Infrastruktura Silnice Stavebnictví

ŘSD otevřelo čtvrtmiliardový obchvat Lechovic, zrychlí jízdu z Brna do Znojma

Stavba obchvatu Lechovic na silnici I/53. Foto: ŘSD
Stavba obchvatu Lechovic na silnici I/53. Foto: ŘSD

Obyvatelé Lechovic na Jižní Moravě si mohou oddychnout od deseti tisíc aut, které denně obcí projížděla. Ředitelství silnic a dálnic otevřelo nový obchvat silnice I/53, který dopravu na rušné spojnici Brna a Znojma vyvádí.

Silnice I/53 byla až dosud vedena ve své historické trase uvnitř obce Lechovice. Nově zprovozněný obchvat o délce 4,4 kilometru odvede z obce nákladní dopravu a podstatně zlepší místním obyvatelům životní prostředí díky snížení hluku a exhalací. Zvýší se také bezpečnost a plynulost provozu na silnici I/53“, popsal nový obchvat generální ředitel ŘSD Pavol Kováčik.

Stavba obchvatu začala v březnu 2017, ŘSD stála 271 milionů. Zakázku získalo sdružení IMOS Brno a TheBa asfalt. Stavba byla financována z Operačního programu Doprava. Na trase je celkem pět mostů: most přes Jevišovku, most přes staré koryto Jevišovky, most přes polní cestu a mlýnský náhon, most na polní cestě přes silnici I/53 a most přes biokoridor.

Trasa nového obchvatu Lechovic. Foto: ŘSD
Trasa nového obchvatu Lechovic. Foto: ŘSD

Silnice I/53 zprovozněním obchvatu už vede celou trasu mimo obec. . Ředitelství silnic a dálnic chystá na trase ještě další úsek: velkou opravu úseku Lechovice – Znojmo a rok později z Lechovic do Miroslavi a z Miroslavi do Branišovic. Společně s rekonstrukcí silnice dojde i k řadě úprav křižovatek pro zvýšení bezpečnosti.

16
Diskuze

avatar
5 Komentáře
11 Reakce na komentáře
12 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
13 Autoři komentářů
Jiří KocurekVojtaSvojsinFrantisekbeedat Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
beedat
Host
beedat

Kdyby radši postavili důležité obchvaty….

LKB
Host
LKB

Je pozitivni, ze I/53 konecne poprve v historii je normalni silnice – tj. clovek tam neprojizdi hromady obci a muze jet plynule, usetri tim naftu/benzin a tim produkuje vyrazne mensi emise. Ze I/53 neni pripojena dal obchvatem Znojma smer na Jihlavu na I/38 ani do Rakouska na E59 I/38 je skoda – prestoze se tento obchvat stavi cca 20 let – je opravdu skoda. Vlastne nevim, co tam tak dlouho trva, RSD obecne trha pomalostni rekordy, v usecich okolo Jihlavy obzvlaste.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Co tam tak dlouho trvá? Jistý protestující reprezentovaný občanským sdružením.

Poudy
Host
Poudy

Klidně si mohly tu křižovatku se „starou třiapadesátkou“ západně od Lechovic pro plynulost provozu odpustit a křižovatku s II/414 postavit mimoúrovňové, nebo to alespoň pořešit slušnou okružní křižovatkou, tohle je tak trochu paskvil který sice hodně pomůže, ale naprosto zbytečně vytvořil dvě nové kolizní místa.

Honza D.
Host
Honza D.

Bude se u oprav dalších úseků sahat i do nivelity aby se odstranily nebezpečné horizonty, za kterými se schová auto?

Svojsin
Host
Svojsin

Zajímalo by mě, proč se nepracuje na tom, aby většina úseku Pohořelice – Znojmo byla ve 2+1 (??)
Co se terénu týká, tak je to proti jiným oblastem „nádhera“.

Jinak zprovoznění obchvatu Lechovic je dobrá zpráva pro cestující v Ex Brno – Znojmo.

Zbyněk
Host
Zbyněk

Protože dopravní indukce. Kdyby došlo na 2+1, zvedl by se objem dopravy a pak by byl požadován 2+2.

Martin V.
Host
Martin V.

Aáá, oblíbená teorie dopravní indukce. Každý ji sice formuluje trochu jinak, ale v té nejčistší podobě (postavím hezkou silnici a začnou mi tam bezdůvodně jezdit auta, která by jinak nikde nejezdila) je to podle mě pitomost. Výjimečně se může vyskytnout – po rekonstrukci silnice na Červenohorské sedlo se na ni naindukovali motorkáři, kteří si užívali nový asfalt a zatáčky a jezdili z Koutů nahoru, pak zase dolů a pořád dokola (k velké nelibosti okolo bydlících). Ale jinak se za „indukcí“ obvykle skrývá to, že se aspoň trošku uleví jiným silnicím, odkud se doprava logicky přesune na nový úsek. Nevím odkud… Číst vice »

David
Host
David

Nebudu komentovat případ Brno – Znojmo, ale příklad indukce je třeba vidět na pražském tunelovém komplexu Blanka. Snížení objemu dopravy na všech sledovaných komunikacích je minimální oproti nárůstu objemu dopravy v tomto komplexu.

Martin V.
Host
Martin V.

Ano, u Blanky jsem si nárůstu taky všiml, ale tam to spíš byla zoufale nedostatečná kapacita komunikací před otevřením tunelů. Doprava se místo ucpanými ulicemi realizovala všude možně i ve velké vzdálenosti od Blanky, třeba přes Kralupy, Zbraslav… (tedy nejen po „sledovaných“ komunikacích). Proto jsem psal, že indukci definuje každý trochu jinak. Ale vypadá to, že 100 000 vozidel za 24 hodin je pro komunikaci 2+2 už asi nepřekročitelný limit (i s využitím semaforů na vjezdech).

Vojta
Host
Vojta

Samozřejmě, že existuje, je to spíš dlouhodobější záležitost – když se někde zkrátí cestovní doba, tak se třeba místo stane atraktivnější pro někoho, kdo by se tam jinak nestěhoval nebo se odtamtud odstěhoval, místo týdenního dojíždění budou dojíždět denně apod.

Frantisek
Host
Frantisek

Nebo místo pomalým vlakem pojedu rychlým autem.

Svojsin
Host
Svojsin

František: Jenže v případě relace Znojmo – Miroslav -Pohořelice – Brno se vlakem nejezdí, takže tam nemá kdo přejít.

Vojta
Host
Vojta

Ne, to není indukce, to je jenom převedená doprava, změna modal splitu, tj. cesta, která by se tak jako tak uskutečnila se uskuteční jiným způsobem. Indukce je, pokud by mi např. strávit 110 minut denně cestou ze Znojma do Brna a zpět nestálo za to najít si lépe placenou práci v Brně, ale při 104 minutách s obchvatem Lechovic už do toho půjdu. Čísla střílím od boku. Samozřejmě takto v mikro měřítku to může působit směšně a samotný obchvat Lechovic nejspíš velikou indukci nezpůsobí, ale v kombinaci s dalšími opatřeními to může být rozdíl a v celkovém počtu cest se… Číst vice »

J.L.
Host
J.L.

Jára Cimrman: Hospoda na mýtince.
„Můj dědeček byl, dej mu pánbůh lehké odpočinutí, blbec. Notář mi vyprávěl, že dědeček byl vyhlášený samotář. Lidem se vyhýbal a nikoho kolem sebe nesnesl. Ale odjakživa toužil stát se hostinským. Nejdřív si otevřel hospodu u silnice na Písek. Ale chodili mu tam lidi. Pak si najal hostinec na náměstí v Opočně, zas mu tam chodili. A tak si postavil tohleto.“

Slosor
Host
Slosor

Já bych radši, kdyby se stavělo bez úrovňových křižovatek.

Partneři



CSCARGO