Další část VOCHOC má projektanty. Mezi Chlumcem a Hradcem pojedou vlaky o 9 minut rychleji
Stavba má začít v roce 2027.
Sdružení firem Sudop Praha a Sudop EU získalo zakázku na zpracování dokumentace pro stavební povolení pro další úsek modernizace trati mezi Velkým Osekem a Chocní (v terminologii Správy železnic nazvaná VOCHOC). Rozšíření 26 kilometrů dlouhého úseku trati mezi Chlumcem nad Cidlinou a Hradcem Králové na dvoukolejku a její zrychlení na 160 km/h má začít v roce 2027.
O vítězství sdružení firem se stejnými majiteli informovala Správa železnic (SŽ) v tiskové zprávě. Hodnotou jde o jednu z největších projekčních zakázek na české železnici v letošním roce. Vysoutěžená cena je 277,1 milionu korun, odhad byl 292 milionů korun. Před dvěma měsíci vybrala Správa železnic i projektanty dokumentace pro úsek odbočka Kanin (u Velkého Oseku) do Chlumce nad Cidlinou.
Dvoukolejka do Chlumce má projektanty, přípravy vyjdou na čtvrt miliardy korun
160 km/h maximum, některé přejezdy zůstanou
Kromě zdvoukolejnění dojde k odstranění některých přejezdů a jejich nahrazení mimoúrovňovým křížením. I přes rozsáhlou modernizaci některé přejezdy zůstanou, zvýší se jejich zabezpečení.
Rychlost vlaků se zvýší ze současných 100 km/h na 160 km/h. Ke zdvoukolejnění dojde ve stávající trase trati. Plán Správy železnic počítá s rekonstrukcí a peronizací stanic Káranice, Dobřenice, Praskačka a prodloužení pro vlaky o délce až 740 m. Stanice Nové Město nad Cidlinou se změní na zastávku. Traťová rychlost se kromě obou konců úseku zvýší na 160 km/h. Dosud je na trati maximální rychlost 100 km/h.
Dojde tak ke zkrácení jízdních dob: ze současných 21 minut u rychlíků na 14 minut, u osobních vlaků z 31 minut na 22 minut. Zlepší se rovněž parametry pro nákladní vlaky, pro které bude zmodernizovaný úsek sloužit jako alternativní trasa k vytíženému prvnímu koridoru.
Modernizace 23 kilometrů dlouhé trati má začít v roce 2027. Stavba je současně ukázkou cestování v čase se Správou železnic. V informačním letáku ke stavbě z roku 2019 uvádí termín zahájení 2025 a náklady 7,593 miliardy korun. Aktuálně SŽ uvádí náklady 10 miliard korun.