Další čekání na nové vlaky. České dráhy zrušily soutěž na 60 nových motorových jednotek
Čekání na nové dieselové vlaky na tuzemské železnici se opět protáhne. České dráhy zrušily velkou zakázku na dodávku až 60 motorových jednotek pro 120 cestujících. Důvodem je příliš vysoká cena.
Čekání na nové dieselové vlaky na tuzemské železnici se opět protáhne. České dráhy zrušily velkou zakázku na dodávku až 60 motorových jednotek pro 120 cestujících. Důvodem je příliš vysoká cena.
Zrušení soutěže vyplývá z informací na profilu zadavatele. Konec vysvětlují České dráhy tím, že nabídky byly příliš vysoké. „Tři nabídky jsou pro zadavatele ekonomicky nepřijatelné, neboť nabídková cena převyšovala finanční limit zadavatele,“ uvedly České dráhy. České dráhy počítaly s tím, že maximální cena bude 5,1 miliardy korun. České dráhy neuvedly nabídkové ceny, do soutěže se přihlásili polští výrobci Pesa a Newag a španělský CAF.
České dráhy vypsaly soutěž na dieselové jednotky v srpnu 2018. Poptávaly nízkopodlažní stroje pro 120 lidí, které splňují aktuální emisní normy. V provozu mělo být možné spojit až 3 jednotky do jednoho vlaku ovládaného jedním strojvedoucím s kapacitou 360 míst k sezení, podmínkou mělo být vybavení zabezpečovačem ETCS.
Zrušení soutěže znamená další zpoždění v plánech na modernizaci vlaků na českých neelektrizovaných tratích. Posledním nákupem byl kontrakt z roku 2011, v jehož rámci koupily České dráhy 31 jednotek LINK II za dvě miliardy od polského výrobce Pesa Bydgoszcz. Dopravce nedávno po více než dvou letech zrušil i soutěž na nákup deseti podobných jednotek pro trať Praha – Kladno, do které přišla jen nabídka od Newagu.
Dopravce šel mezitím cestou nákupu použitých vozidel: flotilu loni rozšířil o motorové jednotky řady 646 Stadler GTW po Deutsche Bahn, aktuálně poptává i použité motorové jednotky pro provoz na Šumavě, současně začaly České dráhy poptávat motorové jednotky DMU70, které nahradí regionovy a motorové vozy řady 810.