Další nehoda vlaku a nákladního auta. Po srážce na Znojemsku je zraněný strojvedoucí, další vlak narazil do stromu
Střet osobního vlaku Os 4505 s bagrem v Božicích u Znojma. Foto: Drážní inspekce
Provoz na trati je zastaven zhruba do 14. hodiny.
RIP 854, ale jestliže se do nich nebude dávat ETCS a budou se vyřazovat, tak je to asi jedno, poslouží na díly.
Jo oni chtějí senzaci. A srážka s kamiónem to neni ono.
U Mikulova pro změnu najel osobák do stromu..
Bude nutna znacka Stop,dej prednost v jizde na zeleznici. Tedy vlastne navest.
Hmm, takže konečná pro další 854. S oživením 030 nebo 216 bych nepočítal, spíš bude zdroj ND pro budoucí poruchy, např. převodovka se jistě rychle využije, jak je v Brně zvykem. Mmch. dnes jezdí na Vláře 2x 854+054+854, ani řidičáky už nejsou…
854 030 je v balíčku vozidel určené k prodeji. Nejhorší 854 prototyp a docela i paskvil.
A měl by být řidičák? Narozdíl od 914 není nízkopodlažní, a se dvěma motoráky to bude aspoň svižnější 😀
Jo jede to pěkně. Fírové jim vůbec nemusí nakládat jako trilobitům a jízdní doby to stíhá s třemi prsty v nose. Ale v přepočtu na kapacitu to strašně žere a zábor dvou 854 místo jedné pak znamená, že můžou jinde chybět. V Božicích to mohla odskákat i nějaká 842, jezdí tam často. „Naštěstí“ není 002 podílnová, to by byla fakt smůla.
Vzhledem k tomu že drtivou většinu nehod na přejezdech způsobí řidiči silničních vozidel, tak by kolejová vozidla měla být konstruována tak aby poškození vlaku při srážce bylo minimální a to i za cenu většího poškozejí auta (třeba pluh tvarovaný tak, aby překážka skončila slisovaná pod vlakem).
Slisovaný pod vlakem skončil osobák na přejzedu u Vraňan. Mašina v poli. Hořící kamion na přejezdu na Bystřičce – technická závada, to si taky chcete slisovat pod sebe.
Lepší je tu překážku odhodit do strany, než si ji nacpat pod kola.
A ještě mě napadá, že takový lisovací pluch by vyhodil vlak do vejšky, namísto aby ten padlý strom přerazil. Takže by to nadělalo jenom více škody a více mrtvých.
Američani moc dobře vědí, proč vymysleli anti-climber. Je lepší skončit vedle něčeho, než na nečem, co může při zahořet.
už to vidím: pluch… samozřejmě: pluh
člověk je tvor chybující.
pluch , napsaný to vypadá hrozně 🙂
A když se podíváte pořádně, tak tady si vlak pod sebe tu překážku nalisoval taky – urvaný podvozek.
To by sebou ten osobák musel tahat štít o půlce hmotnosti vlaku, aby to beranidlo mělo proti těmto návěsům z nakladači šanci. Levnější by bylo tvrdě postihovat biologický software mezi pedály a volantem. Po vjetí na blikající přejezd, už na silnice nevyjede.
A to je k čemu? Že se ostatní leknou a začnou dávat více pozor? To nefunguje. Represe je k ničemu, důležitá je prevence.
Například závory. Taky jsem si dlouhá léta myslel, že světla stačí, ale jak vidíme u zásadních nehod na přejezdech, až na výjimky se stávají na blikačkách bez závor.
Závory asi ano. Ale musely by být opravdu na všech přejezdech. Ovšem jsou i řidiči, kteří i přes závory na ten přejezd vjedou. Pak bych nekompromisně rozdával zákazy řízení, protože další ústupky se zabezpečováním přejezdů už jsou kontraproduktivní.
Vážně, asi tři týdny zpět jeden takový na motorce objel kolonu aut na přejezdu, závory a rovnou pod nás. Moto na odpis, on jenom něco s nohou.
Ale ona ta světla skutečně dlouhá léta stačila. Pak se cosi změnilo – a to cosi je kázeň, případně pozornost, tedy kvalita řidičů. Ve věci represe kontra prevence je zajímavé, že na železnici se represe tak úplně nezavrhuje. Sankční systém pro strojvedoucí to dokazuje. Projíždění návěsti „Stůj“ se železnice snaží zabránit postupnou instalací ETCS (prevence) a kromě toho také zmíněným sankčním systémem (represe). Přitom chyby u návěsti „Stůj“ na železnici nebývají způsobeny myšlením typu „ještě to stihnu“, tedy vědomou nekázní, zatímco na silnicích je úroveň kázně bez přehánění tragická. Příklad: u kteréhokoli přejezdu se závorami je možno denně slyšet „trubače“,… Číst vice »
Je to tak, máte pravdu.
U strojvedoucích upozorňuji, že se jedná o „státní“ druh represe přes nesouhlas většiny dopravců. Nic to nepřinese, žádný strojvedoucí to neudělal úmyslně a hlavně je potřeba se zaměřit na prevenci.
A protože jsme na ní „zcela dokonale“ zaměřeni, tak traťová část ETCS v celém úseku Kolín – CETR – Brno je vypnuta…
To jen tak pro příklad.
Problém na železnici zdaleka není jen v nedostatečné prevenci. Zcela jistě by věci prospěl lepší a častější trénink strojvedoucích na simulátorech, kde by trénovali řešení známých problémových situací a míst. Hlavním problémem je ale předpisová soustava, zaťatý alibismusmus Správy železnic a totální ignorance ministerských úředníků. Není to tak dávno, co byl osvobozen strojvedoucí protože předpisová soustava jej do nehody vmanipulovala a naprosto šokující je naprosté ignorování tohoto fatálního selhání předpisové soustavy. Vždyť to samé se tam mohlo stát strojvedoucímu osobního vlaku a v takovém případě by tam s naprostou jistotou zemřeli lidé. Nebo Poříčany. Strojvedoucí neustále upozorňuji na to, že… Číst vice »
Ona není jasná statistika, proč auto vjelo na přejezd/proč řidič nedával bacha. Málokdo to přizná, možná ani neví podvědomě. Takže je to spíše o tipování. Nicméně pro snížení bych byl pro – 1) zkrátit doby uzavření přejezdu (courák před zastávkou) 2) Detektory překážky na přejezdu – dvě funkce. Zpomalení vlaku a fotka řidiče policii. 3) Všude zapojit bílou. (A neplatilo „není signál = v 99.9x% případech nic nejede“) K tomu zvážit rozhledové poměry(přes přejezd bez zabezpečovačky se může 60. Skutečně na žádném se zabezpečovačkou nemůže být vidět vlak jedoucí víc než 10?) 4) K zabezpečovačce vždycky závory. A vždycky tak… Číst vice »
Bod 3) je k ničemu. Podle nových norem na nově budovaných PZS už pozitiva nezhasíná, pokud jsou odvody PZS v režimu VDS/DKNP. Pak může docházet k tomu (a reálně dochází) že na PZS bliká pozitiva a k PZS kousek za stanicí se blíží posunový díl v režimu posunu za označník, byť s rozkazem o vypnutém PZS.
Asi bude nutno zavest kryci vuz a radit ho bez vyjimky na zacatek vlaku. Je toho uz nejak moc.
Doufam, ze skodu pojistovna draham zatahne – a prislusne upravi dane firme pojistky.
Tak stačilo by trochu upravit předpisy. Normálně vlak bude mít pořád přednost před autem, ale bagr (i vlečený) bude mít přednost před vlakem. A je to. Podobně jako řidiči BMW a vytuněných ochcávek nemusí používat blinkry a dodržovat ty čísla na kulatých cedulích u silnice. 🙂
Cyklisté by pak měli mít také přednost. Nebo raději nezkoušet krávoviny?
Možná zavedou, že cyklisté mohou jet vždycky, a v rámci důchodové reformy že cyklisté nad 60 let musí jet vždycky.
On by se hodil i v tomhle případě: https://prerovsky.denik.cz/nehody/leoexpress-havaroval-v-prerove-20170605.html
Podle mě neopravitelné, jsou tam vlny na bočnici, takže je to celé hnuté.
Hlavně podvozek to dostal ..bude to pravděpodobně celé pohnuté.. a nemá cenu to opravovat. Jak se píše v diskuzi..jestli stojí nějaká 854 na motor/převodovku tak převázat. Vykuchat z toho všechno použitelného.. a holou skříň rozpálit v kovošrotu .
Motorák 854 030 je dokonce na prodej.
To někdo koupí a vyklepe to a bude jak nový… 😀
AAAvlak? 😀
VVVvlak…
„Motorový vůz po prvním majiteli! Příležitost!“
Tak nevím, ale podle fotek se srazil vlak s kamionem převážejícím bagr, ne s bagrem To zastavení provozu bude určitě aspoň do večera, poněvadž nehodový vlak tam dorazí nejdřív cca ve 13:30…
Dle fotek kamion převážel nakladač.
Díky bohu, že jsou prázdniny, protože v 6:20 ve vlaku v normální neprázdninový den, bývá jiná obsazenost.
Tak to už je nějakej sport kamionteroristů. Sejmi osobák na neoznačeným přejezdu bagrem na návěsu. Zajímavé, že náklaďák to vždy dostane na návěs, vlak na čelo.
Chuligáni kamionoví. Zakázat jim jezdit s náklaďákem.
V čem je ten přejezd neoznačený? V Božicích mají klasický VÚD.
Tím hůře pro kamionteroristu.
Pokud máš důkazy, že to udělal záměrně, tak je donec cajtům. Budou rádi, státní zástupce mu za to napíše úmyslný terstný čin.
Pokud dukazy nemáš a ventiluješ si tady svoji nenávist vůči skupině obyvatel křivým obviněním z úmyslu, tak raději nic nepiš. Sám mod dobře víš, že lidi dělají chyby, i na želenici.
Víte kolik je bodů za vjetí na přejezd. 6 podle nové silniční novely. A pokuta 25000. A pokud by se k tomu vybodovalo i ohrožení lidí ve vlaku, tak okamžitě dostane zákaz řízení. Tyto fakty stačí aby moje měkká kritika byla oprávněná.
Úmysl tam, doufám, nebude, ale i tak je to na pěkný nepodmíněný flastr za trestný čin obecného ohrožení z nedbalosti
Dostat to na zadek auta je logické.
Řidič se před přejezdem rozhlédne, vlak ještě není vidět ani slyšet. Tak tam vjede a stihne přejet velkou částí auta, než se vlak přiblíží.
Dostat to na předek auta by znamenalo, že vlak už byl blízko přejezdu v okamžiku kdy tam auto vjíždělo. Narazit čumákem auta do boku vlaku by znamenalo, že řidič nečumí ani přímo před sebe.
Tím neomlouvám nápady jako vjet tam, když bliká signalizace (jenom že minule na kamerovém záznamu neblikala).
Kamerový záznam je k ničemu. Rozhodující je záznamové zařízení přejezdu a také záznam na dopravním stanovišti. Oboje má vyšetřovatel k dispozici.
„Záznam na dopravním stanovišti“. To jsem moc zvědav, jak ho z toho stavěcího kozlíku (na vjezdové mechaniky + Př), z tabule k zavěšování hlavních klíčů a indikační skříňky VUDky vydolují. 😀
Když nevím co tam je tak hloupě nemluvím, mimochodem na fotce vlevo od motoru jsou vidět drátovody k vjezdové mechanice a k předvěsti.
Téměř na každém přejezdu je tzv. černá skříňka (B 2000 nebo jiný typ), kde se zaznamenává 6 stavů přejezdového zařízení přesně po vteřinách a ukládá do paměti. Na modernějších přejezdech jako je ve Stráži n.N. je dálková diagnostika a dohled, takže se přesně nechá zjistit, kdy červená světlazačla svítit a zda svítila všechna, nebo bylo praské jedno vlákno žárovky a kterého výstražníku.
Jestli k tomu není video, kdy tam vjelo to auto (a kdy projížděl vlak), tak to zase až tak nepomůže.
Samozřejmě, narážím na ten záznam na stanovišti. Ve Stráži mají možná jopku s archivem, ale v Božicích ani náhodou.
Minule na záznamu nebyla vidět. Ale to neznamená, že neblikala, protože záznam je mizerný, z dálky a z blbého úhlu. To by spíš bylo s podivem, kdyby to vidět bylo, zvlášť když na konci navěsu měl žlutý maják, který by blíž kameře a přesto byl taky sotva vidět.
Tak v první řadě se má podívat na PZZ, jestli náhodou nebliká červeně 😉
Tak jste se zase vyplakal .. díky bohu, že v Ústí rychlík stihl před nevlakoteroristou zastavit, protože chyby dělají jenom kamionoteroristi.
Zakázat jim jezdit s náklaďákem.
Jenom doplním že provoz obecně na Znojemsku a Břeclavsku je ze železniční dopravy dneska naprosto otřesný a ten kdo chtěl do Brna ze Znojma tak měl smůlu protože mezi Břeclaví a Podivínem zase vlak střetl člověka. NAD nabírala běžně 40 min a proto vlaky i před srážkou bylo nemožné se dostat do Brna.
i před srážkou s člověkem*
Ano, kraj dělá vše pro to aby to nešlo. A to ani opačným směrem.
To je dobře, že takové finanční ztrátě kraj brání. Jako volič jsem spokojen.
Já jako bydlící u 244 a naopak dál od I/53 jsem nespokojen a málo nás není. Ale to je už dlouho známo že tenhle kout kraje zajímá politiky jen před volbami a Brno je pupek světa, tak se vesměs vše točí okolo něj, včetně VHD.
Jenže ona se upravuje i silnice u Znojma a autobus jede o více jak půl hodiny déle díky objížďkám.
Lidi to skutečně dělají, všiml jsem si, že všichni čekáme na Moravan a všichni do něj taky nastupovali, jestli to byli šotouši to nevím, ale těch lidí bylo přes 10 (ze Znojma, pak se přidali nějací lidé z jiných zastávek). Ta návaznost na cokoliv je tam nicméně hrozná, dost mě přijde debilní že vlak navazuje na busy ze Znojma, ale v Břeclavi do Brna vůbec, stejně tak ve Znojmě je vždycky 15-30 min čekání z různých regionálních linek na linku do Brna.
To je třeba napsat na kraj a ne tady.
Na kraj, respektive Kordis se píše pravidelně (včetně oficiálních zpráv z obcí) a odpověď se dá shrnout pod větou „děkujeme za zájem, ale my tady v Brně víme nejlíp co potřebujete, tak do toho nekafrejte“. I zavést blbé zdvojené školní ranní busy na lince 441, kdy se do jedné SORky mělo původně namačkat okolo 80 školáků (pročež mnoho z nich muselo do školy v Krumlově vozit rodičovstvo autem), trvalo 4 roky (!) žádostí a arogantních odpovědí, co že s tím obce furt otravují a ať laskavě nežvaní do krajského plánování dopravy.
To Brno je výzva tisíciletí. Tam už není možné se v reálném čase dostat odkudkoliv čímkoliv. Možná ještě tak vrtulník by to dal.
A kdo tam bude nově jezdit? Budou zase namazané koleje?
Arriva
https://zdopravy.cz/arriva-ma-smlouvu-na-provozu-vlaku-na-jihu-moravy-nasadi-jednotky-stadler-gtw-166457/
Ještě není vybráno, ne? Nicméně být to soukromníkúv vlak, tak mu odebírají licenci, že nemá dost záloh.
Horko že,je třeba studený froté ručníky..hrozí úžeh.
Ono si stačí přečíst příspěvky pod článkem:
https://zdopravy.cz/leo-express-chybi-na-orlickoustecku-vlaky-kvuli-cizimu-zavineni-ceka-na-dily-92227/?comments=1#comments
Je jich tam dost takových, kteří ze sražené osoby… prý má dostat pokutu i za nahlášenou bombu ve vlaku, nechal se tam slyšet Leinad.
Tak uvidíme, jestli Arriva bude vlakům dávat také ty trapné názvy😂…. Mě toto vždycky rozesměje v hlášení ve spojitosti se zpožděním, třeba „Spěšný vlak společnosti České dráhy Veltlínské zelené bude o 90 minut opožděn, ohlášená doba zpoždění se může změnit“… Je na tom vtipné pozorovat i ty otrávené cestující….. jednou jsem viděl i naštvaného dědu, jak na peróně řval: to není Junák, ale Chrobák 😂
Trapný komentář. Kraj si vymyslel ty názvy.
Junák…to určitě, když jezdí přes 4 kraje…
Kraj si vymýšlí trapnosti typu název spoje po víně, rychlíky a výš objednává stát, takže tam kraje do názvů už naštěstí nekafrají.
Pojmenované jsou jednotlivé jednotky, tj. stroje, ne spoje.
“ na peróně řval: to není Junák, ale Chrobák“
Toho Junáka si kraj fakt nevymyslel.
Škoda, že každá podobně řachlá 854 už to má v podstatě spočítaný. :/
Myslím, že ne nutně…. Tahle asi jo, ale stojej minimálně 2-3Ks na motor a převodovku takže to bych věřil, že se využije a jedna se nahradou zfunkční
Nevíte které 854 stojí na závady?
Trvale stojí 854.030 a 854.216. Obe už jsou ale prý dost vybrané na náhradní díly.
A ještě myslím nějaká pražská jestli Erika?
Erika je v Brně a celkem čerstvě po dílnách. V Praze žádná odstavená také není, opravdu zatím jen ty 030 a 216.
Dokonce ta 030 je na seznamu vozidel k prodeji:https://www.ceskedrahy.cz/pro-partnery/prodej-nepotrebnych-vozidel-zasob
Co tam je za traťovou v tom místě 80? To musela být rána jak z kanonu, když to vyrvalo celej podvozek….
Je to kousek od zastávky, takže 80 určitě nejel.
https://mapy.cz/s/ludonemode
přejezd z pohledu řidiče tahače
Docela rozhled ve směru odkud přijel vlak. Myslím, že to řidič náklaďáku neokecá, ani kdyby světla na PZZ neblikala
Na výhybkách je tam 40
Ze by to udelalo ve 40 takovejhle bordel?
S podívejte na co najel. Urval nájezdovou rampu a zasekl se o ní. Ta rampa je vyrobená stejně odolně, musí vydržet, ikdyby nakládali tank.
Tak tohle Tomika nestihl. O dva metry. 🙁 Co tam sakra dělal, se mu torozkývalo, leknul se toho, zastavil a nestihl vyklízecí dobu? Nebo byl fakt slepý?
PS: Je to nakladač, nikoliv bagr.
Ta kabina strojvedoucího je tedy nepěkně vykotlaná.
To vypadá spíše na střet s návěsem přepravujícím bagr, dle fotografií. Z textu by přitom člověk soudil, že jel přes přejezd samotný bagr, v rámci nějaké nedaleké práce například.
Pane Františku,
To je vaše hvětzná hodina.
86 kladných reakcí na váš komentář, to se bude muset někam zapsat.
Ať se strojvedoucí brzy uzdraví. Bagristovi dát do držky. Pro 854 je to Konečná.poslouzi náhradními díly pro své kolegyně třeba odstavena 854 030.
No nevím, zrovna 854.030 už je v nabídce vozidel na prodej.
https://www.ceskedrahy.cz/pro-partnery/prodej-nepotrebnych-vozidel-zasob
No, jestli má někdo zájem o 854 na ruční nebo koňský pohon, je 854.030 dobrá volba.
To je.. ale ještě není prodána a teď jedná 854 bude chybět.
Ale nebude. Je jich víc než dost..
Sám si dej do držky. Ten bagr se vezl na návěsu.
Z čehož plyne dát do držky návěsu…?
Was?
1. Kde berete jistotu, že řidič nákladního vozidla je totožný s obsluho nakladače, nikoliv bagru?
2. Z fotek v galerii je patrné, že došlo k poškození kabiny motorového vozu, zřejmě zadním dílem návěsu se stavebním strojem.
Kabina nákladního vozidla je netknutá, jinak by to taky nafotili.
Pro určení příčiny bude dobré znát rychlost obou vozidel před okamžikem střetu, obě vozidla by měla mít funkční tachograf, takže to nebude problém.
Bagrista tam troubo vůbec nebyl a žádný bagr u nehody taky ne 🙂
Původní verze článku uváděla srážku s bagrem, jak je ostatně uvedeno v dovětku pod článkem. Tak nevím kdo je tu trouba. 😉
…a ty fotky u článku, dokumentující popisovaný karambol, ty tam nebyly od začátku?
To si odpověz sám. Od prvních informací (opakuji od PRVNÍCH ) byla data jasná, přesná a nejen na tomto webu včetně fotografií. A nebylo je třeba ani hledat 🙂
Tak snad aby si nový dopravce začal shánět dostatek náhradních vozidel.
Asi někdo chtěl uspíšit nástupu GTW místo 854. -)
Trapný fór
Jestli tan bude Arriva DB, tak Desira ji docházejí, resp. odchází do věčných lovišť jedno za druhým a v německých šrotištích již nejsou k mání