GW Train Regio převezme zbývající rychlíky mezi Plzní a Mostem. Kraje ušetří

Motorová jednotka 628 v barvách GW Train Regio. Foto: GWTRMotorová jednotka 628 v barvách GW Train Regio. Foto: GWTR

Soukromý dopravce GW Train Regio převezme od 10. prosince provoz všech rychlíků mezi Plzní a Mostem. S Ústeckým a Plzeňským

Soukromý dopravce GW Train Regio převezme od 10. prosince provoz všech rychlíků mezi Plzní a Mostem. S Ústeckým a Plzeňským krajem se domluvil na převzetí spojů, které dosud zajišťují České dráhy.

Namísto čtyř párů vlaků tak bude GW Train denně vypravovat šest párů ve všední den, v sobotu 7 a v neděli osm. Nově přibyl v jízdním řádě víkendových rychlík s odjezdem v 8 hodin z Plzně.  Dopravce nabídl krajům prakticky stejné podmínky, jako ministerstvu dopravy. Za kilometr jízdy si bude účtovat 76 korun.

Plzeňský kraj neuvedl, kolik dosud platí Českým drahám přímo za provoz těchto rychlíků, uvedl jen průměrnou cenu 104,58 Kč za kilometr za všechny krajské tratě s výjimkou tratě na Domažlice. Do konce minulého jízdního řádu platilo za rychlíky Plzeň – Most ministerstvo dopravy Českým drahám přes 90 korun za kilometr.

Rychlíky objednané kraji jsou v Česku výjimkou, jinak je objednává ministerstvo dopravy. Kraje je začaly platit poté, co ministerstvo dopravy před časem zredukovalo jejich provoz.

GW Train Regio kvůli posílení provozu posílil svůj vozový park, od Deutsche Bahn nakoupil dvě další jednotky 628, které už u nás používá. Cestující je znají také od společnosti Arriva vlaky. Vlaky prošly  modernizací interiéru v CZ Loko. Dostaly opět korporátní zeleno-oranžový nátěr.

Soukromý dopravce získal desetiletou smlouvu na provoz rychlíků od ministerstva dopravy loni poté, co Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr na zajištění těchto spojů. V tendru nabídl GW Train Regio nejnižší cenu, ministerstvo s ním nakonec uzavřelo smlouvu napřímo, což zákon umožnil.

Podle předsedy představenstva GW Train Regio Petera Bosáčka jsou po necelém roku provozu s fungováním linky spokojeni. „Ekonomicky to vychází podle našich kalkulacích, Aktuálně je projekt v mírném zisku,“ řekl Bosáček. Překvapil ho relativně velký zájem o cestu v 1. třídě.

České dráhy z tratě neodejdou, budou dál pro Plzeňský kraj zajišťovat osobní vlaky z Plzně do Žihle. Od nového jízdního řádu by mohl skončit i tarifní chaos na této trati, kdy cestující musí při koupi jízdenky řešit, s kým pojedou. Spojení v Ústeckém kraji je už součástí jejich integrovaného dopravního systému a lidé tak mohou jet na jednu jízdenku s kýmkoliv. Teď dopravce jedná o zapojení linky pod Plzeňskou kartu.

Tagy GW Train Regio Plzeň - Most
14 komentářů