Na severu Německa začnou jezdit nové elektrické jednotky s bateriemi místo dieselových vlaků

Prototyp jednotky na baterie Stadler Akku. Foto: StadlerPrototyp jednotky na baterie Stadler Akku. Foto: Stadler

Nástup nových hybridních vlaků přinese vyřazení dieselových jednotek Alstom Lint.

Německá spolková země Šlesvicko-Holštýnsko udělala velký krok k výměně dieselových vlaků za zcela bezemisní. Vybrala tři dopravce, kteří budou namísto dieselových jednotek provozovat nové hybridní vlaky od Stadleru. Ty budou kombinovat provoz na elektřinu s pohonem z baterie.

Výběr tří dopravců oznámil dopravní svaz NAH-SH na svých stránkách. Jde o tři provozní soubory s rozsahem více než deseti milionů vlakokilometrů na jedenácti tratích. Provoz má začít od roku 2022. O zakázku mělo zájem celkem pět dopravců. Nové smlouvy budou platit do roku 2035.

Výsledek soutěže znamená ztrátu především pro státní DB Regio, které v soutěži přišly o své dva soubory. Noví dopravci jsou smluvně povinni převzít zaměstnance předchozích provozovatelů za předchozích podmínek. Zakázku na provozní soubor obsahující linky RE 83/84 Kiel – Lübeck; RB 89 Lübeck – Lüneburg a RB 87 Kiel – Preetz získala společnost Osthannoversche Eisenbahnen Aktiengesellschaft (OHE), která patří přes firmu Netinera pod italské státní dráhy.

Bateriové vlaky od Stadleru

Společnost RDC Autozug převezme od roku 2023 provoz na linkách RE 72 Flensburg – Kiel, RB 73 Eckernförde – Kiel, RE 74 Husum – Kiel, RB 75 Rendsburg – Kiel a RB 64 Husum – Bad St Peter-Ording. Pro firmu jde o první zakázku v německé závazkové dopravě. Dopravce patří pod americkou skupinu Railroad Development Corporation. Součástí zakázky je i zahájení provozu o obnovení trati Rendsburg-Seemühlen.

Zakázku si udržela společnost NBE nordbahn Eisenbahngesellschaft, která bude dál jezdit na linkách RB 63 Büsum – Heide – Neumünster a RB 82 Neumünster – Bad Oldesloe.

Spolková země už před dvěma lety oznámila uzavření kontraktu na 55 dvouvozových jednotek s bateriemi od Stadleru, které na tyto výkony dopravci nasadí. Součástí kontraktu je i vybudování depa, o údržbu se bude starat Stadler.

Z provozu zmizí během dvou let dieselové jednotky Alstom Lint, což může být zajímavou zprávou i pro české dopravce. Německo se stalo v poslední době hlavní zásobárnou pro ojetá vozidla pro provoz na tuzemských tratích.

Tagy DB Regio NAH-SH NBE nordbahn Německo Osthannoversche Eisenbahnen Aktiengesellschaft (OHE) RDC Autozug Šlesvicko-Holštýnsko Stadler Stadler Akku Top
185 komentářů