Další americké aerolinky na nákupech. Delta pořídila 36 použitých letadel

Airbus A350 společnosti Delta Air Lines. Foto: Delta Air LinesAirbus A350 společnosti Delta Air Lines. Foto: Delta Air Lines

Dopravce využil situace na trhu, kdy řada aerolinek vrátila letadla leasingovým firmám.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
michal

Tohle jsem myslel , že udelá ČSA a pořídí pár dálkovek.
Ale v současné situaci je to je už sen.

Tomas

a premyslel jste take nad tim, co by pak csa s temi dalkovkami delalo?

Zetor

V článku to není uvedené, ale Boeingy 737 jsou převzaté od Lion Air a Airbusy A350-900 po společnosti LATAM. Není to ojedinělá situace na trhu. Například Lufthansa nejenom že bere neodebrané DreamLinery, ale vezme i 4 kusy A350-900 po Philippine Airlines. První už je v Mnichově.

MildaIV

Ceny těch letadel šli hodně dolú a finančně silní hráči je kupují.

Y.K.

No nevím jestli zrovna A350 šla hodně dolů s cenou, asi nejdražší letadlo na trhu a zájem o něj neopadá. Vzít letadlo někoho jiného znamená především předbíhání ve waiting listu výrobce, který je na roky.

Starší letadla od leasingovky, ty 737NG, tam asi bude „výprodej“.

MildaIV

Delta před pár měsíci platila dost velké penále(60M$) za to, že přesně tyhle A350 nekoupila podle předcovidové dohody za tehdejší ceny. Evidentně se jim to muselo vyplatit, jinak by to nedělali.

Y.K.

To rozhodně. Nějaká sleva tam být musela, ale spíše jsem reagoval na to „že cena šla hodně dolů“. Přeci jen je rozdíl mezi nabídkovými cenami a úsporami když odeberou letoun objednaný někým jiným.

Lukáš F.

Kdysi, když Delta nakupovala nové stroje, to někdo okomentoval tak, že teď nakoupí ještě nějaké olítané vrány, aby udrželi vysoký průměrný věk flotily. Asi jsou tím pověstní. Ale koneckonců proč ne, zdravá flotila musí mít věkové rozvrstvení.

Tomas

klidne at maj stara letadla, kdyz budou v tom stavu, v jakem jsou. pred par lety jsem letel z bostonu do jfk deltackym a319, ktera vypadala jak kdyby vcera vyjela z fabriky v interierove vybave, kterou snad v evrope ani nejde koupit (rikal jsem ji mimozemstan – interier byl brutalne futuristicky, na zadnem evropskem letu jsem acko v takovem provedeni nevidel). to letadlo bylo asi dvacet let stary, po refurbishi. no, a ty jejich vic jak 20 let stary 767 … jsou v lepsim stavu (z pohledu cestujiciho), nez 2 roky stary maxy travel servisu o veku letadel to neni… Číst vice »

Mad_Majk

S těmi 767 souhlas. Pohodlí v Y by jim mohla závidět i Y z Lufthansí 748..

MildaIV

Delta je známá hlavně tím, že má kvalitní vlastní mx. To jí dovoluje efektivně provozovat i starší letadla.