Další část D35 bude otevřená do 22. prosince, sdružení slíbilo urychlení stavby o 289 dnů
Stavba dálničního mostu na D35 u Uherska. Foto: ŘSD
Za urychlení prací stát zaplatí navíc 114 miliónů Kč.
Za urychlení prací stát zaplatí navíc 114 miliónů Kč.
No, už aby to bylo. Neexistence této dálnice v celé délce je skutečně mezinárodní ostuda. Stejně jako D3 a D52.
D3 souhlas. D52 může klidně počkat, to se dá od Vídně „objet“ přes Valtice (po II/422) na D2 a nebo přes Břeclav (po B47 a I/55) zase na D2. Časově je to „na stejno“, kilometrově o cca 10km delší. To jde…
tím jste dokázal naprostou zbytečnost D52, když trasa mohla přes Břeclav dálničním křížem D2/D55 (stejně je zde nutnost vedení 4pruh trasy na Vídeň ze směru od Varšavy)
To bylo ne 10 ale spíš 15 km navíc. Navíc tuhle trasu budou spolky blokovat tuplem.
V Lednici vás za to budou mít rádi, když jim zkrz obec natrasujete dálkovou dopravu. Dálniční doprava na průtahu obcí…
Ano i D1 se dá objet přes náměstí ve Velké Bíteši. Ale z nějakého důvodu císař Ferdinand netrasovali železnici z Vídně do Krakova středem obcí, mezi farou a kostelem.
Vím,že slovíčko akcelerace je super cool,ale češtinářsky je jednodušší říct „urychlení“ prací
Akcelerace zní lépe, je to údernejší a mluvčí pak vypadá, že tomu víc rozumí. Být ve vládě nebo na ŘSD, tak používám jenom cizí výrazy.
To znamená že už tak za patnáct let bude ten nový úsek v mobilní aplikaci Mapy.cz!
Realita je trošku jinde – Mapy.cz zobrazují (dobře, v prohlížeči, ne na mobilu) i plánované stavby a dokončené úseky přidávají takřka okamžitě
Realita je presne tam kde pise Jan. Mapy.cz jsou skvele, ale aktualizace v aplikaci trvaji sto let.
Pravda. Už som im písal. Appka doteraz nepozná diaľnicu M30 z Miskolca na hranice SK a tiež obchvat Prešova na D1. Oboje otvorené v 10/2021. Aj mi odpísali, že na nete to ide hneď ale v appke je vraj dlhšie spracovanie…
Existuje nějaký silný důvod nepoužívat google maps? Poslední otevřený úsek ukázaly už v den otevření.
Pre mňa majú mapy.cz lepšiu grafiku a lepšie farby.
Súhlas a sú lepšie letecké snímky, teda ostrejšie. Fakt ale je, že sú zasa na Google novšie. No ešteže si môžeme vyberať 🙂. Mapy.cz sú super aj na cyklistiku a turistiku.
jo .. jeden 🙂 ty google mapy fakt vypadaji priserne. mapy.cz mi prijdou vizualizovane podstatne prehledneji.
co se kvality dat, je to uplne jedno. oboje dvoje je perfektvní.
Právěže naopak! Mapy.cz nový úsek ukazovaly už v den otevření. Tenkrát všechny 3 stavby (D11, D35 a obchvat Chrudimi) v jeden týden ukazovaly hned v den otevření. Dokonce se tím chlubili na Twitteru.
https://twitter.com/mapy_cz/status/1471073836791734277
Naopak Google Mapy ještě 3 dny po otevření (teď bych kecal, který z těchto úseků) ještě nezaznamenaly změnu.
To som si všimol aj ja že tie nové úseky v ČR boli hneď. Ale slovenské a maďarské, to im trvalo asi mesiac a v appke nie sú dodnes 🙂. Tak ale „co je doma, to se počítá, pánové“ 😂
Na google mapách náš dům ani ulice ještě neexistuje, na mapy.cz jsme se našli hned druhý den…. a souhlasím i že i grafika je na mapy.cz lepší 🙂
Abych to upřesnil, v domě žijeme již více jak rok a půl 😀
Co takhle jim nahlásit chybu?
V aplikaci si musíte aktualizovat data ke dni otevření, jinak na stránkách mapy.cz jsou stavby zobrazeny vždy v den uvedení do provozu.
Přesně! Aplikace není web, musí se aktualizovat podklady, jinak to ukazuje stará data. To je jako chtít po nějakém starém TomTomu nové úseky bez aktualizace mapových podkladů.
Jo, ale co si to má user hlídat?
Když jsem online (a nemám spořič dat), ať appka pošle dotaz if-modifed-since nebo if-no-match.
Tohle hlídání si, kterou oblast mám jak starou, mě zajímá když lezu mimo signál.
Mapy jsou lepší než Google maps, protože mají lepší kontrast. Na rozdíl od bílého škálování Google maps. Takže v klidu.
Hloupost úředníkova je neomezená. Na záběrech je opakovaný pohled na patky kilometr dlouhé betonové protihlukové stěny na vnitřní straně směrového oblouku, kde není nic než pole. Je to pozůstatek požadavku z Brusele na vyznačení ploch Natura2000. Úředníkům hořela koudel s termínem a tak narychlo namalovali plochu na místě pozemků ležících ladem kvůli soudnímu sporu. Spor byl ukončen, pole znovu zorána, chránění ptáci odletěli. Jen D35 tu dělá nepochopitelný oblouk, korunovaný PHS, která je úplně k ničemu. Plochu Natura2000 není možné jen tak zrušit a tak ji raději v DÚR obkroužili a opatřili příslušným odhlučněním. Nejtišší pole na světě! Další patky… Číst vice »
🚗 Snad to dopadne a nový úsek tolik potřebné dálnice D35 se zdárně uvede do provozu ještě letošní rok. 🚗
Tohle mě neskutečně vytáčí. Pokaždé se u tohohle úseku nezapomene zmínit, že za zdržením jsou problémy s mostem v Uhersku. Přitom kdo tam byl, nebo viděl videa ze stavby, tak musel vidět, jak tristní je rychlost výstavby *celého* úseku. Ten skluz oproti úseku Opatovice – Časy je otřesný. Mám tomu rozmět tak, že kvůli problému s mostem jim nefungují bagry a Tatrovky a pracovní síla z toho má deprese a nemůže makat? Ten úsek měl být dávno hotový a otevřít se hned po dokončení mostu.
se přišlo na řadu změn v projektu, například kvůli kabelům, které nebyly v žádných plánech
Tohle ty bagry zastaví. Ono se totiž rozkřiklo, jak dopadl stavbyvedoucí, když při stavbě překopli VN kabel z rozvodny do kasáren, ke kterému se nehlásil nikdo, nikde nebyl zakrelsený, při vytyčení nebyl nalezen.
Toho stavbyvedoucího tahali více než 10 roků po soudech.
Jo, jenže je třeba taky dodat jak vznikly kabely které nebyly v žádných plánech … Délka projednávání od doby vzniku dokumentace mostu k začátku realizace stavby byla tak dlouhá, že si v mezičase SŽDC položila své dálkové optické kabely a zdůrazňuji, že výhradně na svém pozemku a tak, aby budoucí stavbě nebránily. Jenže dodavatel změnil technologii výstavby proti původnímu projektu (nespekuluji jestli ze své vůle nebo kvůli něčemu musel). A když se obojí sečetlo, vzniknul tento problém. Bohužel jedna státní organizace (Ředitelství silnic a dálnic) a druhá státní organizace (SŽDC, dnes Správa železnic) se spolu nedomluví. Přitom obě patří pod… Číst vice »
No a pak je tady jiný případ: Mostní konstrukce se během stavby začala deformovat. Stavbyvedoucí po protestech zaměnstnanců zastavil stavbu a požadoval revizi. Tak ho vyhodili, aby nezdržoval. Mnozí zaměstnanci dali výpověď, že za takových podmínek pracovat nebudou, na mostní konstrukci ani pod ní… Co myslíte, urychlilo to stavbu, když se pokračování prosadilo silou?
EN: https://www.youtube.com/watch?v=e4DTMe0huXM
Ano, ale obojí se týká stavby toho mostu a ne zbytku dálnice, kde mělo být už dávno hotovo.
A k čemu by byl hotový zbytek dálnice bez mostu? To jako mají pustit auta na hotovou dálnici, aby se dojela podívat k mostu, tam zastavila a zase jela zpět? Most slouží jako propojení. Zkrátka přizpůsobují tempo na zbytku stavu výstavby mostu. PS: pustit dopravu dříve např. k MÚK Dašice je nesmysl.
Když jsem jel minulý týden po 35 letech s Ostravy do Liberce tak sem nemohl pochopit že ti politici a jejich strany co tu vládli od roku 1989 do 2013 a co rozprodali státní podniky a jejich byty nebyli schopni s těch peněz postavit dálnici s Mohelnice na Hradec ani o kilometr ?????
Vážený pane, já zase nemohu pochopit úroveň Vašeho pravopisu. Omluva za OT.
Zdravím všechny odborníky od klávesnic i pna Sůru. Můžete mne prosím navést na nějaké stránky, jestli v tomto novém úseku na odpočivadlech bude i nabíjení pro elektrické autíčka?
Předem děkuji.
Dobíjecí stanice pro 4 auta vzniknou v rámci výstavby čerpací stanice, a to v obou směrech. Do provozu půjdou společně s odpočívkou.
Vielen Dank, Herr Moos.
Urychlení stavby o 289 dnů – ????? – ŘSD tvrdilo vždy, že otevření úseku bude v roce 2022 . To jako cca14 km s jednou komplikací chtěli budovat až- 5 let?? a to chtějí komplikované úseky na D11 cca 20 km dlouhé úseky do Polska budovat 3 roky. Chtěl bych slyšet to vyjádření ministra dopravy /po nynějších komplikacích u Frýdku Místku / že za rok 2022 se postavilo cca 4 km dálnic -že za to může Babiš.
Panečku to je urychlení, mělo se otevírat v prosinci 2021 společně předcházejícím úsekem a urychlili to na prosinec 2022. To je P.R.!!!
Zahájeno v prosinci 2018, podle smlouvy 44 měsíců. Takže nemělo.
Původně se mě úsek Opatovice – Ostrov otevírat celý najednou. Až později byl rozdělen.
soutěžilo se to od počátku jako dvě stavby. jen u jedné zaúřadoval zlojed jménem Rafaj.
I tak to není žádné urychlení.
Oproti poslední změně je.
Ke konci roku 20/začátek 21 ministerstvo tvrdilo a v médiích bylo, že se celá dálnice otevře cca konec 21. V průběhu roku 21 byla změna…a to že se ke konci roku 21 otevře pouze první úsek a ten druhý až ke konci 22, kvůli problémům s mostem.
Je možné, že ve smlouvě je něco jiného, ale ministerstvo tvrdilo toto a některá média.
O posunutí termínu kvůli mostu psalo např. idnes a myslím, že jsem v tv viděl i Havlíčka o tom mluvit. Jinak to není nic proti Vám.. jen že v médiích to opravdu bylo. Takže asi špatné info od ministerstva.
Čék to musí brát pozitivně, kór v dnešní době, lepší 12/2022 jak 10/2023. 🙂
Těším se ovšem na časosběrné video nasouvání mostních konstrukci, tedy pokud bude. 🙂
Celé se to mělo otevřít až letos,ale úsek Opatovice Časy byl urychlen o rok.
Právě že ne, alespoň podle toho co tvrdil Havlíček. Potažmo ministerstvo. Ale tak hlavně, že už se to nějak otevře
Podmínkám dohody a ocenění akcelerace se blíže věnuje resortní Metodika pro akceleraci, viz https://www.sfdi.cz/pravidla-metodiky-a-ceniky/metodiky/
Sice uplne nechapu proc, kdyz nejsou volby. Možná se tim zacpavaji usta za nejake smluvni nesrovnalosti, nevim…
Jen doufam, ze to nebude prekazkou pro proplaceni ucasti EU. Podobne to nebylo mozne spolufinancovani z EU u nedavnych useku D11.