Další část plánované VRT má svůj GIS portál. Lidé se mohou vyjádřit k trati přes Vysočinu

Vysokorychlostní jednotka Tango Avril. Foto: TalgoVysokorychlostní jednotka Tango Avril. Foto: Talgo

Portál usnadňuje komunikaci se širokou veřejností.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaroslav

ať si to strčí víte kam.

Granja

Takže v té Osové Bítýšce (když pominu přesmyk) opravdu postaví při letošní výluce a reko tratě novou zastávku s vnějšími peróny s lávkou pro cestující, aby se celá zastávka opět znovu překopala (i s navazujícím obloukem) a zejména s novým, tentokrát ostrovním nástupištěm? To vážně nepůjde udělat už nově v rámci změny stavby (před jejím dokončením)?

Jaaa

Napište jediný důvod, proč by to SŽ mělo zajímat. V KPI to není…

mgr.pavel

Čím víc překopávání, tím víc SprŽel!

xyz

Ano, přesně tak. Mmch. o to trapněji vyznívá zdůvodnění „Dobré“ správy o tom, že tam bude nickolejný „provoz“ proto, že tam budou přeložky oblouků atd.

xyz

… a k tomu překopání dojde jen za 4 – 8 let – je to součástí 1. etapy s realizací (dle Dobré správy) 2028 – 32. Mmch. tím pádem tedy bude možný přestup „hrana-hrana“ z R od Prahy na Sp do Medřiče (a naopak). Takže případně i 3 – 4 min. přestupní doba, no tak ještě aby tedy R zvládly dojet z HB do Os. Bítýšky za max. 42 min. tak, aby jednak byl zachován uzel v HB, jednak aby tyto přípoje vycházely a jednak aby R + Sp měly v úseku Brno – Osová Bítýška 30min. proklad. Nicméně i… Číst vice »

Alibaba

Pokud se teď trať dělá, tak tam klidně to ostrovní nástupiště může už být.
Mě tady navíc nesedí úrovňové zapojení.

xyz

… a tedy i tak ten Sp bude muset vzít hodně do zaječích, aby stihl dojet z Osové Bítýšky do žst. Velké Meziříčí za nějakých 12 – 13 minut, kde by měl křižování s protijedoucím spojem. A docela z toho bude hrozit i přenášení zpoždění z lichého R v Osové Bítýšce na sudý Sp, z něj ve Velkém Meziříčí na lichý Sp a z něj v Osové Bítýšce na sudý R. Nicméně předpokládám, že tvůrci celého VRTkového konceptu to mají detailně promyšlené, mj. včetně (ne)prokladu a (ne)návazností R-linek Praha – Kolín – Jihlava a Praha – po VRT Světlá –… Číst vice »

tarten

A víte, že já tam žádné zastavení v Pečkách a Českém Brodě nevidím? Mohl by to být omyl ale…

xyz

https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/06/mapaspojeni.jpg

Kromě Českého Brodu a Peček též Poříčany.

Projektant

co asi znamená tečka v kolečku a co kolečko prázdné, hm?

xyz

Eventuálně může znamenat zastavení.

Nicméně pokud by nikde z toho nezastavovaly, pak nechápu, proč nepojedou po polabské VRT.

xyz

P. S. Pokud tedy nebudou v Pečkách/Poříčanech/Českém Brodě zastavovat, pak tedy půjde o nezhoršení oproti nynějšímu stavu.

Ale také ne o zlepšení, přestože toto by se vyloženě nabízelo – jízdou po VRT.

František

Smyslem SZ je dělat předražené rekonstrukce nádraží a to tak, aby to stalo třeba víc než místní radnice či sportovní stadion.

mgr.pavel

Tak donedávna bylo jedna z hlavních KPI pro odměny managementu počet proinvestovaných peněz.

Jako objem, nikoliv zlepšení kvality či propustnosti či minimalizace výluk nebo zpoždění.

Tak se holt management o své prémie dost snažil, a dopadlo to jako vždycky, no.