Další obchvat na I/19. Přeložka u Čížkova nemusí projít podrobným zkoumáním vlivů na okolí

Silnice I/19, obchvat Chýnova. Pramen: ŘSDSilnice I/19, obchvat Chýnova. Pramen: ŘSD

Se zahájením stavby se počítá v březnu 2029, hotovo má být do konce roku 2030.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zdolalo u chystaného obchvatu Čížkova na I/19 v Kraji Vysočina další fázi přípravy. Záměr hladce prošel zjišťovacím řízení u krajského Odboru životního prostředí s tím, že nemusí projít podrobným zkoumání vlivů na okolí (tzv. velká EIA).

Obchvat nebude mít podle úřadu „významný vliv na životní prostředí a nebude posuzován podle zákona o EIA“. Nová přeložka je součástí snah ŘSD o zkultivování vytížené západo-východní spojnice. Bude měřit 1,5 kilometru, což dle dnešních předpokladů vyjde zhruba na 457 milionů korun. Součástí stavby bude i mimoúrovňová křižovatka se čtyřmi větvemi. Se zahájením stavby se počítá v březnu 2029, hotovo má být do konce roku 2030.

„Značným přínosem této stavby bude zvýšení bezpečnosti a plynulosti silničního provozu,“ uvádí ŘSD. Poukazuje na to, že intenzita provozu na silnici I/19 stále roste, neboť řidiči ji využívají jako vhodnou spojnici mezi dálnicemi D3 a D1. Řešením mají být právě obchvaty.

Obchvat Čížkova schválila centrální komise ministerstva dopravy v březnu loňského roku. Zhruba ve stejnou dobu se mají o něco západněji (už na území Jihočeského kraje) stavět také dva navazující obchvaty Kladrub a Lejčkova. Ty byly centrální komisí schváleny letos v březnu.

Nejdále v přípravě je zřejmě obchvat Starého Pelhřimova, který by se měl stavět v letech 2025 až 2027. Tato stavba má probíhat v souběhu s budováním západního obchvatu Pelhřimova na I/34, který nedávno získal první stavební povolení.

Silnice I/19 je důležitou spojnicí ve směru západ-východ, která mimo jiné propojuje města Plzeň, Tábor a Pelhřimov. ŘSD na ní loni v říjnu otevřelo obchvat Chýnova a v únoru 2020 obchvat obce Kámen.

Tagy I/19 obchvat Čížkova ŘSD
17 komentářů