egoe-plus
Silnice

Další město má svůj obchvat. Sokolov získal s více než ročním zpožděním přístupovou silnici k polygonu pro BMW

Nový obchvat Sokolova. Foto: Sokolov
Nový obchvat Sokolova. Foto: Sokolov

Řidičům v Sokolově slouží od neděle nová přeložka silnice II/210, která je západním obchvatem města. Její význam poroste v příštích letech kvůli budování nového testovacího polygonu pro BMW.

Otevření poslední etapy stavby oznámil Sokolov v tiskové zprávě. Akce byla hrazena z Programu řešení ekologických škod vzniklých před privatizací hnědouhelných těžebních společností v Ústeckém a Karlovarském kraji. Poslední etapa propojila předchozí dvě části stavby pomocí mostní estakády přes řeku Svatavu, železniční trať a silnici na Citice.

Obchvat Sokolova vyšel na celkem 494 milionů korun, z toho poslední etapa stála 183 milionů korun. Obchvat měl být hotov už loni v březnu, kvůli nestabilnímu podloží pro založení jedné z mostních opěr muselo dojít k prodloužení plánovaného termínu. Trasa obchvat je zachycena na serveru Mapy.cz.

„Odkloněním tranzitní dopravy mimo zastavěné území Sokolova dojde ke zklidnění dopravní situace ve městě, ke snížení hluku i imisí a hlavně k výraznému zlepšení bezpečnosti sokolovských občanů. Zároveň bude zajištěn kvalitní přístup do oblasti jezera Medard, která má velký turistický potenciál. Všem, co se na uskutečnění projektu podíleli, bych chtěla moc poděkovat,“ uvedla hejtmanka Karlovarského kraje Jana Mračková Vildumetzová. Podle ní bude obchvat i hlavní přístupovou komunikací ke zkušebnímu polygonu, který buduje automobilka BMW.

Podle sokolovské starostky Renaty Oulehlové je dokončení poslední části západního obchvatu města významným mezníkem v dlouhodobém řešení dopravní situace v Sokolově. „Věříme, že se po dokončení celé trasy obchvatu výrazně zlepší dopravní situace nejen v centrální části města a bude tudy projíždět mnohem méně automobilů, než dosud,“ poznamenala starostka Oulehlová.

Dodavatelem stavby třetí etapy, která celkově stála 183 milionů korun, byla firma Colas CZ.  Celková délka přeložky, která byla navržena v kategorii S 9,5,dosahuje 594 metrů. Její významnou součástí je 310 metrů dlouhý most přes silnici III/21029, železniční trať a řeku Svatavu.

 

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin V.

V uvedeném odkazu na mapy.cz je po překliknutí na ortofotku vidět rozestavěná silnice i most. Na sever odtud je zřetelný postup těžby uhlí směrem na západ. To je poslední místo, kde se na Sokolovsku těží uhlí? Ředitel SUAS nedávno v rozhovoru mluvil o útlumu těžby kvůli ceně emisních povolenek, ale konkrétního data jsem si tam nevšiml. Ví se, do kdy budou těžit?

V loňském článku se psalo, že BMW dostalo od vlády investiční pobídku na polygon. Už se začal stavět? Předem díky za odpovědi.

F. K.

Ne, těží se ještě na dole Jiří.

Natěrač

Konečně jiné, než modré zábradlí 😀

Lukáš

Včera jsem tamtudy projížděl kolem půl 12 a ten úsek obchvatu byl stále zavřený. Tak nevím který obchvat to v Sokolově otevírali.

Lukáš

Tak to jsem si nevšiml. Děkuji za info. 🙂

Zbyněk

Další silnice, která bude jen generovat další jízdy autem, kvůli, kterým bude zase někde jinde potřeba postavit obchvat nebo parkoviště, které vygeneruje další jízdy autem… A takhle si tu žijeme.

Eduard

Ta silnice podstatě ulehčí městu. Auta místo poskakování v kolonách plynule objedou město. Na něco takového už třeba Němci přišli už dávno.
Myslíte si že lidé jezdí sem a tam protože je to baví?

Zbyněk

Části Sokolova odlehčí, širokému okolí přitíží.

Jen tak

ja to rikam furt … greta je kult pro hloupe.

Kubrt

Teorii bezlimitní a smrtící dopravní indukce tady razili MHD šotouši už v době, kdy Greta byla na houbách.

Martin S.

Částečně souhlasím, ale vždy to není pravda. Někdy obchvat naopak umožní centra měst zklidnit, sníží podíl IAD a umožní budování kvalitní MHD, pěší a cyklistické infrastruktury.

Zbyněk

V zásadě máte pravdu, jen se to nestává. Českým standartem je redukce jízdních pruhů ve prospěch parkování. Což je jen redistribuce prostoru ve prospěch aut.

Jiří Kocurek

Nestavět železnice. Čím víc bude železnic, tím víc se bude jezdit vlakem a jednoho dnes se ti lidi do patnáctivozového osobáku z Teplic do Plzně nevejdou.
A samozřejmě chodníky. Nedělat. Čím víc chodníků, tím víc se bude chodit.

Zbyněk

Jaké externality jsou vázány na pěší dopravu?