Další komplikace pro stavbu obchvatu Jihlavy. ÚOHS nechá kraj znovu vybrat vítěze
Nový sjezd ze silnici I/38 do ulice Romana Havelky v Jihlavě. Foto: Skanska
Kraj se zakázku pokouší vysoutěžit už podruhé, výběr Metrostavu opět napadly Eurovia a Colas.
Obchvat Jihlavy je potreba jako sul. Jinak podle mapy si myslim, ze v clanku je nepresnost: „Jihovýchodní obchvat zahrnuje propojení silnic I/38 (konec stávajícího západního obchvatu Jihlavy) a silnice II/405.“ Zde jeste patri pridat treti silnici II/602 (na mapce vpravo nahore), od I/38 po II/405 je jen zapadni polovina jihpvychodniho obchvatu.
Tedy čistá byrokracie, jelikož škoda nikomu nevznikla. Reference sice platí, ale kraj rozhodl dříve než o tom rozhodl ÚOHS, a to se ÚOHS nelíbí, a tak výběr ruší. Když teď kraj obratem vybere znovu Metrostav tak už to bude v pořádku. Tak hlavně, že mají úředníci práci.
Ten Metrostav už bude potřetí že? Zajímavé by mohlo být kdyby Eurovia a spol. zkusili dát nabídku pod původní Metrostavu… to by zase mohl slibně zažalovat on je…
Obchvat Jihlavy má zpoždění už 30 let!!!!!!!!!!!!!!!!
Plánování a stavební uzávěry začaly už za komančů. Jak jinak by udělali průtah mezi sídlištěmi?
Plánováni R43 začalo už za První republiky (30tá léta)… tady není lehké někoho oslnit 🙂
Na té Jihlavě se aspoň salámovou metodou pokračuje, kilometr či dva za desetiletí…
a jak to tedy je? na obchvat Čebína reference Metrostav Infra má a na tohle ne? a ten Čebín není jediný odklepnutý….přes ÚOHS.
připadám si zas a znova jako v Koucourkově…..
Podle citovaného rozhodnutí tipuji, že kraj oproti ŘSD umí hůř napsat kvalifikační kritéria a transparentně je vyhodnotit.
(Nepřímo to potvrzuje někdejší vyjádření ŘSD, že rozhodnutí UOHS o referencích MI v konkrétním tendru není automaticky precedenční.)
tahle naše mánie….rozhodl jsi (asi) dobře, ale špatně odůvodnil, tak znovu a lépe…to je mánie, co nás brzy zahubí….i u soudů.
Ale obchvat Čebína staví také kraj, akorát jihomoravský, nikoli ŘSD.
Jestli by nakonec u nas nebylo nejlepsi reseni to, ktere se dela u parku. Nikde nic nestavet, pockat kudy si ridici vyjezdi cesty a pak tam dat asfalt. Bude min silnic, mensi castky na udrzbu…
Takhle vznikla většina silnic, které dnes existují. Akorát to nebyli řisdiči, ale už vozkové před staletími. Děkujeme za vynález tragače.
Jenže to bude zpočátku vyžadovat použití teréňáků aby vyjezdily tu stopu přes pole…
Úžasné, už tak tlustí vepři jsou znovu ve při, úřad se zviditelňuje a daňový poplatník, který to celé platí (a za odklady si připlatí) , dál trpí neodkloněnou dopravou…