Kraj Vysočina vybral firmu na stavbu obchvatu Jihlavy. Jsme to my, tvrdí Metrostav

Nový sjezd ze silnici I/38 do ulice Romana Havelky v Jihlavě. Foto: SkanskaNový sjezd ze silnici I/38 do ulice Romana Havelky v Jihlavě. Foto: Skanska

Z jihlavských ulic by měl obchvat odvést tranzitní dopravu mezi Žďárskem a nájezdem k dálnici D1.

Radní kraje Vysočina na úterním zasedání schválili firmu, která má postavit jižní část obchvatu Jihlavy. Nyní běží patnáctidenní lhůta pro podání námitek. „S ohledem na skutečnost, že v tuto chvíli ještě není podepsaná smlouva, jsou jakékoli informace k realizaci, stejně jako termín zahájení investice, nerelevantní,“ uvedla mluvčí kraje Jitka Svatošová.

Kraj tak zatím nechce uvést ani jméno vybraného dodavatele, rozhodnutí rady zveřejní až po uplynutí lhůty. Mezitím ale přispěchala s tiskovou zprávou společnost Metrostav Infrastructure, která tvrdí, že vítězem byla vybrána ona. Společnost Metrostav Infrastructure nabídla v soutěži nejnižší cenu: 359 milionů korun. Cena předpokládaná byla 455 milionů. Firma předpokládá, že stavbu zahájí letos v říjnu a zprovozní do 30. června 2023.

Stavba obchvatu Jihlavy má už přes půl roku zpoždění. Kraj totiž vybírá zhotovitele už ve druhém tendru, když ten první zrušil. Původní vítěz (rovněž Metrostav) byl vybrán loni na podzim, po průtazích letos na jaře radní zakázku zrušili. Námitky proti vítězství Metrostavu tehdy podala Eurovia CS a Colas. Druhý tendr byl vyhlášen letos 21. května.

Trasa jihovýchodního obchvatu Jihlavy. Pramen: Kraj Vysočina

Trasa jihovýchodního obchvatu Jihlavy. Pramen: Kraj Vysočina

Metrostavu byla loni nepravomocně zakázána účast v tendrech o veřejné zakázky. Výstavbu silnic a dálnic následně převedl do dceřiné firmy Metrostav Infrastructure, která nyní boduje cenou v řadě velkých silničních a dálničních tendrů. Investoři řeší zásadní otázku, zda má nejlevnější účastník tendrů potřebné reference. Konkurence je zpochybňuje.

Předmětem veřejné zakázky „II/602 Jihlava – JV obchvat, část JIH“ je novostavba části jihovýchodního obchvatu Jihlavy, která zahrnuje propojení silnic I/38 (konec stávajícího západního obchvatu Jihlavy) a silnice II/405.

Na jihovýchodní obchvat padesátitisícové Jihlavy má kraj slíbeno 300 milionů korun z evropských dotačních fondů. Z jihlavských ulic by měl obchvat odvést tranzitní dopravu mezi Žďárskem a nájezdem k dálnici D1 u Jihlavy a výpadovými silnicemi na Třebíč a na Znojmo.

Tagy Kraj Vysočina Metrostav Infrastructure obchvat Jihlavy
2 komentáře