Řetězec chyb i jejich tutlání. Závěrečná zpráva ukazuje, jak blízko bylo na trati u Berounky neštěstí
Poškozený sběrač a chyba hradlařky v Černošicích 22.8. 2024. Foto: FB Skupina Trať 171

Výsledkem vyšetřování je nové bezpečnostní doporučení. Hradlářka si chybu nedokáže vysvětlit. Prý tušila, že se něco stane.
Za takový b….l by nahoře měly padat hlavy. A samozřejmě bez „padáků“. No jo, jenže to je SŽ, tak co bychom chtěli, že ano.
No, to už je za krátkou dobu třetí případ, kdy někdo ze SŽ aktivně brání vyšetření MU. To už se přesouváme z teritoria individuálního selhání do problematické kultury bezpečnosti celé organizace.
Dá se nějak pochopit, že v tomto úseku zatím nedošlo k modernizaci zab.zař. Je ale překvapivé, že se neevidují průjezdy ani naťukáním do počítače, protože toto přeci zajišťuje ISOŘ a byla by to aspoň nějaká druhá linie ochrany před špatnou pamětí. No ale nikdy se to tak nedělalo a „již brzy“ se to tam bude modernizovat, tak kdo by to řešil…
No, počítač na stavědle, hradle, hlásce, ZV, vim snad o jednom z těchto domku kde mají přístup k poloze vlaku, jinde to nemají počítače
Je to tak pouze na Hradle Kazín jsou na kolejové desce úseky nejhorší na teto události bylo to že kdo pani hradlařku zná věděl a upozorňoval na to že se jednou něco za její směny stane nebyla otázka jestli ale čistě kdy
Počítač na hradle? 🤣🤦♂️
Není tohle už na TO za obecné ohrožení na SŽ?
Jinak nechci nějak hradlařku ospravedlňovat, v ideálním světě by zůstala doma dokud by ji nebylo lépe, respektive by tam byli asi lidi dva, ale žijeme v pozdním kapitalismu a předpokládám, že si ani ona ani SŽ nemohli dovolit výpadek člověka. Fakt hrozný mít lokalkove zabezpečení na hlavní trati při stavu přetížení dráhy.
V rámci rozsahu provozu SŽ nelze nahradit jednoho člověka na nemocenské? To snad ne.
a co byste navrhoval, zákaz činnosti nebo propadnutí majetku?
Hradlářku potrestat dle platného předpisu, přezkoušky, přeřazení?
Ale tvrdě došlápnout na ty, kteří se to snažili tutlat.
K čemu přezkoušky?
TO ne pro tu hradlařku, ale pro ty, kdo říkají, že se nic nestalo. No a samozřejmě padáka. To zlato ať dodají dotyční.
Tak to si ale musíte rozmyslet zda to TO chcete podávat na SŽ jako právnickou osobu nebo na „ty, kdo říkají, že se nic nestalo“
Politické zřízení s tímhle fakt nemá nic společného. A je zajímavé, že z Berouna do Plzně se podařilo vybudovat autoblok, ale tady ne. Technologie dostupná už v 70. letech, za Husáka instalovaná i v pohraničí. Ale tady ne.
Povídá: Ty Kadle ty máš službu na hradle ať už jsi tam, ať už jsi tam.
Kriste pane!
To se fakt nikam nepíše „vlak 123 projel hradlem Kosoř“ 😳
Při předávání směny si to prostě hradláři řeknou hubou, třeba o víc vlacích v úseku kde je kterej?
Já se divím že tam nemají aspoň jednotný přehled dané trati na počítači, to si předávají informace o tom kde se jaký vlak nachází jen ústně po telefonu mezi dvěma ušima? To je zabezpečení na úrovni 19. století, ne minulého.
No nevím , co tím myslíte , při normální činosti RPB není třeba telefinická odhláška . Pokud zaměstnanec , neobsluje PZZ , taky nemusí potvrzovat předvídaný odjezd vydaný přísluslušným výpravčím . Toto neplatí pouze , když v příslušné koleii zavedeno telefonické dorozumívíní
Jestli použila PN, tak musela mít telefonickou odhlášku. A ta je teda napsaná kde? Nebo to si tam normálně chodí mávat s PN jen tak „po paměti“?
Stačil by i tablet s Grapem. Sice to není zabezpečovací zařízení, ale takovýmto situacím by dokázal předcházet. Cena? Naprosto zanedbatelná.
Spolehlivost, možnost ovlivnění?
Alespoň něco než nic. Se z norem na SŽ jednou pose…e
Prosím mínusáře o vysvětlení kdo by si vzal na triko zařadit tablet a s grapem do zabezpečovacího zařízení?
Tel.odhlášky/dorozumívání se zavádějí pouze při mimořádnostech např udržba na ZZ, porucha na ZZ/PZZ, výluka atd. za normálních okolností není důvod protože se na hradlech jezdí na odhlášky blokem.
Já jsem si doposud myslel, že dopravní deník se vede v každé dopravně, včetně hradla. Tak asi ne, no 🙂
Tam při tom provozu by se to ani nestíhalo, telefonovat, ovládat a ještě to psát.😁
V knize předávky se zapisují ohlášené předvídané odjezdy, což jsou vlaky které už dostali od výpravčího ale ještě neprojely
DI mohla závěrečnou zprávu napsat na pár řádků. Nechat jednu z nejvytíženějších tratí v ČR řídit tímto prehistorickým způsobem je samo o sobě velkým rizikem. Tohle je prostě ostuda.
Tak tohle mě fakt pobavilo: „Od rána byla nervózní, protože měla pocit, že se něco stane.“ 🙂
S takovým nastavením by asi neměla pracovat na železnici a obsluhovat zabezpečovací zařízení.
Na 171 mají takový pocit i cestující, nejen personál. Zřejmě geopatogení zóna 😀
Ona neobsluhovala zabezpečovací zařízení, ona JE zabezpečovací zařízení…teda podle SŽ.
Jakozto pravidelny cestujici na trati 171 opravdu nemohu uverit tomu, ze takovy stav (vytonsky most, tato MU, pravidelne poruchy zab.zar.) je ve 21. stoleti prijatelny a ze kvuli tomu Zkaza Zeleznic nedostava likvidacni pokuty. Doslova se stydim za svoji vlast, kdyz treba znami ze zahranici prijedou na navstevu a musime nekam jet vlakem.
Odborník žasne a laik se diví. On je to komplexní problém, celého jihozápadu středních Čech. Chybí zde pouze nápis „Zde jsou lvi“.
Jako, že by stát měl sám sobě udělovat a platit likvidační pokuty? A výsledkem by (kromě oběhu virtuálních peněz mezi různými účty v ČNB) podle vás mělo být co?
Myslíte, že by Výtoňský most, a nakonec i to zabezpečovací zařízení i další věci na 171 nebyly z pohledu provozování vlakové dopravy dávno vyřešeny, pokud by Správě železnic do toho „nezasahovaly“ nedrážní subjekty ? První plány na rekonstrukci tratě sahají do druhé půlky 20. století.
Dále, v na železnici většinou pracují fandové a odborníci na železniční provoz. Nejsem si vědom, že by se třeba v Pardubicích nebo v Žilině vyučovala např. údržba objektů s vysoko překročenou plánovanou životností, na které je místo projektované výměny uvalena památková ochrana.
Neuvěřitelný bordel.
Báboblok neloguje?!
Porucha zubu, který vyřadil řídící jednotku. Byl odeslán vadný paket…
Chebná elektronka e-třenáct.
V normálním světě by Svoboda byl odvolán během jeho období přibližně 85x.
V normálním světě by se na přivolávací návěst nejezdilo ohnutím předpisu plnou traťovou rychlostí, když už máme tedy dopravní politiku takovou, že do kolejí nechceme příliš smysluplně investovat, zato na ně plánujeme někdy i více vlaků, než lze za optimálních podmínek provézt…
Privolavacia navest sa pouziva ked je navestidlo v poruche, to nema nic s obsadenim usekom. Ak sa vlak posiela do obsadeneho useku musi byt vydany pisomny rozkaz o jazde podla rozhladu.
Na hlásce/hradle/AH se smí přivolávací návěst použít až když obsluhující zaměstnanec ví že je následující traťový oddíl volný, tudíž tam není důvod omezovat rychlost na jízdu podle rozhledu. Tady byla bába úplně mimo a i když na přístroji neměla odhlášku, a k tomu na přístroji viděla červenou kontrolku od obsazeného úseku od přejezdu, a ani neměla telefonickou odhlášku, tak s tou RPN stejně šla…
Já jsem tu závěrečnou zprávu jen prolítl, tak se případně omlouvám za blbý dotaz, ale je zřejmé, proč vlastně ta hradlářka tu PN použila, co jí k tomu vedlo?
Žila v domnění že došlo k poruše TZZ, kvůli které neměla odhlášku. Tak se zavedly telefonické odhlášky, a ona poté vyrazila s RPN, ačkoliv z Mokropes tu tel. odhlášku nedostala
Díky.
Já vím, že je tu oblíbenej 😀, ale tohle jestli si SŽ dovolí udělat, tak to by vyřešilo kompletní odchod od pana Svobody po poslední uklízečku a začít znovu. To bude tak toxické prostředí, že to odchod jednoho panďuláka nahoře bohužel nezmění.
Toto už není problém SŽ, ale ministra dopravy. Který s tímto stavem nic nedělá. Ani s nekompetentním vedením SŽ, ani s tragickým stavem tratí.
A místo aby začal konečně něco dělat, tak ještě blokuje stavbu Výtoňského mostu kvůli pár aktivistům.
A bohužel ne jednoho. Rukou společnou jsou v tom namočeni všichni už čtvrt století. A vyčnívá z toho jen Bárta.
Jsou tisíce kilometrů tratí, kde to šlo, jenom tady ne. A šlo to už za Husáka.
Přepokládám, že toho Bártu myslíte vyčnívat ještě k horšímu. Namátkou za zastavení berounského tunelu, který bude stát desetkrát tolik, za ušetření 10mega za lávky pod mosty na okruhu u Radotína, které se pak dodělávaly za 65mega, za konzervaci staveb…
Ano.
Vít Bárta, ten zmetek, co se vydával za spasitele? Co „moudře“ zarazil stavbu tunelu do Berouna? Dnes už mohly rychlíky a náklady jezdit tunelem a trať by se modernizovala mnohem lehčeji.
Neskutečné, 25 let od začátku 21. století… SŽ je opravdu unikát.
Celý tento stát a jeho správa je svým myšlením „opravdu unikát“.
Zkuste i jiné prostředky dopravy v okolí 171, silnice jsou zde unikát také.