Další automobilka končí se spalovacími motory. Lidé chtějí elektromobily, říká šéf Fordu
Logo automobilky Ford. Foto: Ford
Do roku 2030 bude automobilka nabízet osobní vozy jen na baterii.
Do roku 2030 bude automobilka nabízet osobní vozy jen na baterii.
Já nechci .. předražený elektromobil.. pro mne je budoucnost auto na log a CNG.
tak tím pro mě Ford končí .
Elektromobily ztratí do čtyř let až 70 procent hodnoty, tvrdí studie
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektromobil-zustatkova-cena-hodnota.A210217_173124_automoto_fdv
Je to tak, podle mě ale základním zdrojem pro elektromobil nebude nabíječka, ale vodík, který bude sloužit pro palivový článek. Baterky jsou jen mezistupeň. Osobně nerozumím iniciativě Porsche se sysntetickým benzínem z vodíku.
Ten syntetický benzín lze provozovat na současné infrastruktuře. Nepotřebujete k tomu speciální tlakové nádrže, netvoři to se vzduchem výbušnou směs.
Kde ten vodík budete levně brát v objemu, co se dneska v Joulech spotřebuje v benzínu a naftě?
Jen opravdový zelený pošuk by měnil auto s dojezdem 1200 km za něco, co s bídou dojede na třetinovou vzdálenost, jehož „tankování“ zabere nejmíň půhodinu, a co je dražší o stovky procent.
A to chtějí kteří lidé? Nějaká marginální část populace, kterou normální smrtelník nepotká.
Elektroauto – vysoká cena, omezený dojezd spojený s nutnou přestávkou na dobití nesrovnatelně delší jak tankování APH, ekologická zátěž při výrobě i likvidaci baterie, po x letech provozu baterie na 1/2 kapacity, tedy zcela neprodejné v bazaru. Kde budou shánět energii v Rakousku, kam ji posíláme, když netaje sníh v Alpách či správně nefouká…
A až se zjistí, že ta elektromobilita byla vlastně slepou uličkou, ta moudrá Evropská komise v čele se ,,Zelenými a Piráty´´ přikáže automobilkám vyrábět Perpetum-mobile
A proč by se to mělo „zjišťovat“? Pro provozovatele vozidla je spalovací motor levnější. Pro celou společnost už zdaleka na.
A to jste vypočítal z čeho ?
Ford nevi co sam chce natoz co lidi chteji 🙂
Spíš ta automobilka měla oznámit, že končí úplně v segmentu malých aut. Jejich posledních asi 15let problémové malé motůrky platily za dojičky financí co do údržby a provozu, výkon až na pár vyšpičkovaných modelů za konkurencí zaostával atd. Na elektro-Forda si tedy počkám, jak se vyšvihne ve svitu konkurence. A o lidových cenách nelze než zapochybovat.
To jsou zajímavé veletoče. Americký Ford nedávno oznámil, že přestane vyrábět všechna „obyčejná“ auta, tzn. Taurus (Mondeo), Focus, Fiesta, a zaměří se jen na SUV a tričko na kterých má mnohem větší marži. Japonské a korejské značky si musí mnout ruce.
Je mi líto těch zaměstnanců co přijdou o práci,protože když se přestanou el.auta dotovat a začnou se hlídat výdaje státních firem a institucí(péče řádného hospodáře),aby nekupovali předražené věci,tak s těmi prodeji to nebude tak růžové.Soudruzi asi někde udělali chybu.
Už jako dítě jsem si přál autíčko na baterky.
😀 😀 😀
Chteji to zakaznici nebo ideokrati?
To si myslí EU a možná Ford. Lidé chtějí auta na baterky. Nechtějí. Kdo chce, ať si takové koupí, ale nevnucuje je druhým. Pokud Ford hodla v roce 2030 jen elektroauta, je to nejlepší cesta k zániku automobilky
Zákaz spalovacích motorů oznámilo už 31 zemí světa.
https://auto-mania.cz/zakaz-spalovacich-motoru-oznamilo-uz-31-zemi-sveta-ktere-to-jsou/
Pokud bude elektroauto pro uživatele levnější, uživatelsky vstřícnější, čistější, spolehlivější a bezpečnější, tak proč ne. Současný stav k tomu má bohužel daleko.
Našel jsem jedno levné, air condition inclusive…
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Soubor:Akumul%C3%A1torov%C3%BD_voz%C3%ADk,_Masarykovo_n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD_2.jpg
Elektroauto nikdy nebude pro uživatele levnější, pokud se do jeho provozu nebudou započítávat externality, které ten provoz přináší. Jezdit na úkor všech přestává být móda, teda aspoň tam, kde existuje nějaká morálka. V ČR to ale není.
Ono nejspíš bude. Už teď je, pokud má člověk možnost dobíjet levně u baráku a vysokej nájezd. Časem se to bude vyplácet pro čím dál větší množinu modelů používání auta. Otázka je samozřejmě, jak rychle.
Tak to mají problém. Porsche chce benzín. https://www.novinky.cz/auto/clanek/synteticky-benzin-porsche-se-blizi-fazi-testovani-muze-zachranit-konvencni-auta-40351304
Nejde o to co kdo chce.
A rozhodující část populace chce exkluzivní auta. A ty chtějí výkon a pohodlí. A tak se nadále budou dělat v benzínu. Nepíšu o majoritě, na té těm důležitým nikdy nesešlo. Mimochodem – četli jste to? Jediný nutný vstup je nějaká energie na seskládání těch uhlovodíků. Zbytek to točí dokola. Konečně celkem efektivní úložiště energie. Stávající nádrž plná tohohle paliva vyjde na nějakých 12000. Ale jakmile bude na 1/3 (4000), tak už to bude i snesitelné. Navíc zbylá infrastruktura tu už je – nejsou tam další náklady. Je to 100 oktanů, takže přimícháním dalších složek na běžných 95 se cena ještě… Číst vice »
Právě pro ty, kteří chtějí „výkon a pohodlí“ je tu Porsche Taycan, elektromobil a jeden z nejúspěšnějších modelů Porsche https://youtu.be/n7TRZA-HSbc
Přál bych jim, aby elektromobil měli všichni. A všichni najednou ho připojili k nabíječce. To bude blackout.
A v zemích, kde k tomu ještě ruší jaderné elektrárny, to bude teprve sranda.
Pravděpodobnost, že všichni najednou připojí auto k nabíječce je podobná, jako že všichni najednou zapnou pračku. Princip zapínání spotřebičů pomocí HDO možná také znáte… https://cs.wikipedia.org/wiki/N%C3%ADzk%C3%BD_tarif
Nebo všichni zavolali mobilem, případně všichni otevřeli všechny vodovodní kohoutky…..to by taky byla sranda a divení se..
Všechny vodovodní kohoutky se otvírají večer a v Praze ve vyšších patrech dnes skoro neteče voda, hlavně ta teplá (vlastní zkušenosti).
A na některých nových sídlištích dokonce neteče voda už od výstavby – viz nějaké aféry na netu.
Mohu Vás uklidnit, že v případě otevření opravdu všech kohoutků NAJEDNOU by velkému množství občanů netekla voda žádná…
Bude legrace, až ti to nabíjení prostřednictvím HDO stopnou…
To klidně mohou a to je i smyslem HDO, dle sazby D27d trvá doba nízkého tarifu 8h (v době od 18:00 do 8:00 druhého dne), což při 3x 16A stačí k plnému nabití Enyaqa s 80kWh baterií.
Elektromobil se ovšem nabíjí „hodiny“, tzn nejde o prvotní šok, ale vysoký odběr průběžný – i to síť neunese
Vzhledem k tomu, jak dlouho se elektromobily nabíjení, tak to není až tak nereálná představa, že se může stát, že většina elektromobilů bude připojena ve stejnou chvíli na nabíjení.
Právě proto, aby nedocházelo k nárazovému přetížení celé sítě slouží dálkové spínání spotřebičů pomocí HDO v různých časech pro každý region. Je to už léta osvědčený systém, pomáhající ke stabilitě sítě.
Ano, na to se inženýři lidských duší též nesmírně těší – až budou prostřednictvím HDO řídit kompletní spotřebu, nejen elektromobilů ale i domácností, dle vašeho sociálního skóre
Tak si postavte svoji elektrárnu a nikdo vám nic řídit nebude.
Spíš byste měl být rád, že vůbec žijete v zemi, kde máte elektřinu 24 hodin denně pro všechno, co si zamanete.
Ani to nemusi byt elektrarna (i kdyz pokud mate vhodnou strechu, proc ji pritom nevyuzit). Nejspis by stacilo bateriovy uloziste, klidne s vyrazenejma bateriema z elektromobilu, ktery tak najdou dalsi vyuziti.
Tak pokud lidé chtějí elektromobily, tak je nejvyšší čas je přestat dotovat a zvýhodňovat (nákup, parkování, vjezdy, nabíječky), a vše nechat na trhu.
Zkuste nechat na trhu třeba instalaci katalyzátoru nebo filtru pevných částic:-)
A ty katalyzátory nebo filtry pevných částic někdo dotuje? Ty si hezky zaplatíte v plné palbě…
Nebo to myslíte tak, že jsou obecně nastavené nějaké požadavky, které musí auto (podle toho kdy bylo vyrobeno) splnit?
Bylo to myšleno tak, že pokud dáte na výběr průměrnému Čechovi dvě varianty. Buď vozidlo s katalyzátorem/filtrem pevných částic nebo vozidlo o 30 000 Kč levnější a bez toho. Co si myslíte, že si 99 % pepíků vybere?
To nevím.
Já doufám, že vozidlo s vymontovaným katalyzátorem nebo filtrem neprojde STK.
Ale tady se bavíme o situaci, kdy by byla volba dobrovolná, že by bylo možné legálně koupit a provozovat vozidlo bez katalyzátoru nebo filtru pevných částic.
Prostě to nechat na trhu, jak sám navrhujete.
Já jsem mluvil o dotacích. Nemluvil jsem o technických specifikacích a že by se měly porušovat pravidla.
Ano, můžete se na dotace vykašlat a nařídit ve městech povinně elektromobily, stejně jaký stát nařídil katalyzátory nebo filtry pevných částic, ale to by Češi nedali mentálně a hlavně ekonomicky.
A hlavně se točíte v kruhu. Ten který by nařídil povinně elektromobily do města by při nejlepším nebyl v dalších kolech zvolen, přinejhorším by nastala defenestrace.
Jsem zvědavej, kdy si konečně lidi uvědomí, že nemusej povinně volit zelený magory, kteří jim nepřiměřeně kecaj do života.
Spíše nerozumím tomu, proč povinné zavedení katalyzátorů a filtrů pro vás je ok, což je imho stejné kecání zelených magorů do života, a povinné zavení elektromobilů už ok není.
On v budoucnost těch elektronesmyslů ještě někdo věří? Obzvlášť poté co včera automobilka Porsche představila výrobu syntetického benzínu ?
Vyrábět něco, co je pak jen s 30% účinností využito… a čoudí to lidem pod nosem…
Samotný vodík má také 30% účinnost. (Výroba + spalování.)
Víte, tam je vtip zejména v té uhlíkové neutralitě. Ten benzín se vyrábí ze vzduchu…
A kolik energie je potřeba na jeho výrobu, hmm?
Vzduchu ?
Toho vodíku přece – podle mě to bude matematicko-energetický nesmysl, jinak by to bylo energetické perpetuum.. Prostě bude to rádoby eko, ale za šílenou cenu (energie).
Vyrobím ze znečištěného vzduchu nějaké palivo, spotřebuju na to mrak energie, někam jej dopravím (do nádrže auta) a to ji zase s nějakou účinností spálí. Hm, to nezní moc dobře..
já myslel, že to Němci vyráběli naveliko už za války. a teď zase?
Pokud bude Ford do roku 2030 nabízet osobní vozy jen na baterii, tak toto období se dá překlenout. Automobilky jiných značek rády zaplní uvolněné místo na trhu. 🙂
Až v roce 2031 začnou zase vyrábět normální auta se spalovacím, nebo vznětovým motorem, , tak se podíváme na nabídku, jestli jim v tomto směru „neujel vlak“…
Zakazali jsme klasicke zarovky, vysavace, plasmove tv, zakazeme i spalovaci motory.
Vy jste zakázal vysavače? To mi nedělejte.
My, ne, ale Švédská státní televize SVT před týdnem prosila lidi, aby nevysávali, protože Švédsko nemá dost elektřiny. Některé fabriky přerušily výrobu, přesto to nestačí. V této situaci si běžte nabíjet elektroauto…. 🙂
Jednalo se o snížení odběru v době energetických špiček, tedy tato „aféra“ se netýká elektromobilů, které se nabíjejí převážně v noci.
„Vyhladit“ energetické špičky chtěli i v Německu a když pověsili návrh zákona na internet, tak z toho bylo „povstání na vsi“.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/nabjeni-elektromobil-nemecko-vypinani-odpojovani.A210125_161823_automoto_fdv
U nás platí pro elektromobily sazba D27d… „Na levnější elektřinu v nízkém tarifu mají odběratelé nárok po osm hodin každý den, a to vždy od 18:00 do 8:00 druhého dne, samozřejmě s operativním řízením doby platnosti nízkého tarifu pomocí HDO (Hromadného dálkového ovládání).“ https://www.premobilita.cz/cs/elektromobily/pronajem-elektromobilu/moznost-vyuziti-zvyhodnene-distribucni-sazby-s-nizkym-tarifem-pro-dobijeni-elektromobilu/
u nás ovšem ještě máme jádro a ne pouze větrné lány
Nejsem technik, nicméně byl by mi někdo schopný odpovědět jak je to u elektroaut s dobíjecími cykly a dojezdem? Příklad nový smartphone mi vydržel 3 dny provozu, po 2 letech a cca 300 nabitích jsem na 1 dnu. Vztaženo na el.auto příklad nové s dojezdem 600km na nabití bude mít třeba po 2 letech dojezd 200? Jen se ptám.. a jinak s el.auty je sranda, hlavně když vás někdo naštve tak mu vytáhnete kabel ze zásuvky a on pak jde dom pěšky ..
Na rozdíl od smartphone mají elektromobily pokročilý battery management, který uživateli jednak neumožní ždímat baterii na plnou kapacitu a kromě toho má teplotní management, který pro baterii zajišťuje optimální podmínky. Záruka obvykle uvádí, že po 8 letech neklesne kapacita pod 80%.
Mitsubishi u PHEV nabízí myslím 10 let záruku na ztrátu kapacity baterie.
Kravina na kvadrát, výplod šílence, debilní paskvil!
jj to říkali i o ploché televizi za pul milionu, mobilním telefonu, …
Jste sebekritický, to je hezké.
Je nějak vymyšlené, jak se budou ekologicky likvidovat staré baterie?
https://www.hybrid.cz/volkswagen-rozjel-recyklaci-baterii-podivejte-se-jak-je-drti-v-drtici
VW tlačí i normální motory. https://www.novinky.cz/auto/clanek/spalovaci-motory-nemaji-dny-secteny-rika-technicky-reditel-vw-40319744
Už se dávno recyklují
To je jednoduchá věc. Baterie se vybijí, rozemelou a kovy se znovu použijí.
Hodně Čechů bude asi nadávat, hodně jiných Evropanů taky, ale. Náš problém je, že nejsme trh, který určuje trendy světa. Tím je německy mluvící trh, Benelux, Skandinávie, Britské ostrovy. Pokud se tam prosazují elektromobily mnohem víc než u nás, což je fakt a je úplně jedno proč (dotace, bohatství, je to cool, obecně větší ochota ke změnám, atd.), pak se těmto trhům automobilky přizpůsobí a my jako střední či východní Evropa budeme následovat tyto trendy. Pokusy s tím vytvořit tu konkurenceschopný ekonomický blok tu za studené války už byl a zkrachoval. Pokud chceme znovu bojovat proti větrným mlýnům, můžeme to… Číst vice »
Nejde jen o východ Evropy. Jak to bude ve třetím světě? Vidím v zářivých barvách rozvinutou infrastrukturu v Senegalu…. Nějak těm vizionářským prohlášením nevěřím.
o Senegal ani jiné země 3. světa bych se nebál. tak jako my jsme se plácali v kamenných bankách a převodech, oni už dávno převáděli z mobilu na mobil, protože neměli infrastrukturu, tak rovnou naskočili na to nejmodernější co zrovna bylo. takže tady nakoupí čínské soláry, a pojedou na elektrických ostrovech…
Čím víc těch elektromobilů na západě bude, tím dříve se přijde na to, že tudy cesta nevede (rozvody, elektřina)…
Rozvody a elektřina jsou akorát desinformace která se šíří. Naše síť zvládne i milion elektromobilů bez problému
Sit jo, ale na sidlistich budou pres noc z oken natazeny prodluzovaky a auto se nabije o par procent 🙂
No to určitě nezvládne.
Pro rozšíření elektroaut v masovém měřítku není v ani v nejrozvinutějších zemích EU připravena infrastruktura. 75% všech dobíjecích stanic v EU jsou v Německu, Francii, Nizozemsku a Velké Británii a přesto to nestačí. O tragické situaci v Česku mluvit netřeba.
Jaká je reální motivace ke koupi elektroauta?
Je dražší, má menší dojezd, musí se dobíjet častěji, dobíjecích míst je málo, delší cesty musíte dopředu pečlivě plánovat, počítat dodatečný čas na dobíjení, oproti benzinovému autu se vyplatí od ca. 35 tis. km/rok.
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/sit-dobijecich-stanic-nestaci-audi-premysli-ze-bude-stavet-v/r~d19458846a0611eb8972ac1f6b220ee8/
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/nabijeni-elektromobil-francie-blackout.A210113_182439_automoto_fdv?zdroj=vybava_idnes
Zapomněl jste na to nejdůležitější: nebudete lokálními emisemi způsobovat sobě a ostatním zdravotní problémy.
Denně jezdím na elektroscooteru ve městě se spoustou hybridů, minimálně třetina taxiků jsou hybridy nebo elektro a hlučná a špinavá auta už mě začínají pěkně štvát. Nemůžu se dočkat, až pojedeme vedle sebe všichni potichu a na světlech uslyšíme rádio, bavící se lidi, a ne hukot spalovacího motoru.
Ty musíš bejt hroznej fanatik…
Ok, můžete mi prosím uvést, jaké budou náklady a dlouho pojedete elektroautem např. na návštěvu ze Sušice do Ružomberka (ca. 600 km)?
Pokud by se jednalo o zimní dovolenou a trasa vedla ze Sušice do Trenta (IT ca. 570 km), bylo by to asi mnohem výživnější, nebo se pletu?
Typická spotřeba elektroaut je kolem 18kWh/100km, na cestě dlouhé 600km je třeba počítat s odpočinkovou pauzou a dobitím cca 36kWh veřejné nabíječce.
😀
Martine, postrádám vaší odpověď – kalkulaci, o kterou jsem vás žádal.
jen se do elektroauta nepřipos.., já třeba nenávidím tyto špinavá, zafrajírkovaná, dotovaná pseudovozítka, která se na oko chovají ekologická, ale že se elektrický proud musí někde vyrobit, to již ekoteroristům nevadí…
Radši budete kazit vzduch všem okolo sebe.
Nejsi doufám ten kretén, co je chvíli na chodníku, chvíli na cestě a tak….
Hmm drobny problem s tim Vasim ekonomickym blokem: byl postaven na socialismu, nikoliv na kapitalismu.
Ja jen, ze environmentalismus a multikulturalismus s kapitalismem nic spolecneho nemaji.
A to se přitom mohli na našich minulých chybách poučit. Takhle dělají podobnou chybu na jen mírně modifikovaném ideologickém fundamentu a velmi pravděpodobně špatně dopadnou. My se s nimi bohužel svezeme.
Jakože volný trh rozhodne, co je dlouhodobě udržitelné? 😀
Pod to bych se klidně podepsal
Tak určitě, zákazníci to chtějí. Větší nesmysl, ba přímo lež, jsem dlouho neslyšel.
Asi půjde o nějaké lokální specifikum trhu, asi takové, jako když před pár lety do zmrazené pizzy pro Česko přidávali kukuřici a ubrali maso.
Elektromobil ma vyfuk v elektrarne potazmo v ulozisti jaderneho odpadu…
U vlaků to nikomu nikdy nevadilo…
Ale vadilo. Jenže hlavní výhoda vlaku není zdaleka jen v případné elektřině, v tom bude ten rozdíl.
Vlak navíc způsobuje nežádoucí odběrové špičky právě v době největší zátěže soustavy. Proti tomu elektromobily se primárně nabíjejí přes noc, tedy umožnňují efektivně využít energetické přebytky.
Velke dopravni vykony nakladnich vlaku se deji prave v noci.
Nákladní vlaky v noci jsou bezpochyby v pořádku. Negativní vlivy elektrických vlaků nastávají během dopolední a odpolední energetické špičky, kdy je v provozu nejvíce vlaků navíc s častými rozjezdy.
Vlak je přece bezemisní. Viz diskuse ve vedlejším lokále: https://zdopravy.cz/na-severu-nemecka-zacnou-jezdit-nove-elektricke-jednotky-s-bateriemi-misto-dieselovych-vlaku-73806/
Elektromobil má ze 40% výfuk v uhelných elektrárnách (cca 24 kusů), které jsou odsiřené, s filtry a jedou měsíce až roky v kuse.
Spalovací auta mají 6 000 000 výfuků, které každý den 2x startují za studena a nikdo jejich výfukové plyny pořádně nekontroluje.
Tu elektrárnu nemáme v centru města 🙂
A ono jde o to mít čistá centra měst, nebo spíš globálně?
Já nevím, elektroauto nemám a v blízké době ho neplánuji.
Primárním cílem elektromobility je čistější životní prostředí lidí. Globální emise se pochopitelně řeší také – náhrada uhelných elektráren čistějšími zdroji.
Jaksi obojí.
Přání (či spíše přesněji tlak) politiků je překryto údajnými přáními zákazníků. Jistě, malá část zákazníků touží po elektromobilu, nechť ho tedy mají. Ale co ti ostatní? Ti ho budou muset začít chtít také, nebo se musí smířit s tím, že jiná možnost nebude?!?
A ty politiky zvolil kdo? Marťani?
Po osobní zkušenosti a najetí cca 1000km v El. Autě věřím že to budoucnost má. Čisté z řidičského pohledu je el. motor super a osobně bych to propagoval ne skrze ekologii,ale velký kroutak a „automat“ v základu….bohužel to zatím nedává me rodině finančně smysl…možná až za těch 10let zdraží spálovský na tolik, že to vyjde nastejno…i když to už na nové asi mít nebudeme…
Automat v základu není pro spoustu lidí vůbec žádná výhoda, spíš naopak.
Valchy jsme taky opustili a používáme automatické pračky…Ale to už je na jinou diskusi….
To víš ze jo! Tyhle lidi by měli ze svých nebeských výšin sestoupit na zem a začít myslet a komunikovat z prostým lidem , aby neměli mylnou představu o tom co lidi chtějí a co je taky uskutecnitelne!!
I já se myslím ze spalovací motory nejsou do budoucna udržitelné , ale elektřina to rozhodne taky není
Ředitele Fordu žádní prostí lidé nezajímají, toho musí zajímat, aby firma vydělala co nejvíce peněz, jinak by brzy dorediteloval.
Respektive aby na sankcích za domnělou neekologičnost nepřivedl firmu ke krachu…
I kdyby jen 20% aut bylo na elektřinu, tak je nebude kde nabíjet. Maximálně tak lidé, kteří mají dům, ale těch je ve městech menšina.
Lidé ve městech mají MHD, takže auto nepotřebují a lidé na vesnicích vetšinou bydlí v domcích, takže mohou nabíjet doma.
Hodně hloupý názor
Co kdybych třeba bydlel v Praze na Jižáku a pravidelně dojížděl za rodinou do jakési malé vesničky kdesi na Bruntálsku, kam jezdí autobus 2x ve všední den.
Tam přeci mají tu zásuvku, ne? A počítám, že tam nebudete jezdit denně.
Ano mají zásuvku, až na to, že návštěvníci budou nabíjet hooooodně dlouho a když to bude rodinná návštěva více aut, tak chudáci domácí přidají k běžnému pohoštění ještě hromadu kW z vlastní kapsy 😀
Dieselagregat. Samozrejme na biopalivo.
Tak odebrané káWéhá za tři Káčé jim snad zaplatíte, ne?
Pak pojedu vhd. Poslední krátký úsek cesty busem nebo taxi ( pokud tedy jezdí tak málo).
OK, budete to mít řekněme 300 km a dojezd auta bude taky 300, což už dneska není velkej problém. Pokud tedy budete mít možnost u nich dobíjet (zůstanete u nich pár dní, atd.) stačí vám nabít si večer před cestou do plna a možná pro jistotu dát autu někde cestou „čuchnout“ a dobít třeba 10 nebo% kapacity, což je záležitost pár minut. Na cestě, která trvá přes tři hodiny je stejně lepší si pauzu udělat. Ale ani pokud u příbuzných nabíjet nemůžete, například maj parkování daleko od baráku, jedete na otočku, bude vás tam hodně a nebudete chtít otravovat, není… Číst vice »
Kdo nemůže pro nabíjení elektromobilu použít vlastní zásuvku 230V, pro toho jsou k dispozici veřejné nabíječky.
A co když budou obě obsažené ?
Tak pocka 🙂
Nestačí, že bude čekat, až se mu auto nabije, ale nejdřív bude čekat, až se nějaká nabíječka uvolní. To je uživatelsky vstřícné, jako jet z Brna do Prahy v M152/ 810.
Tak se postaví třetí? Fakt nechápu, proč se vy odpůrci elektromobilů furt tváříte jako že se infrastruktura nedá rozšiřovat.
Kde se vezme ta elektřina??? nedávno hrozil black out a to tu vlastně žádná auta na elektřinu vlastně nemáme…(pár tisíc na elektřinu je v podstatě 0, v provozu je asi 5 milionů aut se spalovacím motorem)
Pokud by to většinově fungovalo tak jak se nabízí, čili nabíjet elektromobily přes noc, tak to je ideální z hlediska diagramu, obzvláště pokud se dostaví další velké zdroje (hlavně jaderné).
A kde se tak bude dít? Na sídlišti, kde jsou paneláky pro 50 a více rodin, si každý natáhne káblík z okna až k autu?
Hele sorry tohle jsou argumenty jako ze zvláštní školy. Buďto se to nějak vyřeší rozvojem nabíjecích stojanů, nebo si takoví lidi elektromobil nekoupí.
Dulezite slovo je…nejak…
Muze se to udelat tak, ze az se budou menit sloupy verejneho osvetleni, natahne se novy kabel.
Ale je fakt, ze si snad kazdy nejdriv zajisti nabijeni a pak auto 🙂
Stejně jako teď parkovací místo, žejo 😀
Jak často u vás měníte sloupy veřejného osvětlení? Ten sloup bude mít možná ještě zanedbatelnou cenu ve srovnání s novou kabeláži a příslušenstvím.
A budou chodit pěšky, pokud nic jiného v nabídce nebude? To je argument jak že zvláštní školy, nemyslíš?
…nějak vyřeší. To je argument, jak od Luboše.
Kablem z panelákového jističe by jste auto přes noc nedobil. Bydlící na sídlišti můžou lidi jezdit MHD, beztak jde o socky a do budoucna budou nahrazeni migranty.
Radši budu dočká než blb, což tě zjevně potkalo.
Socka, blbé automatické opravy na mobilu.
Neměl byste si s tím někam zajít?
Na sídlišti si každý bude muset zajistit parking s wall boxem, nebo jezdit k veřejné nabijecce, nebo být bez auta.
Řešením pro nabíjení na sídlištích jsou/budou veřejné nabíjecí stojany.
A na ten stojan se připojí na noc 50 aut?
Ne, na každý stoje dvě auta… https://www.denik.cz/regiony/elektromobil-nabijecka-lampa-sloup-litacka-led-osvetleni.html
..a až se vám vaše auto v 01:25 nabije, půjdete si přeparkovat na neexistující volné místo a dáte echo některému z dalších 25 zájemců o nabití auta.
Diagram sice dobrý, ale pak budete potřebovat ještě nabít nějaké další zdroje (něco na způsob Dlouhých strání), co pokrývají špičky přes den a nebudou se moci v noci naakumulovat.
Muze nabit pres den. Stejne auto jede rano do prace a vecer z prace. Mezitim nekde stoji. Samozrejme ne kazde auto, ale takovych je dost.
Ale stejně budete potřebovat větší výkon všech elektráren. Dnes tu energii dává benzín, v elektrice to musí být nějaká elektrárna(y) navíc.
Blackout hrozil z důvodu poruchy v síti, to by nespravilo ani 10 dalších jaderek.
Zajímalo by mě jaký dojezd bude mít 10 let starý elektromobil a jakou životnost má baterie. Dále by mě zajímalo jak moc se liší dojezd v létě a v zimě při -10°C. Dnes má hodně lidí cca 10 a více let staré auto. To asi nově nebude možné, takže budou muset chodit pěšky.
Obvyklá záruka na baterie je 8 let nebo 160 000km, kdy kapacita neklesne pod 80%. Pokud baterii nebudete týrat trvalým nabíjením na plnou kapacitu, životnost lze výrazně prodloužit, odhaduje se 15let. Dojezd v zimě je nižší o 10-30%, záleží jak je auto staré, tj. jak pokročilý má termo management baterie, zda má auto tepelné čerpadlo atp.
Můžete mi doporučit nějaké auto na delší trasy. Roční nájezd 30 – 40 tis. km. V jakém stavu bude baterie po 8 letech užívání? Bude to ještě schopné prodeje a používání dalším uživatelem? Děkuji
Např. VW ID.3, Hyundai Kona EV nebo IONIQ Electric. Praxe viz… Elektromobil 1. generace po 251 000 km… https://youtu.be/4NZDHwPCGSA
Ale jo, líbí se mi to. Ale dokud za nejlevnější model – předpokládám v takovém případě prostorový komfort a i ostatní užitnou hodnotu pravděpodobně fabie, zaplatím více jak dvojnásobek ceny fabie, pak zůstávám jen zvědavým divákem. Ale možná mám zcela zcestný názor….. Pomíjím dojezd 150 – 300 km a následně stres, kde to vlastně dobiju + mé iracionální obavy z nové technologie = nebudu to schopen obsluhovat = blb. Takže mi zbývají cesty do krámu a do práce – dobiju doma ze zásuvky – to dám… (aktuálně stejně sedím doma). Je to pro mne drahý špás. Jsem zvědav, co z… Číst vice »
Vývoj v oblasti elektromobility stále zrychluje, za 10let se změní mnohé, jak v oblasti bateriových technologií, tak v možnostech nabíjení. Je jasné, že „early adopters“ jsou nyní především z řad movitějších, pro které není problém si dopřát radost a výhody elektromobility už teď.
Pane Kalino, můžete nás prosím seznámit s tím, jakou značku a model elektroauta vy osobně používáte, kolik km v jakém provozu měsíčně ujedete? Děkuji
Pokud máte konkrétní technický dotaz, rád odpovím.
Učinil jsem na Vás dotaz, protože jste intensivním zastáncem elektroaut, tedy jsem logicky předpokládal, že minimálně jedno – služební, nebo dvě – služební a soukromé, elektroauto používáte.
Pokud tady zasvěceně hovoříte, ale sám jezdíte v benzínu, nebo dieselu, tak vaše argumentace pozbývá kouzlo.
Pokud na elektroauto nemáte, tak se nestyďte to přiznat, já také ne, jsem vcelku chudý, auto měním až po 6-8 letech. Proto vám kladu takové všetečné otázky, na které se prozatím zdráháte odpovědět.
Konkrétní technický dotaz jsem na Vás učinil o pár příspěvků výše, předem děkuji za vaší odpověď.
Na technické dotazy jsem odpověděl. Co se týče osobního dotazu pořízení vlastního EV plánuji po roce 2025, proto se o oblast elektromobility už intenzivně zajímám. Pro malý nájezd km pro mě EV aktuálně ekonomicky nevychází, kromě toho mám relativně nové benzínové auto (euro5).
Já právě jezdím delší cesty a kromě vysoké, téměř dvojnásobné pořizovací ceny mně odrazuje chybějící infrastruktura. Nechce se mi zkoumat, kam musím po cestě uhnout, abych dobil baterii, vyrážel ráno o půl hodiny dřív, abych do cíle dorazil načas, nehledě na naprostou nepřipravenost infrastruktury pro elektroauta v místech s velkou koncentrací obydlí.
Vývoj v oblasti EV jde neskutečně dopředu. Parametry elektroaut první generace někdy z před pěti let dnes vzbuzují úsměv. Kolem roku 2025 počítám, že dojezd „bájných“ 600km bude reálný. Však trvale budou ve výhodě lidi s možností nabíjení z vlastní zásuvky, jako ekonomicky i ekologicky nejvýhodnější varianty.
No vidíte, pane Kalina. Parametry elektroaut první generace někdy z před pěti let u vás vzbuzují úsměv a vy jste mi jedno takové vozítko o pár příspěvků výš doporučil. Navíc sám jezdíte v klasickém autě, protože jste uvedl, že „zatím vám to nevychází“ a koupi elektroauta zvažujete nejdřív po roce 2025. Tato fakta nejsou s vašimi příspěvky příliš konzistentní. Seriósní od vás ovšem je, že jste je přiznal, to upřímně oceňuji. Pokud jde vývoj v oblasti elektroaut tak raketově dopředu, jak popisujete, myslím,že stačí se o problematiku začít zajímat tak rok před plánovanou koupí, protože novinky roku 2022 budou v… Číst vice »
Mám dotaz kde se vezme ta elektřina???
Budete doma šlapat na dynamu a dobíjet.
Jen klid, Focusy s TDCi u nás tou dobou budou pořád ještě spolehlivě jezdit.
Je jen otázkou času, kdy spalováky budou nahrazeny. Ve švejkově to bude trvat jen dýl, tak jako se vším, v závěsu za vyspělými státy.
Kalino. 90% vašich příspěvků někoho uráží. A 0,05% vašich příspěvků přinese do diskuze nové informace.
Vy švejku, ukažte mi prosím jak bude vypadat MPV pro 7 lidí na elektriku? Kolik bude vážit, jakej bude mít dojezd v létě/zimě.
Kolik to auto ujede s rakví nahoře nebo zapojenou károu.
Ne každý auto jezdí čistě městskej provoz protože majitel odmítá jezdit „sockou“.
Peugeot má nově elektrickýho Travelera, pro ty, co nemusej šetřit, je tu elektrika v MB V-klasse. Myslím, že další značky budou následovat a i v segmentu MPV bude brzy z čeho vybírat, pokud bude mít člověk peníze na nový auto. Na ojetiny si samozřejmě počkáme.
Ukazto toho ako to bude vyzerat, je Mercedes EQV. Cena auta 2 mil. Kc. Uzitocna kapacita baterie 90 kWh. Teoreticka spotreba 27 kW/ 100 km.
Tu ju testoval jeden Nor. https://www.youtube.com/watch?v=XGbAflohfZ4
Isiel trasu Oslo Gielo co je na otocku nejakych 450 km a mal priemernu spotrebu 37 kW/100 km. Takze mal realny dojazd nejakych 240 km.
Nutno dodat, že teploty se pohybovaly od -15 do -21 a ta trasa má, jak je v Norsku zvykem, celkem slušný převýšení (směrem tam +2730/ -1960). A to velký auto si během nabíjení (který bylo pomalejší než obvykle, v Geilu mu nabíječka dávala o dost míň proudu než normálně) logicky vytápěl, což spotřebu samozřejmě za takovejch teplot zvedá. Takže až na náklad (jel prázdnej, říká, že to trochu kompenzuje skutečnost, že jezdí rychleji než průměr) to je opravdu test za náročných podmínek, rozhodně ne průměrných. Vůbec bych se nedivil, kdyby v normálních teplotách a ne tak extrémně hornatý zemi ten… Číst vice »
Beru pluig in hybrid . Čistě bateriové auto nechci a dvě auta taky ne . A kde to budu nabíjet a čím , Temelínem ? Nerozumím tomu proč to dělají a zajímalo by mě , kdo to chce . V mém okolí NIKDO .
A kde to množství elektroaut chtějí nabíjet? Vypadá už dnes na nedostatek nabíječek a to je těch elektroaut jen malé procento
Nabíječkou může být každá zásuvka 230V.
A že jich na parkovištích na sídlištích je.
Aktuálně nejsou obyvatelé sídlišť cílovou skupinou, ale řešení i pro ně už existuje… https://www.idnes.cz/praha/zpravy/nabijecky-lampy-elektromobily-infrastruktura-praha.A191213_134518_praha-zpravy_aug
A kolik amper z takovych sloupu pujde odebirat?
No mohlo by se tím vyřešit v zimě uklízení ulic a chodníků od sněhu…
Vypadá to na 3x 32A na jeden sloup… „Sloupy disponují nabíječkami o výkonu 22 kW.“ https://www.denik.cz/regiony/elektromobil-nabijecka-lampa-sloup-litacka-led-osvetleni.html
Coz by pri (treba) milionu elektromobilu porad spolehlivd stacilo na to shodit rozvodnou sit.
Nemluve o tom, ze se chteji vypinat uhelne elektrarny a novou jadernou tenhle stat postavit nezvladne
Domníváte se, že milión sporáků nebo varných konvic také „spolehlivě shodí rozvodnou síť“?
A těch konvic a sporáků je zapnuto dlouho vše, nebo se tak nějak náhodně prostřídají. Vy si doma vaříte vodu v konvici celou noc?
Podobně „tak nějak náhodně prostřídá“se i nabíjení elektromobilů.
Vzhledem k délce nabíjení a potřebného příkonu tomu jaksi nevěřím. Bude-li se převážně nabíjet v noci (píšete o 10 hodinách pro 3x10A), tak to noční prostřídání moc slavně nevidím (těch 1 milion automobilů).
To je ovšem dobíjení celé baterky z prázdné do plné. V praxi málokdo vybije denním dojížděním baterku úplně, spíš to bude tak, že většina bude za den potřebovat tak max. hodinu dvě nabíjení i na tý pomalý domácí nabíječce (statistiky průměrnýho nájezdu mluví dost jasně), takže: ti, co budou nabíjet u baráku a budou tím pádem připojovat auto k síti každej večer budou potřebovat nabíjet jen chvíli (a jo, inteligentní wallbox by měl jít nastavit tak, že mu zadám: chci mít auto nabitý každej pracovní den v sedm ráno, o víkendu v devět a pokud potřebuje cca hodinu nabíjení, je… Číst vice »
Neshodí, na tento předpokládaný odběr byla síť dimensována, elektroauta jsou jaksi „navrch“.
Zdaleka tak sítě nebyly dimenzovaný všude(ve starší zástavbě nebyly dimenzovaný na to, že každá domácnost bude mít pračku, každá třetí nebo kolikátá sušičku, elektrický varný desky, počítače, přímotopy, klimatizace, atd). Takže ta síť se postupně posiluje a připravuje na větší odběry už dávno. Pokud to v dnešní době nedělaj rovnou s výhledem na nabíjení elektromobilů, je na místě jediná otázka: jsou blbí, nebo navedení?
Tak se pak prosím nedivte, když potenciální uživatelé elektroaut vidí více nedostatky, které by jim každodenně otravovaly život, než dobrý pocit z toho, že „moje auto nesmrdí“.
https://elektrickevozy.cz/clanky/unikatni-rychlonabijecka-s-vyuzitim-setrvacniku-v-cesku-setri-lidem-cas-funguje-jiz-rok
Problém bude ten nabíjecí výkon přenést. Bude potřeba vyměnit kabelové rozvody za silnější, s větším průřezem drátu.
Tak si zjistěte za jak dlouho něco nabijete z 230V. Nemluvě o tom že na baráku máte kolik? 16A jistič pokud netopíte elektrikou. To je na nabíjení elektromobilů jak dělaný.
Běžný byt se sporákem mívá jištění 3x 25A. Pro nabíjení elektroauta stačí 3x 16A. Proudem 3x 10A nabijete za 10h baterii běžného elektomobilu – 69kWh.
Tak už dnes není problém nabít prémiový elektromobil na 80% doslova za pár minut, v roce 2030 to už asi nebude jen záležitosti vyššího segmentu a ten dojezd bude asi také někde jinde.
A pak přijde mráz a dopadne to jak teď v USA. Nebude el. energie.
Naštěstí českou energetiku nemají na starosti experti z Texasu, kteří nejsou schopni propojit síť se zbytkem USA, natož třeba s Mexikem, a můžeme dovážet energii odjinud.
Dovážet odjinud plánují snad všude, s výjimkou Francie. Takže?
Ebonitová tyč?
Tady už nejde o propojení sítě, ale kde vyrobit tolik energie v tu správnou chvíli. Stačí jedna správná zima s teplotou -25°C, bezvětřím a inverzí a 3/4 evropy umrzne, protože krásný Black Out a to ještě do toho nesmí přijít kalamita s přetrhánym vedením.
Jak elektrovozidla v zimě fungují a co následuje potom, lze vyčíst i z následujícího textu:
https://www.cs-dopravak.cz/zima-odstavila-elektrobusy-i-v-berline/
Holt nová zkušenost z praxe, která nepochybně přispěje provozovateli k přístě lepšímu plánování i výrobci ke zdokonalování pohonu EV.
Pokud by byla tato vozidla provozována nad rámec jízdního řádu, jako pokusný králík – atrakce pro cestující, na náklady výrobce, tak neřeknu ani fň.
Problém vidím v tom, že se direktivně do života tlačí něco, co není zcela dovyvinuté a výpadky tomu nedělají dobrou pověst.
Zajímavé, že kritizujete zrovna tento případ, kterému lze navíc pro příště snadno předejít lepším plánováním oběhu, a tiše pomíjíte systémové selhávání železnice při sebemenším zasněžení nebo námraze.
Nepomíjím, jen u firem zainteresovaných něco nového protlačit neočekávám takovou míru zkostnatělosti, jako u ČD. Výpadek souprav kvůli prašanu nebyl letos poprvé, ale od prvního případu do letoška nebylo učiněno žádné funkční opatření.
neumrznou, vezmou si do postele elektrické deky
Na to potřebujete nejen prémiový automobil ale i prémiovou nabíječku.
A tohle „prémiové“ nabíjení taky nedělá moc dobře baterkám. Samozřejmě buďme optimisté a doufejme že se během těch 9 let stane v oblasti výzkumu akumulátorů něco velkýho, protože jinak to bude velký špatný.
Lidstvo totiž prvně samo od sebe odřízne technologii která je zvládnutá a na svém vrcholu a půjde do něčeho co je v mnoha ohledech horší a ty přínosy jsou „jen někdy“ a „jen pro někoho“.
Jenže ta technologie „na vrcholu“ je dlouhodobě neudržitelná.
S tou vaší technologií „na vrcholu“ budete za 50 let bez jakékoli technologie.
Tak si říkám, jestli neměli kdysi podobný problém s benzínovými stanicemi.
Jenom 5 minut proudu o výkonu 4 MW a nabijete na 1000 km, to není probl… vlastně je.
Tady se nejedná o délku nabíjení, ale o logistiku. Benzin se kdysi prodával ze sudů někde u domácích potřeb. drogerií či garáží a ručně se čerpal do aut.
Taky si tam asi různi rozumbradové neuměli představit, jak se to bude dělat v době, kdy bude mít auto každý…
Takže začneme prodávat elektřinu ze sudů a je to.
🤣👍
Celkem pochybuju, že automobily z doby, o který David mluví, měly dojezd 1000 km a že se tankování stihlo za pět minut.
Pět minut možná spíš po natankování znovu startovali…
A v roce 2030 budou rychle vracec spalovací motor do výroby.😁
Nebudou. To za ne udelaji Cinani.
Nechapu, jak lidi muzou byt tak hloupi a kupovat auta na baterky, nebo za par let litaci auta, na to budou mit jen bohaty, nam chudsim se zdrazi elektrina, elektrarny nebudou stihat vyrabet elektrinu, zvysi se emise z elektraren. Myslim, ze emise u benzinovych a dieslovych motoru by sli jeste snizit a nebo delat auta vic na zemni plyn, nebo vodik, ale rozhodne ne na baterky. Proc se nesnizuji emise letadel, lodi a kamionu? Stejne je to vsechno jen byznys a vytahat z lidi co nejvic penez aniz by si snizili marze. Vzdyt naklady na vyrobu bezneho auta nejsou tak… Číst vice »
1) Emise letadel, lodí a kamionů se snižují. 2) Vodík není vůbec ekologické „palivo“.
Tohle začíná smrdět zajímavou diskusí… 😃 Odkud čerpáte pro tvrzení, že vodík není ekologické palivo?
Zamyslete se nad jeho výrobou, resp. distribucí.
Tak samozřejmě záleží odkud a jak se získává…
Myslím, že jsou dva hlavní způsoby výroby vodíku a to z ropy a z vody…ani jeden mě moc ekologický nepřipadá…
Zato elektřina z tepelných elektráren emise dokonce snižuje, že?
Emise nesnižuje nic. Tím méně elektromobily, které tu elektřinu spotřebovávají. A pokud započítáte i ztráty vzniklé skladováním elektřiny v nich (tedy hlavně nabíjením) tak to asi moc radostné vysvědčení nebude.
Já si taky nemyslím, že elektromobil je takovou spásou. My tady v Evropě blbnem a hádáme se o každý mikrogram, každou setinu promile emisí, a Asie si spokojeně jede po svém.
Např. Čína má zdaleka největší počet registrací elektromobilů na světě… https://www.ev-volumes.com/
No jo, ale u nedávné zprávy o dodání jedné čínské lokomotivy do Maďarska byly v diskusi velmi expresivní plamenné příspěvky o tom, že Čína je fuj, zaostalá, neumí vyrábět kvalitní výrobky etc. a teď se najednou hodí Čínou argumentovat? Tomu nějak nerozumím 🙂
Dotaz směřujte těm plamenně diskutujícím, moje názory jsou konzistentní.
též má zdaleka nejvíc jaderek a staví další
Ano, elektroauto je pořád jen auto.
O ekologii to není.
Ztráty při nabíjení nejsou nijak velké. Menší než při stlačování a čerpání vodíku. Horší je, že jsme se zatím nezbavili uhelných elektráren.
Zatim jeste nemusime zpatky na vetve ale, obecne by se setrit melo nejen energiji ale v podstate vsim…
Ještě doplním. Důležité slovo je…zatím…
Vodik muze byt i odpad pri vyrobe, takze je v podstate zdarma.
Proč teda všude, kde jsou čerpací stanice pro vodíková vozidla, vychází tak draho, hmm?
Kdyby měl někdo čas pro čtení, tak třebas https://www.carbonbrief.org/in-depth-qa-does-the-world-need-hydrogen-to-solve-climate-change …
Zelený reset zažívají nyní i v Texasu z 25000 MGw velké mrazy odstavili polovinu větrných elektráren a totálně vyprodané obchody .A teď si představte ještě mít elektromobil.
https://www.infowars.com/posts/un-backed-great-reset-turns-off-texas-power/
https://www.infowars.com/posts/breadline-unprepared-texans-line-up-outside-grocery-store-amid-winter-storm/
Ono to odstavilo i plynky…
Pane vachmajstr voni jsou hlava a odhalili, že výroba aut je hlavně byznys…
A zeptali se v české hospodě? Každý přece jezdí dvakrát týdně do Chorvatska a skoro denně jede na kafe z Prahy do Ostravy a odřídí to na jeden zátah bez pauzy.
I kdybych každou z těch cest podnikl jen jednou do roka, tak je mi auto, které to nezvládne, k ničemu. Jezdím 2x ročně na dovolenou z jihu Moravy do Plzeňského či Libereckého kraje, jedna cesta kolem 400 km. Představa, že za tu cestu min. jednou, ale spíše dvakrát na několik desítek minut trčím u dobíjecího stojanu, mě fakt neláká. A brát si dovolenou i na pátek, abych vyjel dopoledne a nedojel za tmy, se mi taky nechce.
Tak si prostě koupíte elektroauto, které to zvládne, pokud máte tenhle požadavek, ne?
Teraz vam dam na stol 500 000 Kc. Za tuto cenu mam na vyber x novych spalovakov, ktore to zvladnu. Ak by som siel do 2-3 rocnych jazdeniek, tak sa mi rozsah este zvysi. Kolko elektroaut do 500 000 Kc ma aspon teoreticky dajazd 400 km ?
Levná spalovací technologie to zvládne, ale kdo má čuchat emise NOx, CO a PM?
Neodpověděl jste asdfr na jeho dotaz!
A můžu si těch vašich 500 000 Kč vzít, přidat k tomu úvěr a splácet ho z toho, co u elektroauta za dobu jeho životnosti proti benzínovýmu ušetřím na palivu a servise? (plus vyšší zůstatkovou cenu, pokud ho po pár letech prodám). Srovnávat jenom pořizovací ceny je zcestné, když u spousty věcí můžu za příplatek při pořízení mít nižší provozní náklady. A aut to platí nejen mezi elektrikou a spalováky, ale třeba i mezi benzínovými a naftovými spalováky. Nebo počítáte, že do jinak stejnýho auta automaticky dostanete výkonný diesel za cenu základního benzíňáku? Automat za cenu manuálu? Druhá věc je,… Číst vice »
To si asi s průměrným platem a hypotékou nekoupím.
Ano, s průměrným platem bývalého východního bloku máte od elektromobility určite ještě 10 let klid.
Rozhodně se nebojte zeptat svého zaměstnavale, proč pracujete za třetinovou mzdu oproti západu. Případně svých volených zástupců, proč hlavní benefitem ČR je levná práce.
To jsem docela rád, protože dokud nebude infrastruktura, nevidím důvod do toho jít. I CNG auto jsem si pořídil až poté, co se v mém dosahu postavila plnička.
Já myslím, že jste plně připraven. Z CNG jste zvyklý na kratší dojezd, menší množství doplňovacích míst a závislost dojezdu na teplotě………..už zbývají jenom dostatečné finanční prostředky…:-)
Omyl. Na CNG jsem ujel přes 500 km, v záloze byl benzín na dalších cca 300 km.
Když mi zaplatíte rozdíl ceny mezi srovnatelným konvenčním modelem a alektroautem, tak bych snad mohl uvažovat o vašem řešení.
A budete mu pak odvádět to, co oproti spalováku ušetříte na provozu? Na to vám leckdo přistoupí, většinou se jim říká banky a ten produkt, který hledáte, se jmenuje úvěr.
Zrovna 400 km dojezd na jedno nabití už není nic extra.Ale kdo potřebuje Superba dvakrát za rok a po zbytek roku mu stačí Fabie taky většinou nejezdí Superbem.
Pokud během 400 km dlouhé cesty neuděláte ani jednu pauzu alespoň na pár minut, nejste zodpovědný řidič.
Zajímavé, NA po dálnici není problém dát za 4,5hod. 360 km autobusem dám těch 400km v pohodě a to neporuším platné zákony. Tento čas byl stanoven na základě zkoumání lidského organismu.
Aha, papírový odborník na dopravu. Ano, pauzy nedělám, pokud nemusím, mám za 23 let najeto hodně přes milion km s autem i autobusem, když pominu nějaké škrábance s minimální škodou, tak bez zaviněné nehody. Na jeden zátah (1×5 minut pauza na WC pro spolucestující) z Prahy do Lutychu, a zcela bez problémů. Brno-Salzburg a zpět s půlhodinovou pauzou a odjezdem ve 3 ráno, v pohodě. Okruh Brno-Praha-Brno-Nový Jičín-Plzeň-Praha-Brno za jeden den s výjezdem ve 2 ráno, a taky v pohodě. Zato jsem zažil několikrát obrovskou únavu po 50 km ujetých po obědě, kdy nezastavit, tak to dopadlo špatně. Doporučuju se… Číst vice »
Pul cesty prospite 🙂
/vtip/
A počet těch zákazníků, co to chtějí, by někdo nevěděl?
I přes značně vysoké ceny elektroaut poptávka po nuch převyšuje aktuální možnosti výroby.
No to ale platí i o Fábii. Otázka je ta kvantifikace.
U Škody je to podobně jako u Ferrari záměr.
Všichni tři
Hm, o 50 % víc, než jsem čekal. 🙂
„Naši zákazníci po nás chtějí, abychom nabízeli elektromobily,“
A teď reálně. Nic jiného jim vzhledem k limitům ze strany EU nezbývá, zákazník je každému volný.
Nejlepší ovšem je to, že ti, kteří určují tyto pravidla neustále jezdí spalováky s objemem 3 litry a více, každoročně se několikrát stěhují z Bruselu do Strasburku (což vyprodukuje zanedbatelných 19 000 tun CO2) a podobně.
A můžou nad tímto rozhodnutím Angela s Gretou třeba onanovat radostí. Hlavně by to chtělo, aby tedy okamžitě ve všech ohromných luxusních limuzínách co vozí bruselské úředníky byly elektropohony. Ať si to vyzkouší jaké to je, až jim na půli cesty mezi sídlem a letištěm kyksne baterie !! A nebo se tam můžou dopravovat třeba Škodou Eniak , nebo jak se to jmenuje. Ale to se jim líbit taky asi nebude !! A těším se, až nám budou chodit po večerech SMS zprávy z rozvodných sítí, že si večer nemáme nabíjet auta, protože večer frčí mikrovlnky a a větrníky a… Číst vice »
By asi stacilo, kdyby si tim elektromobilem jednou zkusili Brusel – Strassburk stehovani.
Jo… udělat to stěhování zelené. Ale opravdu, žádné nakupování odpustků 🙂 By je asi přešla chuť.
Nepletete si úředníky a poslance? To by pani poslanci neslyšeli rádi.
Ne nepletu. Tyhle zelené a korektní teroristky beru do jednoho pytle !
To chápu, že hazete všechny do jednoho pytle, vždyť jste jouda. Ale komentář s poslanci směřoval na Davida.
Hele, nic bych si z toho nedelal, oni u Forda ty spalovaci motory nikdy moc neumeli, tak treba jen hledaji novy smer kam se upichnout 😉
Ford Coswoth 3,0 V10 … jednu dobu ve Formuli 1 nic jiného nebylo.
Ok, uznavam, toto je argument, ale uz historicky 🙂
Kolik bruselských úředníků znáte? Asi moc ne, jinak byste věděl, že limuzínou fakt nejezdí, spíš na kole. Ono jejich platy stačí v Bruselu tak na nájem.P.S. K onanii si pouštím úplně jiné věci než rozhodnutí ředitele Fordu.
Pár jich znám a nájem jim platilo MZV. Taky jsem pár let v Bruselu bydlel a ty nájmy nebyli nijak závratné.
Když jim platilo nájem zamini tak to byli národní diplomaté, ne zaměstnanců EU, které Johna asi myslel.
Přes noc, kdy se většina aut má nabíjet, je energie nadbytek, viz nízké tarify, tzv. „noční proud“.
Oni je zruší až pojedou tepelné elektrárny na plný výkon, aby stihaly pokrýt potřebu dobití EV. No a v mrazech se odpojí nabíječky nebo se začnou postupně odpojovat a zapojovat určitě oblasti.
Noční proud je ale konstrukt z doby kdy drtivou většinu energie dodávají tepelné elektrárny. Pak se vyplatilo i stavět přečerpávačky aby v noci tu energii „mařily“.
Ale pokud chce Evropa odejít od uhlí i jádra tak nic jako noční proud už nebude. Anebo v naprosto okrajovém měřítku.
Energetické odběrové špičky a sedla budou vždy, souvisí to s biorytmem člověka. Nabíjení elektromobilů přes noc pomůže tyto výkyvy spotřeby vyrovnávat. Proti tomu vozidla napájená přímo z troleje (vlaky, tramvaje, trolejbusy), naopak energetickou soustavu svým nárazovým odběrem destabilizují.
No být vámi tak uteču už teď někam do lesů, přece nebudete žít v tak strašném světě!
Enyaq prozatím není v prodeji, ale nepochybuji, že státní správa bude jedním z prvních velkých zákazníků pořizujících elektromobily.
Kdo jiný, než bohatá státní správa by takové vozidlo koupil.
Hlavně, že v Německu, kde mají platy ca. 3x vyšší, se nabízí od 38.850 Eur, což je ca. 998 tis. CZK a v Česku již od 1,059 mil. CZK.