Letecké společnosti Letectví

Další evropská aerolinka v potížích. Ztrátová Germania zvažuje vstup investora

Airbus A321 společnosti Germania přistává na letišti Berlín - Tegel. Foto: Germania
Airbus A321 společnosti Germania přistává na letišti Berlín - Tegel. Foto: Germania

Deset evropských aerolinek loni zkrachovalo nebo přestalo létat. A hned v úvodu nového roku se ukazují potíže dalšího dopravce.

Ve finančních problémech je německá letecká společnost Germania. Dopravce, který loni přepravil čtyři miliony cestujících, problémy přiznal na svých stránkách v tiskové zprávě.

Germania aktuálně prověřuje různé možnosti financování k zajištění krátkodobé likvidity,“ uvedla firma v prohlášení. Současně aerolinka ujistila cestující, že lety nejsou ohroženy. „Zaměřujeme se na zásadní otázku, jak být efektivní na trhu, kterému dominují aerolinky začleněné do velkých skupin,“ uvedla firma ve zprávě.

Evropské letecké společnosti mají za sebou náročný rok. Po krachu menších dopravců čím dál větší podíl na trhu ukusují velké nadnárodní skupiny, proti malým dopravcům jde i zdražení leteckého paliva. V případě Germanie hraje roli také zpoždění v dodávkách nových letadel, kvůli kterému musí společnost létat se staršími typy s častějšími poruchami. Firma má objednáno 25 nových Airbusů A321neo.

Firma prohlášením reagovala na zprávu německého serveru Aerotelegraph.de, podle kterého jí aktuálně chybí kolem 20 milionů eur. Ve hře je i vstup investora.  Aerolinka byla ve ztrátě už v letech 2016 a 2017.

Germania provozuje celkem 37 letadel Boeing 737, Airbus A319 a A321, do skupiny patří i letecká společnost Bulgarian Eagle. Dopravce létá do 60 destinací, zaměstnává 1150 lidí. Letecká společnost vznikla v roce 1986. Využívají ji i čeští zákazníci, létá například z Drážďan.

Štítky
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Casper
Host
Casper

Není to úplně komentář k článku, ale dřív měl p. Sůra daleko zajímavější informace a hlavně dodával i nějaký celkem fundovaný rozbor dění včetně pohledu obou (všech) stran..Sice si teď na zdopravy.cz přečteme o kde jaké železnici nebo dálnici nebo airline z ciziny, ale jakoby vyschly infozdroje o našich airline například… Když už, tak se dočteme leda o rušení linek (což je stejný článek napříč všemi weby), takze nic zajímavého. Články jak přes kopírák. Že by zafungovala tvrdá ekonomika a pustit ven něco “třaskavého” okamžitě znamená stopku reklamě od velkých dopravních firem (Letiště Praha, SmartWings, Student Agency, Letuška atd.) a… Číst vice »

Martin
Host
Martin

Zajimavá úvaha a nechci se zastavat pana noviaře Sůry, spousta těchto informaci je veřejně známa a díky internetu kdykoliv dohledatelná od dob zbojnika z Čeladné a v EP uklizeného hejtmana, který na oko pomahal lidem v bytech OKD. V registru smluv který náměstek pro dopravu MSK Jakub Unucka opravdu, ale opravdu nemá rád najdete vše. Např: Dubaj stála 52 mega, Bergamo tam zatím není ;). Naposled tam máte koupi scannovaciho zařízení za 1,6 mega. P.S. Já si jen tak v duhu říkal, dnes v autě, že za tu cenu skoro 3 miliard, které daňové poplatníky MSK letiště Ostrava stálo, mohla… Číst vice »

Martin Volný
Host
Martin Volný

Jen tak něco z historie a nezapomenulo se – dlouhe čtení…. Zdroj: Moravskoslezský kraj (novinový měsíčník) – ročník 5/číslo 7-8/Srpen 2007 —————————————————————————————————— Už příští rok se bude z Ostravy létat do Bruselu, Londýna, Moskvy a Amsterdamu Ostrava – Dvanáct nových mezinárodních linek bude mít do tří let letiště Leoše Janáčka v Ostravě. Moravskoslezský kraj chce, aby se mošnovské letiště stalo reprezentativní branou do dynamicky se rozvíjejícího regionu. Rozvoj Letiště Leoše Janáčka v Mošnově patří už několik let k hlavním prioritám Moravskoslezského kraje. Cílem je jednak spojit Moravskoslezský kraj s významnými evropskými městy a zároveň nabídnout kvalitní služby co nejširšímu spektru… Číst vice »

Martin Volný
Host
Martin Volný

článek z 12. října 2007 http://www.euro.cz/byznys/vzhuru-k-vyskam-785895 Nesrovnávejte nás s Katovicemi! Novináři ostravské letiště k nelibosti jeho vedení i kraje s oblibou konfrontují s nedalekým katovickým, které vsadilo na nízkonákladové dopravce a loni jím prošlo 1,45 milionu obyvatel. Odlišnou strategií si vysloužili představitelé ostravského airportu nálepku nepřátel lowcostů. „Nejsme proti, chceme ale, aby létaly za stejných podmínek jako klasické aerolinky. V roce 2005 jsme jednali se společností easyJet. Chtěli létat Londýn, ale museli bychom jim první rok zaplatit 68 milionů korun,“ vysvětluje náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Pavol Lukša. Ředitel letiště Lubomír Vavroš má jasno: „Nenecháme si od nízkonákladových společností diktovat. Model… Číst vice »

T.H.
Host
T.H.

Může se po Etihadu spálit nějaký další Arabáš 🙂

Capitann
Host
Capitann

povolat vaška fišera!

Partneři