cargo

Další kraj bude mít vlastní rychlík. Jihočeši objednali spoj Budějovice – Písek

Motorový vůz 842, ilustrační foto. Autor: České dráhyMotorový vůz 842, ilustrační foto. Autor: České dráhy

Jihočeský kraj se s příchodem nového jízdního řádu stane třetím regionem, který objednává a platí rychlíky. Za peníze budějovického hejtmanství

Jihočeský kraj se s příchodem nového jízdního řádu stane třetím regionem, který objednává a platí rychlíky. Za peníze budějovického hejtmanství budou České dráhy od 10. prosince provozovat krajský rychlík z Českých Budějovic do centra Písku. Krajské rychlíky jsou přitom v tuzemsku raritním zjevem, objednávají je pouze kraje Plzeňský a Ústecký mezi Plzní a Mostem, jinak je tato kategorie doménou ministerstva dopravy.

Jihočeský kraj chce vlastní objednávkou doplnit rychlíky, které z Českých Budějovic přes Písek do Prahy a zpět objednává stát a jejichž jízdní řád postupně řídne. Jde o jednu z nejdražších linek, prokazatelná ztráta hrazená státem činí 144 korun na vlakový kilometr. Jihočeský kraj bude mít „své“ rychlíky ale výrazně levnější. Podle poradce hejtmanky pro dopravu Ivana Študlara bude platit zhruba 114 korun za vlakový kilometr, což odpovídá průměru, který kraj drahám platí za všechny regionální linky.

„Na této relaci je velká potenciální poptávka, věříme, že se spoj mezi cestujícími ujme,“ uvedl Študlar. Pokud vlak u cestujících uspěje, přichází podle něj v úvahu i možnost zrušení části autobusových linek na trase. Kraj se zároveň objednáním svých prvních rychlíků brání převelení modernizovaných motorových vozů řady 842 (a jejich modernizovaných přípojných vozů) mimo region. Vozidla Českým drahám zbudou poté, co předají provoz na šumavských lokálkách společnosti GW Train Regio, která zvítězila v krajském tendru.

Nový rychlík bude jezdit od pondělí do čtvrtka ve třech párech, v pátek ve dvou. Zastaví ve Zlivi, Číčenicích a Protivíně. Oproti státním rychlíkům bude mít výhodu v tom, že odbočí do centra Písku, kde vznikne zastávka Písek – Jih. Kraj má přitom do budoucna i další plány. Zvažuje například i objednávku spěšného vlaku pro trať Tábor – Písek – Strakonice.

Tagy České Budějovice České dráhy Jihočeský Písek rychlíky
14 komentářů