Tam by jedna kolej klidně mohla zůstat, regionální dopravě by to stačilo. Větší problém by bylo napojení na vytíženou ferdinandku, ale to by se dalo vyřešit společně s výstavbou VRT na Ostravu, kdy by se z Hranic do Suchdolu mohla přetrasovat zčásti paralelně s VRT a sjezdem z ní do Hranic. Stará trať by se pak mohla mezi Polomí a Jeseníkem rozpojit, případně udělat tam triangl a nasměrovat kolem Palačovské spojky do Valmezu. Zrychlila by se tak nejen trať Hranice – Valmez, ale vzniklo by i nové rychlé spojení Valmez – Ostrava.
Pokud by vedle vznikla rychlejší dvojkolejka, kam by se přesunul dálkový provoz, tak tipuji, že pro osobní vlaky, které by se tam projely v každém směru maximálně jednou za hodinu, by byly dvě koleje docela drahý luxus.
Ano, zarostené zbytky byly vidět ještě nedávno. Proč to soudruzi vůbec zrušili?
Kodl
2 let
Pomůže to, ale jen částečně, jelikož celé valašsko je infrastrukturálně prostě desítky let zanedbáváno. Chybí toho ještě spousta.
Vladimir
2 let
Můj děda vždycky říkal, já se tohoto úseku nedoziji a taky nedozil.
Je to velký zlom a přínos pro celé Valašsko Meziříčí a Valašsko, snad se nezapomene na urgentní dobudování obchvatu VM, které je dopravní katastrofa, stejně tak cesta pokračující na Vsetín.
předpokládám, že se stále počítá s přesměrováním nákladního tranzitu z I/57 (pravděpodobně bude i původní silnice I/57 degradována a tato bude vedena peáží po I/35) na I/35 + D48, tudíž se tak řeší těžko/nákladně řešitelný průtah Hodslavicemi/Bludovicemi, o NJ nemluvě. Nějaké osobáky, které nebudou chtít jet 50 km/h v obci či kruháčema v NJ to podle mne taky s sebou stáhne.
Asi máte pravdu, i když to bude delší (ale jenom asi o 4-5km), tak to asi bude rychlejší. Ale uvidí se… Ještě by to chtělo něco jako obchvat VM. Ten má v letáku ŘSD zahájení v r. 2026, což se vlastně dá přeložit jako „možná někdy“ (a to ani nemluvím o dokončení I/57 okolo Bystřicky, co nemá ani schválený záměr projektu).
trasa bude o 4km delší, ale výrazně rychlejší. Už při současné situaci ukazují navigace stejný čas z VM od kruháče do NJ na D48 a to 20min ve variantách po I/57 i přes Palačov. Po dostavbě I/35 i D48 to bude rámcově za 10-12min.
Jj, chlapi… Co je do 5 km najetí si na víceproudkách, či alespoň rychlostkách, tak beru. Se zvětšující se aglomerací samozřejmě i více. Prostě čas, snížení rizik a de facto nakonec u většiny takových staveb i spotřeba paliv a vzduchu je výhodnější. Kéž by rozumně situovaných infrastrukturálních staveb, tedy rychle postavených, vhodně situovaných, s cílem co nejméně škodit prostředí a současně pokrýt dopravní potřebu co nejvíce sídel a za rozumný peníz bylo více. Vím, tak trochu Božena Němcová, avšak na realistické vlně jsem celoživotně, tak alespoň před Vánocemi drobné záblesky optimismu 🙂 .
Ostrava-ValMez a Vsetín se jezdí přímočaře přes Nový Jičín!!!
Kdo má ferrari, jede po D1 a před Hranicemi přes dedinky, dokud nevyskočí někde přes rygol do a pole!
Pitomá 5 km spojka už opravdu MĚLA BÝT DÁVNO, že se o tom teprve začíná vážně mluvit, je ostuda!
Ostrava-VM jezdím pravidelně už několik let. Buď můžu jet po D1 z Ostravy do Mankovic a pak přes Jeseník, Palačov a Lešnou, nebo klasicky z D1 přes Kunín a NJ, celkem rychlé je to i přes FM a Rožnov, ale poslední dobou u mne vítězí trasa přes FM, Příbor a NJ. To se dá zajet z Ostravy do Valach klidně i za 40 minut. Ale vždycky se rozhoduju pro variantu podle toho jaký je provoz, kolik je hodin a jaký den.
Adam H
2 let
Konečně se nám to tu trochu rozjíždí. Dálnice na Fryšták (hurá), dálnice z Otrokovic směr Staré Město a Moravský Písek (hurá hurá), Palačovská spojka, prodloužení čtyřproudu ze Vsetína na ValMez (z Jablůnky do Bystřičky), rekonstrukce nádraží na Vsetíně, zdvojkolejnění a drátování Otrokovice-Zlín…
Tolik se tu toho nedělo na za posledních 10 let minimálně.
Tak ještě by to chtělo Palačovskou spojku i na dráze.
Jen to má nevýhodu v tom, že 2 nejzatíženější stanice mezi Valmezem a Hranicemi (Teplice, Hr. město) hodíte přes palubu.
Tam by jedna kolej klidně mohla zůstat, regionální dopravě by to stačilo. Větší problém by bylo napojení na vytíženou ferdinandku, ale to by se dalo vyřešit společně s výstavbou VRT na Ostravu, kdy by se z Hranic do Suchdolu mohla přetrasovat zčásti paralelně s VRT a sjezdem z ní do Hranic. Stará trať by se pak mohla mezi Polomí a Jeseníkem rozpojit, případně udělat tam triangl a nasměrovat kolem Palačovské spojky do Valmezu. Zrychlila by se tak nejen trať Hranice – Valmez, ale vzniklo by i nové rychlé spojení Valmez – Ostrava.
Jedna kolej, tedy křižování, přenášení zpoždění na protijedoucí vlak, no to budou všichni šťastní.
Pokud by vedle vznikla rychlejší dvojkolejka, kam by se přesunul dálkový provoz, tak tipuji, že pro osobní vlaky, které by se tam projely v každém směru maximálně jednou za hodinu, by byly dvě koleje docela drahý luxus.
Dráha potřebuje jiné stavby. Tady by se snad pro náklady hodil dokončit triangl v Hranicích, ale ani to nemá moc velký přínos.
Ten tam byl, ale potom se zrušil.
Ano, zarostené zbytky byly vidět ještě nedávno. Proč to soudruzi vůbec zrušili?
Pomůže to, ale jen částečně, jelikož celé valašsko je infrastrukturálně prostě desítky let zanedbáváno. Chybí toho ještě spousta.
Můj děda vždycky říkal, já se tohoto úseku nedoziji a taky nedozil.
Je to velký zlom a přínos pro celé Valašsko Meziříčí a Valašsko, snad se nezapomene na urgentní dobudování obchvatu VM, které je dopravní katastrofa, stejně tak cesta pokračující na Vsetín.
I/57 Semetín – Bystřička ještě před měsícem ŘSD plánovalo na půlku 2022, ale v letáku z prosince už je 2023.
Klasika 😀
Na jaro měl začat archeologický průzkum a kácení dřevin .. no uvidíme.
Už dávno měla být – 5km nahradí totiž současně 30km I/35 a 20km I/57. Uleví Novému Jičínu, Hranicím a spoustě dalších obcí, kudy se dneska projíždí.
Jak tato silnice uleví Novému Jičínu? Děkuji za objasnění.
předpokládám, že se stále počítá s přesměrováním nákladního tranzitu z I/57 (pravděpodobně bude i původní silnice I/57 degradována a tato bude vedena peáží po I/35) na I/35 + D48, tudíž se tak řeší těžko/nákladně řešitelný průtah Hodslavicemi/Bludovicemi, o NJ nemluvě. Nějaké osobáky, které nebudou chtít jet 50 km/h v obci či kruháčema v NJ to podle mne taky s sebou stáhne.
Asi máte pravdu, i když to bude delší (ale jenom asi o 4-5km), tak to asi bude rychlejší. Ale uvidí se… Ještě by to chtělo něco jako obchvat VM. Ten má v letáku ŘSD zahájení v r. 2026, což se vlastně dá přeložit jako „možná někdy“ (a to ani nemluvím o dokončení I/57 okolo Bystřicky, co nemá ani schválený záměr projektu).
trasa bude o 4km delší, ale výrazně rychlejší. Už při současné situaci ukazují navigace stejný čas z VM od kruháče do NJ na D48 a to 20min ve variantách po I/57 i přes Palačov. Po dostavbě I/35 i D48 to bude rámcově za 10-12min.
Jj, chlapi… Co je do 5 km najetí si na víceproudkách, či alespoň rychlostkách, tak beru. Se zvětšující se aglomerací samozřejmě i více. Prostě čas, snížení rizik a de facto nakonec u většiny takových staveb i spotřeba paliv a vzduchu je výhodnější. Kéž by rozumně situovaných infrastrukturálních staveb, tedy rychle postavených, vhodně situovaných, s cílem co nejméně škodit prostředí a současně pokrýt dopravní potřebu co nejvíce sídel a za rozumný peníz bylo více. Vím, tak trochu Božena Němcová, avšak na realistické vlně jsem celoživotně, tak alespoň před Vánocemi drobné záblesky optimismu 🙂 .
Ostrava-ValMez a Vsetín se jezdí přímočaře přes Nový Jičín!!!
Kdo má ferrari, jede po D1 a před Hranicemi přes dedinky, dokud nevyskočí někde přes rygol do a pole!
Pitomá 5 km spojka už opravdu MĚLA BÝT DÁVNO, že se o tom teprve začíná vážně mluvit, je ostuda!
Jako že by do Valmezu jel z Ostravy někdo přes tu spojku a mimo N.Jičín? …
víc vykřičníků, prosím
Ostrava-VM jezdím pravidelně už několik let. Buď můžu jet po D1 z Ostravy do Mankovic a pak přes Jeseník, Palačov a Lešnou, nebo klasicky z D1 přes Kunín a NJ, celkem rychlé je to i přes FM a Rožnov, ale poslední dobou u mne vítězí trasa přes FM, Příbor a NJ. To se dá zajet z Ostravy do Valach klidně i za 40 minut. Ale vždycky se rozhoduju pro variantu podle toho jaký je provoz, kolik je hodin a jaký den.
Konečně se nám to tu trochu rozjíždí. Dálnice na Fryšták (hurá), dálnice z Otrokovic směr Staré Město a Moravský Písek (hurá hurá), Palačovská spojka, prodloužení čtyřproudu ze Vsetína na ValMez (z Jablůnky do Bystřičky), rekonstrukce nádraží na Vsetíně, zdvojkolejnění a drátování Otrokovice-Zlín…
Tolik se tu toho nedělo na za posledních 10 let minimálně.
no s tou modernizací tratě do Zlína/Vizovic bych nebyl moc optimista. Aktuální termín v mapě na SŽ 2024-28 a neustále se odsouvá…
Poslední větší akce: Bobrky – Jablůnka a 25 let před tím obchvat Vsetína.
A ten Zlín… no to je těžké, když Zlínskému kraji vyčítají i to, že neudržuje současné železniční tratě a chtěl by novou… pomatenci.