uznávají PID, ale neuznávají nosič kuponu kartu od ČD, i přes to že jde podle podmínek PID o rovnocenný nosič platný v celé síti stejně jako platební kata a karta Lítačka, a byl jsem nucen si koupi obyčejnou jízdenku PID. Když jsem pak zavolal na infolinku PIDu s tím, proč my prodali něco mi prodali něco, co mi je k ničemu, tak byli celkem překvapeni, a oznámili mi, že… Číst vice »
Zajímavé. Osobně bych vlakošovi ukázal prst nahoru. Už jen kvůli tomu, že mi pofidérní rádobydopravci zmenšili rozsah režijky 😀
Za to, co předvádíš u ČD by ti ji měli omezit ještě víc. Třeba by neměla platit 100 km od Berouna.
🙂
Mně zase omezili rozsah použití IN karty.
To svět neviděl, tohleto… Copak se ti dopravci neumí lépe připravit? Jak je možné, že autobusoví dopravci v rámci PID takové problémy nemají??
autobusoví dopravci v rámci PID často čuměli na QR kód v Lítačce jak péro z gauče
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/s-mobilni-aplikaci-litacka-jsou-stale-problemy-40304828
Za to nemůžou soukromnici ale vaše milované České dráhy které nedali povoleni soukromníkům tolerovat svoje jizdenky(inkarty). Pokud přijde českým draham lepší vracet penize než udělat neco pro cestující a nechat soukromniky tolerovat svoje jizdenky, tak je podle mě něco špatně.
Některé příspěvky jsou opravdu na místě. Ani já jsem si nemyslel, že se dožiju takového rozkladu železniční osobní dopravy. Kde jsou vyjádření ministerských a vládních úředníků? Nikde, protože oni mají své vlastní řidiče, auta s černými okny a když zjistí, že čas dojezdu je pro ně problémový, tak letí helikoptérou za naše peníze. Stejně se chovají někteří hejtmani, ale bez těch helikoptér, protože jejich dojezd je v regionu. Ano, místo do Evropy se posouváme na Balkán. Samé kecy o CO2 a do ČR přivezeme šrot z Německa, který zamořuje životní prostředí. Motorizaci zavádíme na elektrizované tratě pod dohledem ministerstva dopravy.… Číst vice »
Typické je, že se tu spílá ministerstvu, krajům, státu, ČD a všemu možnému než aby se připustilo, že tzv. liberalizace a privatizace za každou cenu může být v síťovém železničním systému problematická. Jeho účelem je totiž služba veřejnosti a nikoli jako ve zdejším švindlkapitalismem vzývané maximalizaci zisku. Monopol Českých drah měl jistě své slabiny ale nadšeně vítat nynější změť osmi nebo kolika dopravců v relativně malé zemi může jen blbec, resp. ten, který vlakem vůbec nejezdí. Ono to není ideální ani v autobusové dopravě, kterou tu provozují hned desítky dopravců, což vedlo nejen ke znepřehlednění ale i citelné redukci (o… Číst vice »
Bavorsko. Soutěže, za deset let nárůst počtu cestujících +130 % při stejných výdajích. (ano, jsou tam průšvihové trasy. chcete snad říct, že ČD je nemá:). Jedině konkurenční boj je cestou, jak ověřit skutečné náklady na železnici a dosáhnout zlepšení služeb (i když to teď nevypadá).
Já tedy jen doufám,že jako v každém správném kapitalismu má Arriva už ted předem vyloučenou účast v jakýchkoloi budoucích výběrových řízeních.
Jaké náklady chcete ověřovat. Sdělte těm nýmandům, že stejně vyberou od cestujících max. 20% na krytí nákladů. Kdo dojíždí do zaměstnání 60 km a více a takových pendlerů je dnes hodně, zaplatí za rok v čistém 30 tis. Kč a více. To je málo? Když na průměrnou vykazovanou státními nýmandy dosáhne 20% zaměstnaných?.
Dopravní obslužnost na objednávku v pojetí ČR je aplikace vědeckého komunismu do reálu. Stačí najezdit vlkm a nikoho nevozit. To je plýtvání, které nemá obdoby. proč v SRN je dotace resp úhrada na osobokm? To má logiku, musím vědět koho vezu a proto si pořídím ekonomické vozidlo.
Naprostý souhlas.
Jistě máte pravdu pane Sůro, ale železniční doprava znamená hlavně bezpečnost, a provazanost s ostatními typy dopravy. Nemůže být vše jen o nákladech. Je to jen nekompetentnost všech dosavadních ministrů a lobby. Žádný neměl koule postavit systém. Postavit tým odborníků. Železnice je v rozkladu. A rozlozily ji za spoustu let minulých České dráh,protoze se tam chodilo jen k lizu. Zaplať Pb že se zjevil Jančura. Aspoň si uvědomili všichni že se dá i jinak. A ne jen za státní peníze.
To nejsou odborníci, ale nýmandi.
Neplatí tam režijka, proto to netopící čsd béčko je lepší jak čd béčko
Švestkovou mám zdárně za sebou – souprava Radka, POP 0274. Celkem zklamání. RegioSprinter drncá jen o trochu více než Regionova, cožpak o to. Co mě ale nemile překvapilo, je vysoká hladina vnitřního hluku. Jako bych měl těsně u hlavy nastartovanou MUVku. V Mostu jsem to pak deset minut rozdýchával. Uspořádání sedadel vyhovuje spíše „stmelovačům kolektivu“ než individualistům. Sedadla samotná by byla celkem pohodlná, pokud by ovšem vlak stál a měl vypnutý motor. Nefunkční WC, vzadu soupravy vedro, vepředu chlad. Oceňuji výborný výhled z oken a rozjezd a la metro – zde se Regionova pochopitelně vyrovnat nemůže. Personál byl lehce předvídatelný:… Číst vice »
R 1150 35 minut zp. Kvůli těm amatérům z Arrivy i osobák po něm a díky tomu i já na osobáčku do Brandýsa. Takže bez pauzy grrr
1150 v retro soupravě aktuálně spatřen v Satalicích.
R1150 aktuálně +40 z důvodu výměny vozů, nejspíš ještě ani nevyjel. Zpoždění naskakuje po 5 minutách:/ Jinak mě překvapilo, že Můj vlak ukazuje detaily Arriva vlaků.
Os 8015 ČD 71 min. sekera, momentální rekordman..
Nad 50 minut tu ještě máme na 2. místě Sp 1507 Sázava 55 minut, 3.-4. místo SC 500 Pendolino na výjezdu a Os 4151 shodně s 53 minutama sekery. Nad 40 minut se neumístil nikdo, nad 30 minut je teprve pestrá množina ponejvíce opět ČD a sem tam po jednom, po dvou od někoho jiného. Kde je ta kalamita?
Nad hodinu je tam akorát tragická arriva. Nad půl hodiny je 18 vlaků, z toho 10 ČD (55 %) ale v té samé chvíli mají ČD na trati 500 vlaků a ostatní dopravci 100.
A víc lidí je naštvaných na ČD nebo na alternativní dopravce?
Lidi se kravinama nezabývají.
Chápu..zpoždění u ČD je neskonalý bordel.Zpoždění u Arrivy-jsou to taky jen lidi,občas chybuje každý,a nakonec,ČD mívají zpoždění taky,tak jakýpak copak.
Teď ještě přidají kvůli nějakému zásahu PČR Vysočany-Satalice.
R1150 +73
V Ústeckém kraji by hodně měli být dopravci jako je: DSÚK, ČSAD KARLOVY VARY,DP(MOST,DĚČÍN,ÚSTÍ,CHOMUTOV). A NE ABY JSME TU MĚLI ARRIVU TEPLICE, CHCEME ZPÁTKY DP TEPLICE PODLE VZORU ÚSTÍ/CHOMUTOVA/MOSTU/DĚČÍNA…… ARRIVA TP 1 BUSLINE = to samé zlo v dopravě. UŽ SE NEDIVÍM SPOLEČNOSTI ČSAD STŘEDNÍ ČECHY PROČ NA NĚ NEHORÁZNĚ NA ARRIVÁŘĚ NADÁVAJ
Prosím bez zapnutého caps locku.
Kdyby jste byl kladeňák tak by jste na celou flotilu arriva změnil nazor A ČSAD MHD KLADNO, rozhodně není jako ČSAD STŘEDNÍ ČECHY nebo ČSAD POLKOST (arriva je ČSAD KLADNO), a kdyby jste pane Sůro viděl co ROPID psal co mají za výpadky. změnil by jste názor na 100%
Bez zpojení vlak nepustit na trať, co to má znamenat!!!
Já si nedovedu vysvětlit,jak to dělají do těch Karlovic nebo Bylnice? To jako Arriva nemá(nebo spíš nerespektuje)na D3 ohlašovací povinnost? Vždyť to smrdí průserem!
Přátelé, berte to tak že za poloexotickou železnicí už nemusíte na Balkán. Balkán dorazil sem!
Jsem zvědav jak český stát splní podmínku EU o liberalizaci trhu, kdy po roce 2023 není možno vybrat dopravce bez výběrového řízení, ano mnozí politici to alibisticky udělají tak, že ke konci lhůty to hodí ČD na 10 let a posunou to na dobu, kdy v politice nebudou. Po roce 2032 tedy do 13 let se musí přesoutěžit 100% výkonů v závazcích, tedy kdyby se soutěžilo 5% výkonů ročně a jen těch kde jezdí ČD, tak se to nestihne, já myslím, že alibismus na české železnici, který dlouhodobě páchají zainteresovaní zaměstnanaci státu a zametají problém pod koberec a věří na… Číst vice »
„obejít blokaci rozvoje železnice od ČD s fintou režijek na řízení a vypsat konzultace“ Takže vybrali dopravce bez výběrového řízení. Který do české kotliny dotáhl další klepající šrot. To je odvaha.
„Takže vybrali dopravce bez výběrového řízení.“
Přesně tak. Tak, jak si to přály mj. odboroví představitelé ČD. Na stránkách odborového sdružení byly k vidění i články „kraje mají plné právo zadat zakázku napřímo, nemusejí dělat výběrové řízení“. Tak se kraje podle toho zachovaly (vyjma JMK + z menší části pak Plzeňského kraje). 🙂
odboroví představitelé ČD.??? To jste si ale trochu popletl
Však jo, ale pak je ale vše v pořádku, ne,? Když se vybírají dopravci bez výběrka, na dobré slovo o nejnižší ceně a dostateného vybavení vozidly. A kde je ten pokrok?
To přece není pravda, že to bylo bez výběrového řízení.
Toto musí skončit. Pryč z EU, sjednotit ČD a SŽDC. Vyházet do Gulagu všechny, co to způsobili, různé politiky, ministry, ředitele – žaludy a jiné poskoky. Železničář musí být velevážené povolání a např. pan přednosta stanice se nebude stydět jít na ples ve sváteční modré uniformě.
Pořád je to úplně špatně, udělali sice něco, ale narychlo, nepřipraveně, bez koncepce, aby se neřeklo a aby ti co kritizovali, taky něco dostali. Ale jak jsem byl velkým příznivcem těch změn, to co zatím ukázali, tak RJ na R8 v pohodě, tam bych neřekl, že se něco zhoršilo a časem si myslím, že to ještě vylepší, AŽD na švestkovce OK, já osobně nemám problém ani s RegioSprinterem, který je hodně kritizován, AŽD jezdí někde, kde se už pár let pravidelně nejezdilo a zatím dobrý, ale ten zbytek, ten se nepovedl.
Tak tak, ten AŽD je nejlepší alternativní dopravce. ČD vyzobal jen U10ku Litoměřice – Lovosice, ale tím vznikly problémy lidem, co jezdí tuto relaci. Protože buď su musí koupit jízdenky DÚK aby mohli jet s ČD i s AŽD, nebo musí jet jen tím, co jezdí ČD. Jinak dobrý.
Nepřehání už to trochu Arriva?
https://twitter.com/Kvasnicka_CT/status/1206507142435483648
na kvasnickovy tweety je odkaz primo v clanku, netreba je opakovat v diskuzi…
Pokud je pravda, že výpravčí nemá spojení na posádky.. Jak to může nechat někdo jezdit.. Nějaká drážní inspekce nebo drážní úřad.
SŽDC je tohle, boužel jedno. Je to asi měsíc zpět co sme jel jeden mezistaniční úsek bez GSMR, tak volám CDP at se domluvíme, jestli mám být na S12 nebo jak. A na to jen odpoved, mě je to jedno, dělej si co chceš..
To je cirkus na kolečkách. V jakékoli civilizované zemi by už ministerstvo dopravy konalo a ministr podal demisi. Stejně tak dotčení krajští radní pro dopravu. Je tohle normální? Jakým způsobem výše zmíněné úřady kontrolovaly připravenost? K čemu tam jako jsou? Ten systém za ty prachy přece musí šlapat od prvního dne, nebo jsem doteď žil na Marsu? Že si výherci do nákladů nezapočítali náklady na přípravu a testování provozu je přeci vůbec neomlouvá. Nějaké nesrovnalosti se objeví vždy, to není problém, ale chyby takového rozsahu ukazují na naprostou systémovou nepřipravenost a především totální selhání kontrolních mechanismů. Přeci nestačí napsat smlouvu… Číst vice »
Je to úspěch. Už jsem zde někde v diskuzích četl, že „příměsto roste, regionálka padá“, tak nejspíše dotyčný bude mít chuť s tím něco udělat – rušit regionálku. Není situace od n. grafikonu nahrávkou pro pracovní náplň takových rozumbradů? Jako kdyby si někdo připravoval využití pracovní doby, skoro se mi zdá.
No ovšem … to že ministr podá demisi, to je poměrně inovativní způsob jak „vyřešit kalamitu“ 🙂
Jistě. Má přímou personální odpovědnost. Tak nějak to v civilizaci funguje.
Krizové řízení mají převzít krizoví manažeři.
Je mi jasné, že každý začátek je těžký a že si to všechno (snad) sedne. Co mi ale vadí nejvíce je to, jak se speciálně Arriva chvástala, že jsou připravení. Přitáhli ojeté motoráky z Německa a ani se nenamáhali sundat německé reklamy a pozvánky na výlety. To přece nestojí tolik peněz. Takhle mi to přijde, že pro tuhle německou firmu jsme prostě “untermensch”, kterým je možné nacpat cokoliv.
souhlas že sundat německé reklamy nebo vypnout německy psaný infopanel (je-li to pravda), tak to školácká chyba. Uvidíme kdo si to v Arrivě odskáče. P.S. Untermensch možná chápal, že statutárem (jednatelem) nebo ředitelem českého subjektu – Arrivy – by byl člověk německého původu, spíš to vypadá na takový klasický „domácí bordel“ ve stylu když naši politici na Ministerstvu dopravy nezvládají triviality.
pravda to očividně je↓
https://twitter.com/Kvasnicka_CT/status/1206545055777001472
Na druhou stranu. Co je lepší ? Když jednotka netopí anebo uvnitř jsou německé reklamy ?
Špatně je jednoznačně obojí – „lepší“ není nic!
Hmm, takže v Railjetu nesmí být žádné reklamy. Kdyby byly české, vadily by v Rakousku a naopak.
ale tady se nebavíme o mezinárodním vlaku……
A vlak v příhraničí může mít cizojazyčné reklamy? Ty infopanely jsou problém, ale nějaký reklamy?
co byste furt topili, když je venku povětšinou 7 st ? Lidi jsou snad gramotní a mají bundy a kalhoty, včetně případných rukavic a čepic. Sibiřskou zimu na vás, pak se můžeme bavit o topení. Jsou z toho jenom nemoci….
Bože, naštěstí jezdím trasu Praha – Tábor. Tam jsou sice taky zpoždění vlaků anebo kvůli dálnici jsou kolony, ale furt lepší, než tenhle neprofesionální chaos. Arriva by měla platit pokuty, až zčerná.
Jenom takový malý postřeh. Zlé ČD a perfektní noví dopravci, nějak se to pomalu začíná obracet? Všichni víme kdo za to může a nezbývá než se obrátit na Čunka a spol. Jo a prohlásit v TV, že něco ohrožuje bezpečnost na železnici tak by už měla okamžitě konat Drážní Inspekce a někomu sebrat licenci.
Jasně obrátit se na Čunka a radního pro dopravu Pavla Botka… A oni Vám předpokládám odpoví, že právě pro případnou neserióznost dopravce příslušný krajský radní (Pavel Botek) prosadil do smlouvy s dopravci smluvní pokuty – když jsem studoval tu smlouvu Zlínského kraje s Arrivou tak ty dnešní a včerejší (jsou-li pravdivé) chyby se Arrivě ve Zlínském kraji pěkně prodraží.
Otázkou je, jestli je/bude plnění smlouvy Arrivou tak špatné, že by nastala realizace bankovní garance (která by propadla Zlínskému kraji), tj. bankovní garance, kdy banka „ručí“ že Arriva bude dodržovat některé parametry smlouvy.
Bankovní garancí banka neručí za dodržování parametrů smlouvy Arrivou. Jen za solventnost Arrivy – kdyby Arriva nechtěla nebo nemohla platit, může si kraj „zavolat“ peníze z garance.
@stannifer No a o tom mluvím = tj. případ, že by Arriva místo úhrad smluvní pokuty raději zbankrotovala – tj. bankovní garance zvyšuje šanci, že Zlínský kraj dostane zaplaceny smluvní pokuty.
Myslim, ze normalne uvazujici clovek to nikdy nestavel do roviny Zle CD a PERFEKTNI novi dopravci. A na uvodni hodnoceni je na miste podle prilis brzy. Podstatne je, jak na problemy dopravce zareaguje.
bohužel přesně tak to tu už dlouho staví hodně lidí, navíc úvodní hodnocení je velmi důležité, pokud někoho týdením bordelem přesvědčím přesedlat do auta, už se do vlaku nevrátí….
Spíš budou popotahovat toho nešťastníka, co si dovolil říct něco o ohrožení bezpečnosti.
To,,že to dopadne tak, jak to dopadlo, musel vědět každý, kdo se v provozu pohybuje. Ano, žádný začátek není lehký. Tady už ale tečou nemalý peníze ze strany objednavatele do kapes těch, co měli plnou pusu slibů a ubezpečovali, že to je bez problémů. Taky se pozastavuju, jak někdo může veřejně prohlásit, že ve vlacích objednávaných na zakázku, tudíž dotovaných, bude po nějakou dobu vozit cestující za darmo….Jasně, z jeho kapsy ty vlaky dotovaný nejsou…..Všechno to je ale prkotina proti tomu, co zde čtu a co jsem slyšel. A tím je bezpečnost….Jestli je totiž pravdou, že vázne komunikace vlaku se… Číst vice »
jedna baba povidala. pokud vase zdroje opravdu neco vi, tak maji predevsim oznamovaci povinnost.
Kdepak se měli cestiující vozit zadarmo?
Na Letohradsku určitě včera i dnes
Arrivě určitě pokuty, nevidím důvod k výjimce (navíc nevyjet první den pod drobnohledem novinářů, to si taky za rámeček nedaj)
Nicméně pořád je brzo na vyhodnocování statistik. Kolik bude % zpoždění a neprovedených spojů vinou dopravce za měsíc, za půl roku? Nepřijde blbej den občas na všechny?
Asi to bude chtít založit nějaký Milion chvilek pro soukromé dopravce. 😂
Za 14 dní se chystám do v. Karlovice ,na Vsetín dojedu to se nebojím ale co dál? No max. Se výtočím a půjdu na pivko.precetl sem celou diskusi a musím dát zapravdu všem co si myslí že Arriva to nezvládla a nezvládne.
tak do 14 dnů si to snadu už sedne a bude fungovat…
Coby? Ze Vsetína tam jezdí autobus. Ale pokud chcete brečet, že se tam nedá dostat, tak na ten autobus nechoďte.
Teď mi kamarád poslal fotku z Dolní Orlice. Předváděčky LINT, realita Karosa a zrušené spoje 😀
Odkaz?
Stačí se na GRAPPu podívat např. na Os 7164. https://provoz.szdc.cz/grappnv/
hmm skoro jako Ceske Drahy behem planovane letni vyluky v useku Moravske Branice – Bohutice. Pravda, CD nikdy neslibovaly Lint.
Ať si říká kdo chce, co chce, napříč republikou je to propadák. Vymlouvat se na první dny provozu je trapné.
Pro odlehčení jedna upravené hláška z filmu:
Guten tag – 30let po revoluci a němci se tu přehánějí jak za války!
Technické problémy můžou nastat u každého dopravce, ale je k smíchu nebo k pláči, jak takový dopravce nemá na svém vlaku ani plechové návěsti konec vlaku. Jeden konec svítil a druhý byl plechový, který jim ještě půjčil výpravčí. V pátek večer na ČT 24 v pořadu Devadesátka, p.Adamka tvrdil, že jsou připraveni :-).
Tak takový vlak by neměl být ani vypraven ze stanice, buďto musí oba konce svítit, nebo musí být umístěny koncovky. Navíc existuje doporučený příděl návěstidel, kterými by měl být, podle D1 strojvedoucí vybaven.
Fajn, tak utíkejte hlídat vlaky ČD, jestli jim náhodou nepraskla žárovka.
Pokud praskne žárovka tak zaměstnanec dopravce musí označit konec vlaku klasickými koncovkami, není možné aby jedna svítila a druhá ne. Pokud praskne žárovka na trati, tak při prvním zjištění je třeba dodat koncovky, které musí být přidělené k H.V.
No a kolikrát je to rozsvícený blbě, že to třeba zapomenou otočit, nebo přepnout z vlaku na posun a podobně, nebo jedno svítí a jedno nesvítí a taky se jede.
Odvěšování / nabírání druhé jednotky na Kladně u rychlíku do Rakovnika je dle plánu nebo nějaká improvizace? Protože za plánovaného pobytu 2min se to jeví jako nereálné a většina spojů tak dostane aspoň 5min.
Dle plánu. Včera tu někdo tvrdil, že se to v pohodě stihne za 1/2 minuty :-)))
Je to dle plánu, akorát při tvoření grafikonu se prý počítalo s automatickým spřáhlem. Druhá otázka co bylo při výběrovém řízení, zda poloviční kapacita Kladno – Rakovník dle zadavatele, nebo si to Arriva začla odpojovat ze své vůle, aby ušetřila. Mají jezdit jednotky tři Kladno – Praha, ale zatím nejsou.
Dle smlouvy mají jezdit kmenové soupravy 120 míst o víkendu, resp. 240 v prac. dny, plus posily Praha-Kladno v pracovní dny na všech spojích a několik spojů i o víkendu.
Díky. Takže dle smlouvy by měly jezdit dvě jednotky v celé trase.
Nemusí, pokud jim to objednatel povolil.
Dopravce je oprávněn na základě odsouhlasení Objednatelem nasadit na určité vlaky (např. v okrajovém období dne) soupravu o nižší kapacitě než je Kmenová souprava (230 míst k sezení – pozn. MS), pokud to odpovídá stabilně vykazovanému počtu cestujících, kteří takový vlak využívají, i v případě využití tohoto oprávnění však musí Dopravce splnit alespoň povinnost podle odst. 2 tohoto článku (kolik můžou přepravovat stojících a po jakou dobu – pozn. MS).
Ano, v pořádku. Proti odpojování nic nemám, proč vozit vzduch že. Ale je nutné tomu přizpůsobit grafikon, nebo najmout posunovače.
Zjevně jich ještě nemají zrekonstruovaných tolik, aby to stačily ujezdit – a rychlíky i letos křižují na Stochově, takže tím jednu jednotku ušetří, navíc mezi Kladnem a Rakovníkem tak velká kapacita u většiny spojů asi opravdu nutná není (maximálně jako špičková)
Kolik bývá zpoždění na příjezdu do další stanice? 😀
Kdyby to náhodou stíhali, připadá mi fér cestujícím tvrdit že je čas odjezdu dřív, hlídat že dobihači nelezou do odpojované jednotky a neujet jim.
za pul minuty! to se ani nelekne…
Radek: Za půl minuty stihnete možná vlastní fyzické spojení / rozpojení (vlézt mezi vory, kuple, hadičky, vylézt ven), ale nejdřív tam musí někdo (asi fíra) dojít a pak se vrátit zpět, a při spojování je nutná ještě zkouška brzdy – takže ty dvě minuty jsou minimem, a to ještě jen v případě, že při spojování jedete na obsazenou kolej jako budoucí zadní díl vlaku a i na tom prvním je (další) strojvedoucí.
Za půl minuty? To musí mít praxi jak sviň, já když naposledy svěšoval vlak, tak jsem s tím bojoval… není to lehoučký, povolit šroubovku, shodit očnici. hadoce jsou už sranda. Když to něděláč pořád, ale jen jednou za čas na nostalgii… Jen obejít vlak, pak udělat zkoušku brzdy… to zabere nejakej čas.
Takových peněz ze statniho rozpočtu se do toho leje a přitom je to skoro nepoužitelný. Za ty prachy raději dotahnete dálnice do konce a lidi možná i dojedou kam potřebují.
Zásadně nesouhlasím. Budoucnost je v železnici, rozhodně ne v autech. Aby to tady nějak fungovalo. tak je potřeba investovat do železnice a pak pořádně vysoutěžit dopravce. Nesmí dojít k situaci, kdy na elektrifikované trati jezdí diesel.
Co s „poslední mílí“, elektrifikovat každou lokálku, cpát všude přestupy nebo lepší mašiny(akumulátor/hybrid)? V případě hybridu stejně pojede diesel pod dráty.
Nepíšu nic o tom,. že se má vše elektrifikovat. Píšu o tom, že vysoutěžit diesel tam, kde jsou dráty, je nesmysl.
Zůstává otázka, co s linkami, které jedou část trasy po elektrifikované trati a část trasy bez drátů.
Bi-modální jednotky. Alstom Coradia Polyvalent?
A tohle Vám nakukal kdo tohle moudro že budoucnost je v kolejích? Greta? Nebo snad máte křišťálovou kouli, že víte jakym směrem se bude ubírat doprava během let? Auta , vlaky nebo neco úplně jineho?
No, přijde mi to jako budoucnost kvůli tomu, že je to možnost pro rychlou pohodlnou dopravu. Autem po silnici nikdy nebudete jezdit rychlostí 300 km/h, letět na krátký vzdálenosti se taky moc časově nevyplatí.
Tak dálkové linky v tom bych souhlasil, lokalky jsou jiz dnes odsouzeny k zániku. Ze vsi do vsi to bude autem vždy rychlejší i pohodlnější.
Do 50-ti km od velkoměsta to zvládá S-Bahn, nebo příměstská železnice.
Republika není jen velkoměsto a to tu máme vjen uvozovkach jen jedno, Republika jsou města a obce kde to nikdy vlakem rychlejší nebude a již jen kvůli tomu, že existuje dochazkova vzdalenost, čekací doba atp.
Nemá a nebude mít každý auto. Ani na vsi.
Kolejové vozidlo má nižší valivý odpor než silniční, proto je vesměs i levnější.
Snáze se nastavuje kapacita (článková tramvaj projede většinu z toho co kratší. Dvoukloubový bus už potřebuje lepší zatáčky).
Ale kdepak, vsichni vime, ze budoucnost patri aluminiu!
„Něco jsme slíbili, soutěž jsme vyhráli, tak se teď nemusíme snažit. Vaši noví dopravci.“ 😛 To nejsou vláčky na podlaze v dětském pokoji, ale reálné vlaky (které nemají) s reálnými cestujícími a reálným nebezpečím. Za mě to jsou podrazáci, diletanti a neumětelové.
Prdlačku švagrová. Plný provoz nelze někde trénovat na dvorku, takže první dny bylo lze čekat poněkud drhnoucí rozjezd. Zejména poruchy jednotek se také daly čekat, když půl roku rok někde postávaly či je jen projely při zkouškách. Při první zvětší zátěži se ukáže, co se mezitím rozsypalo. Uvidíme za pár dní, jestli je to jen drhnoucí rozjezd, nebo zásadnější chyba v matrixu.
Zrovna Arriva měla na trénink dost času na ML a lince do Nitry. Stejně tak už díky prvním 6 jednotkám měla zkušenosti s tím, co lze čekat od PARSu Šumperk.
Jsou to profesionálové, zaměstnanci většinou přešli od konkurence, kde pracovali v provozu. Nepotřebuji žádný dvorek. A konkrétně Arriva funguje špatně i v Německu, tam jezdí myslim dost dlouho. Nebo jim dáme pár let na rozjezd?
Pár let ani náhodou, ale zase druhý den je celkem tlačka. Často ani ČD nedokázali rozjezdit nový grafikon bez problémů a to mají záloh a zkušeností habakuk, takže prozatím na to zatím hledím s jistým nadhledem. Předpokládám, že smlouva zahrnuje sankce, takže motivace s tím pohnout by být měla.
Milý pane, uvědomujete si, co píšete? ČD musely na nový grafikon například redislokovat vůz, který jel ještě ,včera‘ na druhý konec sousedního státu na vlak, který jel někam úplně opačně… Takže budiž, 2-3 dny nesedělo úplně řazení. Tohle je několik samostatných dopravců, kterým den před spuštěním provozu stály vlaky přichystané někde na ranžíru nebo na vlečce a byly dle těch firem připravené vyjet hned ráno a bez problémů.
Nepíšete pravdu. Arriva nemůže v Německu fungovat špatně, protože Arriva nemá v Německu žádné aktivity. Pokud tedy myslíte, že tam jezdí dost dlouho, myslíte špatně. A nebo nemyslíte a rovnou lžete.
Arriva v Německu provozuje autobusovou dopravu. Stačí?
Nestačí. Protože pokud to bylo tak, jak píšete, pak o tom neví ani Arriva a ani její mateřská společnost DB. Což se mi zdá divné, že by netušili, že někde provozují autobusy?
* „DB Arriva entered the mainland Europe transport market in Denmark in 1997, and has grown to develop a significant footprint in 13 countries on the continent: Croatia, Czech Republic, Denmark, Hungary, Italy, Netherlands, Poland, Portugal, Serbia, Slovakia, Slovenia, Spain and Sweden.“ *
Vidíte tam někde Germany?
Kopírováno ze stránek Arrivy: V České republice, Německu, Španělsku a Švédsku provozuje autobusovou dopravu.
Arriva do Německa pouze zajíždí ze sousedních zemí. Např. Vlaky a autobusy Arriva Netherland.
V rámci konkurenčního boje a rovnosti liberalizace musela DB prodat veškeré aktivity Arrivy na území Německa.
Pamatuji ještě vlaky Arriva z Mnichova do Lindau. Ale jen chvilku. Poté se na lokomotivách Hercules objevil nápis Alex. Ani podkladová barva se nezměnila.
Tak Arriva odjezd z Turnova v 10.44 na webu nelze koupit jízdenka 14 min. pred odjezdem ať jdou někam
Na e-shopu Arrivy jde koupit nejpozději 30 minut před plánovaným odjezdem.
Proč?
O jakých těžkých začátcích Arrivy tu mluvíte? Jestli se nepletu, tak firma existuje nějakých 80 let a pod samotné DB patří skoro 10 let. Zkušeností mají tím pádem více než dost. Naopak firma jen ukazuje proč je na prodej nebo snad nakonec míří na burzu… Nebýt matičky DB, tak snad včera ani nevyjely… Velká ostuda a možná satisfakce pro ty, co tady v diskuzích dostávali minus od zastánců Arrivy, kterou ani nikdo nechce koupit.
Nedramatizoval bych to. U nás (Olomoucký kraj) jezdí Arriva busy a zvládá to bez problémů. Začátek u nás v závazkové dopravě těžce nezvládly, ztrapnili se, nicméně časem se to srovná. Ponaučení pro příště 🙂
*nezvládli :’o)
Ovšem ponaučení si doufám vezme objednavatel služeb. Stačily řádně kontroly dopravců a ne jen ujištění od nich „my vyjedeme“
Pokud si dobře vzpomínám, ke kontrole přípravy průběžně docházelo (pravda, nevím jak to bylo v kterém konkrétním kraji). Nemyslím si, že by došlo ze strany objednavatele k nějakým zásadním problémům. Vše bylo nachystané v pořádku, bohužel stačil jeden problém a nějak se to sesypalo. Tak příště, no 🙂
Příště? Tady se volá o zlepšení kvality služeb a Vám stačí příště? Když budu hospodský a budu mít nějakou debo kyselé pivo, přijdete příště a pak znovu dokud ne u mít pivo v pořádku nebo půjdete za lepším?
A kdyby kontrolu prováděli, jezdily by vozy s německou reklamou? Jsou to na rychlo stažené vozy bez řádného servisu a bez údržby.
Jistě, příště. Jak jsem napsal, porodní bolesti bývají častým příznakem systémových změn. Není to příjemné, ale prostě k tomu dochází. Žádný extrémní průšvih v podstatě nenastal, pouze zmatky a určité zpoždění. Prostě, poučení pro příště. Nic víc, nic míň 🙂
Přechází se z jednoho modelu na jiný a to vždy nese obtíže navíc v tak krátké době na přípravu, kterou státní organizace umožnily. Navíc v ČR nemá nikdo s tímto žádné zkušenosti a o to horší, že vlaky musí vyject všechny najednou v den D. Výsledek je o trochu lepší než se dalo čekat a situace se postupně bude stabilizovat. I ten cestující si za to může, neb se neinformuje, nepředvídá, nicméně ČD už byly na hraně schopností okoliv zajišťovat a nové externí investice byly nutností, ještě pár let a neměly by s čím jezdit, prostě by to bylo zrušeno… Číst vice »
Tak přišla nová externí investice, ojeté škopky z Německa. Jestli chce objednatel investovat, tak musí ze svého. A ne vybírat nejlevnější krám.
Oproti 50-ti letému vozovému parku původního dopravce to působí jako funglovka. Pár zpoždění při zavádění horkou jehlou ušitého rozjedu prvních výběrových řízení se nachytá, nic velkýho, bouře ve sklenici vody, které tady rozdmýchává pár (placených ?) zaměstnanců ČD a milovníků starých pořádků z před roku 89.
Apropo ČD přeci nikdo nebránil podat lepší nabídku, jak co do ceny, tak stáří vozidel…
Přijďte si to své nerealistické tvrzení ověřit na „ML-S49“ někdy až tam bude nasazena nějaká ještě nerekonstruovaná jednotka v červeném nátěru s původním interiérem …
No právě jste si odpověděl sám, na české železnici se spalo a nyní se všichni probudili a honem honem. To bych chtěl vidět slavné ČD, jak připraví za 11 měsíců 5 procent nových výkonů. 😀 Ono nebýt soukromých přepravců, kteří přišli na železnici před pár lety, tak oni tady doplnili hlavn na komerčních linkách šunkofleky ČD, tak tady jezdily drahé, v původním provedení vozy, čím dále více rozsypané a bylo by toho málo a chodbičkovalo by se jak za bolševika.
Realita české železnice totiž vůbec není jak se veřejnosti lhalo.
Ale nikdo se neprobudil. Objednatelé chtějí víc muziky za málo(ještě méně) peněz. Co dostanou, teď máme tu „čest“ sledovat.
Ta „funglovka“ má snad původní motory. Jen oprášenej vnitřek(některé zatím ani to ne).
Vážený pane,tady jde o to,že cestující jsou rukojmí právě od včerejška.Mám obavu,že cestujícímu je vcelku jedno,jestli vlakem modrým,zekeným nebo žlutým,ale chce se dostat např.z tanvaldu do Kolína v čase,jaký si našel v jízdním řádu a nějaké „porodní bolesti“ jsou takovému člověku víte kde….
co bylo nachystáno v pořádku? že arriva nemá dostatek vozidel je v pořádku? to není nic co by se dozvěděli v neděli ráno..
Objednavatel by měl hlavně vymáhat takové pokuty, aby to dopravce motivovalo dodržovat smlouvu. Ty kontroly dopravců by prováděl jak a kdo? Šel by projet všechny jednotky (se svým nezávislým fírou:)) a to nejlépe statisíce km, aby zjistil jejich poruchovost?:)
Taky by měl objednavatel vypisovat VŘ třeba 3 roky před vyjetím (alá Německo), aby se to všechno nešilo horkou jehlou (nejen vozidla, ale hlavně kontrakty) a zapojili by se i další (a třeba i zodpovědnější) konkurenti (Go Ahead, Veolia…).
Kontrolou by minimálně zjistili, že nám lhali o svém vozovém parku. Pokud je pro příklad potřeba na výkon 20 vozidel a u dopravce jich vidím 8, tak je to snad divné. A samozřejmě predpokladam, že objednavatel má odborníka přes dopravu a tu kontrolu by měl provádět právě on.
Ale oni vozidla mají, ale neprovozuschopná, ne?
A můžete, prosím, konkrétně jmenovat nějakého toho „předpokládaného odborníka“ třeba z MD ČR, které by mělo mít nejvíc „másla na hlavě“? Já jsem totiž přesvědčen, že nikdo takový tam ve skutečnosti neexistuje.
Kontrolní fáze nebo milníky přípravy v tom „projektu“ nejsou?
Pokud ne, je to na vyhazov odpovědných osob. Tohle se vědělo už za války. Sorry jako.
Pokud bych to posuzoval podle autobusů Arriva, tak se to časem u nás na jihu srovnalo zejména proto, že byla zrušena většina spojů…
Autobus není vlak
„O jakých těžkých začátcích Arrivy tu mluvíte? Jestli se nepletu, tak firma existuje nějakých 80 let a pod samotné DB patří skoro 10 let.“
Jsou to podobné „začátky“ jako např. začátky Pendolina na trase Praha – Ostrava (opakované „zamrzání CD-ROMů“) či např. „rakví“ či Spiderů na Jizerské dráze. V obou případech v režii „dopravce se 160letou (O. K., tehdy jen cca 150letou) tradicí – ČD, a. s.
Prosím? Srovnávat tenkrat nové jednotky a HV se starým šrotem, který převezli přes státní hranici?
Šrot. :-))) A řada 814 je teda pak co?
A vlaky pravidelně vedené řadou 814 snad mají denně v nejméně 50% případů problémy? Obávám se, že nevíte o čem mluvíte.
„České dráhy – váš rakousko-uherský železniční dopravce.“ 🙂
To, že Arriva v UK jezdí 81 let, neznamená pro provoz v ČR vůbec nic. Každý trh je úplně jiný, tedy můžou mít zkušeností kolik chtějí, ale provozování vlaků v UK nebo v Nizozemsku a provozování vlaků v ČR mají dohromady společné asi jen to, že to jezdí po kolejích. Takže ano, je to začátek. A ani trénink na městské lince a na rychlících Praha – Nitra nemůže ukázat to, co ukáže skutečný provoz.
Ne. Vlaky vyžadují určité penzum práce a příprav a to je z fyzikální podstaty stejné.
To, co se liší, je jenom papírování.
Snad vystavují omluvenky do školy nebo pro šéfa, vybírat na to sick day je asi škoda ,i když stav žaludku po takové cestě může být blízko definici tohoto benefitu
Každý nemá sick days.
Díky p.Botku a Čuňku. Na trati Bylnice – Vsetín jezdíme s Arriva už druhý den zadarmo. Nevadí že máme zpoždění 20 min. a rychlík do Prahy (stejně jsou tam jenom dementi) nám ujel. Neplatíme nejde pokladna.
Pokud se nepletu jsou tam bruto smlouvy, tudíž dopravce okrádá kraj když nevybírá tržby.
Co si odsouhlasili, to mají. Jasně, že pak motivace k rychlejší nápravě není tak „akutní“.
Vůbec se nebudu zastávat ČD,protože jejich služby a chování zaměstnanců jsou taky někdy kapitola sama pro sebe.takže se mi ani nyní nechce kopat do těch nových jen proto,abych si kopnul.Ale co je na pováženou-už rok nebo možná i déle slyšíme,jak bude 15.prosinec 2019 přelomový datum,jaká to bude revoluce na železnici,že ted teprve uvidíme,jak má vypadat železniční doprava.A zatím vidíme to samé,jen v jiných barvách,a to ještě v tom lepším případě.měla to být akce,která přitáhne lidi k železniční dopravě,a zatím je to spíš neplacená reklama pro prodejce aut.
Mate, co jste chteli! Kvalitu za NEJNIZSI moznou cenu. Po tom se preci tady neustale a hlasite volalo!!!
Dnesni ranni R8 ze Svinova narvany k prasknuti, dva vozy netopily. Ale vse je v poradku a na to se poukazat nesmi. Jen se kopy do Arrivy, Leose a CD.
Poukazujeme na chyby všech, nemůžeme vědět o všech chybách.
Člověče ať vám nepraskne cévka, kvůli takový věci jako je předání 5% výkonů jiným dopravcům by to byla škoda.
→ Paja
Tady nejde o „pouhé“ předání části výkonů jiným ale o to, že těch 5% totálně rozhodí zbylých 95%, když se na ty zmetky ve stanicích pořád čeká…
Tak čeká nečeká, to záleží na vlaku. Mě ujel o minutu i vlak ČD když jsem jel jiným ČD. Některé vlaky nečekají na přípoje. Jestli kraj chtěl čekat, tak se čeká. Ok, to je kompetence (a prachy) kraje.
Ani privatizace v 90. letech nebyla bez problémů, přesto byla nutná. Stejně tak jako liberalizace na železnici 🙂
Nutná asi tak, že radši mohli ten majetek rovnou odpálit dynamitem a vyhodit do vzduchu, ale to by se někdo nenapakoval.
V Číně ukázali, že nutná jaksi nebyla.
Proč. Spousta podniků padla, spousta začala být konkurenceschopná. Kdyby nedošlo k privatizace, padnou úplně všechny, protože stát prostě není dobrý hospodář 🙂 Nikdy nebyl a nikdy už ze své podstaty být nemůže. Říká Vám něco „morální hazard“? Pokud ano, tak jistě víte, že stát prostě nemůže být efektivní hospodář 🙂 Stát má zajišťovat pouze to, co nemohou jiné podniky efektivněji zajistit. Tedy například infrastrukturu (silnice, železnice, rozvody elektřiny, vody,…)
A jak to, že v Číně po 30 letech od 1990 spousta těch podniků stále funguje? A tady vydržely tak 2. V Čině nejsou tak blbí..
Vy zde skutečně chcete systém, ve kterém nemáte v podstatě žádná práva? Když Vám systém řekne, že si bere Váš dům a nazdar, tak máte smůlu? Systém, který vyloženě s… na klima a statisíce lidí umírají na toto znečištěné prostředí? To skutečně nazýváte něčím co funguje? Hned velebnosti…
Hahahaha, tento systém staví klima a potřeby občanů vyloženě na 1. místo xD Na prvním místě jsou peníze, nějaký ovčani až na konci.
Čína ekonomicky roste, ale na hlavu je stále podstatně chudší než ČR, o celé EU nemluvě. Většina ČíŇanů je chudá, do zahraničí se tato většina ale nepodívá.
O lidských právech a demokracii ani nemluvě.
V Číně ale už nemají státní podniky jako za ČSSR. To je kapitalismus, jen s diktaturou jedné strany a bez lidských práv, jako máme tady.
Naopak bez Činy a jejich podpory, chytré diskriminace západních firem a chytrého přístupu státu by asi nikdy nebyly jejich technologické firmy.
Pepo z depa, a proč netopily? No protože místo, abys je v depu připravil pro provoz, tak lelkuješ na zdopravy.cz a takhle to pak dopadá. Tak teď zpátky do depa a dát mašinky rychle do pořádku.
Prosím, poučte mě. Kde má TLC depo?
no pokud byl narvany jak vcera vecer, tak tam bylu volny mista. ktery vlak, ktere vozy? resil to nekdo s provozovatelem? nebo zase jen zvasty JPP na diskuzi? Ja vcera jel upne na pohodu, s mistenkou v 1. tride.
Domnívám se, že Arriva se takto předvádí, neboť se chce předem do budoucna pro všechny případné veřejné zakázky vyšachovat pro naprostou nezpůsobilost splnit zakázku.
By mě zajímalo, zda kraj bude požadovat kompenzace podle smlouvy a jakým způsobem to vůbec kontroluje. To samé MD.
Mělo by to být v rejstříku smluv, např. pro Zlínský kraj zde = https://smlouvy.gov.cz/smlouva/8675863
Jen aby nakonec Arriva nepožadovala kompenzace od kraje.
MD by si především mělo sypat popel na hlavu a ten jeho úředník, který vymyslel, že zadá tak velký celek jako jediný provozní soubor jedinému dopravci a nerozdělí to na několik částí, aby ty menší firmy s menšími zkušenostmi ve „velké“ dopravě (ne jen na jedné či dvou lokálkách) a možnostmi mohly zvládnout aspoň nějakou menší část z toho, by měl zalézt někam do kouta a být tam zticha, aby jej oprávněně rozhořčení cestující postižení následky jeho debility neobjevili a zaslouženě „fyzicky neodměnili“. Zpětně se vlastně ukazuje, že Ústecký kraj to udělal aspoň o něco chytřeji než hloupé a neschopné… Číst vice »
Z facebooku Arriva CZ: Os 5402 (z Turnova do Liberce) se vrací zpět – vysvětlení Arrivy -> adhezní podmínky nedovolily pokračovat v cestě.
Z facebooku Arriva CZ: R1141 nezastavil ve stanici Tišice, kde měl zastavit 😀 boha jeho co to má být?
Adhezní podmínky. probruslil a sunnutí zpět nestihli zorganizovat.
Někdo jim namazal koleje? Nebo jak náročné adhezní podmínky v Polabí tou dobou mohly být? Listí už je taky dole. Spíš to holt jeli poprvé a na Tišice zapomněli. Ze Všetat odjeli +5(5:54) a následný Os s odjezdem v 6:00 už měl na návěstidle volno v 5:59, to museli do Neratovic projet v jednom tahu.
určitě tam napaltlal nejaký odpůrce Arrivy sádlo i se škvarkama 😀
Ty adhesní podmínky se zjevně týkaly stoupání za Turnovem, ne Tišic … tam to byl asi výsledek nepravidelnosti jízdního řádu a nepozornosti.
Ad Turnov – pokud to bězně zvládaly 814, které jsou co se adheze týče snad nejhorší, není důvod, aby to nezvládala jiná jednotka. Spíš bude problém strojvedoucího s nedostatečným seznámení trati.
Že by Bulhary neproškolili ?
No možná a nebo prostě tou 845. Jeden můj kolega co na nich jel právě u jednoho nového dopravce mi řekl že zlatá 814 na adhezi ve srovnání s tímto.
Toto se čas od času stane i v „lepší společnosti“. Vzpomínám si , jak jsem jednou dojel v Havl. Brodě v EC vlaku na ranžír.
„R1141 nezastavil ve stanici Tišice, kde měl zastavit 😀 boha jeho co to má být?“
„Má to být“ to samé jako když mi před pár měsíci večerní Sp vlak ČD nezastavil v zastávce Ostrožská Nová Ves lázně, kde má (coby jediný ze dvou Sp vlaků za celý den) zastavit.
Tzn. chyba na straně dopravce (zde Arriva, v mojí zkušenosti naopak ČD, v obou případech samozřejmě nepříjemné a těžko obhájitelné).
Neobhajuji ani jednoho, chyba se prostě stane. Ale pokud ten rychlík vezete poprvé tak si musíte dát sakra pozor…
Já nemůžu…:) To jsou amatéři, se totálně znemožnili.
Se tam bavím celkem 😀 teď nějaký zaměstnanec ČD psal jak ve vedlejším okýnku u Arrivy ani pokladní neví kam jim vlak jede a kam nejede
adhézní podmínky nedovilily pokračovat v jízdě? To si dělají jako pr.. dyť teď to není tak hrozné a jediný blbý místo jsou asi Sedlejovice, kde je to v lese a v oblouku..ale stejně se tam dalo rozjet snad se všim a vždy
Tohle bylo snad někde u Doubí a byla to prý porucha vozidla, špatné adhezní podmínky byla zjevně jen nějaká kamufláž.
Tento úžasný první dojem se bude hodně špatně vylepšovat. Retro souprava do Tanvaldu, Brejlovec s BDs, nefunkční jednotky, původní interiéry v německých jednotkách, reklamy na výlety po Bavorsku, německé nápisy Nenastupovat na čele jednotky, zpoždění na téměř všem, odřeknuté vlaky bez náhrady a podobně.
To nejsou dětské nemoci, to je šílenost.
Dobrý den,
příbuzný jel Arrivou u nás ve Zlínském kraji – žádné bavorské reklamy a ani žádné německé nápisy prý kdesi na začátku vlaku. O zpoždění nemluvil.
A je rád (taky jako já), že zde už nejezdí ČD, které kromě Regionov naprosto vážně v 21. století chtěly pokračovat s 854 nebo 460 se starým (patrně původním) interiérem
P.S. náhrada vlaku busem kvůli malé záloze vlaků plus ty retro vagony (soudím podle fotek) = tak to si Arriva vysloužila negativní reklamu, kterou opravit bude trvat měsíce, možná roky.
Tak se mohl projet třeba po trati 283 nebo ze Vsetína do Velkých Karlovic a zažil by i bavorské reklamy, i nápisy nenastupovat a dokonce i zpoždění na všem co jede 🙂
Ale to je problém kraje, ne ČD. Kraj požadoval nějakou kvalitu a to že za ni nechtěl zaplatit dopadlo tak, že ČD nabídlo 460, 854 a 814+914. Nic víc za tím nehledejte. Mimo to – kromě záchodů – nemám s 460 žádný problém. Za 4 roky denního ježdění měla jen jeden problém. Sice do 21. století nepatří, ale určitě lepší, než místo ní poslat jeden 845.
„Mimo to – kromě záchodů – nemám s 460 žádný problém.“
Lidé s pohybovým omezením s těmito jednotkami mají o dost větší problém – velmi strmé schody.
To máte pravdu, a ještě k tomu máme na 280 nízká nástupiště.
Stejný jako všechny vysokopodlažní vozy.
460 je nejlepší panťák, co byste ještě chtěli?
TAky ze Zlínského kraje – německé nápisy na konci vlaku i uvnitř, paní uvnitř se smála že už tu němčinu ze školy zapomněla..zpoždení cca 15 minut..
Bohužel tak dobrých vlaků, jako 460 nebo 854 už moc nemají.
Máte pravdu, že sliby byly o dost ambicioznější, ale na druhou stanu, tohle je sice šílenost, ale nijak se nevymykající tomu, co český drážní cestující zná a na co je zvyklí.
Moje zkušenost: vlak Arriva a DB company v konečné stanici rozsvítí nápis Nicht einsteigen, die Länderbahn CZ oznamuje na dveřích Fahrkartenautomaten im Zug, na vozidle je nápis Zwickau, ale tam asi nepojede, Vozidla, co už něco pamatují. Automat na jízdenky Arrivy v hale je sice nainstalován , ale není v provozu, informace žádná. Prostě nízkonákladové společnosti.
Žlutovlak Chomutov – Kadaň (8.53) odjel se zpožděním 15 minut. Místo motoráku Regiojet UK odjelo Desiro GWTR. Počet cestujících 0. A to se vyplatí!
GWTR má nějaký Desira? Za to že jede 0 cestujících může dopravce? Neměl by spoj teda raději zrušit? Nebo cestující nevydrželi 15 min čekat?
Mezi Mostem a Plzní jedno jezdí. Když je na 160 výluka, tak je zřejmě volné. Když to byl vlak ČD, tak se jednalo o soupravový vlak. Ale Ústecký kraj soukromníky podporuje.
To není Desiro.
Žádná výluka na 160 aktuálně není.
To není Desiro, to je Sprinter.
A kolik lidí tím mělo jet, když 3 minuty před tím spojem jel včas jedoucí vlak ČD.
To je fór na nástěnku gwtr a desiro
Oznamování mimořádností (prakticky jen) na FB je dost úchylný. Ještě asi nepochopili, že nejsou fanklubem, ale že jezdí v závazku. Mít účet na FB není pro zákazníka samozřejmostí a celé to informování působí jen jako ryzí amatérizmus.
To je pravda. Ono i ten retrovlak s mašinou s nefunkčním topením… to byla také bomba. Proč si tu zamračenou od KŽC nepůjčili hned ?
protože chtěli nejspíše ušetřit.. o stroje od kžc měli zájem už o dost dříve
Mimořádnosti jsou i na jejich webu arriva.cz (momentáně tam zmiňují zastavení provozu kvůli sesuvu půdy).
S tvrzením o informacích o mimořádnostech na webu ARIVA vlaky bych byl hodně opatrný: vzpomínám si, že v létě. když byl výlukami výrazně omezován provoz na „ML-S49“, občas tam zpočátku neměly nic, a pokud, tak až v poslední chvíli, takže vlastně skoro k ničemu.
Můj názor je ten, že dotyčný kdo vymyslel nesmyslnou, bezdúvodnou pseudosoutěž, převod motorových rychlíků v Čechách v takovém množství na Arrivu, ten kdo to podepsal, případně šéf takového oddělení, které to realizovalo by měli odstoupit nebo být odstoupeni.
To, že se otevřel železniční trh je jenom dobře. Nicméně mělo to být ze strany státu zvládnuto lépe. Proč stát nevypsal rychlíkové linky , kde jezdí Arriva na delší období (10 let) a netrval na modernějších vozidlech ? Co si stát sliboval od tříletého období ? Jak probíhaly kontrolní dny ze strany MD ? Vždyť přece taková problematika zajištění výluk – to by měl být jeden z hlavních bodů , na které se měli úředníci ptát .
Evidentně není dobře. A ani ten argument, že ucelená souprava bude rychlejší není téměř pravda na trati do Tanvaldu. A to že do Kladna nejede ani první třída. Na páteřní příměstské lince.. Vše fungovalo.. Bylo levné. Funkční. Kapacitní.
Je to dobře. Neznám žádnou oblast ekonomiky , kde by se trvale fungovalo bez soutěží. Soutěže dělá každý, kdo něco nakupuje. To, že je nějaká konkurence je jenom dobře. Pouze jenom konkurence zajišťuje to, že se jde dopředu. A to, že se tento rozjezd moc nepovedl ? Ano , nepovedl. Je otázka , jak se k tomu dopravci postaví. Pokud vzniklé problémy budou řešit a za měsíc už bude všechno fungovat jak má , bude za půl roku zapomenuto.
Bohužel ty starý šroty z Německa jezdit nepřinutí. Tady by pomohla jen celková rekonstrukce včetně remotorizace . A to:
1. stojí peníze (velký)
2. při kvalitě prací firem zabývajících se touto činností v ČR, je to sázka do loterie s vysokým vkladem.
ČD má v tomto jedinou výhodu. Ty šroty si oprašují samy už léta a dělají to lidé, jenž je znají vědí co potřebují. A i fíra, když je ouvej může zavolat do dílny a poradit.
Jak je vidět, stojí to stejně (ne-li více), cestující v tom mají bordel a kvalita se také nikam neposunula.
To je o špatném nastavení podmínek ze strany státu.
Zajímalo by mě, jestli byste se choval dle výše uvedené teorie i v případě, že byste měl na nějakou činnost vlastní firmu? Takže místo snahy vydělat byste ji nechal potápět a generovat ztrátu a jako bonus byste ještě platil jiným za služby, které ta firma umí (další ztráta)? Jestli ano, gratuluji, jste vhodným kandidátem na člena vlády… Přesně takhle to totiž je….
Víte, já si kladu otázku , proč máme mít státní České dráhy ? Proč má stát podnikat ? Dobře , chápu nějakou zlatou akcii , kdy bude stát nějakou formou mít tuto firmu pod kontrolou , proč ale 100% ?
Co to melete za hovadiny? „Stát“ přece nepodniká, ale jen zajišťuje služby svým občanům, za což od nich vybírá daně a od těch, kdo jím zajišťovaných služeb skutečně využívají, navíc ještě jízdné – což není žádné podnikání, ale povinnost „státu“, jestliže i na to vybírá daně!
Povinnost státu v oblasti železnice je pouze zajištění toho , že tratě budou v pořádku a že bude zajištěno jejich provozování. Od toho má stát svoji organizaci s názvem SŽDC.
Apropos…stát mimo ČD nevlastní žádnou jinou dopravní firmu. Proč má být železnice výjimkou ? Chlape , žijeme ve 21 století.
A ani to nezvládne, když některé tratě jsou trvale nesjízdné.
Ne. Povinností státu je zajistit základní dopravní obslužnost. Proč se podle vás jinak ty vlaky objednávají, hm? Z plezíru?
Není žádný důvod, proč by stát nemohl být vlastníkem (akcionářem) jakékoli společnosti. Takové ty názory, že „stát nemá co podnikat“, zvláště na monopolním trhu, kterým tratě v závazku veřejné služby z principu jsou, jsou jen akademické teoretické žvásty bez reálného základu. Myslím, že se to již dostatečně vyzkoušelo na příkladu vodáren apod., které se města snaží vykoupit zpět. Jinak se tomu taky říká privatizace zisků a socializace ztrát.
Naopak státní mají být všechny velké podniky, především všechny dráhy a utobusy, energetické společnosti, telefonní operátoři…
„Zajímalo by mě, jestli byste se choval dle výše uvedené teorie i v případě, že byste měl na nějakou činnost vlastní firmu?“
Pak by šlo o soukromou osobu, který by na danou činnost měla vlastní firmu.
Stát není soukromá osoba (a proto je mj. vázán jinými povinnostmi než ryze soukromý subjekt – např. co do výběrových řízení na dodavatele). A pokud k zajištění téže činnosti mělo zájem více firem (což zde mělo), musel stát posoudit nabídky těchto firem.
Jj, stejně tak to platí i o policii, hasičích, soudech, MHD apod. Libertariánské kecy.
Jde jen o to, nastavit správnou hranici.
Prodejní automat Arrivy v Českých Budějovicích zřejmě nefunkční, nebo se mi ho aspoň nepodařilo probudit k životu.
Máš Plus, že jsi ho nalezl. 😉
Tak nějak mě praštil do očí – ale je pravda, že jsem nádraží opouštěl, nikoli na něj přicházel. Kdybych byl neznalý cestující a vešel do haly, asi bych ho nenašel.
Překvapuje mě, že „nováčci“ svůj vstup takhle prokoučovali. Osobně jsem očekával pompézní, velkolepý a nablýskaný vstup, aby ukázali, jak výborní proti ČD jsou. Úpadek jsem očekával až později. A jen technická k AŽD. Ta trať i s vlaky je jejich hračka, výkladní skříň, showroom, vývojové centrum a současně testovací polygon. Nelze na ně pohlížet jako na ostatní, jsou úplně v jiné situaci i když uznávám, že to asi jako jediní zvládli na 1. Na druhou stranu se divím, že kraj (stát) tímto způsobem sponzoruje činnost soukromé společnosti, nebo jak si jinak vysvětlit fakt, že tu trať 12 let k ničemu… Číst vice »
Podívejte se, trať z Harrachova do Polska také nikdo 65 let nepotřeboval a dnes tam jezdí (v obou sezónách) narvané třívozové soupravy motorových vozů řady 840. Stejně tak nepochybuju o úspěchu revitalizace Židlochovic.
AŽD trať zmodernizovalo, zvýšilo traťovou rychlost a náležitě zpropagovalo. Zkrácením jízdních i cestovních dob je schopno nabídnout ve veřejné dopravě produkt, po kterém bude poptávka.
Já netvrdím, že trať není potřeba, jen přemýšlím za jakých okolností je obnoven provoz. A k Židlochovicím, protože jsem místní tvrdím, že se jedná o největší tunel na jižní moravě. Pomníček za 800 milionů pro pány Hanáka, Vitulu a možná i další, ale to sem nepatří…
tak se pak můžu zrušit a dát do šrotu celá JHMD, to je taky taková hračka…
Předpokládal jsem, že budou mít potíže, ale takové fiasko jsem nečekal ani ve snu. Alespoň je vidět, jak to mají na háku. K AŽD nemám výhrad.
Ta trať prošla velkou proměnou. SŽDC ji „udržovala“ ve stavu „trvalého chátrání“, protože ji využíval Chemopetrol pro odvoz prázdných cisteren do Litvínova, což se SŽDC nelíbilo.
Já překvapen nejsem. Ještě jsem nezažil nějaký projekt v jakýkoliv oblasti , který by fungoval na 100% od začátku. Škodovka také nevyrábí 1200 nových oktávek za den od začátku výroby. Startuje na dvaceti a na 1200 se dostane během pár měsíců. Jinak to o majsrtštyku pana Chrdleho je pravda. Ono obecně ti podnikatelé , kteří „to umí“ se státní správou dokážou vyrubat pro sebe peníze i na projekty , které státní správa vůbec nepotřebuje. Dalším příkladem je KŽC.
Ta trať nebyla k ničemu i před zastavením provozu. Jen byla jaksi odpovídající 19. století a bez údržby v nevalném stavu. Zažil jsem tu jízdu v 810+010 na stojáka (přípoj k nedělnímu rychlíku Vysočina, tehdy Karlovy Vary-ÚL-Praha-Havl. Brod-Brno). Jízdní řád se ale postupně zhoršoval a nakonec se objednaly autobusy.¨
AŽD trať zmodernizovalo a zrychlilo na úroveň blízkou 21.století, jízdní řád je celkem k použití a lidi zase jezdit budou. Víc za tím nehledejte.
Jízdní řády se začnou zhoršovat když je snaha trať zrušit (cílená likvidace), stejně se cíleně likvidovalo na Kozí dráze, tam se to ale bohužel asi povedlo.
Ta trať celých 12 let jezdila jako turistická a důvody, proč celoročně jezdit přestala, AŽD odstranilo.
Myslim, ze kdyz uz se tu zminuji problemy CD, tak ze by bylo fer napsat, kolik % tech vlaku ze vsech vypravenych od Ceskych drah dnes problemy melo – tipuju, ze by to bylo min nez 1%. A Arriva a jini dopravci? Odpovezte si sami…
Taky by bylo fér napsat, kolik do ČD sypeme peněz, oproti těm ostatním.
A do arrivy se penize nelejou, do zluteho taka ne? Do leose jakbysmet? To ze na vozech nema priblblou nalepku ze se na provozu podili ministerstvo dopravy, jeste neznamena ze to tak neni.. plus osobka a sypani z kraju
Ale na RGJ soupravách z R8 taková nálepka JE !!
Určitě méně, než do ČD, proto tam taky budou jezdit že.
Na GWTR Most – Plzeň taková nálepka JE. Píšeš blbosti.Do nich se peníze lejou!
do ČD se „lejou“ mnohem více. Co je ale horší, tak ty peníze navíc, jsou nepodložené smlouvami a když už zazněl z EU výhrůžný prst, tak se vymyslel prodej nádražních budov SŽDC….
No, možná tak o 5, 10 % víc, ale máme za to zcela jiné služby, otevřená nádraží, úschovny, aplikace, půjčovny, směnárny.
A těch 5, 10% víc stejně časem bohatě zaplatíte na jízdenkách.
Pojďte mi ta otevřená nádraží a úschovny ukázat.
ta otevřená nádraží jsou kde? Vždyť rok od roku přibývá oudoorstanic ,kde máte pocit jak na klondaiku.Vytápěná čekárna-snad jen když praskne mrazem voda ve zdi. Kultura cestování v tomto pohledu dostává na frak.
Tak ono by bylo taky fér se podívat, kdy třeba ČD rozjížděly provoz od nuly (nikdy?) a tak. Ale ano, argumenty se jistě dají najít když člověk ví čeho chce docílit.
Ale prosimvás. V roce 1918 i 1945 se v podstatě znovu rozjíždělo, ale bylo to postupně z válečného stavu a materiálního nedostatku. Rozhodně na to nebyl rok příprav. Tohle je tragédie.
Tak dnes první zkušenost s Arrivou na Švejkovi. KDS Brejlovec + Bds + lehátka (u těch pobavily krásné nové záclonky „České dráhy“). Vlak jel víceméně včas, topil, nešel odbavovací systém, takže cesta zadarmo.
Pak přesednutí do Jižního expressu. Opět bez bistra, zvenku nefunkční infopanely na všech vozech kromě jedničky, takže člověk neví kam nastoupit když má místenku. No a pak taková ta klasika v Bdpee, nefunkční dveře do salonu. Ale odbavení i Wifi ČD funguje.
Expres je v ČR s jedním s.. nejsme na divokém západě.
Máte pravdu, díky.
PS: Jaká je souvislost dvou ‚s‘ s divokým západem?
https://www.arriva.cz/cs/info-na-cestu/dopravni-aktuality Mimořádnosti dávají zde.
Ale jen opravdu ty velké. Hodinová zpoždění ne
Jo jasné. Dřív aspoň psali na facebook „Omlouváme se ….“ a všichni se jim smáli ať to zabalí.
No to je b0rdel na železnici. Tady není co komentovat.
Tak první zkušenost s Arrivou ve Zlínském kraji katastrofální, protože nejela. Chtěl jsem ráno z Uherského Brodu osobákem 4330 ve 3:48 do Starého Města a odtud pokračovat rychlíkem do Prahy. Místo toho jsem jen na nádražní tabuli sledoval naskakující zpoždění, které se ustálilo na 50 minutách. Nakonec jsme se s ostatními nešťastnými cestujícími dohodli, zavolali si taxík a rychlík stihli. Každopádně už vím, že se na Arrivu nemohu spolehnout a musím hledat alternativy. České dráhy jezdily s 4330 vždy na čas a mohl jsem se spolehnout, že rychlík stihnu…
České dráhy jezdily s 4330 vždy na čas – trochu silna slova… Za cely grafikon bez zpozdeni? Hmm…
Z mé zkušenosti ano. Jezdím takto brzo ráno do Prahy už mnoho let skoro každý týden a nikdy jsem nezůstal viset. Dnes s Arrivou poprvé.
@Honza – jestli je to pravda (byla by fotka s infotabule na nádraží?), tak souhlas s nadáváním na Arrivu. Je vcelku jedno proč nejel vlak, měli mít nachystaný bus. A aby se to neopakovalo, tak navrhuji, abyste o detailech napsal přímo na úřad Zlínského kraje – radnímu Pavlu Botkovi – ve smlouvě s Arrivou jsou dost tučné smluvní pokuty, tak ať Arriva platí, aby si dala mnohem, mnohem víc záležet P.S. Ten pokus zachránit situaci byl za účelem stihnout Zlínský expres? (protože Slovácký expres s odjezdem ve čtvrt na pět, asi ujel). Jestli z Uherského Brodu nebylo rychlejší jet taxíkem… Číst vice »
Stihli jsme původní R896 ze Staráku, protože jsme taxi zavolali v 3:55, kdy už v Brodě svítilo zpoždění 20 minut a v mobilu (aplikace NaVlak) bylo vidět, že ještě ani nevyjel z Bojkovic. Pak jsem průběžně ze zvědavosti kontroloval, jak na tom je, a podle všeho vyjel až s 50 minutovým zpožděním. Foto nemám, ale počítám, že se tyto údaje snad někde automaticky archivují…
Si tam vyřiďte s Čunkem..
To jsi tedy, Honzo, šťastný člověk. Já mám s tímto spojem poněkud jiné zkušenosti. A rychlík do Prahy ze Staráku odjížděl bez čekání na zpoždění osobáku.
Dnes 16.12.2019 se Arrivě také nedaří. Os 23210 cca 15 minut zpoždění na příjezdu do Vsetína a Ex 520 směr Praha odjel včas. V Horní Lidči na pokladně Arrivy cedule, z technických důvodů jízdenky neprodáváme.
Arriva Os 23208 z Horní Lidče asi 12 minut zpoždění, ČD Sp 1426 na Vsetíně směr Hranice na Moravě čekal…
Ale Ex 520 ne, takže co jsme chtěli jet do Prahy a měli třeba místenky, smůla.
A taky neschopné jednotky Leo express v okolí Letohradu a tím pádem zrušené nebo nahrazené vlaky autobusem.
Ještě, že mu přijely jako záloha 810-ky z Humenného. Vozidlo za které byli ČD kritizováni