Další plně průjezdný obchvat. ŘSD zprovozní všechny pruhy silnice I/68 Třanovice – Nebory
Nový úsek silnice I/68 Třanovice - Nebory. Zdroj: Moravskoslezský kraj
Přeložka slouží i jako spojka dálnice D48 se silnicí I/11, která míří přes Jablunkovský průsmyk na Slovensko.
Kez by neco takoveho nekdy vzniklo v relaci Plzen, Tabor. Pelhrimov, Humpolec. Zatim tam je nova urovnova krizovatka u Chynova a ob tyden bouracky. Ale je to podle normy!
Plánuje se celý čtyřpruh až na 🇸🇰
Ne.
„Moudří“ obyvatelé Hrádku v minulosti rozhodli, že než čtyřpruh jako obchvat, tak raději dvoupruh jako průtah.
V následujícíh desetiletích s tím nikdo nic neudělá…
Ani nebude třeba. Nahrazuje ho polská S1 a slovenská D3.
Toto oslavování polské S1, slovenské D3 a souvisejícího „odlehčení“ českých silnic/dálnic je krátkozraké.
ČR přijde o nemalou část vybraného mýtného. Ti řidiči také potřebují tankovat, stravovat se a občas si i něco koupí. Teď budou peníze utrácet jinde.
Myslím že nás jejich (ne)průjezd po pouhých 45km trasy v ČR nijak nevytrhne a budou z toho jen pozitiva
Taky mám za to. Že dokončení S1 a D3 budou pro nás hlavně pozitiva. A tím pádem od Bystřice přes Hrádek po Svrčinovec to plně vystačí v tom dvou pruhovém profilu. Jinak jestli budou ve Svrčinovci dva medvědáky tak to bude rarita. Ten Slovenský se již mohutně staví. Překlene jak železnici tak místní potok i dvou pruhovou silnici. Ten na České straně má hotový již dost dlouho železniční podchod. A na něho by pod tím motorestem měl navazovat nadchod na silnicí. Když jsem se ptal místních co říkají na ty stavby ve Svrčinovci tak že zpočátku samozřejmě nebyli nadšení protože… Číst vice »
Na těch pár km přes ČR od Mostů až po Těšín není na nových silnicích ani jedna benzika/parkoviště/motorest. Takže stejně jenom projedou a utrácejí jinde už teď.
Ale je. Sheelka na přelomu Hrádku a Návsí. I s parkovištěm pro kamiony.
Tak je to Návsí ještě.
Bus zastávka naproti benzínce se jmenuje Návsí, u Kluzů….
Jediná možnost je u benzinky v Návsí. Nikde jinde se nezastaví. Pohonné hmoty mají levnější doma, v Polsku.
Celá silnice byla postavena v rezervě pro plánovaný 4pruh a to včetně průtahu Hrádkem.
S ohledem na budoucí zprovoznění Polského úseku S1 na Slovenskou D3 se větší část tranzitu přesune tam. Dostavba je tedy spíše teoretická, než reálná. Další problém je, že Slováci mají problémy s dostavbou D3 přes Kysuce, kdy jim náklady vychází přes miliardu na kilometr. Předpoklad dokončení je až rok 2030. Do té doby pozastavili dostavbu R5 na Jablunkov.
Jediné, co teď připravují je to, že postaví ekodukt přes železnici a silnici. Po dostavbě R5, ale se bude muset přestavět…
Ekodukt se už staví
To by mě zajímalo jak by řešili ten Hrádek. Tam se již posunovala železnice.
A dvou pruh tam vlezl jen tak tak.
Hned za ním je místní komunikace a baráky.
Napadá mě jedině že by ta silnice vedla nad sebou což asi šlo no ale jak by to tam vypadalo raději nemyslet. Jinak jen bourání domů a ne málo.
Díky S1 a D3 to však na generaci vydrží.
Ne li napořád tak jak to je…
Silnice se rozšíří právě o tu místní komunikaci, která bude posunuta ještě blíže k domům.
Současný stav byl realizován s ohledem na co nejmenší bourací práce.
A proč si myslíte, že by se domů „ne málo“ muselo bourat? Postaví se tam opěrná zeď a v místě akorát ubude zeleň.
V článku je chyba. Od 25.7 vede na Slovensko přes Jablunkov I/68 nikoli I/11.
Úsek od I/11 od Nebor na hranice byl převeden pod I/68.
Ty jo, docela novinka, ani na mapy.cz to není dobře, ale dává to smysl, snad to v budoucnu bude D68 až ke slovenské D3..
Odkud tuto informaci máte? Ani na stránkách ŘSD se nic takového nepíše a žádná mapa takovou změnu neukazuje.
Protože autor přiložil starou mapku. V dnešním aktualizovaném letáku zveřejněném ke zprovoznění stavby už je další pokračování značeno jako I/68. Stejně jako u stavby ekoduktu u Mostů u Jablunkova.
Já bych to řešil asi i jinak (I/11 naopak z Třanovic na hranice, v Třanovicích má výhledově pokračovat). A I/68 přesmyknout na spojku Těšín-Ropice-Nebory. Každopádně bych značil E75 oklikou (min. kvůli těžké dopravě), je jasné, že běžně si řidiči Těšín-Jablunkov budou zkracovat, ale oficiálně by to mělo vést po čtyřpruhu.
Je to tak, ŘSD již oficiálně převedlo silnici pod číslo 68 a nyní se řeší přeznačení celého úseku. Sice nechápu, proč to nevyřešili hned a řeší to teď, po dokončení, ale budiž.
Až někdy dojde k napojení D48 x D1 (Třanovice x Havířov x Orlová x Bohumín), tak zrovna tak dojde k přeznačení I/11.
A ještě dořešit, jak se bude jmenovat zbytkový úsek Tošanovice-Hnojník. Mapy.cz zatím mají I/68, nejvíc smysl by dávalo buď použít II/476, která pokračuje z Třince nedaleko (ostatně před vznikem I/68 byl tento úsek označen shodně). Druhou možností je překlasifikovat úsek do III. třídy.
Přes Hnojník jede v součtu aut přibližně stejně jak po staré I/11 přes Ropice (12tis. v pracovní den), ale z toho na trase přes Hnojník jen 600 kamionů (návěsovky a nákladní s přívěsem), zatímco přes Ropici 5x víc, tj. 3000 !!! a je otázka do jaké míry se tyto kamiony přesunou na novou přeložku když je to o 5km delší – jsou to převážně polské kamiony, které projíždějí z Polska od severu v trase Zory, Skoczow, Č.Těšín, kolem Třince a Jablunkova na Slovensko k Žilině… V této relaci začaly po dostavbě obchvatu FM zřejmě některé kamiony jezdit z Katowic po… Číst vice »
Přes Ropici mají kamiony zákaz tranzitu už od otevření půlprofilu Třanovice – Nebory, tj. od března.
ok, díky za doplnění, tím pádem v pořádku, nikde jsem tuto informaci předtím nedohledal, až teď na fb stránce Ropice, že mělo být provedeno s mírným zpožděním ze začátku dubna..
Otázkou je, jestli je značka zastaví. „Králové silnic“ si obecně se značením moc těžkou hlavu nedělají.
Ojediněle přes Ropici kamion projede, ale drtivá většina opravdu jezdí po novém obchvatu.
to je jenom dobře… jen je zajímavé že se všude v médiích píše o odlehčení Hnojníku, o proudech kamionů a o Ropici vesměs nic, přitom přes Ropici projíždělo 5x více kamionů než přes Hnojník (je mi jasné že to je přebírané z tiskových zpráv ŘSD). Na druhou stranu v Hnojníku bude úbytek osobní dopravy asi výrazně větší v celkových počtech než v Ropici, kde hádám že osobní doprava příliš nepoklesla..
Poslal bych ho za trest na technickou a vůbec by mě nezajímalo, že do servisu jede! 😀
https://mapy.cz/s/rejozecoke
A je toto relace, kterou měl nyní otevřený kus silnice Třanovice – Nebody skutečně řešit?
nepochybně ano – viz. komentáře ostatních (jestli máte na mysli Ropici)… na řešení širších mezinárodních vztahů (můj zmíněný tranzit Polsko-Slovensko) to nemá až takové páky a uvidí se co s tím udělá za 2 roky ta polská S1
Shodou okolností včera vyšel článek s informacemi o aktuálním stavu výstavby S1: https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/budowa-drogi-ekspresowej-s1-o%C5%9Bwi%C4%99cim-bielsko-bia%C5%82a-zobacz-zdj%C4%99cia-z-post%C4%99pu-prac/ar-AA1fvH2q
Pro ČR je důležitá tato část S1 https://zywiec.naszemiasto.pl/budowa-drogi-ekspresowej-s1-w-niektorych-miejscach/ar/c1-9395543
Ta odlehčí ještě víc než dnes provozu na E75 směr sever-jih.
Jen částečně, dokud nebude hotová S1 B.Biala-Myslowice tak to bude od Czestochowe kratší po A1 do Zory a C.Těšín bez ohledu na obchvat W.Gorky
Polstina je fascinujici jazyk – kdyz chybi usek Bielsko Biala – Myslowice, muzou jezdit do Krakowa polskou I/52 pres Kozy :-)).
Proč zrovna od Čenstochové? Průmysl je na Katovicku, počítám, že na náboženské slavnosti návoz kamiony na Jasnou horu neprobíhá.
kolem Čenstochové se jede od Baltských přístavů… Na severu Katowic je pak rozbočení z A1 na S1
a Gdaňsk je největší polský přístav, odkud nepochybně proudí tisíce kamionů
To řešení má jednu docela velkou vadu a tou je chybějící napojení ve směru z/na Havířov.
Asi myslíte tenhle, který vloni vstoupil do procesu EIA
https://zdopravy.cz/obchvat-havirova-vstoupil-do-procesu-eia-soucasti-bude-pulkilometrovy-tunel-135899/
MÚK Třanovice s pokračováním na Havířov již počítá.
jde to vidět i v té mapce v článku