Leo Expressu chybí na Orlickoústecku vlaky kvůli cizímu zavinění, čeká na díly
Jednotka Alstom Lint. Foto: Leo Express
Jednu soupravu poškodilo auto, druhou neznámý pachatel, který na trať naházel kameny.
Jednu soupravu poškodilo auto, druhou neznámý pachatel, který na trať naházel kameny.
No co,tak potom je tady-Dromedár-expres !
Vážený pane Sůro,
opravte si, prosím podtitulek ze znění „Jednu soupravu poškodilo auto, druhý neznámý pachatel, který na trať naházel kameny.“ na znění „Jednu soupravu poškodilo auto, druhou neznámý pachatel, který na trať naházel kameny.“
Přeji hezký den.
Další náklad a neefektivita liberalizace. Zbytečné zálohy nebo nefunkční zálohy.
Platí pouze v případě nevhodně vybraného provozního souboru (pozn. objektivně uznávám, že tento soubor je relativně malý).
Mimochodem, takové ČD, a.s., mají při vlastnictví 7 Pendolin jakou turnusovou potřebu těchto vozidel? 🙂
Jenže pendolina vyjma z Prahy na Cheb jezdí na komerční riziko dopravce a většinou výpadek ČD nahradí Raijetem nebo klasickou soupravou.
6 a mimochodem kdy jel naposledy autobus místo pendolina?
Autobus nejel nikdy. Nicméně v některých případech jela náhradní souprava, která nestíhala jízdní doby (zejména směrem na Cheb v době, kdy tam Pendolino ještě mívalo kratší jízdní doby, počítané pro naklápěcí soupravy).
Na Ostravu jel místo Penda i hliník a zpátky do Prahy to dal za +5 minut. Nicméně pastikar má asi dobré smlouvy, když se mu kvůli dlouhodobému odstavení vyplatí provozovat nad místo pronájmu náhradních souprav.
I když uznávám, že náhrada vlaku busem je dost nešťastná; na druhou stranu mě zaujalo, že stav, kdy vozidel je o 1 méně než činí celková turnusová potřeba, vyžaduje náhradu tak nízkého počtu vlakových spojů autobusem (viz přiložený VJŘ).
Dopravce má mít dostatek vozidel v záloze, aby zvládl pokrýt nasazení 100% objednávky. LE má zatím jen megalomanské plány na expanzi, ale nezvládá ani základní obslužnost.
Jen tak pro zajímavost – při turnusové potřebě 4 vozidel byste považoval za „dostatek vozidel v záloze“ jaký počet?
A pro srovnání – při turnusové potřebě 1 vozidlo (osoblažská trať a spoje ČD) byste považoval za „dostatek vozidel v záloze“ jaký počet hnacích vozidel?
Děkuji za odpověď.
No to je právě ten nesmysl. Pro unitárního dopravce stačí méně náhradních vozidel na větší oblast a může je stěhovat. U liberalizace budou zbytečně rezervy. Nebo nebudou.. a
Žádný unitární dopravce u nás neexistuje.
A to je dobře a nebo ne?
Už Svatopluk věděl že v ve spojení je síla.Výsledek popsal „předřečník“
Je to dobře. Unitární dopravce (tzn. spojený se správcem infrastruktury, to vše bez existence dalších dopravců) by byl velmi neefektivní záležitostí – ostatně viz svého času ČD, s.o.
Znovu opakuji – jestli eventuálně je v něčem problém, tak fakt v té velikosti provozního souboru.
Stěhování, tedy mít dohromady menší % záloh/potřebě tak úplně nefunguje.
Tak zároveň rozstřelí na přejezdech víc souprav.
Má 25 procent. Je to v článku. Tak jak si kraj objednal, tak má…
A tady je tajemství „nízké“ nabídkové ceny … Ta jedna záložní souprava je určena jako záloha v případě poruchy turnusového vozidla (například porucha WC) nebo při plánované údržbě vozidel po najetí stanoveného počtu kilometrů.
Ta záloha není primárně určena jako záloha při „násilném poškození“ vozidel „jiným subjektem“ …..
Až na to že neliberalizovaná železnice takové rezervy nepotřebuje.
Předpokládám, že totéž jste prohlašoval, když ČD odřekly vlak. Že mají jenom megalomanské plány jak obslouží celou ČR a nezvládají ani lokálku.
Pane Žatecký, vaše příspěvky opakovaně dokazují, že železnici vůbec nerozumíte, a to ani z pohledu běžného cestujícího.
Asi nějaká infekce od Jančury…
Tak je to polehčující okolnost, že dopravce dolehly nepředvídané okolnosti?
Většinou se tu tvrdí, že to objednavatele nemá zajímat a má pokutovat.
Takže za nahlášenou bombu be vlaku budete tahat za vousy dopravce, že neměl u perónu náhradní soupravu?
To je taky trestný čin, který se nedá předvídat.
Za nahlášenou bombu dát pokutu všem dopravcům (pokud je vlak s bombou zrovna ve stanici a policie na chvíli zastaví provoz úplně. Pokud je na trati a zůstane stát….)
Ti dopravci ať to řeší s tím kdo a) dál tam bombu b) ohlásil falešný poplach.
Pokud tam jezdí BUS, tak to zrovna může kraj zadat výkony levnějšímu autobusovému dopravci nebo jinému drážnímu dopravci, který má dostatečnou provozní zálohu vozidel v případě jejich násilného poškození …
Ano, to může. BUS je budoucnost mnoha lokálek této v zemi. Je to jen otázka času.
Tak já jsem pro pokutu, NAD byla vinou dopravce. Akorát nevidím důvod mu nějak extra nadávat, tvrdit že jinému (s menší zálohou) by se to nestalo,…
Co se tu tvrdí je jedna věc (a není to vůbec relevantní) a co je ve smlouvě je věc druhá.
To je asi daň za to, že máme v ČR na výběr. Národní celosíťový dopravce může v nouzi vytáhnout třeba z kopřiv kdeco (a jak je v určité chvíli člověk rád aspoň za koženku), ale pro zvýšení kultury cestování je dobrá soutěž a konkurence. Něco je řešitelné půjčovnou, někdy se holt nepodaří.
V Pardubickém kraji se provozovatelé regionálních vlaků NESOUTĚŽILI.
Mimochodem připomenu, že na trati do Osoblahy je na tom „národní celosíťový dopravce“ obecně taky dost bídně – záloha dlouhodobě nulová (resp. tou zálohou je autobus).
Trať do Osoblahy má spíše turistický charakter ….
Tím hůře, když pro ty turisty přijede autobus namísto vlaku.
P. S. Pokud jsou tamní vlaky „spíše turistické“, pak by ale měly jezdit jen ve „spíše turistickém“ období.
Pak předpokládám, že není v objednávce ZDO.
tak osoblazku bych moc neporovnoval
Opravte jestli se mýlím, ale na Osoblaze je 100% náhrada, toho času v kompletní rekonstrukci, má vyjet koncem roku.
Ano, zatím se mýlíte, co se týče stavu v posledních cca 7 (?) letech – po celou dobu to bylo bez zálohy.
Co tady proboha vytahujete úzkokolejnou Osoblahu?
Jako příklad od národního dopravce ČD, a.s.
… pozn. v kontextu „od národního dopravce, kterému se dle některých zdejších názorů podobné věci nestávají + má vždy dostatečnou zálohu v podobě vlakových souprav/hnacích vozidel“.
Osoblažka je silně specifická trať. Jediná u ČD a vozidla pro ni prostě neseženete. Porovnáváte neporovnatelné
To je špatné. Za autobusy by měli od kraje dostat slevu- Dalším řešením je dělit vlaky v Lichkově. Do Lichkova elektrické, dál na Štíty motorové. Nebo si půjčit vozidla z dep Letohrad nebo Česká Třebová, popř. nasadit klasické soupravy s lokomotivou. Řešní je celá řada.
Nebo to elektrifikovat i s tím cancourem…
Problém je, že náhradní jednotky nejsou a nejsou ani náhradní díly. To je ale strategie vlastníka. Na prkotiny se u něj čeká i několik měsíců. Tím nechci říct, že jednotka po střetu s autem bude druhý den jezdit.
Odpovědný dopravce si umí poradit. Zajímavé je, že motorové jednotky LEO jezdily ve Zlínském kraji na výkonech Arrivy když „jí teklo do bot“ …
Nevíte o čem mluvíte. LET pronajímalo jednotky Arrivě, takže pokud byly z provozních důvodů neschopné, vyměnili je za jednotky pronajaté LE, které byly stejně aktuálně z důvodu NAD na trati, kde jezdí LE k dispozici.
A pronajímat bude ještě dlouho
To je dlouhodobá strategie všech dopravců… Jak dlouho stojí třeba 15T, ač jich má dopravce 250 a přesto je náhradní díl na skladě ekonomický zločin… Prostě nechat stát vozy za desítky milionů je lepší než mít na skladě díly za desítky tisíc, přičemž každá 3,14čovina se musí vysoutěžit.
Jenom že v tomto případě se jedná o závazkovou (vysoutěženou) dopravu.
To nemá záložní jednotky..ne ani si je nepujci.. levnější je poslat bus.
To si ani neumíte přečíst ten článek, abyste věděl, že má? Aha, rychlejší je rovnou komentovat.
Četl sem to.
Takže jsi se právě přiznal, že buď jsi lhář, nebo že neumíš česky.
A vy máte nulové znalosti v oblasti provozu a údržby drážních kolejových vozidel a děláte chytrého ….
I kdyby, to by znamenalo, že se je v pořádku lhát? Ajznboňácký smysl pro morálku a čest 🙂
Nazvat někoho lhářem…bez se bodnout.
Tak nelži a nikdo té lhářem nazývat nebude.
Má jednu záložní jednotku primárně určenou pro vystřídání vozidel při „plánované“ údržbě nebo tzv. neplánovaných opravách … nemá záložní jednotku pro případy tzv. násilného poškození spojeného s dlouhodobějším odstavením … s takovou provozní situací MUSÍ dopravce počítat …. Čili pro případy odstavení vozidel z důvodu násilného poškození zálohu nemá …
A na tohle jste přišel jak?
https://assets-us-01.kc-usercontent.com/c8286d4d-bff3-4363-913b-3483d8372a70/38c93329-1908-494e-b5ac-c703363aae97/JR_LET_mimoradny_zari_2021.pdf
MZ rozumí přece všemu. Vyseděl si ty rozumy v kanceláři ve strukturách ČSD/ČD.
Nejspíše to dobře zná a ví o čem mluví
Má, ale při akových malých výkonech je to problém. Mít 4, z toho jednu záložní je neefektivní a zároveň když vypadnou dvě tak zas má málo. V tomhle je výhoda velkého dopravce, který může ze stovek vlaků operativně poslat náhradu klidně z opačného konce republiky anebo vytáhne už nějaké staré kusy na vyřazení, když je nejhůř.
Z opačného konce republiky to moc operativní nebude. Taková Regionova až z Plzně bude „na značkách“ nejdřív za 10-12 hodin a povezou ji dva lidi – strojvedoucí (zna ten stroj) a pilot (zná trať). Přivěšená za rychlíkem vlát nebude.
Jo, mohl by to zajisti kraj, mít nasmlouvanou 1 větší a 1 menší „natopenou“ zálohu, které je k dispozici všem dopravcům. Ale to by byl řev jak když se upískne sudí.
Ale za 12 hodin je furt rychlejší než ty náhradní díly z Německa…
Jak jste přišel na to
– že tam musí být dva strojvedoucí; i kdyby tam jela souprava z Plzně, tak v Plzni mají strojvedoucí znalé traťových poměrů „na druhý konec republiky“ z důvodu přepravy vozidel do dílen;
v době ČSD se vozily motorové lokomotivy / vozy z „českých dep“ do ŽOS Zvolen bez pilota …
– že se bude souprava navážet z Plzně, když je k mání v České Třebové, Hradci Králové, Nymburce, případně Trutnova ….
Jsou tu dopravci od kterých si může půjčit např. 810. RegioJet neměl mašiny a půjčil si od ČD 151ku.nebo Cargo teď osobně půjčovalo persinga.
Což o to, nějakou 810 by mu možná ČD půjčili, jenže strojvedoucí musí mít papíry na každou řadu zvlášť, a ti jeho je na 810 na 99 % nemají.
ČD už půjčili RegioJetu mašinu bez fíry, vezl to fíra exČD kterému ještě nepropadly papíry.
Tak by si najali M včetně strojvedoucího ….
Nemají v kopřivách osmsetdesítky. To by zas bylo řevu ! Ano, jsem příznivcem dřívějšího bordelu. Vždy se něco, alespoň trochu provozuschopnýho v depu našlo. Dnes nenajdete ani to depo. To platí i pro ČD. Všude se jede nadoraz a takhle to dopadá.
Jak ta NAD stíhá jízdní doby? Zrovna ty zrychlené vlaky jedoucí z Ústí n/Orl. až do Hanušovic jsou zrychlené proto, aby vázaly na přípoje jak v Ústí, tak v Hanušovicích.
Stíhá NAD uzel v Hanušovicích v S:00 h, nebo to dopadá tak, že Sp vlaky směr t-292 na ni musejí čekat (ba i případně ujedou)?
Tak hlavně do Hanušovic je půlku září nepřetržitá výluka, takže to bude ten důvod, proč jezdí busy právě místo hanušovických vlaků.
Hm, až nyní jsem si z přiloženého VJŘ všiml, že ve směru jízdy z Hanušovic jsou přípoje bus-vlak v Dolní Lipce plánovitě rozvázány (pozn. počátkem září jsem tam jel, ale byl jsem účastníkem jen opačné situace – tzn. přestup vlak-bus, který v Dolní Lipce zajištěn je).
Tak snad toho magora najdou a předvedou k soudu. Jestli se čeká na díly, tak to nebyl štěrk sebraný mezi pražci a položený na koleje (klukovina), to by přinejhorším spravil soustruh.
Teď tam jezdí jeden pomalej a neustále přeplněnej Lint 27 a jeden zakrvácenej Lint 41 po sobotním střetu s osobou za Verměřovicemi. To je potěšení…
Jak velkou zálohu by měl mít? To už jsou 3 jednotky navíc pro jedinou trať. Z toho 2 cizím zaviněním, sotva toho sraženého nabral při jízdě smykem dveřma napřed.
To je problém dopravce … když nepředpokládá mimořádných událostí spojených s násilným poškozením HV, tak by měl mít smluvně zajištěno zapůjčení vozidel od jiného dopravce ….
Vzato do důsledku, může zrušit vlaky do Košic – tam není vázán objednávkou a jezdit jimi objednanou regionálku ….
Žiji v Žamberku, a taky jsem slyšel, že někoho srazili. Pán to jistě nemyslel zle, jen si asi taky už neví stejně jako já co si myslet o těch krajských žvástech
A teď by se hodila i jedna stará dobrá „levná“ 810.
Tam se naleje nafta, zkontroluje olej a baterie…a může se vyrazit…
Ne díky, ten autobus je furt pohodlnější jak ta 810 😄
Jako vtip dobrý.
S „nenárodníma“ dopravcema je obecně problém, že mají přesný počet vozidel a zálohy buď nejsou vůbec nebo někde daleko od místa potřeby. Proto když je na výběr, tak spíše volím ČD, protože když je nějaká mimořádná událost, tak si obvykle poradí flexibilněji.
Kdyby sis ty ajzbone přečetl článek, tak provoz zajišťují 4 jednotky a 5. maji jako zálohu, tedy záloha je 25% nad využití a to přímo v místě.
Záloha nemusí být jen o celém vozidle, ale třeba i o zásobě dílů u kterých je větší riziko zničení/poškození…
To je provozní záloha pro plánovanou údržbu – jistě jako „odborník“ na provoz a údržbu kolejových vozidel víte o co jde – ale nikoli pro případy násilného poškození … s tím musí ODPOVĚDNÝ dopravce počítat ….
Kvůli údržbě, která je třeba 1x za půl roku a dá se přesně naplánovat tam určitě bude stát přímo na trati připravena záloha. Jsi naprostý diletant.
Ta údržba je konkrétně na těchto jednotkách neustále. Tak jako na komerci
Kraj chtěl jednu záložní jednotku, to není problém leoexpresu
Za málo peněz je málo muziky …. klasika – rozhoduje nabídková cena … kdyby kraj požadoval další zálohu pro případy násilného poškození, tak by nabídková cena byla vyšší než nabídka konkurence …
To je „logika“! 😂
Záloh má dopravca toľko koľko objednávateľ požaduje.
Aby nakonec nezjistili, že to tím autobusem jde také a lépe. Vím vím. Kapacita.
do Králíků..tady ve Východních čechách,dycky do Králík.
Není důvod Leo Express normálně neskloňovat.
inu, ovoce rozsekání objednávky na malé soubory…a nemůže za to fakt Leo. ani nebylo reálné po něm chtít víc záloh…prostě tohle je úskalí zvoleného konceptu.
PS: všechny řvouny bych chtěl upozornit taky na to, co tu probíhalo za furore proti dopravci, když cca 2 roky zpět neměly ČD dost schopných pavouků na Liberecku. Po střetech na přejezdech a při pravidelné právě probíhající údržbě. A nahradili to reginama. bude řvát i dnes?
Jenže on Leo express Tenders vozidla de facto má, ale pronajímá je Arrivě na Zlínsku.
Od léta je má pronajaté přímo z půjčovny arriva bez prostředníka Leo expressu
což je sice zajímavé ale k prdu
Jaké výkony byste do toho souboru přidal, aby nebyl malý?
třeba pardubice – havl brod? svitavy – polička – skuteč? MuN-Moravská Třebová? nebo i bohužel motoráky provozované rameno MuN – Březová? motorových výkonů je v Pardubickém kraji fakt dost.
a čistě rozumově – zde vůbec neměly jezdit tyhle jednotky….ale třeba nějaká reko patra se syslem a 163.
Zjevně bylo přáním kraje odstranit nesmyslný přestup v Lichkově.
Mimochodem, při takto velkém provozním souboru je vysoce pravděpodobné, že by o něj neměl zájem nikdo jiný než ČD, a.s.
Pomíjím rozdílnou kapacitu souprav.
Poznámka pod čarou: až do HB by to mohlo jet jedině při souhlasu Kraje Vysočina, jinak by musel být natvrdo přestup v Hlinsku u všech spojů.
ten přestup byl dost na ****, vizitka SŽ že to nezadrátovali až do Králíků… prostě dvě blbá řešení, vybrali si jedno z nich. já bych volil opačně – s přestupem ale elektricky
s tím, že by měly zájem asi jen ČD je dost možná pravda – ale prostě by z toho nebyl pak takový problém, prostě větší soubor, více kusů záloh a asi menší riziko.
ono se prostě projevuje to, že ta naše slavná liberalizace železnice naráží na nedostatečnou kapitálovou vybavenost dopravců a nechuť bank to nějak víc financovat. a leasing je poměrně drahá sranda.
Tak zrovna např. Arriva by měla být kapitálově zajištěna ažaž.
Přestupovat po 10 minutách jízdy kdesi v lese, úplně všichni cestující.
Mám nápad: Pro úsporu prostředků by mohl přestupovat i průvodčí a strojvedoucí. Aby tam nemusela být vlaková četa navíc, jinde chybí lidi.
mně ten přestup ani v nejmenším nerusil
V jiném vlákně jistý pán zdůvodňuje „kritiku“ nezadrátování zbytku tratě 240 do Jihlavy slovy „ekonomicky“ by to nevyšlo …
Myslíte, že by na úrovni MD / Dlážděné 7 dnes „ekonomicky“ vyšlo zadrátování Králík.
Pokud má kraj zájem o zadrátování Králík, pak si to může u SŽ objednat a zaplatit. Pak ovšem nastane problém do s vlaky na zbytku trati …
Řešením je nasazení hybridních vozidel, podobně jako ve Francii. Tam mají hybridy – motor / 1,5 kV = nebo motor / 25 kV 50 Hz.
tyhle saskarny s elektrifikaci kusů tratí…
mimochodem, ekonomický vyjde vše, jen se musí chtít…někdo určuje předpoklady a parametry a kouzliit se dá…
jinak jedna linka by byla kraliky-usti, druhá lichkov-hanusovice a třetí sukafon králíky- štíty.
ano, jsou tam přestupy…ale co s tím jiného…
A nahradili to regínama.
Takže je vlastně špatně, když nějaký dopravce nemá žádný starý šrot?
ne, jen jsem zvědav, co leo schytá. tady se jezdí busy, ČD našly alespoň ty reginy – a i tak byl řev dost velký….
No…třeba RGJ jezdil nějaký ten čas s lok. ř. 140…
To by si Leoš*uk nemohl nějaký šrot alespoň půjčit?
Nahradit jiným typem vlaku nebo nahradit autobusem je trochu rozdíl…
A to je důsledek, že není síťový dopravce, který by nějaké vozidlo předislokoval. Ale i tak přece Leo express Tenders nikdo nebrání si nějaké vozidla pronajmout od jiného dopravce ne? Prostě kraj chtěl levně provozovat vlaky a teď provozuje autobusy.
Takže pokud naboři LE 10 jednotek tak si bude stále půjčovat další….
LE zálohu má …
Který dopravce má zálohu 25% jednotek?
Ale i ta je málo jak je vidět.
Tak tech 25% sice zní fakt dobře ale ono jako mene než jedno vozidlo uz jaksi nejde mít 😁
To je zas výhoda vagonů oproti jednotkám, jde to kouskovat na menší části 🙂
No a? 😀
Větší dopravce s menší procentuální zálohou, sejme zároveň auta na víc tratích.
V roce 1978 bylo dodáno 27 lokomotiv řady E 499.2 při předpokládané TP 18 lokomotiv . … záloha 50 %, ale v praxi nestačila … pomineme-li brzký skon lok 2017, tak i bez „násilných“ poškození se problematicky pokrývala později zvýšená TP 19 lokomotiv … minimálně jedna lok byla denně na „vyšším“ stupni plánované údržby, někdy dvě, v ŽOS bývaly současně dvě lok, k tomu nějaká neplánovaná oprava, u Ex 541 nevycházel ostrý obrat na Ex 540, tudíž bylo nasazeno místo TP 19 byla skutečná 20 … pokud lok najela kilometry do ŽOS, tak se muselo čekat na termín, až se… Číst vice »
A spoj do Wroclawi?