Automobilový průmysl Automobily Elektromobilita

BMW získalo od vlády půlmiliardovou pobídku na polygon u Sokolova

Vizualizace nového zkušebního centra BMW u Sokolova. Foto: BMW
Vizualizace nového zkušebního centra BMW u Sokolova. Foto: BMW

Automobilka BMW získala od české vlády investiční pobídku až 528 milionů korun na stavbu nového zkušebního centra pro samořiditelné vozy a elektromobily, které vznikne u Sokolova. Vláda o tom rozhodla na úterním zasedání.

Tato investice představuje nejen svým rozměrem, ale především svým zaměřením významný technologický přínos pro Českou republiku,“ uvádí vládní materiál, který má Zdopravy.cz k dispozici.

Podle materiálu, který dnes ministři schválili, se BMW zavázalo v Karlovarském kraji investovat nejméně 2,55 miliardy korun a vytvořit 250 nových pracovních míst. Největší část z investiční pobídky má tvořit dotace na pořízení majetku (225 milionů korun) a sleva na dani z příjmu (208 milionů korun). Firma mluví o vytvoření až 450 míst, není ale schopna definovat, zda půjde přímo o kmenové zaměstnance BMW nebo budou pracovat u dodavatelů.

Příjemcem investiční pobídky bude nově založená dceřiná společnost, která v Sokolově vybuduje technologické centrum se zaměřením na vývoj vozidel a asistenčních systémů řidiče. Skupina BMW již provádí vývoj metod v oblasti vysoce automatizovaného řízení vozidel ve stávajících centrech v německém Mnichově a francouzském Miramas.

BMW oznámilo svůj plán na zkušební centrum loni v prosinci, letos na jaře s ním vláda podepsala memorandum. Testovací centrum vznikne na ploše přibližně 525 hektarů poblíž Sokolova a nedaleko hraničního přechodu Svatý Kříž/Waldsassen, tedy přibližně dvě a půl hodiny jízdy vozem od hlavního výzkumného a vývojového centra FIZ (Forschungs und
Innovationszentrum) společnosti BMW Group v Mnichově. V areálu vznikne celkem 13 budov.

Zkušební okruhy budou měřit přes sto kilometrů, mají simulovat všechny možné situace, do kterých se auto může dostat. Materiál současně upozorňuje na možné problémy, neboť centrum vznikne na bývalé výsypce Sokolovské uhelné a půda ještě nemusí být usazená. Testování má začít v roce 2021, celé centrum má být hotové do roku 2025.

Plán na výstavbu zkušebního centra pro autonomní vozidla má i společnost Accolade u Stříbra, už dříve ohlásilo záměr státního zkušebního okruhu také ministerstvo dopravy.

14
Diskuze

avatar
5 Komentáře
9 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
9 Autoři komentářů
železničář v důchoduGejzaKLpetr.rNekdo Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Budiž Vám to přáno, nicméně myslím, že typickým představitelem turisty či výletníka s tímto přístupem asi nejste: podle mých poznatků většina lidí místo prodírání se kopřivami a jiným houštím volí raději pohodlnější („civilizovanější“) cesty než Vámi zmíněné „cesty-necesty“.

Gejza
Host
Gejza

Pobídku formou slevy na dani pochopím, ale proč proboha dotace? Rád bych se dožil doby, kdy bude naše země lákat perspektivní investice i něčím jiným, než uplácením…

KL
Host
KL

Samozřejmě že chodím, mám-li čas, vedou moje cesty cestou-necestou. Bez prodírání se kopřivami pořádný výlet nepořídíte.

petr.r
Host
petr.r

dobré by bylo, kdyby bmw dělal třeba jednou za měsíc volné jízdy majitelům bmw.

petr.r
Host
petr.r

bude tam dojíždět čistička z technických služeb sokolovo a ta bude brát v sokolově naftu, zahradníci též budou ekat trávu a starat se o ty hektary…..mám pokračovat, co se musí udělat třeba na budovách atd.

Nekdo
Host
Nekdo

„centrum vznikne na bývalé výsypce Sokolovské uhelné a půda ještě nemusí být usazená“ tak to je naopak skvela simulace realne situace, ne? 😀

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

U Mostu je přece také „polygon“ (jako závodnický okruh pro automobilisty) vybudovaný na místě původního odvalu, či jaké to tam důlní dílo bylo – a při pohledu z vlaku to tam teď už vypadá také docela přijatelně, byť ten terén také nebyl ponechán přírodě, aby si s ním poradila sama (což nesporně umí) …

Prngr
Host
Prngr

Nějak mi schází fantazie, jakým způsobem by se to mělo státu vyplatit – kdyby tam alespoň tankovali benzín, ale elektroauta ….

Martin
Host
Martin

Kdysi jsem jel z Kadane do Prahy a projizdeli jsme krajinou, kde nebylo videt z oken vlaku nic nez krajina jako v nejakem sci-fi, jako na jine planete bez zivota… Byl to zazitek…

Kubrt
Host
Kubrt

Polygon bude tam, kde se v mapách píše Velká podkrušnohorská výsypka?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Já bych to tak dramaticky neviděl – podle mě je to docela smysluplný krok k likvidaci svým způsobem i jakési „ekologické zátěže“ a výhrady typu “ zase docela velký kus krajiny, kam se nebude smět chodit“ mi připadají nelogické: vy byste snad běžně a s potěšením chodil na procházky do divoce „pralesně“ zarostlých pozůstatků povrchových lomů?

KL
Host
KL

Výsypka zaroste jako nic. Zvlášť když se to nechá na přírodě. Pokud ozelenění řeší firma za státní dotace, trvá to déle, než se dost nakapsují.
Neobjeví se u ní pak cedulka „národní park“ a tak tam chodí méně lidí a je tam příjemně. Tedy – mohlo by být. Doly hltají krajinu a očekává se, že tu vytěženou budou vracet.

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Docela velký kus přeorané krajiny, neboli výsypka. Já myslím, že je to ideální umístění, z chalupy tam uvidím 🙂

KL
Host
KL

Takže zase docela velký kus krajiny, kam se nebude smět chodit .
Nemohla by mi naše rozhazovačná vláda taky šoupnout nějakou pobídku?

Partneři


Newsletter

Výběr editora