Dopravci Železnice

Arriva přiváží z Německa další Desiro, slibuje konec problémů s prodejem jízdenek

Turnov. Vlevo zpožděná "retro" souprava z Prahy, mezi nimi rychlík ČD z Pardubic do Liberce a Siemens Desiro na lince L3 z Liberce do Lomnice nad Popelkou
Turnov. Vlevo zpožděná "retro" souprava z Prahy, mezi nimi rychlík ČD z Pardubic do Liberce a Siemens Desiro na lince L3 z Liberce do Lomnice nad Popelkou
Společnosti Arriva vlaky posílí svůj provoz v Česku o další jednotku Siemens Desiro, do konce týdne má převzít další čtyři modernizované jednotky řady 845. Dopravce, který získal ze všech alternativních dopravců největší část nových zakázek, bojuje od neděle se značnými problémy v provozu. Během pondělí se ale podařilo situaci částečně stabilizovat. S výjimkou ranních vlaků na trase Železný Brod – Tanvald, kde došlo k sesuvu půdy a skály na trať, nemusel dopravce rušit žádné další spoje.
Podle mluvčího Arrivy Martina Faráře čtvrtá jednotka Siemens Desiro zítra přijede z Chemnitz na posílení provozu v Libereckém kraji, kde firma zaznamenala během neděle i pondělního dopoledne nejvíce výpadku.
Arriva doplatila na velkou důvěru ve své dodavatele, kteří nestihli vozy opravit včas. Modernizace motorových vozů 845 probíhá v Pars nova, která zakázku ale včas nestihla. „Máme informaci, že do pátku dodá Pars nova další čtyři motoráky 845,“ dodal Farář.
Problémy přitom má dopravce i s jednotkami Alstom Lint ve Zlínském kraji, které má půjčené od Leo Express. U nich byl často problém s otvíráním dveří a vznikal také problém při spřahování jednotek.
Ve Zlínském kraji navíc působí další problém nastavení jízdních řádů. Velká část zpoždění Arrivy je podle Faráře zpožděná čekáním na dálkové vlaky. Ty provozují České dráhy, nicméně zejména v tyto dny není zpoždění jejich chybou. Důvodem je výluka na částech koridoru, kde je jednokolejný provoz. Expresy či rychlíky z Prahy tak do Horní Lidče či Starého Města u Uherského Hradiště přijíždí se zpožděním. Když vlak Arrivy čeká, nabere zpoždění. Když nečeká, jsou nespokojení cestující kvůli ztrátě přípoje. „Jednáme s krajem o situaci se zpožděním našich vlaků. Nejde jenom o naše provozní komplikace, ale část spojů je také zpožděná čekáním na dálkové vlaky, ke kterým ty regionální tvoří přípoje. A jelikož regionální vlaky jezdí po jednokolejných tratích, a ty se mohou potkávat pouze na vybraných místech, přenáší se tak zpoždění i na ostatní spoje,“ dodal Farář.
Zítra by měly skončit i problémy s odbavením, respektive neodbavením cestujících ve vlacích. Dosud často jezdí zcela zdarma. Přenosné pokladny pro průvodčí mají novou verzi systému, od dnešního dne by měly zvládat prodej jízdenek.
201 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Sova

Začíná to být pořádně peprné… Asi se brzo stavím na Vsetín a okouknu to Desiro 😀

Robil

Vítejte v 21 století 15.12 2019 , liberalizace trhu začala, kdo jede autem, vyhrál. hlavně, že se každý koordinátor tváří jako ministerstvo dopravy. chudák obyčejný cestující.

Ondra

Chemnitz se česky píše Saská Kamenice a když už ho psát v němčině tak alespoň se skloňováním 😉

Pavel

z Chemnitzu??? no to si děláte srandu … 🙁

Lubir

Nehodlám se zúčastňovat těchto diskusí, kde se vědělo již předem jak to dopadne ale po kontrolní jízdě vlakem Arriva – Dessiro s okamžitým přestupem zpět na rychlík ČD Liberec – Pardubice mohu pouze jednoznačně panu Půtovi doporučit: „Pane Půta, sežeňte si někde dva Sergeje – kam je Havel kdysi zašantročil, celou Arrivu spojte do jednoho přetahu a těma dvouma Sergejeme celý ten německý šrot odtáhněte co Nex někde zpátky do Berlína sinoře Merlové a zaparkujte jej někde před Říšským sněmem.. Ty sergeje pak laskavě vratte a celý ten ansábl ze své kapsičky pak do posledního haléře zaplaťte!! To co tady… Číst vice »

Robil

Pane Sůro, tak to sem dejte, ať se na to podíváme. Chcete tvrdit, že bulhaři rozumí absolutně všemu, co na dráze potřebují? Opravdu tomu věříte? A máte to nějak osobně ověřené? Nebo Vám stačí slyšet od lidí ,, kteří měli tu čest? ,, Chtěl bych ty bulhary vidět u zkoušek B1 z češtiny, dále licenci udělat v češtině na DÚ a další zkoušky u dopravce na úrovni ČD a ČDC. když nejsou řidiči, tak si je vyrobíme. Když nejsou strojvedoucí, tak si je dovezeme z Bulharska. Jak geniální :((((

X 1

ČR je asi něco extra.
A jak si myslíš, že to funguje v jiných zemích?

Spravedlnost

Lubir… predpokladam ze jste jeden z volicu Klause mladsiho ci Okamury, ze? Pak pozor, nejen vlaky, uz Nemci shromazduji armadu u hranic, chtej zpatky sudety, bububu, mel byste honem vzit partu domobrany a jit to tam s Okamurou a Klausem branit. Jinak tl neskonci jen vlakama. 😀

Daniel Mach

Jelikož jste přestoupil na vlak Liberec – Pardubice, tak předpokládám, že jste jel někde na úseku Liberec – Stará Paka. Netuším, co u vás znamená pojem „kontrolní jízda“ a na základě jakého oprávnění si přisvojujete nárok někoho kontrolovat, ale když tyto osobní vlaky sleduji u nás, jezdí celkem přesně a nadále stejně používané jako předtím České dráhy. To vás zřejmě štve. Desira jsou totiž stále slušné motorové soupravy a ke šrotu mají daleko zvláště v porovnání s tím, co zde nasazovali České dráhy, kdy zde kromě rakví často jezdili i pseudomodernizované Regionovy. A ve svém věku byste asi měl vědět,… Číst vice »

Mirda

A pánové, můj zážitek s Arrivou….. zastavila u peronu. Po sousední koleji postaveno pro expres….. a volá mně strojvedoucí od Arrivy…… pane já pojedu, ale máte postaveno ze špatné koleje…… chcete ještě něco dodat, já myslím, že pokud je takový strojvedoucí na stroji, tak není už o čem….. a na to mám svědky a důkazy….

Josefin

Bylo by fajn dodat kdy a kde a taky jestli jste dispecer, vypravci atd.:)

Pacička

Tak šup s tím na dú,než takové pako udělá hromadu

Leinad

Kdo ví jestli je to pravda, a co předcházelo.
Občas se stávalo, že výpravčí mával plácačkou na vlak, který měl na odjezdu „stůj.“

jan

A zase mají 60 minut. R 1191 a R1144 40min

Filemon44

Jisté je jedno-Arriva na to jde úplně opačně než Jančura.Ten nejdříve získával zkušenosti a postupně navyšoval služby,které zvládal.Arriva si nabere sousto,na které zjevně nestačí a doufá,že to nějak uklohní,než si lidi na ten bordel zvyknou…..Nemluvilo se už někdy od 90.let hlavně o zvyšování kvality služeb,o tom,že zákazník je až na prvním místě apod???ČD byl a bohužel dost často je bordel,to nelze popřít,ale na tratích,kam dorazila Arriva,je nahrazován bordelem tuplovaným….Viz včerejší reportáž ze vsetínského nádraží.Když tamní výpravčí mluvil o ohrožení bezpečnosti provozu,asi moc nepřeháněl.

jva

Jó, vy věříte PARSu? Tak to pak nedivte…

Pavel R

Nevite prosím někdo, jaké čísla mají ta Desira co má arriva?

kix

642.140/640, 642.090/590, 642.088/588 to poslední čtvrté zatím netuším

Pavel R

Díky, jen ta 088 tam nejezdí, zrovna v ní jedu na U28

Lubir

má to na čumáku logo Deutsche Bahn – __ DB__ a vše popsáno německy. Projistotu doporučuje se zeptat ty slečny v civilu, co se tam vydává za průvodčí – prosím německy – jestli náhodou nemlvuví česky

Pavel

A já se ptám. Jak je to možné?! Kde má tento vyčunkovaný arrivaeurošrot euro 1,2,3,4,5,6,7,8?. Kde je Greta Thunbergová ? Kde jsou hladovkáři a aktivisté z Extinction Rebellion ? Proč jezdí pod drátama Valašské Meziříčí- Horní Lideč motorové vlaky? Hladovka za klima s požadavkem, aby vláda a kraj začal adekvátně řešit klimatickou a ekologickou krizi, která ohrožuje milion druhů vyhynutím, civilizaci kolapsem a miliardy lidí smrtí je málo. A proto vyzývám: Vyjděte potrati.!!

Mirek

To samé jsem říkal před chvílí, doma mi lezou do kotle kde jací uředníci, ale že tu budou smrdět pod drátama staré šroty s emisema třídy radši nemluvit to je v klidu… hlavně že oteplování uhlíková stopa ekologie.. Jdu blejt…

LiborV

A vy vyjdete demonstrovat? Téma vás trápí a každý má možnost, právo vyjádřit aktivně své postoje.

Jiří Kocurek

A že tam roky jezdily z Valmezu na Vsetín 810, to nevadilo? Tam nebylo potřeba EURO 8, které vejde v platnost v roce 2030?

Mirek

Jenže ted jezdí jako osobní už jen a pouze smrdící krámy.. takže jsme smrad dál uspešně navýšili..

Jerry

810 tam jede jen ráno do Vsetína

Dáda

prosím všechny ekoligocké aktivisty, Grétu, děti zemně, vodu z tetčic, aby začli držet protestní hladovky a hlavně aby vydrželi!! vydrželi do konce!! konečně se pak začne rychleji stavět 😀

Filip

vsak tebe smích prejde, je videt ze o tom víš kulové..

AAA

nejsme zadny potrati, my jdeme k rychliku!

Ferenc Futurista

Kdo je u tebe krychlík?!

LWQ

Server zdopravy.cz mam celkem rad, ale ten bulvarni pristup me uz zacina silne stvat. Kde mate nejakou vyvazenost? To Vas plati modra armada ci co?! Po tom, co sem pana Suru na Twitteru obvinil, ze pisou zde bulvarnim stylem, tak me bloknul, uvidime zda tenhle komentar smaze.

Mirek

A vám se to jako líbí ten začátek uspešné liberalizace, nebo co chcete vyvažovat?

LWQ

Ale prosim Vas, tohle neni nutne. Staci kdyz budete psat objektivne a vyvazene, tedy nebudete poradat „hony na carodejnice“ v honbe za ctenosti pomoci lehce bulvarnich/clickbajt nadpisu … Pak je vlastne skoda, kolik preklepu v textech bezne mate 🙂

Georg

na aktualni verzi nadpisu nic bulvarniho nevidim 🙂

Martin1

Co je podle vás vyváženost? To, že se místo jednoho zástupce společnosti vyjádří další tři lidé ze stejné firmy? Nebo jak si to LWQ představuje? Díky, rádi se poučíme všichni.

Daniel Mach

Za mírně bulvární bych označil jen ten nájezd na nové dopravce v neděli, ale zase to bylo docela zábavné a hlavně většinu informací zajišťovali sami redaktoři, což oceňuji na to, že byla neděle. Nepleťte si to, prosím, s diskusemi pod články, které nikdo nerediguje a každý si sem píše co chce, s výjimkou vulgarismů. Kdyby se měly mazat lži, tak zmizí půlka příspěvků.
Ty ostatní články (tedy zbylých asi 550) jsou podle mě věcné a formulované tak, aby se v nich orientoval laik i odborník. Nechci pět chválu, ale mně to prostě vyhovuje. Jinak existují i jiné weby.

LWQ

Diskuze pod clanky jsou vesmes takovy typicky „neco“ – slusne tezko jmenovat – cest vyjimkam. Jine weby v podstate neexistuji, ZelPage i k-report jsou prakticky mrtve. A sledovat diskuze na Kcku? Na to nemam cas. Zdopravy.cz sleduji od uplneho zacatku a ten nedelni „hon na carodejnice“ me nebavil, spise me nastval, kdy se resi zda tam a tam funguje wifi nebo zasuvky – to opravdu nekdo ve vlaku nutne potrebuje aby byl spokojen? Kdyz bezny notas vydrzi daleko dele nez jizda tim vlakem? Kdyz kazdy rozumny ma dostatek dat pres mobil, aby se nebal pracovat (nebot ho zamestnavatel nejak komponzuje… Číst vice »

Modré zábradlí

A k čemu potřebujete WC? Nevydržíte domů? K čemu potřebujete topení? Nemůžete si vzít teplejší kabát?

LWQ

Hezky minusy, ale uz „nikdo“ nenapise s cim ma problem.

Georg

souhlasim + ocenuju i vyvazene vystoupeni v ceske televizi. mi prislo neuveritelny, ze mate na sobe mundur arrivy… 🙂

Martin1

Vyváženost? Dostal prostor k vyjádření zástupce Arrivy? Dostal. Takže co je na to nevyváženýho?

Kajman

Herdek, ještě nedávno to tady platili žlutí, a teď najednou modří. V tom aby se prase vyznalo…

Mirek

Kolega mi vyprávěl o první jízdě s LandesBahn… jak ráno na Halenkově ho přivřeli dveře protože Steward nebo co to je mával odjezd i když ho viděl a on na něj křičel já jedu s Váma…pak tam jen nějak bezradně mával nad těmi dveřmi..a cos mu říkal? prej nic, musel bych ho zabít.. Steward pak vůbec netušil kde je na jaké zastávce.. Porodní bolesti? OK…

Jiří Kocurek

Co se stalo tady? Z Tábora do Budějovic NAD, půl hodiny zpoždění.

Ex 531 Jižní expres
Vlak je mimořádně v části trasy nahrazen náhradní dopravou.

Hodně štěstí

Aspoň něco zajištěno od jiných dopravců.

Arnošt

Plánovaná výluka SŽDC.

Jiří

Mmch plánovaná výluka je České Budějovice – Veselí, ale ČD na tom svém jednom páru vlaků do Krumlova jedou v NAD i Budějovice – Krumlov, přestože trať je sjízdná a provozovaná a GWTR tam jezdí bez problémů…

LiborV

Problémy Arrivy pokračují. Rychlík z Prahy do Turnova s časem odjezdu 9:20 odjíždí z Prahy hl. n. Informační systém a WiFi jsou mimo provoz. Vlak veze 2 cestující včetně mě. Málem jsem nechal propadnout lístek a jel busem. Doufal jsem, že díky WiFi budu pracovat cestou. Nebudu

LiborV

Podle průvodčí se rozbila ráno mašina. Naši stáhli z městské linky. Jednotky Arrivy jsou ne moc spolehlivé, snad budou časem lepší. Nebo větší počet záloh.

LiborV

Vím od paní průvodčí, že se s kolegy opravdu hodně snaží. I proto si je chválí. Ale necítí podporu a ocenění od vedení Arrivy. Hodně těžko se jim prý pracuje, když tolik věcí nefunguje.

X 1

Čím větší firma, tím horší zpětná reakce.

LWQ

Potrebujete nutne WiFi ve vlaku abyste mohl pracovat? To neni moc rozumne, nebo Vas zamestnavatel je skrt.

LiborV

Potřebuji, vše je na cloudu. 🙁 Jde nějak tahat mobilní data do NTB, kolega mě to ukazoval, moc to neumím. V tichém oddíle je obří stůl a to je fajn.

Tomáš

Zapněte si hotspot v mobilu a na notebooku se k němu připojíte stejně jako kdyby jste se připojoval k wifi

Jiří Kocurek

Jo jde. Spárovat mobil s NTB, ať už přes Wifi nebo nebo Bluetooth. Doporučuju Wifi.

Jestli nemáte chytrý telefon, tak musíte mít datavou simkartu, na ní nastavený tarif. Některé NTB mají v GSM modul v sobě. Některé nemají, pak je potřeba přikoupit LTE modem do USB. Dneska už 3G modem nebrat.

Arnošt

Vážně dva cestující? Tak málo jsem v životě v rychlíku na Mladou Boleslav neviděl. Očividně nový dopravci táhnou. To je zoufalství.

Arnošt

Tak hlavně, že se pan Sůra a chlapci z Želpage tetelí blahem, jak to ČD natřeli, ale že těmi soukromími vlaky nikdo nejezdí, to je přece v pořádku. Dva cestující v rychlíku do Tanvaldu je fakt totální propadák. Pohřeb železnice na těchto tratích začíná.

LiborV

Stále jsme ve vlaku 2. Vzhledem k tomu, jak je Arriva v těchto dnech nedpolejlivá. Máme zpoždění hodinu, vlak topí nerovnoměrně (v části 1. vozu jednotky úplně v předu je horko, vzadu jednotky dost chladno. Paní průvodčí nás poslala do tepla.

Paja

Škoda že už nejsou věnce ve výprodeji po dušičkách, mohli jste na odborech dost ušetřit.

LiborV

Z Mladé Boleslavi nás odjíždělo 5.

LiborV

Odjeli jsme v 10:13 místo 9:20. Když nejde paní průvodčí WiFi, nejde jí ani terminál na prodej lístků

nowas

Takže ministerstvu utíkají korunky? Nebo kdo nese riziko tržeb?

Jiří Kocurek

Njn, někdo počítal s tím, že pokrytí mobilním signálem v ČR je na úrovni. A ono není.
Tu Wifi je nutné nějakým signálem spojit se světem, kupříkladu pomocí LTE a nikoliv Leda Tak Edge.

nowas

Minimálně do Všetat není s LTE od vodafonu žádný výrazný problém. A to snad oni mají anténu na střeše a ne mobil v kapse. A hlavně využívají všechny dostupné operátory. Nebo ne?

Jiří Kocurek

Když jsem to tehdy viděl… tak z routeru vedly 3 linky na 3 GSM moduly a každý modul měl vlastní simkartu. Tím se pokrylo spojení do O2, Vodafone a T-Mobile. Což teda rozhodně nejsou všichni dostupní operátoři.

Kolik těch LTE simkaret bude do každého vlaku potřeba, aby využívali všechny dostupné operátory? To bude smluv!

Jiří Kocurek

PS: To, co jsem viděl, ale nebylo ve vlaku. To bylo pro 50 kancelářských zaměstnanců firmy.

nowas

https://digi.ctu.cz/lte-pokryti/pokryti A kolik je jich ještě dostupných?

kix

kdo další tu má lte pokrytí? v podstatě by stačilo t-m + vdf..o2 stejně sdílí bts od t-m, ale t-m má na nich i frekvence navíc..sdílení se týká pouze 800MHz..

Leinad

Ještě by se hodilo něco satelitního, aby mimo dosah BTS nebyla úplná 0, ale nějaký dialup 😀

Jiří 2

No možná ještě Nordic, ale ten má svých vysílačů poskrovnu a tahá to jinak také od jednoho z té trojice.

Ostatní jak vy tvrdíte operátoři jsou jen virtuálními, čili přeprodávají služby velké trojice T-M, Vdf, O2. Jsou to např. Blesk mobil, Mobil.cz, ČEZ, Kaktus, … Některé z nich vlastní externí společnosti (kupř. ten ČEZ), jiné jsou jen marketingovou značkou operátora. SIM karta třeba Mobil.cz se připojuje na síť T-Mobile, Blesk mobilu na síť O2 atd.

Veronika

Přivezou další německý slovník na kolejích :-))) Snad tam bude i mapa Bavorska či jiné spolkové republiky :-)))

František

To je tak, když někdo postaví krajskou dopravní obslužnost na dálkových expresech, a ještě s těsnými přípoji. Na ně se čeká, ale na vlak z vedlejší tratě je tam pro jistotu mínus minuta (kdysi Hodonín nebo Třebová). Přitom jednou za čas jedoucí dálkový cestující si klidně může po delší cestě odpočinout u oběda nebo kávy v nádražní restauraci – zvlášť, když už se zase ruší jídelní vozy, zatímco na pravidelné denní krátké cestě je to nesmysl.

Peno

Jenže ony těmi dálkovími vlaky nejezdí jen dálkoví cestující. Často se využívají i pro denní dojíždění např. do Otrokovic nebo Přerova, víme?

pony

Přesně o tom on mluvil.

navratp

Jednou za čas jedoucí dálkový cestující ve Starém Městě. To je dobrý fór. Že vy jste tam nikdy nebyl?

František

S v jaké nádražní restauraci? Ty aby člověk hledal s lupou.

A.R.

…a cestující doplatili na velkou důvěru v Arrivu. Fakt nevím, co celý ten rok dělali, teď už to nezachrání.

LKW

To se zeptejte cestujicich, co ten rok delali. Arriva mozna fajn na S49, na Nitre tedy v poslednim mesici nic moc, hodinova zpozdeni nebyla vyjimkou. Vcetne odreknutych vlaku. Tak nevim, kde se vzala ta duvera. Z Italie nebo Holandska?

Hodně štěstí

Jen by mě zajímalo proč se vše řeší až 17.12.. To si dopravci nemohli vyzkoušet prodejní terminály vyzkoušet např. týden předtím nebo aspoň jezdit na nečisto ve zbytkové kapacitě a zjistit jak jsou vozidla spolehlivá? Už člověk ani nemusí skoro jezdit na Balkán a asi i těm Polákům budeme pomalu přestat křivdit se stavem jejich železnice.

BoH

Jistě, že se to mohlo lépe otestovat a lépe vyzkoušet. A určitě je to ostudou dopravce. Ale udivují mě komentáře typu „už jsme na balkáně či v Polsku“. To totiž nastane pouze v případě, že stejné problém tady bude za měsíc, za rok. To, že nastanou takové problémy (které jsou nepříjemné, nikoliv fatální) v prvních dnech změny systému, je bohužel poměrně běžné a rozhodně to nesvědčí o rozvratu na českých kolejích.

nowas

Protože je to taková změna pro změnu(středočeské R). Rychle na 3 roky co nejlevnější xindl místo normálního VŘ.

BoH

Ano, nicméně tento systém bylo potřeba na něčem vyzkoušet. Pak by všichni řvali, že tady máme velkolepá výběrová řízení, která trvají několik let, protože se všichni odvolávají a nakonec to ještě dopadne blbě, protože jsme tím skočili do velkého neznámého rybníka. Takto se to alespoň vyzkouší, najdou se riziková místa a je větší pravděpodobnost, že ta velká VŘ se již nebudou potýkat s podobnými problémy (nebo alespoň v takovém rozsahu), protože i objednavatel bude vědět, na co si dávat majzla 🙂

nowas

Tak se ale nedivte, že se lidi ozývají, když jsou trenažérem pro arrivu(nebo jiného dopravce) a ministerstvo/kraj, jak jezdit a jak dělat VŘ. a ještě za jejich peníze.

BoH

To ale není o tom, že se ozývají. To je samozřejmě normální, nicméně přirovnání především od těch, co jsou informovaní (a předpokládám, že lidí na tomto médiu informovaní jsou), úplně neodpovídá realitě (přehnaná hysterie zaměřená i do budoucnosti). Samozřejmě, Arriva je na facky, doufám, že dostane mastnou pokutu, nicméně to není něco, co mohou zastánci monopolu využívat jako argument 🙂 Tedy alespoň za tím. Pokud za měsíc bude situace stejná, tak se můžeme bavit o tom, jestli a jak má smysl českou železnici liberalizovat 🙂

Filemon44

Takže já si myslím,že už jsme si to vyzkoušeli a že ČD a RJ teď mají tři roky na opatření kvalitních vlaků…..a za dalších pár let se už bude jen vzpomínat na nějaké zoufalé výkřiky do tmy.Budoucnost české železnice vidím v RJ a ČD a snad v menší míře v AŽD.

jan

A koho to zajímá, když jede do práce nebo na jednání. Že neumí zavřít dveře.

BoH

Nemyslím si, že na to cestující nebyli u nás zvyklí. Přeci jen ani za dob vládnutí ČD ta kvalita neodpovídala například standardům Japonska 🙂

Arnošt

To možná neodpovídala, ale například se nekonal každé ráno podobný rozvrat v připojích na Slovácku, jako nyní. Možná se za dob ČD jelo starším vlakem bez WiFi, ale jelo se většinou včas. Dnes aby včas jedoucí vlak Arrivy člověk pohledal.

BoH

Jistě, ale opět se budu opakovat, že je z počátku potřeba při takto velké změně počítat s porodními problémy. Pokud nebudou jezdit za měsíc tyto vlaky včas a budu i já konstatovat, že to je velký průšvih.

Filemon44

No a když za měsíc bude bordel pokračovat,co se stane??Kraje nebo ministerstvo náhle vytáhnou z klobouku jiného dopravce???Arriva možná zaplatí nějakou pokutu,ale pochybuju,že tou budou odškodněni cestující,kteří mrznou a ještě jim ujíždějí přípoje….prostě psi budou štěkat,ale karavana potáhne dál.

pppqqq

Tarifní bordel se zjevně nevyřeší ani za měsíc, ani za rok. Ten problém tady zůstane. Lidi si zvyknou, samozřejmě, potřebují se dostat třeba do práce. Ale je to balkán jak vyšitý. Ani jednotná jízdenka tohle nevyřeší. Místo toho, aby byla levnější než jednotlivé jízdenky, jak by jeden čekal, tak bude naopak podstatně dražší. Tohle běžnému cestujícímu prostě nevysvětlíš. V civilizovaných zemích se věci pro cesujícího (!) zjednodušují, nikoli naopak.

BoH

1) Tady je míček na straně MD, které slíbilo, že za rok bude jednotný integrovaný tarif. Takže ten problém by za rok existovat neměl. 2) Ve všech vyspělých zemích existuje alespoň částečná konkurence na železnici. Monopol je naopak pozůstatkem východu. 3) Neexistuje důvod, proč by měl jednotný tarif byl za všech okolností levnější. Je to spíše bonusová služba, která umožní na 1 jízdenku jezdit všemi dopravci. Kdo je za každou cenu ušetřit, jen ať si ty jízdenky skládá. 4) Na největší tarifní bordel byli mistři u ČD. U jiných dopravců mě štvalo to, že cesta z Prahy na Moravu stojí… Číst vice »

BoH

Pardon, ten bod 4 se rozpadá na 2 části:
1) Kratší vzdálenost za vyšší cenu.
2) O něco větší vzdálenost za podstatně vyšší cenu.

Petr

ČD třeba na trase do Brna. Tam kde jezdil RJ měli nižší cenu. Proto se Letovice kupovali z pH do Brna a ne z Pú do Letovic. A u tarifu a slev třeba v Olomouci se na pokladně ženská zeptala vedle ale ve vlaku byl problém. K ČD teď akorát pribyl další moloch Arriva . To je z bláta do louže. Buhu díky za Leo , RJ , atd .

Filemon44

Boj proti monopolu je fajn,ale musí bojovat někdo,kdo tomu rozumí(Jančura,AŽD) a ne banda amatérů,která svoje neumětelství pouze bojem proti monopolu zašťituje.

|Tomáš

add bod 2), z Nového boru se bohužel do Kolína ničím jiným než Arrivou v rozumném čase nedostanu,
takže o konkurenci ( rozumějte, jedou vlaky různých společností za sebou cca do půl hodiny, ne déle ) se nedá hovořit. takže MUSÍm využívat tuto skvělou novou možnost 🙂
Děkuji za ranní velkolepé dobrodružství skoro jako Indy Jones 🙂

BoH

Tak samozřejmě to nebylo myšleno o konkurenci na jedné trase (ta nefunguje ani v autobusové dopravě s výjimkou velkých měst). Ale konkurence při výběrových řízení je důležitá, protože umožňuje maximalizovat užitek.

Jaaa

A nebo taky ne.
Pro maximalizaci užitku existuje víc nástrojů.

Paja

Včera na ČT k otmu byla reportáž a za Arrivu tam kdosi povídal že dostali nový SW do pokladen den předtím (čili o víkendu) a ten nefunguje jak má. To moc dobře nepůsobí.

V.N.

Zajímavé , že se v těchto článcích řeší pouze Arriva , případně další soukromí dopravci. Ale já osobně vidím největší problém v tom tarifním a jízdenkovém chaosu. Z toho , že když pojedu z Liberce do Mladé Boleslavi města , budu potřebovat dvě jízdenky. V tom vidím mnohem větší průser , než že v nějaké jednotce netopí topení anebo nefunguje záchod.
Před týdnem se psalo na netu , že EU začíná pracovat na jednotných jízdenkách v rámci celé EU. Aby člověk z takového Rotterdamu se do Dolního Bousova dostal na jednu jízdenku. ČR jde úplně obráceně.

AAA

no jestli EU začíná pracovat tak se možná za 15 let dočkáme 🙂 až si národní dopravci vyčerpají všechna přechodná období a výjimky a tak.

kix

Z Liberce do Boleslavi města je to spíš na tři jízdenky? Na dvě jen v případě jízdy osobaky, rychlíky je na tři.. Idol či CD tarif Liberec -Turnov arriva Turnov-Boleslav a pak CD Boleslav hlavní na město,nebo třeba arriva jen Turnov -Hradiště a zbytek PID, ale pokaždé je to minimálně na tři

Filemon44

Pokrok prostě nezastavíte…čím víc jízdenek,tím dáváme větší flek válečným štváčům:))))Železnici si rozvracet nedáme!

Josef Petrák

Naopak, EU do IV. železničního balíčku cpe, že i rozdělené jízdenky budou za určitých podmínek podléhat společné přepravní smlouvě a z toho vyplývajících práv.

nowas

Tak to je brzy.

David

To jo. Mohli to taky řešit celej GVD jak dopravce na mnichovských expresech.

Arnošt

Překvapivě problémy na Mnichovských expresech jsou způsobeny především „soukromím“ dopravcem Die Landerbahn, tedy tím stejným, který zrušil pro nedostatek personálu vlaky mezi Osekem a Mostem. A jak sám píšete, dopravce Die Landerbahn problémy nevyřešil ani za dva roky provozu těchto vlaků.

Peno

Který, mimochodem, taky kdysi patřil pod Arrivu. A i když už nějakou tu dobu pod Arrivu nepatří, ten původ a podobnost holt nezapřou LOL

Honza

Docela by mě (upřímně) zajímalo, jak může nabrat zpoždění 50 minut osobák vyjíždějící brzo ráno (3:28) z Bojkovic. Na nikoho nemusí čekat, s nikým se nemusí křižovat, nikde není výluka, poslední vlak do Bojkovic přijede předchozí večer před jedenáctou… Opravdu jsem si myslel (doufal), že tady není co pokazit.

František

Třeba selhal budík. 🙂

Supidio

Zaspí, nebo nepřijdou agenturní zaměstnanci, protože slavný „alternativní dopravce“ si není schopen sehnat kvalitní personál, i když se předtím honosil, že vše zvládá napohodu a vše má 🙂 …Ale hlavně, že jsme se posunuli na úroveň Německa…Sice Německa na přelomu 80 a 90 let minulého století, ale who cares, jsme na úrovni Německa…A to se vyplatí, Horste ! 🙂

Pavel

Úplně stejně, jako v případě NAD Českých drah. Prostě se strojvedoucí neprobudil, jako nedávno celkem běžně řidiči autobusů.

Paja

Nebo neměl klíčky od mašiny, taky se stalo 🙂

Drtikol

Pars Nová je od ČD zvykla dodávat zakázky plus minus půl roku od terminu a tady se po nich chce něco včas. Strašný. 😁

JirkaK

pozdní dodávka není problém na straně ParsNova, ale problém na straně ARRIVY, protože za rekonstrukce/opravy platí pozdě

Paja

Zdroje máte? Pan Sůra by je jistě ocenil.

Mark

Může za to ARRIVA, že do PARS nedodala jednotky k rekonstrukci včas a již oživené. Dodávala mrtvoly a ještě pozdě.

Xapadlo

Neobvyklý neoznačený PR článek Českých Drah jsem našel dnes na Novinkách https://www.novinky.cz/domaci/clanek/z-cestujicich-se-stali-detektivove-i-stvanci-40307327 Jsou v něm kritizováni pouze soukromi dopravci, resp. Jihomoravský kraj, ale vůbec nejsou zmíněny problémy ČD, jichž bylo také nemálo. Navíc je tam uvedený případ zastupitele Svobodných Tomáše Pajonka, jenž si musel koupit ve vlaku ČD jízdenku s přirážkou kvůli frontě u pokladny, ale ve článku jeho příběh přímo navazuje na větu, že Arriva měla ve Zlínském kraji problémy, ale o tom, že jízdenku za 117 Kč si kupoval ve vlaku ČD, není ani slovo. Není uvedený ani autor tohoto článku, pouze je tam link na deník Právo.… Číst vice »

Xapadlo

Možná jsem se nevyjádřil srozumitelně. V tom článku se píše, že pan Pajonka zaplatil ve vlaku Arrivy z Hrachovce do Zlína jízdenku za 117 Kč včetně přirážky. Je něco takového možné, když Arriva z Hrachovce do Zlína vůbec nejezdí?

Cestující

To v článku uvedeno není.
Epizoda zastupitele je samostatný odstavec.

Xapadlo

Takže jestli tomu správně rozumím, autor článku pouze „zapomněl“ zmínit, že pan Pajonk jel vlakem ČD, a ne s Arrivou, o níž píše bezprostředně před epizodou zastupitele?

Cestující

Jelikož uvádí informaci o nefungujícím odbavení Arriva, těžko u ní mohl stát, ne?
Autor poukazuje touto věci na tarifní chaos (dotazy cestujících u pokladny) a tím rostoucí frontu.
To pochopí každý, kdo to pochopit chce a může (což je individuální).

Xapadlo

Pane Cestující problém je v tom ze vlak byl ČD, pokladna s frontou byla ČD, přirážku účtovalo ČD, zmíněna revizorka byla z ČD ale článek na Novinkách píše pouze o Arrivě!

Cestující

Článek je o dopravě ve Zlínském kraji a důsledcích.
Vaše pohoršení na tom nic nezmění.
Okolnosti pochopení obsahu jsem uvedl v předchozím komentáři.

Xapadlo

pane Cestující děkuji za Vaše Vysvětlení. Pozorný čtenář si názor udělá sám

Cestující

Pozorný a inteligentní samozřejmě.

Xapadlo

Nepochybně, protože inteligentnímu člověku stačí přečíst si článek, nepotřebuje k němu Vysvětlení.

Cestující

To naprosto souhlasím.

Ferenc Futurista

me to cel prijde divny. Pajonk je totalni zoufalec od Svobodnejch a jako takovej se musi presouvat zasadne ojetym BMW s nejakou antiEU samolepkou na kufru. Nechapu, co delal ve statem dotovanym vlaku.

Kylchap

Vlastní zpráva redakce

Supidio

Přijde mi to spíš jako kritika totálně zoufalého systému, který zde zavedlo neumětelské vedení Jihomoravského kraje…Ale třeba „Bude líp“ v budoucnu… Doufám, že si na to lidi vzpoměnou, až omylem nastoupí bez jízdenky do vozu bez zeleného pruhu, a třeba jim ta kobliha zaskočí 🙂

Mirda

Ta Arrriva, to je vážně cirkus. A ještě se lhářem na pozici mluvčího. Vždyť nejsou schopni dodržovat ani základní jízdní doby a pobyty ve stanicích……o kvalitě strojvedoucích ani nemluvě. Kritika se na ně valí ze všech stran. Jsem zvědav kdy se stane první velký malér…….Zodpovědni by měli pak nést důsledky….

Martin 2

Bohužel až se něco stane tak bude pozdě a Čunek a jemu podobní vlakem nejezdí. Jedině, že by bylo před volbama. A ta hromada nebo škoda bude muset být opravdu veliká, aby se něco řešilo. A vsadím se, že prolhaný mluvčí Arrivy to hodí na chybu a neznalost jednotlivce.

V.N.

Zajímavé , že se zde nikde neřeší státní správa. Orgány státní správy jsou přece zodpovědné za dozor nad provozem na železnici. Toto není o Čunkovi , ale o státu…

David

O vině či nevině rozhoduje Drážní inspekce, popř. Soud. Ne mluvčí dopravce.

Martin 2

Aha, takže mluvčí přizná, že to nezvládají? A okom to je. Tenhle chaos z působil Čunek a jeho poskoci. Bubeníček ze severu se taky dočká.

Mirda

Nemáš pravdu, Drážní inspekce o ničem nerozhoduje. Může jen doporučovat. O vině rozhoduje soud na základě šetření PČR.

Jiří Kocurek

PČR rozhoduje o vině.
Jasně, soudruhu, kdo by se babral s nějakým soudním řízením.

Mirek

Napsal jsem, že soud na základě šetření PČR, čti, prosím Tě pořádně, děkuji Ti.

praded

Ty máš nějaké problémy se strojvedoucimi od Arrivy

Martin 2

Píšu něco o strojvedoucích od Arrivy? To sis mě s někým spletl.

praded

Reagoval jsem na pana Mirdu

Mirda

Mám s nima problém. Jsou zodpovědni za výpravu vlaku a dodržení jízdních dob. Což podle mne vůbec nejsou schopni dodržet (včasnost odjezdu a pravidelnou jízdní dobu) a narušují tím jízdu jiných vlaků (viz situace v P. Libni)

watslaw

Jako že strojvedoucí může za to, že je na návěstidle stůj, nebo za to, že jednotka 845 je lemra líná?

Mirek

Strojvedoucí za stůj na návěstidle samozřejmě nemůže, ale nikdo mu nepostaví vlakovou cestu do Malešic, když ví, že jeho rozjezd od peronu do uvolnění poslední výhybky trvá až 3 minuty a cestou z Roztok nabere zpoždění běžně 4-5 minut a to má všude postaveno. To je prostě fakt. A pokud je 845 lemra lína, tak s tím nemají vyjíždět na trať (často bez GSM-R) a nebo si měli požádat o prodloužené jízdní doby….

praded

A zase jiné vlaky narušují jízdu Arrivy(viz Liben) a co se týká jízdních dob určitě na tom nejste o nic lépe

Mirek

Narušují, to je pravda, ale ty alespoň jedou a jejich výprava a rozjezd z peronu není taková tragédie jako u Arrivy…

Já, kdo jiný

Slibuje konec prodeje jízdenek.

KarelF

To je ta Německá kvalita? Další vyřazené šroty z landes bahnů míří do Čech. Stejné jako kvalitní salámy v Němci ovládaných řetězcích. Jsme opravdu skládkou Německa a Evropy. Němec by sám do šrotů Arrivy nesedl a pro nás je to dobré. To je hnus velebnosti.

Johny

Je zajimave, ze vlaky rady 628.2 se normalne objevuji v provozu po temer celem Nemecku a nemci do nich normalne sedaji,ba dokonce v tom cestuji.Podotykam, ze jsou v puvodni stavu!

Já, kdo jiný

Neobjevují. Už jen 628.4.

Daniel Mach

Desiro je šrot? A víte, co tam nasazovaly ČD? A co se týká salámů, tak se spíš zajímejte o to, proč velká část polského masa nakaženého salmonelou končila v Kostelci nad Labem. Na trase žádná německá agro zastávka. Pouze lži. To je hnus, velebnosti.

Glo

Kostelecke uzeniny se nevyrábí v Kostelci nad Labem ale v Kostelci u Jihlavy…

František

Je spíše na pováženou, že tam – i jinam – se vozí suroviny přes půl Evropy. Asi by u nás nesehnal nízkou kvalitu za nízkou cenu. 🙂

Ferenc Futurista

Němci by do šrotů vod Arrivy nesedli, a proto byl veškerej ten šrot v Německu minulej tejden ještě v provozu. Poser se, xenofobe vymaštěnej.

Paja

Zkuste si zjistit co znamenají cizí slova, než je začnete používat, ať tu pak nejste za rohaté zvíře.

Twix

A on tady někdo sliboval nějakou německou kvalitu? Já myslel že to bylo výběrko hrané na cenu, ve lhůtě za kterou nové vozidlo neseženete. Někdy v roce 2003 se tady prezentoval tehdejší Connex s novým Desirem, v Železničním magazínu byla fotka Desira v Turnově mezi vozy 853 a 831 s tesklivým komentářem o stáří zachycených vozidel. A vida, netrvalo dlouho a Desira v Turnově jezdí 🙂 Je to horší než dosud provozované vozy 843+043, kam cestující leze po schodech úzkými dveřmi a okopává nohy cestujícím naproti? Do toho by Němec sedl nebo je to také hnus velebnosti?

Já, kdo jiný

Německou kvalitu nechť si strčí so zadele. Já chci kvalitu rakouskou.

Milan

Uvědomme si, že Němec neměl 40 let u vesla bolševika, on jen prohrál válku.:)

Štěpán

Desiro, narozdíl od regiosprinterů nebo i 845, není žádný šrot.

kix

Zatím.. Uvidíme časem jak se na tom projeví (ne)údržba Arrivy

David

KarelF: Tady zase někdo spinkal s režijkou pod polštářem 😁

Cestující

Desiro, zázrakem, spadlo z nebe, když jim teče do bot.

Johny

Na Liberecku bude celkem 5 desir.Jen bohuzel prichazi postupne.Podle clanku jeste jedno chybi.

Ferenc Futurista

Někomu holt padaj z nebe desira na trať, někomu čárky do věty, žejo.

Cestující

To je zoufalé, když bys chtěl něco napsat a ono není co, takže alespoň vyzvracet něco o čárkach ve větě. 😆

Ferenc Futurista

nenapada mne jiny komentar k te picovine, co z vas vyhrezla na svetlo bozi.

Cestující

To není žádné překvapení, že tě nic nenapadlo, což je patrné z jiných tvých komentářů.
Ale potřeba dát vědět o své existenci jsi dát musel.
To, samo o sobě, je dostatečně vypovídající.

Ferenc Futurista

příspěvek smazán pro vulgaritu

Cestující

Nejvíce emocí a tomu odpovídající slovník používají primitivní osobnosti, které se potřebují projevit.
Jelikož toho nejsou schopné věčně, používají expresivních výrazů, protože se domnívají, že dodají svému výblitku váhu. 🙂

Paja

Mě by třeba napadlo. Když chcete někoho peskovat za to, jak píše, bylo by dobré jít příkladem a používat jak interpunkci, tak diakritiku.

Ferenc Futurista

Jasně, budu se ti na mobilu datlovat s diakritikou. Interpunkci používám, chyba je na přijímači.

Jaaa

Tož mohl byste. Já to taky dělám…

Anonym

Co mám zkušenosti z Uherského brodu tak dálkové vlaky ČD nabírají zpoždění kvůli čekání na Arrivu. Té se totiž těžce nedaří jakékoli zpoždění eliminovat.
Tak dva roky stará nostalgie, Rychlík do Luhačovic měl asi hodinu zpoždění (nestíhal by obrat), regionova pro osobní vlak dovezl cestující naproti z Luhačovic do Uherského brodu, Rychlík se obrátil v Uherském brodě a Os dovezl lidi od zpožděného rychlíku.
Z hodinového zpoždění 0 díky skvělé vzájemné spolupráci zaměstnanců na železnici. Teď?

xyz

„Z hodinového zpoždění 0 díky skvělé vzájemné spolupráci zaměstnanců na železnici. Teď?“
Už 3 roky jsou časové polohy luhačovických rychlíků takové, že v Luhačovicích je obrat přes 80 (!) minut.
Tzn. při hodinovém zpoždění rychlíku se na obratový rychlík v Luhačovicích nepřenese žádné zpoždění.

Situace, kterou popisujete, musela nastat max. v 12/2016 (kdy se luhačovické rychlíky křižovaly v UH, nikoliv jako potom v UB).
Tzn. soukromník ani nesoukromník už nic takového zajišťovat nemusí.

xyz

** Oprava: ne přes 80, ale přes 70 minut. V zásadě to nic nemění na zbylém obsahu mého předchozího komentáře.

Anonym

Omlouvám se a dekuji za upřesnění, „detaily“ si nepamatuj (buď se to tedy stalo o rok dřive, nebo bylo zpoždění ještě vyšší. Bylo to během kalamit). Nicméně nastala situace, která si tento manévr žádala a s radostí na něj vzpomínám. Už tenkrát jsem si myslel, že nic podobného nezažiju.

Adam H

Já to zažil opačně, kdy R zastavil mimo JŘ v Újezdci u Luhačovic a tam čekal osobák do Bylnice. Když se totiž osobák ČD potkal s AEx Arrivy (mezinárodní express 😀 😀 ) tak musel čekat v Bojkovicích, protože ve Slavičíně se křižovat nemohl (nevím proč). Mockrát se mi stalo že na čas jedoucí Os ČD chytil 20 minut sekyru kvůli AEx Arrivy.

Twix

A kdy to bylo s tím Slavičínem? Letos (tedy jakoby „loni“) se tam AEx a Os normálně křižovaly dle JŘ, aspoň tedy večer.

Adam H

Dva nebo tři roky zpět. Občas se stálo v Bojkovicích a čekalo protože Arriva jela s velkou sekerou a na Slavičínském křižování ji údajně dispečer nesměl ještě víc podržet, aby počkala na Os z Bojkovic. Opačně se stávalo, že Arriva jela na čas, ale Os vezl sekyru od R z Prahy a taky čekal v Bojkovicích kvůli křižování protože Slavičínské by nestihl.

Tady je škoda těch vytrhaných kolejí u dnes již neexistující stanice nad Pitínem.

Jaaa

„Loni“ se systematicky dělo to samé. 20 minut sekera AEx a lokální doprava v rozkladu.

Pavel

Rychlíky už několik let běžně zastavují v Újezdci ve shodě s JŘ. Nádraží v Újezdci na 3 nástupní koleje, což je např o 1 více, než v Uherském Brodě po rekonstrukci. Takže takové křižování je možné pouze tam. Nic mimořádného.

Adam H

Tak R na Luha a R na Prahu s osobákem na Bylnici se potkají v Brodě, kde se taky přestupovalo z R na Os. Někdy ale Os do Brodu nepřijel a byl zastaven už v Újezdci, čímž R stáhl všechny z Os do Újezdce kde Os čekal a vydal se na Bylnici.

S tím Újezdce, ano pravda staví to tam. Jen jsem začal přestupovat v Brodě, to mě zmátlo. Každopádně nádraží v UB je stupidně vyřešení. Na 1. koleji stojí R na Prahu, za ním přijíždí Os na Bylnici, na 2. koleji je R na Prahu.

Jaaa

Holt „optimalizace“ za každou cenu. Nevím, kdo tohle schvaluje, ale pár počuni by si zasloužil.

Palavan

Takže teď jedoucí R 883 jedoucí z Prahy směrem na Luhačovice,který má zpoždění 21 minut ho má kvůli Arivě?A to je přitom teprve u Uherského Hradiště.

Cestující

Výluky u Přerova.

Palavan

Jo jo,vím o nich,díky nim je teď cestování tady na Slovácku docela zajímavé 🙂 Problémem je že rozhodí dopravu,je jedno jestli je to ten anebo ten dopravce.Ale v módě je teď nadávat jen na ty zlé soukromníky.Stačí se teď podívat na Grapp,jak to vypadá kolem Přerova,zpoždění mají všichni.

Radek

Horní Lidéc. Průvodci nikde. Jedeme zadarmo. Odjezd 5.02.10 minut zpoždění.

Arnošt

Na který dálkový vlak ČD jste čekali? 😀

Tronda

Nečekali na 158 minut zpožděný EN 442? Jo aha ten jezdí přes Mosty, ale stejně se má ten správný dopravce čím chlubit.

Karel

Á Tronda vylezl.Kdes byl,když tady byla zajímavá diskuse.Zalezl jsi😁

Cestující

Tronda otevřel poklop kanálu a sonduje, zda je „čistý vzduch“. 😀

Arnošt

Tronda: Můžete nám objasnit, jakou souvislost má vlak 442 s jízdou vlaků Valašsku, když jede o osmdesát kilometrů jinudy? Děkuji

Petr

Ano je to supr vlak 23208 taky zadara, vlak ČD na Valmez čeká a těch 15 minut se dá na nástupišti vydržet když nemrzne, a jak začne na Valašsku mrznout pochybuju že něco ještě pojede to rovnou na bus.. Zajímavé že idos hlásil asi 10 minut pred odjezdem 2 minuty zpoždění pak za chvíli dokonce bez, ale nakonec bylo z toho těch 15 jako včera..

Partneři


Czechtoll

pst
podcast