Další kraj bude mít vlastní rychlík. Jihočeši objednali spoj Budějovice – Písek
Motorový vůz 842, ilustrační foto. Autor: České dráhy
Jihočeský kraj se s příchodem nového jízdního řádu stane třetím regionem, který objednává a platí rychlíky. Za peníze budějovického hejtmanství
Pane Šindeláři, máte v článku nepřesnosti. Rychlíky objednávají i další kraje. Například je Liberecký kraj dobjednává vybrané rychlíky v úseku Turnov – Tanvald a ve spolupráci s Ústeckým krajem vybrané rychlíky v úseku Česká Lípa – Rumburk (v novém JŘ se k témto dvoum krajům zřejmě přidá i středočeský, který doobjedná mimosezonní provoz posledního páru na úseku Mladá Boleslav – Doksy). Stejně tak tento jízdní řád jihočeský kraj doobjednal sezónní rychlík Český krumlov – Nové Údolí. Královehradecký kraj doobjednává jeden rychlík Trutnov – Hradec Králové. Pokud nevíte, které vlaky jsou objednávné ministerstvem dopravy, lze to najít na stránkách MD. Další… Číst vice »
Navrhoval bych zrušit nesmyslné rychlíky České Budějovice – Písek – Beroun – Praha zrušit. Spesne vlaky z Písku do Českých Budějovic ano, ale nevím proč bez soutěže. A navíc si myslím, ze je trať elektrifikovana, takže bych očekával elektrické jednotky s pripojenim wi-fi a klimatizaci.
Teď už zbývá jen odklonit pražské rychlíky na Strakonice s vazbou dále na Šumavu a touto formou k nim udělat přípoje. Sice tím přibude přestup na cestě do Budějovic pro lidi z Příbrami, možná Berouna, ale soudě dle vytíženosti jich tím stejně moc nejezdí. Přitom ze Strakonic do Prahy je dnes spojení vlakem použitelné opět leda pro nadšence.
Soudruzi a teologu, stále něco „vylepšujete“, ale je to čím dál horší. Vzhledem k častým zpožděním, cestujících ubývá a vlaků přibývá. Není to na palici?
Jen drobná poznámka: V ostatních krajích „krajským“ rychlíkům říkají „spěšný vlak“, že … . Takže „krajské“ rychlíky mají vlastně všichni.
Ona ta rozdílná kategorizace může mít (příznivý) vliv třeba na (ne)zahrnutí některých vlaků do IDS, je-li zájem upřednostnit v nich jen některé druhy frekvence – například v PIDu dlouho a dobře fungovalo, když v něm nebyly zařazeny vlaky vyšších kategorií, takže v dálkových rychlících z Prahy na východ nejezdilo tolik lidí jedoucích jen z Prahy do Kolína, jako je tomu teď (v navíc mezitím zkrácených soupravách).
Omluva a oprava frekvencí. Děkujeme za upozornění.
Preambule JIKORDu: Nejsme zde od toho, abychom primárně zlepšovali veřejnou dopravu, ale především z důvodu úspor financí kraje, které jsou neúčelně vynakládány na veřejnou dopravu, především železniční.
Pokud to vedení kraje myslí s veřejnou dopravou vážně, uvažujíc i s jejím rozvojem, nemůžou přece její organizaci svěřovat někomu s tak přízemním uvažováním. Auty stále více zacpaná města jižních Čech v kontrastu s prázdnými busy/vlaky (vlivem zcela nepoužitelných JŘ) jsou argumentem, který dokazuje, kterak se protekční lidé a stařec z JIKORDu mýlí. Pro zlepšení stačí drobná finanční úprava – málo cestujících veřejnou dopravou = málo peněz do výplat zaměstnanců Jikordu a opačně.
Soudruzi zaspali dobu. Když jezdili tisíce lidí, nebyla sice zvýšená nástupiště jako dnes v některých stanicích, ale byly tam restaurace, kulturní střediska, čekárny spousta nádražních zaměstnanců. Nádraží žila. Dnes si na vetšině z nich človek připadá jako na pustém ostrově.
Smutné na tom je, že celá trať (možná až na posledních pár kilometrů) je elektrifikovaná a kraj zde objednává vlak v nezávislé trakci.
Vždyť tam skoro nic nepřidal. 11:50 a 15:50 zbytek jsou Švejci dle jejich potěmkinova taktu. Každé 2h v jiný den
Jihočeský kraj totálně zprznil a zlikvidoval železniční osobní dopravu mezi (Táborem) – Veselím a Č.Budějovicemi, od prosince zdražil díky soukromému dopravci autobusovou dopravu na severozápadě města a teď objedná takovouhle zhovadilost? Mysleli jsme si, že za rozvrat železniční dopravy mohl Zimola, ale vypadá to, že nakazil celý Úřad.
Autobusy jsou levnější , neplatí toho tolik, co dráha. Kdyby se to narovnalo, bylo by to pro kraj méně výhodné. Došlo k destrukci dopravní infrastruktury, auta platí jen za něco, zbytek cáluje stát. Dálnice bude příkladem – není obchvat ČB, tak jezděte po dálnici. V městě máme raritu, kruhový objezd s hlavní silnicí I34 skrz (Okružní silnice) – no ve vyhlášce o tom nic není. Silnice nestačí, parkovat není kde a na nový vozidla dopravní oblužnosti se nedostává. Navíc jízda po stávající „ne“silnici jim dá zabrat. Ale lidi se do práce nějak dopravit musí………….. a autobus nemusí jet vždycky, jen… Číst vice »
Kdepak Zimola – už dávno před ním začal intenzivně škodit Zdeněk Žemlička (dej mu Pán Bůh lehké odpočinutí, pacholkovi) a s podporou Študlara a Kafky v jižních Čechách ve veřejné dopravě obecně a na železnici zvláště postupně pokazili, co mohli …