egoe-plus
Letecké společnosti Letectví

Delta koupí od Airbusu dalších 25 letadel A321neo

Airbus A321neo v barvách Delty. Foto: Delta Air Lines
Airbus A321neo v barvách Delty. Foto: Delta Air Lines
Americký dopravce objednal nová letadla jen u Airbusu.

Americká letecká společnost Delta Air Lines zůstává v nových objednávkách letadel věrná evropské značce. Jeden z největších dopravců včera oznámil dohodu na dodávce dalších 25 letadel Airbus A321neo a urychlení dodávek na širokotrupá letadla.

V případě A321neo půjde o rozšíření zakázky na 100 letadel z roku 2017. Všechna budou poháněna motory Pratt & Whitney PW1100G-JM. Součástí oznámeného kontraktu mezi aerolinkami a Airbusemm je i urychlení dodávek dvou letadel A350-900 a jednoho A330-900 do druhé poloviny příštího roku.

Delta nákup vysvětluje strategií postupného sjednocování flotily a úspor z rozsahu. Všechny objednávky na nová letadla má Delta už jen u Airbusu, celkem jde o 231 letadel.

Dohoda umožňuje další růst a vyřazení nejstarších úzkotrupých letadel v naší flotile, což přinese snížení naší uhlíkové stopy i zvýšení komfortu pro naše cestující,“ řekl Mahendra Nair, viceprezidenty Delty.

Delta má první A321neo převít v první polovině příštího roku. Létat mají v konfiguraci pro 194 cestujících, z toho 20 v byznys třídě (označena jako First Class), 42 ve třídě Comfort+ a 132 v ekonomické třídě.

Pro Airbus se jedná o jednu z největších zakázek, kterou letos podepsal. Americké aerolinky patří mezi ty, které jsou ohledně dalšího vývoj v oboru zatím nejoptimističtější a u vnitrostátních letů plánují už na léto obnovení téměř plného provozu.

Model A321neo létá po světě od roku 2017, Airbus na něj má přes 3 500 objednávek. Přes 500 letadel tohoto typu je již v provozu.

Odebírat
Upozornit na
guest
3 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Václav

Gratulace pro Airbus! Jsem zvedav kolik kusu bude nakonec A321xlr. Delta resi nahradu za B757 a B767 a bohuzel boeing nema nahradu za tyto skvela letadla, ktere uz ale zastaravaji a jejich zivotnost pomalu konci. Ono v podstate vsichni 3 hlavni dopravci v USA resi nahradu za B757 a B767 a vsichni jdou do A321neo. A321neo samozrejme nahradi hlavne B757 a pouze v nekterych pripadech B767. Prima nahrada za B767 neexistuje a bud to bude letat neco mensiho (A321xlr) nebo vetsiho (A330neo, B787).

petr

si se Airbus povedl víc než domácí…

Dominic

Zrovna Boeing dokončil v roce 2019 poslední ze 130 nových 737-900ER pro Deltu, což není určitě malé číslo