Další odblokovaná zakázka. Úpravy silnice ze Znojma na Brno má provést Metrostav Infrastructure
Obchvat Lechovic. Foto: ŘSD
Stavba vyjde o čtvrtinu levněji, než byl odhad.
Stavba vyjde o čtvrtinu levněji, než byl odhad.
Tady se asi všichni zbláznili. Lechovice – menší obec než jsou Práče, má 3 příjezdy do obce. A Práče, obec, která, má dvě cesty na hlavní silnici, tak příjde o obě dvě. Tedy sousední vesnice má 3 cesty na hlavní a Přáče NULA. K tomu to asi vypadá, že zruší i zastávky a autobusové linky do vesnice. Zastupitelstvo v Práčích – na ručník ŘSD – na ručník Jihomoravský kraj – na ručník Senátor Třetina – na ručník To znamená, že mají v Práčich lidé platit 3x menší daně než v Lechovicích? Tady je něco velmi podezřelého. Stačilo udělat odbočovací pruh… Číst vice »
A čo nešťastníci s menom Voda z Tetčic?
Už teď je Metrostav na úseku D3 do Kaplice v minusu 300 mil a ještě nezačala stavba. To jen k te vítězné ceně Metrostavu.
A nevíte, jak je to s těmi stavbami dál? Např. obchvat Čebína už byl odblokování v říjnu, ale žádná další zpráva o podpisu smlouvy, nebo že se koplo do země…
Když už se bude dělat takový zásadní zásah do stávající silnice, tak je strašná škoda, že nebude ještě o 2 metry širší (kategorie S13,5/90) se střídavým třípruhem 2+1… Aktuální průměrné intenzity na celém tahu Pohořelice-Znojmo již více než 10tis., v některých úsecích i přes 12tis.
Leda že by mělo ŘSD skrytou taktiku, že nějaký čas po zprovoznění pruhy přemalují, dle normy je možný střídavý třípruh 2+1 i u kategorie S11,5/90 v ojedinělých případech při úpravě stávající komunikace. U velké rekonstrukce/novostavby se požaduje min. S13,5 😀
Infrastruktura na jižní Moravě je celkově hnůj, takže tomu odpovídá i tato „modernizace“. Žádná vize, nic. ŘSD taktiku nemá, má priority. A mezi mě nepatří rozvoj silnic pro „burany kdesi v Asii“ 🙂
Tak navštiv střední Čechy ty uplakánku moravskej. A abys nemusel jezdit až do Prahy, aby ses tam neztratil, tak se podívej na tři silnice, v končinách mezi D4 a D1, na každé z nich je vyšší provoz jak na této od Znojma. Na jedné jsou už pátým rokem uzavírky se střídavým provozem a na části se stále jezdí po kostkách a jinde je v jejím prostředku mostní pilíř, na druhé jsou serpentiny, že se tam nevyhnou proti sobě autobusy a na třetí není jediný obchvat, za to jedna vesnice za druhou. Kupodivu se ani o jednu z těch silnic ŘSD… Číst vice »
Souhlasím s popisem stavu zmíněných silnic, leč jedná se o silnice druhé třídy a ty jsou v majetku kraje a ne státu. Proto se o ně ŘSD nestará.
Vždyť to jsem napsal. Luboš si stěžoval, ze prioritou nejsou pro RSD silnice na Moravě a přitom tam RSD silnici má, zatím co u nás hned pod Prahou žádná není i přes to, že na silnicích nižších tříd tu je vyšší provoz, než na té první třídě na Moravě.
Lubas
Když už chcete porovnávat, tak z vámi zmíněných „dvojek“ je aktuálně větší intenzita než na řešené I/53 Znojmo-Pohořelice (10-12tis. po celé trase) pouze na II/603 v úseku od Prahy po křižovatku u Sulice, dále přes Kamenici šul-nul, vše ostatní má intenzity nižší, takže bych zas tak nepřeháněl, ale souhlasím že ty silnice jsou velmi klikaté a kapacita je nižší než u přímé silnice na jižní Moravě… Každopádně obecně platí že se staví nebo plánuje dálnice někde, kde nahradí silnici I.třídy kde jezdí max kolem 10tis. voz/den (D6, část D7, D4 na hraně s o něco vyšším provozem), zatímco existují „jedničky… Číst vice »
Mezi Davlí a Prahou je na 102 taky větší intenzita, než na té I53 (kromě kousku před Pohořelicemi) a na 105 na Radlíku taky, protože tam se sečtou cesty od Psár, od Sulice a od Libeře dohromady, což dá taky cca 10000 aut denně
dle novějších (zatím neveřejných dat) tomu tak není, ale to je fuk, I/53 má v celkém úseku přes 10tis… II/105 a II/603 výhledově výrazně uleví D3 přes Posázaví (pokud ji teda vůbec někdy postaví) a ve všech případech se jedná o regionální silnice zatížené denní dojížďkou do Prahy (důsledek satelitní výstavby) s naprosto minimálním množstvím těžké nákladní dopravy a výrazným zatížením pouze několik km od Prahy, blbé je že zdejší terén je hodně nepříznívý pro nějaké rozsáhlejší přeložky silnice či rozšíření/napřímení a znamenalo by to poměrně výraznou finanční náročnost.. podobný případ je i u Brna II/373 Brno-Ochoz a našlo by… Číst vice »
Tak na Jílovsku téměř satelity nejsou, v Davli a ve Štěchovicích taky ne, co tam máš dál? a Ohánět se neveřejnými daty z doby, kdy na 105 byla téměř 2 roky uzavírka a navíc v době covidu, to hraničí s podvodem, pěkně data z roku 2016, to jsou veřejná, snadno ověřitelná data znormální doby, tedy jediná relevantní.
Přesně tak. Tady měl být 3-pruh. Ta silnice je defakto 30 km dlouhá rovinka, kde se jezdí 100-120 úplně běžně, protože je vidět. Někdo samozřejmě i více. Když dojedete kamion či pomalejší vozidlo, co nejede ani 90, je to frustrující, že ho chce každý řidič co nejrychleji předjet. A to je na této silnici extrémně nebezpečné. Bude 2 roky rozkopaná jen proto, aby se na některých úsecích doplnil odstavný pruh. Je to hrozný nesmysl tenhle projekt. Co je ještě horší, že zde vznikne i kruháč místo MÚK, přitom na zbytku trasy budou v 90% MÚK, sem tam úrovňová křižovatka. Přestavby… Číst vice »
S ohledem na návaznost na rakouskou S3 nepovažuju šířkové uspořádání 11.5 za dobrý nápad. Od Pohořelic do Znojma se měl postupně postavit čtyřpřuh kategorie 26.5.
to by bylo příliš mít z toho plnohodnotnou dálnici v šířce 26m (mimochodem 26,5 už velmi dávno vypadlo z normy), v ČR je více takových silnic I.třídy, které by víc zasloužily čtyřpruh než tato, no a pokud čtyřpruh tak S21,5 stejně jako třeba aktuálně budovaný obchvat Bludova na I/44, reálně by ale byl naprosto dostačující třípruh S13,5/90 (nepříliš dražší než aktuálně plánovaná přestavba), případně dražší varianta S15,25/110 i s ohledem na vámi zmíněnou navazující rakouskou S3, která je rovněž v uspořádání 2+1
V tomto případě nejde pouze o intenzity, ale o profil. Mezi Pohořelicemi a Znojmem je spousta zrádných míst, kde se auto lehce schová za horizontem, proto tam je na hodně úsecích dvojitá plná čára.Každé řešení by asi bylo lepší, než to, které se teď bude realizovat.
právě nepřehledné horizonty budou v rámci plánované opravy odstraněny, ostatně kvůli často rozsáhlým zemním pracím se bude realizovat často za úplných uzavírek a doba realizace je uváděna u jednotlivých úseků neuvěřitelných 2022-25… Právě proto si myslím že rozšíření o další 2metry na S13,5 by už nebylo o moc víc dražší, ale plnohodnotný čtyřpruh by vyšel výrazně dráž..
Přesně tak, mluvíte mi z duše. 3 roky zavřená silnice, aby na konci byla stejně nebezpečná a nekapacitní, jako dnes. O těch vyhozených penězích radši nemluvě. Přitom stačilo přiasfaltovat metr vozovky pro 3-pruh. (na úsecích D49 je kategorie S 12,5). Tohle hlava nebere.
NO o něco bezpečnější bude, alespoň co se rozhledů pro předjíždění týče a ta krajnice taky udělá svoje, osobní auto už se do ní schová, kdy zajede až na nezpevněnou část.
u D49 se jedná jen o chybu v textu, pouze u úseku Vizovice-Pozděchov je v tabulce na konci infoletáku uvedeno S12,5, zatímco v textu je popis S13,5 a odpovídá tomu i tam uvedená šířka pruhů.. O dalších dvou úseků směrem na Slovensko je v textu i v tabulce uvedeno správně S13,5…
Nevíte někdo, jak to bude se zastávkou Práče, rozc. 0.7? V mapce je v jejím místě nakreslený mostek, takže přístup na zastávku směr Brno bude podchodem?
To by bylo super.
Podle projektové dokumentace bude zastávka Práče, rozcestí zrušena.