Další obří projekční zakázka. Správa železnic hledá firmu na zrychlení trati z Hradce do Chlumce

Železniční stanice Káranice na trati z Chlumce nad Cidlinou do Hradce Králové. Foto: Správa železnicŽelezniční stanice Káranice na trati z Chlumce nad Cidlinou do Hradce Králové. Foto: Správa železnic

Jde o modernizaci další části trati, která může výrazně ulevit provozu na koridoru.

Správa železnic (SŽ) dnes vypsala další velkou projekční zakázku. V soutěži s odhadovanou cenou 295 milionů korun bez DPH hledá firmu, která připraví projektovou dokumentaci k modernizaci další části trati, která získala v úřednických dokumentech název VOCHoc. Jde o modernizaci železnice mezi Velkým Osekem a Chocní, konkrétně úsek Chlumec nad Cidlinou – Hradec Králové.

Zakázka navazuje na nedávno zahájenou soutěž na projektovou přípravu úseku z odbočky Kanín do Chlumce nad Cidlinou.

Modernizací železnic z Velkého Oseka do Chocně včetně jejího zdvoukolejnění vznikne alternativní trasa k přetíženému koridoru z Prahy do Chocně, tratě se ale sejdou v jednom z nejužších míst české železnice: úseku z Chocně do Ústí nad Orlicí.

Ke zdvoukolejnění dojde ve stávající trase trati. Plán Správy železnic počítá s rekonstrukcí a peronizací stanic Káranice, Dobřenice, Praskačka a prodloužení pro vlaky o délce až 740 m. Stanice Nové Město nad Cidlinou se změní na zastávku. Traťová rychlost se kromě obou konců úseku zvýší na 160 km/h. Dosud je na trati maximální rychlost 100 km/h. Dojde tak ke zkrácení jízdních dob: ze současných 21 minut u rychlíků na 14 minut, u osobních vlaků z 31 minut na 22 minut.

Modernizace 23 kilometrů dlouhé trati má začít v roce 2027. Odhadované náklady jsou 7,593 miliardy korun, jde ale o data z roku 2019 a lze očekávat jejich navýšení.

Mapa úseku Chlumec nad Cidlinou - Hradec Králové. Foto: Správa železnic
Tagy Chlumec nad Cidlinou - Hradec Králové Správa železnic VOChoc
76 komentářů